Voor Berg en Bosch College Houten zijn geen gegevens over leerlingen bekend. Het aantal leerlingen per schooljaar is bepaald op basis van de data van DUO over leerlingen per schoolvestiging. Hierbij geldt het aantal leerlingen dat op peildatum 1 oktober van ieder schooljaar bij de schoolvestiging was ingeschreven.
Berg en Bosch College Houten biedt primair onderwijs van het type "(Voortgezet) Speciaal Onderwijs" met de denominatie "Algemeen bijzonder".
Advertentie:
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
De schaal van de grafiek loopt van de minimale waarde van 503 tot de maximale waarde van 548 die in het schooljaar 2022-2023 in Nederland door scholen op de Cito toets is gescoord (zie deze uitleg). Hierbij zijn de laagste 10% scores rood, de volgende 15% oranje en de hoogste 25% scores groen gekleurd (25% van de scholen haalt minder dan 532 punten en 25% van de scholen scoort meer dan 537 punten).
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Bekijk ook de toetscores van de andere scholen in Houten. En bekijk ook het overzicht van de verschillende soorten toetsen en de scores per toets.
Soorten toetsenVoor Berg en Bosch College Houten zijn helaas geen gegevens beschikbaar over de uitstroom van groep 8 leerlingen naar de middelbare school. De vestiging komt niet voor in de open data over schooladviezen en uitstroom van DUO.
Vestigingsnaam: Berg en Bosch College Houten.
BRIN en vestigingsnummer: 02RF03.
Denominatie: Algemeen bijzonder.
Soort onderwijs: (Voortgezet) Speciaal Onderwijs.
Schoolnaam: Berg en Bosch Onderwijs.
Schoolbestuur: Gewoon Speciaal Onderwijs. Bestuursnummer: 41879.
Adres: Handboog 4, 3994AD, Houten. Gemeente Houten, Utrecht. Telefoon: .
Website van de school: geen internetadres bekend.
Organisatiestructuur: Berg en Bosch College Houten is 1 van de 3 vestigingen in het primair onderwijs binnen de school Berg en Bosch Onderwijs. En 1 van de 9 primair onderwijs vestigingen binnen het bestuur Gewoon Speciaal Onderwijs. Daarbij vallen er 6 verschillende scholen binnen dit bestuur. Er zijn 575 vestigingen in het primair onderwijs met deze organisatiestructuur met meer dan 1 vestiging bij 1 school en meerdere scholen binnen het bestuur (op een totaal van 7.029 primair onderwijs schoolvestigingen).
Vakantiespreiding: Berg en Bosch College Houten valt in de vakantieregio Midden Nederland.
De gemiddelde afstand tussen het woonadres van een leerling en het adres van de school is 1.922 meter. De gemiddelde afstand voor heel Houten is 1.483 meter.
De afstand is berekend op basis van de RD-coördinaten van de 4 cijferige postcode van de leerling en de volledige postcode van de schoolvestiging. Omdat de berekening op basis van een 4-cijferige postcode van de leerling gebeurt, is er sprake van een beperkte nauwkeurigheid. Als de postcode van de leerling en vestiging gelijk zijn op basis van de eerste 4 tekens van een postcode, dan is de berekende afstand 0, terwijl die in werkelijkheid groter zal zijn.
Voor Berg en Bosch College Houten zijn helaas geen gegevens over leerlingen naar het huisadres van de leerlingen bekend.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Gegevens van DUO over het personeel in het primair onderwijs.
