Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Onderstaande tabel toont het aantal leerlingen per schooljaar dat bij ’t PuzzelsTuktitel is ingeschreven:
Schooljaar | Aantal leerlingen ’t PuzzelsTuk | % verschil t.o.v. vorig schooljaar |
---|---|---|
2023-2024 | 103 | 13% |
2022-2023 | 91 | 7,1% |
2021-2022 | 85 | 9% |
2020-2021 | 78 | -3,70% |
2019-2020 | 81 | 19% |
2018-2019 | 68 | 9,7% |
2017-2018 | 62 | -10% |
2016-2017 | 69 | -14% |
2015-2016 | 80 | 2,56% |
2014-2015 | 78 | 5,4% |
2013-2014 | 74 | 32% |
2012-2013 | 56 | 409% |
2011-2012 | 11 | geen data |
Het aantal leerlingen per schooljaar is bepaald op basis van de data van DUO over leerlingen per schoolvestiging. Hierbij geldt het aantal leerlingen dat op peildatum 1 oktober van ieder schooljaar bij de schoolvestiging was ingeschreven. Het meest recente schooljaar 2023-2024 is ook het schooljaar met het hoogste aantal leerlingen.
Basisschool ’t PuzzelsTuk biedt primair onderwijs van het type "Basisonderwijs" met de denominatie "Algemeen bijzonder" aan 103 leerlingen in schooljaar 2023-2024.
Advertentie:
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
De schaal van de grafiek loopt van de minimale waarde van 58 tot de maximale waarde van 97 die in het schooljaar 2022-2023 in Nederland door scholen van het type Basisonderwijs op de IEP toets is gescoord (zie deze uitleg). Hierbij zijn de laagste 10% scores rood, de volgende 15% oranje en de hoogste 25% scores groen gekleurd (25% van de scholen haalt minder dan 77 punten en 25% van de scholen scoort meer dan 83 punten).
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Bekijk ook de toetscores van de andere scholen in Tuk. En bekijk ook het overzicht van de verschillende soorten toetsen en de scores per toets.
Soorten toetsen
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Vanaf schooljaar 2022-2023 mogen de gegevens alleen gedeeld worden als er minimaal 5 leerlingen naar een soort opleiding gaan. Dit als gevolg van de toepassing van de privacyregels uit de AVG door DUO. Om zoveel mogelijk data te kunnen tonen zijn daarom enkele opleidingen samengevoegd. Zie de toelichting voor het overzicht van de samengenomen opleidingen.
Soort opleiding | Samengenomen opleiding |
---|---|
Voortgezet speciaal onderwijs | Speciaal/praktijk: Voortgezet speciaal onderwijs & Praktijkonderwijs |
Praktijkonderwijs | Speciaal/praktijk: Voortgezet speciaal onderwijs & Praktijkonderwijs |
VMBO Basisberoepsgerichte leerweg | VMBO-B/K: VMBO basis/kader |
VMBO Basis- en kaderberoepsgerichte leerweg | VMBO-B/K: VMBO basis/kader |
VMBO Kaderberoepsgerichte leerweg | VMBO-B/K: VMBO basis/kader |
VMBO Kaderberoepsgerichte leerweg en gemengde/theoretische leerweg | VMBO-T: VMBO theoretisch |
VMBO Gemengde/theoretische leerweg | VMBO-T: VMBO theoretisch |
VMBO Gemengde/theoretische leerweg en HAVO | HAVO: Hoger Algemeen Voortgezet Onderwijs |
HAVO: Hoger Algemeen Voortgezet Onderwijs | HAVO: Hoger Algemeen Voortgezet Onderwijs |
HAVO/VWO | VWO: Voorbereidend Wetenschappelijk Onderwijs |
VWO: Voorbereidend Wetenschappelijk Onderwijs | VWO: Voorbereidend Wetenschappelijk Onderwijs |
Advies niet mogelijk | Overig |
Overige adviezen | Overig |
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Bekijk de tabel met de indeling van alle soorten middelbare school opleidingen naar de groepen praktisch of theoretisch in de toelichting:
Soort opleiding | Praktisch of theoretisch |
---|---|
Voortgezet speciaal onderwijs | Praktisch |
Praktijkonderwijs | Praktisch |
VMBO Basisberoepsgerichte leerweg | Praktisch |
VMBO Basis- en kaderberoepsgerichte leerweg | Praktisch |
VMBO Kaderberoepsgerichte leerweg | Praktisch |
VMBO Kaderberoepsgerichte leerweg en gemengde/theoretische leerweg | Theoretisch |
VMBO Gemengde/theoretische leerweg | Theoretisch |
VMBO Gemengde/theoretische leerweg en HAVO | Theoretisch |
HAVO: Hoger Algemeen Voortgezet Onderwijs | Theoretisch |
HAVO/VWO | Theoretisch |
VWO: Voorbereidend Wetenschappelijk Onderwijs | Theoretisch |
Advies niet mogelijk | Overig |
Overige adviezen | Overig |
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Van de groep 8 leerlingen van Basisschool ’t PuzzelsTuk ging in schooljaar 2021-2022 20% naar een VMBO basis of kader opleiding, 30% naar het VMBO-T, 20% naar de HAVO en 30% naar het VWO.
