Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Onderstaande tabel toont het aantal leerlingen per schooljaar dat bij (Voortgezet) Speciaal Onderwijs Prisma Christelijke school (v)so-zmlk is ingeschreven:
Schooljaar | Aantal leerlingen Prisma Christelijke school (v)so-zmlk | % verschil t.o.v. vorig schooljaar |
---|---|---|
2023-2024 | 82 | -1,20% |
2022-2023 | 83 | 0% |
2021-2022 | 83 | 0% |
2020-2021 | 83 | -1,19% |
2019-2020 | 84 | -2,33% |
2018-2019 | 86 | -2,27% |
2017-2018 | 88 | -13% |
2016-2017 | 101 | 15% |
2015-2016 | 88 | geen data |
Het aantal leerlingen per schooljaar is bepaald op basis van de data van DUO over leerlingen per schoolvestiging. Hierbij geldt het aantal leerlingen dat op peildatum 1 oktober van ieder schooljaar bij de schoolvestiging was ingeschreven. De schooljaren met het hoogste aantal leerlingen waren 2016-2017 (101 leerlingen) en 2015-2016 (88 leerlingen).
(Voortgezet) Speciaal Onderwijs Prisma Christelijke school (v)so-zmlk biedt primair onderwijs van het type "(Voortgezet) Speciaal Onderwijs" met de denominatie "Protestants-Christelijk" aan 82 leerlingen in schooljaar 2023-2024. Er zijn 12 scholen met "Prisma" in hun naam.
Advertentie:
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
De schaal van de grafiek loopt van de minimale waarde van 100 tot de maximale waarde van 249 die in het schooljaar 2022-2023 in Nederland door scholen op de Route 8 toets is gescoord (zie deze uitleg). Hierbij zijn de laagste 10% scores rood, de volgende 15% oranje en de hoogste 25% scores groen gekleurd (25% van de scholen haalt minder dan 190 punten en 25% van de scholen scoort meer dan 210 punten).
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Bekijk ook de toetscores van de andere scholen in Alphen aan den Rijn. En bekijk ook het overzicht van de verschillende soorten toetsen en de scores per toets.
Soorten toetsenVoor Prisma Christelijke school (v)so-zmlk zijn helaas geen gegevens beschikbaar over de uitstroom van groep 8 leerlingen naar de middelbare school. De vestiging komt niet voor in de open data over schooladviezen en uitstroom van DUO.
Vestigingsnaam: (Voortgezet) Speciaal Onderwijs Prisma Christelijke school (v)so-zmlk.
BRIN en vestigingsnummer: 04EF02.
Denominatie: Protestants-Christelijk.
Soort onderwijs: (Voortgezet) Speciaal Onderwijs.
Schoolnaam: Prisma Christelijke school (v)so-zmlk.
Schoolbestuur: SCOPE. Bestuursnummer: 40530.
Adres: Meerkoetstraat 3, 2406GA, Alphen aan den Rijn. Gemeente Alphen aan den Rijn, Zuid-Holland. Telefoon: .
Website van de school: geen internetadres bekend.
Organisatiestructuur: (Voortgezet) Speciaal Onderwijs Prisma Christelijke school (v)so-zmlk is 1 van de 2 vestigingen in het primair onderwijs binnen de school Prisma Christelijke school (v)so-zmlk. En 1 van de 14 primair onderwijs vestigingen binnen het bestuur SCOPE. Daarbij vallen er 15 verschillende scholen binnen dit bestuur. Er zijn 575 vestigingen in het primair onderwijs met deze organisatiestructuur met meer dan 1 vestiging bij 1 school en meerdere scholen binnen het bestuur (op een totaal van 7.029 primair onderwijs schoolvestigingen).
Vakantiespreiding: (Voortgezet) Speciaal Onderwijs Prisma Christelijke school (v)so-zmlk valt in de vakantieregio Midden Nederland.
De gemiddelde afstand tussen het woonadres van een leerling en het adres van de school is 5.999 meter. De gemiddelde afstand voor heel Alphen aan den Rijn is 1.746 meter.