Dit deel van de pagina toont de personeelsdata voor de school Berg en Bosch Onderwijs. Vestiging Berg en Bosch College Houten is 1 van de 3 primair onderwijs vestigingen binnen de school Berg en Bosch Onderwijs en school Berg en Bosch Onderwijs valt samen met 6 andere scholen onder het bestuur Gewoon Speciaal Onderwijs. De personeelsgegevens zijn alleen beschikbaar voor de school als geheel, de gegevens zijn helaas niet beschikbaar op het niveau van de vestiging. Vanuit DUO zijn personeelsgegevens beschikbaar in zowel aantallen personen als aantallen FTE (Voltijdsmedewerker of Full Time Equivalent in het Engels; FTE is een rekeneenheid voor de omvang van een functie en hierbij staat 1 FTE voor 1 volledige werkweek). De aantallen worden onderverdeeld naar type functie en soort dienstverband en naar geslacht en leeftijd van de medewerkers. De gegevens zijn beschikbaar per bestuur (bevoegd gezag) en per school (instelling, niveau BRIN nummer). De peildatum van de gegevens is 1 oktober. Gebruik het filter boven de grafieken om de data in aantal personen of in FTE (voltijdsmedewerkers) weer te geven. De personeelsgegevens voor alle scholen in de gemeente gemeente Houten zijn in een duidelijk Excel document te downloaden als onderdeel van de download met alle data voor de gemeente Houten.
De dataset voor alle scholen van DUO bevat gegevens over de periode van 2011 tot en met 2023. Hierbij is de data sinds 2021 helaas minder gedetailleerd dan de data over de eerdere jaren. Dit omdat DUO sinds 2021 alleen nog aantallen van 5 of groter publiceert. Het gevolg hiervan is bijvoorbeeld dat voor een school met 1 persoon directie in de grafiek met personeel naar functiegroep over 2020 nog 1 directiefunctie getoond wordt maar dat deze persoon vanaf 2021 op ‘functie onbekend’ wordt gerapporteerd. Dit is een gevolg van de regelgeving met betrekking tot de de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). De door DUO gebruikte bronnen zijn de schoolbesturen (bevoegde gezagen). Zij zijn wettelijk verplicht de gegevens over onderwijspersoneel aan DUO te leveren. Veelal verzorgen salarisverwerkers deze leveringen namens de schoolbesturen. De selectie is op basis van de reguliere formatie inclusief leraren in opleiding. Vervangers, gastdocenten, stagiairs en uitzendkrachten zijn niet meegeteld. Bovenschools personeel wordt wel meegeteld. Bij meerdere dienstverbanden per persoon per BRIN nummer, wordt de functie met de grootste betrekkingsomvang als ‘hoofdfunctie’ gedefinieerd. Deze hoofdfunctie bepaalt de indeling van de persoon in een functiegroep.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Gegevens van DUO over het personeel onderverdeeld naar de aard van het dienstverband van personeel (in vaste of tijdelijke dienst). Gebruik het filter boven de grafiek om de data in aantal personen of in FTE (voltijdsmedewerkers) weer te geven.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Overzicht van het percentage vrouwelijke en mannelijke personeelsleden in personen of FTE. Bekijk meer personeelsgegevens op de pagina over het onderwijsbestuur Gewoon Speciaal Onderwijs.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Gebruikte functiegroepen: 1 - Onderwijsgevend personeel, 2 - Onderwijsondersteunend personeel (OOP/OBP), 3- Leraren in opleiding (LIO), 4 - Directie & 5 - Functiegroep onbekend. Onbekend is gebruikt als er minder dan 5 medewerkers in een groep voorkomen. En als de functiegroep van de dienstverbanden vanuit de salarisadministratie niet aan DUO is aangeleverd.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Overzicht van het percentage personeelsleden in personen of FTE per leeftijdsgroep. Er zijn 7 leeftijdsgroepen gedefinieerd. De eerste groep begint bij ‘jonger dan 15 jaar’ en loopt met stappen van 10 jaar uit tot de laatste leeftijdscategorie die eindigt bij ‘65 jaar en ouder’.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
FTE is een rekeneenheid. 1 FTE staat voor 1 voltijdsmedewerker. Dat is iemand die een volledige werkweek werkt. FTE is Engels voor ‘fulltime-equivalent’. Er zijn 3 categorieën voor het FTE percentage gedefinieerd. Dit zijn: 1 - personen met een betrekkingsomvang tussen de 0 en 0,5 FTE, 2 - personen met een betrekkingsomvang tussen de 0,5 en 0,8 FTE & 3- personen met een betrekkingsomvang die meer is dan 0,8 FTE.