Advertentie:
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
De grafiek toont het percentage groep 8 leerlingen van 12 jaar of ouder, die meer dan 8 jaar op de basisschool hebben gezeten.
Bron zittenblijven
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Zittenblijvers worden geteld als kinderen die in groep 8 zitten en die al 9 jaar of langer op de basisschool zitten, en dus op enig moment in hun schoolloopbaan een jaar over hebben gedaan. Met andere woorden: het aantal leerlingen van 12 jaar of ouder, in leerjaar 8, met meer dan 8 verblijfsjaren in het onderwijs in het betreffende schooljaar (bijna altijd is dit 9 jaar omdat je op de basisschool in principe maar 1 keer mag doubleren).
Vestigingsnaam: Basisschool ’t PuzzelsTuk Algemeen neutraal bijzonder onderwijs.
BRIN en vestigingsnummer: 30JZ00.
Denominatie: Algemeen bijzonder.
Soort onderwijs: Basisonderwijs.
Schoolnaam: Basisschool ’t PuzzelsTuk voor algemeen neutraal bijzonder onderwijs.
Schoolbestuur: Catent. Bestuursnummer: 40888.
Adres: J. H. W. Pasmanweg 2-A, 8334RR, Tuk. Gemeente Steenwijkerland, Overijssel. Telefoon: 0521854379.
Website van de school: https://basisschoolpuzzelstuk.nl/
Titel van de website: Basisschool ’t PuzzelsTuk
Beschrijving van de website: Basisschoool PuzzelsTuk is een basisschool in de kern van Tuk. Leerlingen en leerkrachten kennen elkaar dit zorgt voor een gemoedelijke en veilige leeromgeving.
Organisatiestructuur: Basisschool ’t PuzzelsTuk is de enige vestiging binnen de school Basisschool ’t PuzzelsTuk voor algemeen neutraal bijzonder onderwijs en 1 van de 31 vestigingen binnen het bestuur Catent. Daarbij vallen er 31 verschillende scholen onder dit bestuur. Er zijn 5.996 vestigingen in het primair onderwijs met deze organisatiestructuur met 1 vestiging per school en meerdere scholen binnen het bestuur (op een totaal van 7.032 schoolvestigingen).
Vakantiespreiding: Basisschool ’t PuzzelsTuk valt in de vakantieregio Noord Nederland.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Onderstaande tabel toont het aantal leerlingen van ’t PuzzelsTuk per postcode van het huisadres van de leerling. Er is een kolom per schooljaar en de eerste kolom toont de som van het aantal leerlingen over alle schooljaren. De gegevens zijn van hoog naar laag gesorteerd op het aantal leerlingen per postcode in schooljaar 2023-2024. Er worden alleen postcodes weergeven waarbij het aantal leerlingen dat in schooljaar 2023-2024 naar ’t PuzzelsTuk is gegaan minimaal vijf of meer leerlingen is.
De meeste leerlingen (88) van ’t PuzzelsTuk wonen in schooljaar 2023-2024 in postcodegebied 8334.
Vanaf schooljaar 2023-2024 mogen de gegevens alleen gedeeld worden als er minimaal vijf leerlingen uit een postcodegebied komen. Kleinere gebieden zijn daarom samengevoegd tot de categorie overige. Dit als gevolg van de toepassing van de privacyregels uit de AVG door DUO.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
In schooljaar 2023-2024 had Basisschool ’t PuzzelsTuk 32 leerlingen in de leeftijdsgroep 0-5 jaar, 31 leerlingen in de leeftijdsgroep 6-8 jaar en 40 leerlingen in de leeftijdsgroep 9-12 jaar.