De afstand is berekend op basis van de RD-coördinaten van de 4 cijferige postcode van de leerling en de volledige postcode van de schoolvestiging. Omdat de berekening op basis van een 4-cijferige postcode van de leerling gebeurt, is er sprake van een beperkte nauwkeurigheid. Als de postcode van de leerling en vestiging gelijk zijn op basis van de eerste 4 tekens van een postcode, dan is de berekende afstand 0, terwijl die in werkelijkheid groter zal zijn.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Onderstaande tabel toont het aantal leerlingen van Prisma Christelijke school (v)so-zmlk per postcode van het huisadres van de leerling. Er is een kolom per schooljaar en de eerste kolom toont de som van het aantal leerlingen over alle schooljaren. De gegevens zijn van hoog naar laag gesorteerd op het aantal leerlingen per postcode in schooljaar 2023-2024. Er worden alleen postcodes weergeven waarbij het aantal leerlingen dat in schooljaar 2023-2024 naar Prisma Christelijke school (v)so-zmlk is gegaan minimaal vijf of meer leerlingen is.
De meeste leerlingen (12) van Prisma Christelijke school (v)so-zmlk wonen in schooljaar 2023-2024 in postcodegebied 2403.
Vanaf schooljaar 2023-2024 mogen de gegevens alleen gedeeld worden als er minimaal vijf leerlingen uit een postcodegebied komen. Kleinere gebieden zijn daarom samengevoegd tot de categorie overige. Dit als gevolg van de toepassing van de privacyregels uit de AVG door DUO.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
In schooljaar 2023-2024 had (Voortgezet) Speciaal Onderwijs Prisma Christelijke school (v)so-zmlk 12 leerlingen in de leeftijdsgroep 9-12 jaar en 70 leerlingen in de leeftijdsgroep 13+ jaar.
De gestapelde staafgrafiek toont hoeveel leerlingen er per schooljaar en per leeftijdscategorie zijn. De categorieën zijn leerlingen van 0 tot en met 5 jaar (in principe zijn dit kleuters in groep 1 en groep 2 van 4 en 5 jaar). Leerlingen van 6 tot en met 8 jaar vormen de onderbouw, van groep 3, groep 4 en groep 5. Dan volgt de bovenbouw met leerlingen van 9 tot en met 12 jaar in de groepen 6, 7 en 8. In het primair onderwijs komen ook oudere leerlingen voor, met name in het (voortgezet) speciaal onderwijs. Deze leerlingen vormen het grootste deel van de leeftijdscategorie van 13 jaar en ouder.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Onderstaande tabel toont het aantal leerlingen naar leeftijd dat op peildatum 1 oktober van schooljaar 2023-2024 bij Prisma Christelijke school (v)so-zmlk was ingeschreven:
Leeftijd | Aantal leerlingen schooljaar 2023-2024 van Prisma Christelijke school (v)so-zmlk |
---|---|
<4 | 0 |
4 | 0 |
5 | 0 |
6 | 0 |
7 | 0 |
8 | 0 |
9 | 0 |
10 | 0 |
11 | 0 |
12 | 12 |
13 | 13 |
14 | 18 |
15 | 9 |
16 | 13 |
17 | 15 |
18 | 1 tot 5 |
19 | 0 |
20 | 0 |
21 | 0 |
22 | 0 |
23 | 0 |
24 | 0 |
25+ | 0 |
Overige | 2 |
18 leerlingen van Prisma Christelijke school (v)so-zmlk waren in schooljaar 2023-2024 14 jaar oud.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Gegevens van DUO over het personeel in het primair onderwijs.
Dit deel van de pagina toont de personeelsdata voor de school Prisma Christelijke school (v)so-zmlk. Vestiging (Voortgezet) Speciaal Onderwijs Prisma Christelijke school (v)so-zmlk is 1 van de 2 primair onderwijs vestigingen binnen de school Prisma Christelijke school (v)so-zmlk en school Prisma Christelijke school (v)so-zmlk valt samen met 15 andere scholen onder het bestuur SCOPE. De personeelsgegevens zijn alleen beschikbaar voor de school als geheel, de gegevens zijn helaas niet beschikbaar op het niveau van de vestiging. Vanuit DUO zijn personeelsgegevens beschikbaar in zowel aantallen personen als aantallen FTE (Voltijdsmedewerker of Full Time Equivalent in het Engels; FTE is een rekeneenheid voor de omvang van een functie en hierbij staat 1 FTE voor 1 volledige werkweek). De aantallen worden onderverdeeld naar type functie en soort dienstverband en naar geslacht en leeftijd van de medewerkers. De gegevens zijn beschikbaar per bestuur (bevoegd gezag) en per school (instelling, niveau BRIN nummer). De peildatum van de gegevens is 1 oktober. Gebruik het filter boven de grafieken om de data in aantal personen of in FTE (voltijdsmedewerkers) weer te geven. De personeelsgegevens voor alle scholen in de gemeente gemeente Alphen aan den Rijn zijn in een duidelijk Excel document te downloaden als onderdeel van de download met alle data voor de gemeente Alphen aan den Rijn.