Advertentie:
Type onderzoek | Resultaat | Publicatiedatum | Inspectie | Object |
---|---|---|---|---|
Onderzoek naar kwaliteitsverbetering | Geen eindoordeel | 10 januari 2024 | Toezicht SO vestiging | Berg en Bosch College, locatie Houten |
KwaliteitszorgEnAmbitie | Geen samenvattend oordeel | 1 oktober 2024 | Toezicht Bestuur | Stichting Gewoon Speciaal Onderwijs |
Oordeel over het financiële beheer | Voldoende | 29 mei 2020 | Toezicht Bestuur | Stichting Gewoon Speciaal Onderwijs |
KwaliteitszorgEnAmbitie | Geen samenvattend oordeel | 29 mei 2020 | Toezicht Bestuur | Stichting Gewoon Speciaal Onderwijs |
Financieel beheer | Voldoende | 29 mei 2020 | Onderzoek Bestuur | Stichting Gewoon Speciaal Onderwijs |
Continuïteit | Voldoende | 29 mei 2020 | Onderzoek Bestuur | Stichting Gewoon Speciaal Onderwijs |
Doelmatigheid | Geen oordeel | 29 mei 2020 | Onderzoek Bestuur | Stichting Gewoon Speciaal Onderwijs |
Rechtmatigheid | Voldoende | 29 mei 2020 | Onderzoek Bestuur | Stichting Gewoon Speciaal Onderwijs |
Kwaliteitszorg | Voldoende | 29 mei 2020 | Onderzoek Bestuur | Stichting Gewoon Speciaal Onderwijs |
Kwaliteitscultuur | Voldoende | 29 mei 2020 | Onderzoek Bestuur | Stichting Gewoon Speciaal Onderwijs |
Verantwoording en dialoog | Voldoende | 29 mei 2020 | Onderzoek Bestuur | Stichting Gewoon Speciaal Onderwijs |
Oordeel over de financiële continuïteit | Voldoende | 30 mei 2014 | Toezicht Bestuur | Stichting Gewoon Speciaal Onderwijs |
Aan het eind van de schoolperiode bereiken de leerlingen een eindniveau dat voldoet aan de landelijke standaarden voor leerresultaten. | 5: niet te beoordelen | 11 juli 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Berg en Boschschool, locatie Houten |
Aan het eind van de schoolperiode bereiken de leerlingen een eindniveau dat voldoet aan de landelijke standaarden voor sociale opbrengsten. | 5: niet te beoordelen | 11 juli 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Berg en Boschschool, locatie Houten |
De gerealiseerde uitstroombestemmingen van de leerlingen liggen ten minste op het niveau van de landelijke standaarden voor opbrengsten. | 5: niet te beoordelen | 11 juli 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Berg en Boschschool, locatie Houten |
De school voldoet aan de landelijke standaard voor bestendiging. | 5: niet te beoordelen | 11 juli 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Berg en Boschschool, locatie Houten |
De school stelt bij plaatsing voor iedere leerling binnen zes weken een ontwikkelingsperspectief vast. | 3: voldoende | 11 juli 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Berg en Boschschool, locatie Houten |
De school gebruikt een samenhangend systeem van (waar mogelijk genormeerde) instrumenten en procedures voor het volgen van de prestaties en de ontwikkeling van de leerlingen. | 3: voldoende | 11 juli 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Berg en Boschschool, locatie Houten |
De school kent structurele samenwerking met ketenpartners waar noodzakelijke interventies op leerlingenniveau haar eigen kerntaak overschrijden. | 3: voldoende | 11 juli 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Berg en Boschschool, locatie Houten |
Bij de aangeboden leerinhouden op het gebied van Nederlandse taal en rekenen/wiskunde biedt de school de kerndoelen als te bereiken doelstellingen. | 3: voldoende | 11 juli 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Berg en Boschschool, locatie Houten |
Bij de aangeboden leerinhouden op de leergebied overstijgende vormingsgebieden biedt de school de kerndoelen als te bereiken doelstellingen. | 3: voldoende | 11 juli 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Berg en Boschschool, locatie Houten |
Het leerstofaanbod van de leerroute sluit aan op de uitstroombestemming. | 3: voldoende | 11 juli 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Berg en Boschschool, locatie Houten |
De leerinhouden voorzien in een doorgaande lijn. | 3: voldoende | 11 juli 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Berg en Boschschool, locatie Houten |
De leraren zetten de geplande onderwijstijd doelgericht in. | 3: voldoende | 11 juli 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Berg en Boschschool, locatie Houten |
De leraren maken efficiënt gebruik van de geplande onderwijstijd. | 3: voldoende | 11 juli 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Berg en Boschschool, locatie Houten |