De gestapelde staafgrafiek toont hoeveel leerlingen er per schooljaar en per leeftijdscategorie zijn. De categorieën zijn leerlingen van 0 tot en met 5 jaar (in principe zijn dit kleuters in groep 1 en groep 2 van 4 en 5 jaar). Leerlingen van 6 tot en met 8 jaar vormen de onderbouw, van groep 3, groep 4 en groep 5. Dan volgt de bovenbouw met leerlingen van 9 tot en met 12 jaar in de groepen 6, 7 en 8. In het primair onderwijs komen ook oudere leerlingen voor, met name in het (voortgezet) speciaal onderwijs. Deze leerlingen vormen het grootste deel van de leeftijdscategorie van 13 jaar en ouder.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Onderstaande tabel toont het aantal leerlingen naar leeftijd dat op peildatum 1 oktober van schooljaar 2023-2024 bij ’t PuzzelsTuk was ingeschreven:
Leeftijd | Aantal leerlingen schooljaar 2023-2024 van ’t PuzzelsTuk |
---|---|
<4 | 0 |
4 | 15 |
5 | 17 |
6 | 12 |
7 | 7 |
8 | 12 |
9 | 15 |
10 | 9 |
11 | 15 |
12 | 1 tot 5 |
13 | 0 |
14 | 0 |
15 | 0 |
16 | 0 |
17 | 0 |
18 | 0 |
19 | 0 |
20 | 0 |
21 | 0 |
22 | 0 |
23 | 0 |
24 | 0 |
25+ | 0 |
Overige | 1 |
17 leerlingen van ’t PuzzelsTuk waren in schooljaar 2023-2024 5 jaar oud.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Gegevens van DUO over het personeel in het primair onderwijs.
Dit deel van de pagina toont de personeelsdata voor de vestiging Basisschool ’t PuzzelsTuk. Vanuit DUO zijn personeelsgegevens beschikbaar in zowel aantallen personen als aantallen FTE (Voltijdsmedewerker of Full Time Equivalent in het Engels; FTE is een rekeneenheid voor de omvang van een functie en hierbij staat 1 FTE voor 1 volledige werkweek). De aantallen worden onderverdeeld naar type functie en soort dienstverband en naar geslacht en leeftijd van de medewerkers. De gegevens zijn beschikbaar per bestuur (bevoegd gezag) en per school (instelling, niveau BRIN nummer). De peildatum van de gegevens is 1 oktober. Gebruik het filter boven de grafieken om de data in aantal personen of in FTE (voltijdsmedewerkers) weer te geven. De personeelsgegevens voor alle scholen in de gemeente gemeente Steenwijkerland zijn in een duidelijk Excel document te downloaden als onderdeel van de download met alle data voor de gemeente Steenwijkerland.