De dataset voor alle scholen van DUO bevat gegevens over de periode van 2011 tot en met 2023. Hierbij is de data sinds 2021 helaas minder gedetailleerd dan de data over de eerdere jaren. Dit omdat DUO sinds 2021 alleen nog aantallen van 5 of groter publiceert. Het gevolg hiervan is bijvoorbeeld dat voor een school met 1 persoon directie in de grafiek met personeel naar functiegroep over 2020 nog 1 directiefunctie getoond wordt maar dat deze persoon vanaf 2021 op ‘functie onbekend’ wordt gerapporteerd. Dit is een gevolg van de regelgeving met betrekking tot de de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). De door DUO gebruikte bronnen zijn de schoolbesturen (bevoegde gezagen). Zij zijn wettelijk verplicht de gegevens over onderwijspersoneel aan DUO te leveren. Veelal verzorgen salarisverwerkers deze leveringen namens de schoolbesturen. De selectie is op basis van de reguliere formatie inclusief leraren in opleiding. Vervangers, gastdocenten, stagiairs en uitzendkrachten zijn niet meegeteld. Bovenschools personeel wordt wel meegeteld. Bij meerdere dienstverbanden per persoon per BRIN nummer, wordt de functie met de grootste betrekkingsomvang als ‘hoofdfunctie’ gedefinieerd. Deze hoofdfunctie bepaalt de indeling van de persoon in een functiegroep.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Gegevens van DUO over het personeel onderverdeeld naar de aard van het dienstverband van personeel (in vaste of tijdelijke dienst). Gebruik het filter boven de grafiek om de data in aantal personen of in FTE (voltijdsmedewerkers) weer te geven.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Overzicht van het percentage vrouwelijke en mannelijke personeelsleden in personen of FTE. Bekijk meer personeelsgegevens op de pagina over het onderwijsbestuur SCOPE.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Gebruikte functiegroepen: 1 - Onderwijsgevend personeel, 2 - Onderwijsondersteunend personeel (OOP/OBP), 3- Leraren in opleiding (LIO), 4 - Directie & 5 - Functiegroep onbekend. Onbekend is gebruikt als er minder dan 5 medewerkers in een groep voorkomen. En als de functiegroep van de dienstverbanden vanuit de salarisadministratie niet aan DUO is aangeleverd.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Overzicht van het percentage personeelsleden in personen of FTE per leeftijdsgroep. Er zijn 7 leeftijdsgroepen gedefinieerd. De eerste groep begint bij ‘jonger dan 15 jaar’ en loopt met stappen van 10 jaar uit tot de laatste leeftijdscategorie die eindigt bij ‘65 jaar en ouder’.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
FTE is een rekeneenheid. 1 FTE staat voor 1 voltijdsmedewerker. Dat is iemand die een volledige werkweek werkt. FTE is Engels voor ‘fulltime-equivalent’. Er zijn 3 categorieën voor het FTE percentage gedefinieerd. Dit zijn: 1 - personen met een betrekkingsomvang tussen de 0 en 0,5 FTE, 2 - personen met een betrekkingsomvang tussen de 0,5 en 0,8 FTE & 3- personen met een betrekkingsomvang die meer is dan 0,8 FTE.