De ouders tonen zich betrokken bij de school door de activiteiten die de school daartoe onderneemt. | 3: voldoende | 11 juli 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Berg en Boschschool, locatie Houten |
De school heeft een veilige leer- en werksituatie voor zowel de leerlingen als het personeel. | 3: voldoende | 11 juli 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Berg en Boschschool, locatie Houten |
De leerlingen gaan op een respectvolle manier met elkaar en anderen om. | 3: voldoende | 11 juli 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Berg en Boschschool, locatie Houten |
De leraren gaan op een respectvolle manier om met de leerlingen. | 3: voldoende | 11 juli 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Berg en Boschschool, locatie Houten |
De inrichting van het gebouw en de lesruimten getuigen van een veilige en inspirerende leer- en werkomgeving. | 3: voldoende | 11 juli 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Berg en Boschschool, locatie Houten |
De leraren geven duidelijke uitleg van de leerstof. | 3: voldoende | 11 juli 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Berg en Boschschool, locatie Houten |
De leraren realiseren een taakgerichte werksfeer. | 3: voldoende | 11 juli 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Berg en Boschschool, locatie Houten |
De leerlingen zijn actief betrokken bij de onderwijsactiviteiten. | 3: voldoende | 11 juli 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Berg en Boschschool, locatie Houten |
De leraren stemmen binnen de leerroute de aangeboden leerinhouden af op de onderwijsbehoeften van leerlingen. | 3: voldoende | 11 juli 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Berg en Boschschool, locatie Houten |
De leraren stemmen de instructie af op verschillen in instructiebehoeften van leerlingen. | 3: voldoende | 11 juli 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Berg en Boschschool, locatie Houten |
De leraren stemmen de verwerkingsopdrachten af op de verschillen in verwerkingsbehoeften van leerlingen. | 3: voldoende | 11 juli 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Berg en Boschschool, locatie Houten |
De leraren stemmen hun (ortho)pedagogisch handelen af op (problematisch) gedrag van leerlingen. | 3: voldoende | 11 juli 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Berg en Boschschool, locatie Houten |
De school heeft inzicht in de onderwijsbehoeften van haar leerlingenpopulatie. | 3: voldoende | 11 juli 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Berg en Boschschool, locatie Houten |
De school evalueert jaarlijks de leerresultaten van de leerlingen. | 3: voldoende | 11 juli 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Berg en Boschschool, locatie Houten |
De school evalueert regelmatig het onderwijsleerproces. | 3: voldoende | 11 juli 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Berg en Boschschool, locatie Houten |
De school evalueert regelmatig de onderwijsondersteuning. | 3: voldoende | 11 juli 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Berg en Boschschool, locatie Houten |
De school werkt planmatig aan verbeteractiviteiten. | 3: voldoende | 11 juli 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Berg en Boschschool, locatie Houten |
De school borgt de kwaliteit van het onderwijsleerproces. | 3: voldoende | 11 juli 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Berg en Boschschool, locatie Houten |
De school draagt zorg voor de kwaliteit van het onderwijs gericht op bevordering van actief burgerschap en sociale integratie, met inbegrip van het overdragen van kennis over en kennismaking met de diversiteit van de samenleving. | 3: voldoende | 11 juli 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Berg en Boschschool, locatie Houten |
Bekijk de onderliggende inspectierapporten op de website van de Inspectie van het Onderwijs.
Download alle informatie over het (primair) onderwijs in de gemeente Houten. Overzichtelijk met alle onderwerpen voor alle scholen en alle jaren. In meerdere duidelijke Excel documenten.
Download!Jouw steun in de vorm van een donatie (bijvoorbeeld voor een kopje koffie) of het verder bekend maken van AlleCijfers door deze pagina met anderen te delen is van harte welkom!