Advertentie:
Type onderzoek | Resultaat | Publicatiedatum | Inspectie | Object |
---|---|---|---|---|
Onderzoek naar kwaliteitsverbetering | Geen eindoordeel | 10 januari 2024 | Toezicht SO vestiging | Prisma |
Vierjaarlijks onderzoek bestuur en scholen/opleidingen | Geen eindoordeel | 11 juni 2019 | Toezicht SO vestiging | Prisma |
Vierjaarlijks onderzoek bestuur en scholen/opleidingen | Zonder actueel oordeel | 11 juni 2019 | Toezicht SO vestiging | Prisma |
Onderzoek naar kwaliteitsverbetering | Geen eindoordeel | 21 november 2017 | Toezicht SO vestiging | Prisma |
Eindoordeel | Voldoende | 7 februari 2024 | Toezicht Bestuur | Stg. SCOPE scholengroep voor (Prot.-) Chr. en Kath. ond. te Alphen a.d. Rijn e.o |
KwaliteitszorgEnAmbitie | Geen samenvattend oordeel | 1 januari 2024 | Toezicht Bestuur | Stg. SCOPE scholengroep voor (Prot.-) Chr. en Kath. ond. te Alphen a.d. Rijn e.o |
Oordeel over het financiële beheer | Voldoende | 11 juni 2019 | Toezicht Bestuur | Stg. SCOPE scholengroep voor (Prot.-) Chr. en Kath. ond. te Alphen a.d. Rijn e.o |
KwaliteitszorgEnAmbitie | Geen samenvattend oordeel | 11 juni 2019 | Toezicht Bestuur | Stg. SCOPE scholengroep voor (Prot.-) Chr. en Kath. ond. te Alphen a.d. Rijn e.o |
Financieel beheer | Voldoende | 11 juni 2019 | Onderzoek Bestuur | Stichting voor Christelijk Onderwijs te Alphen aan den Rijn en omstreken |
Continuïteit | Voldoende | 11 juni 2019 | Onderzoek Bestuur | Stichting voor Christelijk Onderwijs te Alphen aan den Rijn en omstreken |
Doelmatigheid | Geen oordeel | 11 juni 2019 | Onderzoek Bestuur | Stichting voor Christelijk Onderwijs te Alphen aan den Rijn en omstreken |
Rechtmatigheid | Voldoende | 11 juni 2019 | Onderzoek Bestuur | Stichting voor Christelijk Onderwijs te Alphen aan den Rijn en omstreken |
Kwaliteitszorg | Voldoende | 11 juni 2019 | Onderzoek Bestuur | Stichting voor Christelijk Onderwijs te Alphen aan den Rijn en omstreken |
Kwaliteitscultuur | Voldoende | 11 juni 2019 | Onderzoek Bestuur | Stichting voor Christelijk Onderwijs te Alphen aan den Rijn en omstreken |
Verantwoording en dialoog | Voldoende | 11 juni 2019 | Onderzoek Bestuur | Stichting voor Christelijk Onderwijs te Alphen aan den Rijn en omstreken |
Het bevoegd gezag heeft een meldcode huiselijk geweld vastgesteld en bevordert het gebruik ervan (WEC, art. 5). | Voldoende | 21 november 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
Aan het eind van de schoolperiode bereiken de leerlingen een eindniveau dat voldoet aan de landelijke standaarden voor leerresultaten. | 5: niet te beoordelen | 21 november 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
Aan het eind van de schoolperiode bereiken de leerlingen een eindniveau dat voldoet aan de landelijke standaarden voor sociale opbrengsten. | 5: niet te beoordelen | 21 november 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De gerealiseerde uitstroombestemmingen van de leerlingen liggen ten minste op het niveau van de landelijke standaarden voor opbrengsten. | 5: niet te beoordelen | 21 november 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De school voldoet aan de landelijke standaard voor bestendiging. | 5: niet te beoordelen | 21 november 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De school stelt bij plaatsing voor iedere leerling binnen zes weken een ontwikkelingsperspectief vast. | 3: voldoende | 21 november 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De school gebruikt een samenhangend systeem van (waar mogelijk genormeerde) instrumenten en procedures voor het volgen van de prestaties en de ontwikkeling van de leerlingen. | 3: voldoende | 21 november 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De school stelt vast of de leerlingen zich ontwikkelen conform het ontwikkelingsperspectief en maakt naar aanleiding hiervan beredeneerde keuzes. | 3: voldoende | 21 november 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De school kent structurele samenwerking met ketenpartners waar noodzakelijke interventies op leerlingenniveau haar eigen kerntaak overschrijden. | 3: voldoende | 21 november 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De mentoren stimuleren het welbevinden en de motivatie van de leerlingen. | 3: voldoende | 21 november 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De school hanteert een leerstofaanbod voor de kernvakken van het uitstroomprofiel. | 3: voldoende | 21 november 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
Het leerstofaanbod van de leerroute sluit aan op de uitstroombestemming. | 3: voldoende | 21 november 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De leerinhouden voorzien in een doorgaande lijn. | 3: voldoende | 21 november 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
Stage maakt voor alle opleidingsprofielen onderdeel uit van het onderwijsaanbod van de school. | 3: voldoende | 21 november 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De school maakt per leerroute een beredeneerde keuze voor de inzet van de beschikbare onderwijstijd. | 3: voldoende | 21 november 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De leraren zetten de geplande onderwijstijd doelgericht in. | 3: voldoende | 21 november 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De leraren maken efficiënt gebruik van de geplande onderwijstijd. | 3: voldoende | 21 november 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
Het ongeoorloofd verzuim van leerlingen is beperkt. | 3: voldoende | 21 november 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De ouders tonen zich betrokken bij de school door de activiteiten die de school daartoe onderneemt. | 3: voldoende | 21 november 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De school heeft een veilige leer- en werksituatie voor zowel de leerlingen als het personeel. | 3: voldoende | 21 november 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De leerlingen gaan op een respectvolle manier met elkaar en anderen om. | 3: voldoende | 21 november 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De leraren gaan op een respectvolle manier om met de leerlingen. | 3: voldoende | 21 november 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De inrichting van het gebouw en de lesruimten getuigen van een veilige en inspirerende leer- en werkomgeving. | 3: voldoende | 21 november 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De leraren geven duidelijke uitleg van de leerstof. | 3: voldoende | 21 november 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De leraren realiseren een taakgerichte werksfeer. | 3: voldoende | 21 november 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De leerlingen zijn actief betrokken bij de onderwijsactiviteiten. | 3: voldoende | 21 november 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De leraren stemmen binnen de leerroute de aangeboden leerinhouden af op de onderwijsbehoeften van leerlingen. | 3: voldoende | 21 november 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De leraren stemmen de instructie af op verschillen in instructiebehoeften van leerlingen. | 3: voldoende | 21 november 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De leraren stemmen de verwerkingsopdrachten af op de verschillen in verwerkingsbehoeften van leerlingen. | 3: voldoende | 21 november 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De leraren stemmen hun (ortho)pedagogisch handelen af op (problematisch) gedrag van leerlingen. | 3: voldoende | 21 november 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De school heeft inzicht in de onderwijsbehoeften van haar leerlingenpopulatie. | 3: voldoende | 21 november 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De school evalueert jaarlijks de leerresultaten van de leerlingen. | 3: voldoende | 21 november 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De school evalueert jaarlijks de resultaten van de leerlingen op de leergebiedoverstijgende ontwikkelingsgebieden. | 3: voldoende | 21 november 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De school werkt planmatig aan verbeteractiviteiten. | 3: voldoende | 21 november 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De school draagt zorg voor de kwaliteit van het onderwijs gericht op bevordering van actief burgerschap en sociale integratie, met inbegrip van het overdragen van kennis over en kennismaking met de diversiteit van de samenleving. | 3: voldoende | 21 november 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De schoolleiding stuurt de schoolontwikkeling inclusief de kwaliteitszorg aan. | 3: voldoende | 21 november 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De kwaliteitszorg is verbonden met de visie op leren en onderwijzen en de leerlingenzorg zoals geformuleerd in het schoolplan. | 3: voldoende | 21 november 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De schoolleiding zorgt voor een professionele cultuur. | 3: voldoende | 21 november 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
Bij de zorg voor kwaliteit zijn personeel, directie, leerlingen, ouders en bestuur betrokken. | 3: voldoende | 21 november 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
Aan het eind van de schoolperiode bereiken de leerlingen een eindniveau dat voldoet aan de landelijke standaarden voor leerresultaten. | 5: niet te beoordelen | 24 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
Aan het eind van de schoolperiode bereiken de leerlingen een eindniveau dat voldoet aan de landelijke standaarden voor sociale opbrengsten. | 5: niet te beoordelen | 24 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De gerealiseerde uitstroombestemmingen van de leerlingen liggen ten minste op het niveau van de landelijke standaarden voor opbrengsten. | 5: niet te beoordelen | 24 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De school voldoet aan de landelijke standaard voor bestendiging. | 5: niet te beoordelen | 24 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De school stelt bij plaatsing voor iedere leerling binnen zes weken een ontwikkelingsperspectief vast. | 3: voldoende | 24 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De school gebruikt een samenhangend systeem van (waar mogelijk genormeerde) instrumenten en procedures voor het volgen van de prestaties en de ontwikkeling van de leerlingen. | 3: voldoende | 24 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De mentoren stimuleren het welbevinden en de motivatie van de leerlingen. | 3: voldoende | 24 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De school hanteert een leerstofaanbod voor de kernvakken van het uitstroomprofiel. | 3: voldoende | 24 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