In de wijk Houten Buitengebied wonen 90 jongeren en zijn 1.651 plaatsen voor kinderopvang beschikbaar: 1.102 bij de buitenschoolse opvang (BSO), 0 bij gastouders (VGO) en 549 bij een kinderdagverblijf of peuterspeelzaal (KDV). Dit maakt dat er gemiddeld 18,34 opvangplaats per jongere in de wijk van Berg en Bosch College Houten is.
Heel even geduld alsjeblieft...
de gegevens over de kinderopvang
in de buurt van de school worden geladen!
Deze 10 kinderopvanglocaties zijn het meest dichtbij Berg en Bosch College Houten beschikbaar (bekijk de volledige lijst voor de gemeente Houten):
Naam | Aantal plaatsen | Type | Adres |
---|---|---|---|
Kinderopvang Plezier | 50 | BSO | Kruisboog 22 Houten |
Partou BSO Kruisboog 15 | 44 | BSO | Kruisboog 15 Houten |
Club BLOS sport - Delta Sports '95 | 22 | BSO | Kruisboog 2 Houten |
Partou KDV Kruisboog 6 | 132 | KDV | Kruisboog 6 Houten |
Partou BSO Kruisboog 6 | 120 | BSO | Kruisboog 6 Houten |
Vossegat | 6 | VGO | Edelhertakker 36 Houten |
Kleinschalige Kinderopvang Roodkapje | 8 | KDV | Odijkseweg 72a Houten |
Velduil | 15 | KDV | Beverakker 19 Houten |
De Beun Kinderopvang B.V. locatie Velduil | 50 | BSO | Korenmolen 2 Houten |
Gildemeesters | 16 | KDV | Glazeniersgilde 18 Houten |
Naast de kwalitatieve kanten van de schoolkeuze vind je op AlleCijfers.nl de 'harde' 'statistische' informatie verzameld. De gegevens zijn hierbij afkomstig uit meer dan 25 verschillende open data bron bestanden met cijfers en andere informatie over het primair onderwijs in Nederland. Zie deze bronbeschrijving.
Bronnen basisscholenOverzicht van vestigingen met het schoolbestuur Gewoon Speciaal Onderwijs:
Vestiging 02RF00: Berg en Bosch Onderwijs Bilthoven
Vestiging 02RF01: Berg en Bosch Onderwijs Houten
Vestiging 02RF03 (deze pagina): Berg en Bosch College Houten
Bekijk het overzicht van alle basisscholen in de woonplaats Houten op de overzichtspagina voor primair onderwijs in de woonplaats Houten.
En bekijk ook de regionale informatie uit de omgeving van Berg en Bosch College Houten op de buurtpagina voor Bogen.
Er zijn natuurlijk aspecten bij een schoolkeuze die zich niet in cijfers laten vertalen. Zoals de klik met de leerkrachten en andere ouders, de sfeer, de cultuur, het gebouw, de wijze waarop een school om gaat met individuele leerlingen en ieders eigen talenten,... Daarnaast speelt reistijd een rol en kun je een keuze maken voor je geloofsovertuiging: Christelijk, Reformatorisch, Rooms Katholiek, Islamitisch, openbaar... En dan heb je nog de verschillende visies binnen het onderwijs: Montessori, Dalton, Freinetschool...
Bedenk bij alle cijfers alsjeblieft dat de situatie voor iedere school anders is. En dat iedereen zijn eigen talenten heeft. Het nadeel van teveel cijfers, standaards en inspecties in het huidige schoolsysteem is dat alle kinderen langs dezelfde lat worden gelegd en worden ingedeeld in 'lage en 'hoge' niveaus. De diversiteit aan talenten, interesses en capaciteiten van de leerlingen wordt hierdoor soms tekort gedaan. Daarom kan er ook verschil bestaan tussen het middelbareschoolniveau op basis van de eind toets score en de schooladviezen en uitstroom naar bijvoorbeeld het VMBO, de HAVO of het VWO. De schoolkeuze wordt namelijk in de eerste plaats bepaald door het schooladvies van de leerkracht, dit is leidend voor de plaatsing in het voortgezet onderwijs. Het resultaat op de eindtoets staat op de tweede plaats.