Bij de aangeboden leerinhouden op de leergebied overstijgende vormingsgebieden biedt de school de kerndoelen als te bereiken doelstellingen. | 3: voldoende | 24 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
Het leerstofaanbod van de leerroute sluit aan op de uitstroombestemming. | 3: voldoende | 24 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De leerinhouden voorzien in een doorgaande lijn. | 3: voldoende | 24 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
Stage maakt voor alle opleidingsprofielen onderdeel uit van het onderwijsaanbod van de school. | 3: voldoende | 24 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De school maakt per leerroute een beredeneerde keuze voor de inzet van de beschikbare onderwijstijd. | 3: voldoende | 24 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De leraren zetten de geplande onderwijstijd doelgericht in. | 3: voldoende | 24 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De leraren maken efficiënt gebruik van de geplande onderwijstijd. | 3: voldoende | 24 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
Het ongeoorloofd verzuim van leerlingen is beperkt. | 3: voldoende | 24 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De ouders tonen zich betrokken bij de school door de activiteiten die de school daartoe onderneemt. | 3: voldoende | 24 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De school heeft een veilige leer- en werksituatie voor zowel de leerlingen als het personeel. | 3: voldoende | 24 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De leerlingen gaan op een respectvolle manier met elkaar en anderen om. | 3: voldoende | 24 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De leraren gaan op een respectvolle manier om met de leerlingen. | 3: voldoende | 24 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De inrichting van het gebouw en de lesruimten getuigen van een veilige en inspirerende leer- en werkomgeving. | 3: voldoende | 24 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De leraren geven duidelijke uitleg van de leerstof. | 3: voldoende | 24 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De leraren realiseren een taakgerichte werksfeer. | 3: voldoende | 24 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De leraren stemmen de instructie af op verschillen in instructiebehoeften van leerlingen. | 3: voldoende | 24 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De leraren stemmen de verwerkingsopdrachten af op de verschillen in verwerkingsbehoeften van leerlingen. | 3: voldoende | 24 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De leraren stemmen hun (ortho)pedagogisch handelen af op (problematisch) gedrag van leerlingen. | 3: voldoende | 24 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De school waarborgt de kwaliteit van het schoolexamen en van andere toetsinstrumenten. | 3: voldoende | 24 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De school werkt planmatig aan verbeteractiviteiten. | 3: voldoende | 24 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De school borgt de kwaliteit van het onderwijsleerproces. | 3: voldoende | 24 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De school draagt zorg voor de kwaliteit van het onderwijs gericht op bevordering van actief burgerschap en sociale integratie, met inbegrip van het overdragen van kennis over en kennismaking met de diversiteit van de samenleving. | 3: voldoende | 24 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
De schoolleiding zorgt voor een professionele cultuur. | 3: voldoende | 24 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
Bij de zorg voor kwaliteit zijn personeel, directie, leerlingen, ouders en bestuur betrokken. | 3: voldoende | 24 mei 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Prisma |
Bekijk de onderliggende inspectierapporten op de website van de Inspectie van het Onderwijs.
Hier zie je 2 van de meer dan 250 onderwerpen die op de pagina over de buurt Lijsterlaan getoond worden: (1) Hoeveel jongeren (leeftijd 0 tot 15 jaar) er wonen als percentage van het totaal aantal inwoners. En (2) het gemiddelde inkomen per inwoner per jaar.
Heel even geduld alsjeblieft...
de leeftijdsgegevens worden geladen!
Heel even geduld alsjeblieft...
de inkomensgegevens worden geladen!
Download alle informatie over het (primair) onderwijs in de gemeente Alphen aan den Rijn. Overzichtelijk met alle onderwerpen voor alle scholen en alle jaren. In meerdere duidelijke Excel documenten.
Download!Jouw steun in de vorm van een donatie (bijvoorbeeld voor een kopje koffie) of het verder bekend maken van AlleCijfers door deze pagina met anderen te delen is van harte welkom!
In de buurt Lijsterlaan wonen 260 jongeren en zijn 0 plaatsen voor kinderopvang beschikbaar: 0 bij de buitenschoolse opvang (BSO), 0 bij gastouders (VGO) en 0 bij een kinderdagverblijf of peuterspeelzaal (KDV). Dit maakt dat er gemiddeld 0,00 opvangplaats per jongere in de buurt van Prisma Christelijke school (v)so-zmlk is.
Heel even geduld alsjeblieft...
de gegevens over de kinderopvang
in de buurt van de school worden geladen!
Deze 10 kinderopvanglocaties zijn het meest dichtbij Prisma Christelijke school (v)so-zmlk beschikbaar (bekijk de volledige lijst voor de gemeente Alphen aan den Rijn):
Naam | Aantal plaatsen | Type | Adres |
---|---|---|---|
De Romeinen B.V. | 92 | KDV | Hooftstraat 184 Alphen aan den Rijn |
Burg | 6 | VGO | Nassaustraat 6 Alphen aan den Rijn |
Heerde | 6 | VGO | Rozenstraat 32 Alphen aan den Rijn |
De Romeinen B.V. | 33 | BSO | Rozenstraat 31A Alphen aan den Rijn |
Ontdekkers | 44 | BSO | Javastraat 5 Alphen aan den Rijn |
PeuterStart Kleine Beer | 15 | KDV | Jan Nieuwenhuijzenstraat 26 Alphen aan den Rijn |
Minoes | 44 | KDV | Brittenruststraat 38 Alphen aan den Rijn |
Leon | 6 | VGO | Saturnusstraat 5 Alphen aan den Rijn |
De Boomhut | 50 | BSO | Lauraplein 1 Alphen aan den Rijn |
PeuterStart De Boomhut | 16 | KDV | Lauraplein 1 Alphen aan den Rijn |
Naast de kwalitatieve kanten van de schoolkeuze vind je op AlleCijfers.nl de 'harde' 'statistische' informatie verzameld. De gegevens zijn hierbij afkomstig uit meer dan 25 verschillende open data bron bestanden met cijfers en andere informatie over het primair onderwijs in Nederland. Zie deze bronbeschrijving.
Bronnen basisscholenOverzicht van vestigingen met het schoolbestuur SCOPE:
Vestiging 04EF00: Prisma Christelijke school SO
Vestiging 04EF02 (deze pagina): Prisma Christelijke school (v)so-zmlk
Bekijk het overzicht van alle basisscholen in de woonplaats Alphen aan den Rijn op de overzichtspagina voor primair onderwijs in de woonplaats Alphen aan den Rijn.
En bekijk ook de regionale informatie uit de omgeving van (Voortgezet) Speciaal Onderwijs Prisma Christelijke school (v)so-zmlk in Alphen aan den Rijn op de buurtpagina voor Lijsterlaan.
Er zijn natuurlijk aspecten bij een schoolkeuze die zich niet in cijfers laten vertalen. Zoals de klik met de leerkrachten en andere ouders, de sfeer, de cultuur, het gebouw, de wijze waarop een school om gaat met individuele leerlingen en ieders eigen talenten,... Daarnaast speelt reistijd een rol en kun je een keuze maken voor je geloofsovertuiging: Christelijk, Reformatorisch, Rooms Katholiek, Islamitisch, openbaar... En dan heb je nog de verschillende visies binnen het onderwijs: Montessori, Dalton, Freinetschool...
Bedenk bij alle cijfers alsjeblieft dat de situatie voor iedere school anders is. En dat iedereen zijn eigen talenten heeft. Het nadeel van teveel cijfers, standaards en inspecties in het huidige schoolsysteem is dat alle kinderen langs dezelfde lat worden gelegd en worden ingedeeld in 'lage en 'hoge' niveaus. De diversiteit aan talenten, interesses en capaciteiten van de leerlingen wordt hierdoor soms tekort gedaan. Daarom kan er ook verschil bestaan tussen het middelbareschoolniveau op basis van de eind toets score en de schooladviezen en uitstroom naar bijvoorbeeld het VMBO, de HAVO of het VWO. De schoolkeuze wordt namelijk in de eerste plaats bepaald door het schooladvies van de leerkracht, dit is leidend voor de plaatsing in het voortgezet onderwijs. Het resultaat op de eindtoets staat op de tweede plaats.