De dataset voor alle scholen van DUO bevat gegevens over de periode van 2011 tot en met 2023. Hierbij is de data sinds 2021 helaas minder gedetailleerd dan de data over de eerdere jaren. Dit omdat DUO sinds 2021 alleen nog aantallen van 5 of groter publiceert. Het gevolg hiervan is bijvoorbeeld dat voor een school met 1 persoon directie in de grafiek met personeel naar functiegroep over 2020 nog 1 directiefunctie getoond wordt maar dat deze persoon vanaf 2021 op ‘functie onbekend’ wordt gerapporteerd. Dit is een gevolg van de regelgeving met betrekking tot de de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). De door DUO gebruikte bronnen zijn de schoolbesturen (bevoegde gezagen). Zij zijn wettelijk verplicht de gegevens over onderwijspersoneel aan DUO te leveren. Veelal verzorgen salarisverwerkers deze leveringen namens de schoolbesturen. De selectie is op basis van de reguliere formatie inclusief leraren in opleiding. Vervangers, gastdocenten, stagiairs en uitzendkrachten zijn niet meegeteld. Bovenschools personeel wordt wel meegeteld. Bij meerdere dienstverbanden per persoon per BRIN nummer, wordt de functie met de grootste betrekkingsomvang als ‘hoofdfunctie’ gedefinieerd. Deze hoofdfunctie bepaalt de indeling van de persoon in een functiegroep.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Gegevens van DUO over het personeel onderverdeeld naar de aard van het dienstverband van personeel (in vaste of tijdelijke dienst). Gebruik het filter boven de grafiek om de data in aantal personen of in FTE (voltijdsmedewerkers) weer te geven.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Overzicht van het percentage vrouwelijke en mannelijke personeelsleden in personen of FTE. Bekijk meer personeelsgegevens op de pagina over het onderwijsbestuur Catent.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Gebruikte functiegroepen: 1 - Onderwijsgevend personeel, 2 - Onderwijsondersteunend personeel (OOP/OBP), 3- Leraren in opleiding (LIO), 4 - Directie & 5 - Functiegroep onbekend. Onbekend is gebruikt als er minder dan 5 medewerkers in een groep voorkomen. En als de functiegroep van de dienstverbanden vanuit de salarisadministratie niet aan DUO is aangeleverd.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Overzicht van het percentage personeelsleden in personen of FTE per leeftijdsgroep. Er zijn 7 leeftijdsgroepen gedefinieerd. De eerste groep begint bij ‘jonger dan 15 jaar’ en loopt met stappen van 10 jaar uit tot de laatste leeftijdscategorie die eindigt bij ‘65 jaar en ouder’.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
FTE is een rekeneenheid. 1 FTE staat voor 1 voltijdsmedewerker. Dat is iemand die een volledige werkweek werkt. FTE is Engels voor ‘fulltime-equivalent’. Er zijn 3 categorieën voor het FTE percentage gedefinieerd. Dit zijn: 1 - personen met een betrekkingsomvang tussen de 0 en 0,5 FTE, 2 - personen met een betrekkingsomvang tussen de 0,5 en 0,8 FTE & 3- personen met een betrekkingsomvang die meer is dan 0,8 FTE.
Advertentie:
Type onderzoek | Resultaat | Publicatiedatum | Inspectie | Object |
---|---|---|---|---|
Herstelonderzoek | Voldoende | 10 april 2018 | Toezicht PO vestiging | BS 't PuzzelsTuk |
Kwaliteitszorg | Voldoende | 10 april 2018 | Onderzoek PO vestiging | BS 't PuzzelsTuk |
Kwaliteitscultuur | Voldoende | 10 april 2018 | Onderzoek PO vestiging | BS 't PuzzelsTuk |
Verantwoording en dialoog | Voldoende | 10 april 2018 | Onderzoek PO vestiging | BS 't PuzzelsTuk |
Aanbod | Voldoende | 10 april 2018 | Onderzoek PO vestiging | BS 't PuzzelsTuk |
Zicht op ontwikkeling | Voldoende | 10 april 2018 | Onderzoek PO vestiging | BS 't PuzzelsTuk |
Didactisch handelen | Voldoende | 10 april 2018 | Onderzoek PO vestiging | BS 't PuzzelsTuk |
Resultaten | Voldoende | 10 april 2018 | Onderzoek PO vestiging | BS 't PuzzelsTuk |
Veiligheid | Voldoende | 10 april 2018 | Onderzoek PO vestiging | BS 't PuzzelsTuk |
De resultaten van de leerlingen aan het eind van de basisschool liggen ten minste op het niveau dat op grond van de kenmerken van de leerlingenpopulatie mag worden verwacht. | 3: voldoende | 23 juni 2017 | Onderzoek PO vestiging | BS 't Puzzelstuk |
De sociale competenties van de leerlingen liggen op een niveau dat mag worden verwacht. | 5: niet te beoordelen | 23 juni 2017 | Onderzoek PO vestiging | BS 't Puzzelstuk |
De schoolleiding stuurt de schoolontwikkeling inclusief de kwaliteitszorg aan. | 4: goed | 23 juni 2017 | Onderzoek PO vestiging | BS 't Puzzelstuk |
De schoolontwikkeling is verbonden met de visie op onderwijs, zoals geformuleerd in het schoolplan. | 3: voldoende | 23 juni 2017 | Onderzoek PO vestiging | BS 't Puzzelstuk |
De schoolleiding zorgt voor een professionele schoolcultuur. | 3: voldoende | 23 juni 2017 | Onderzoek PO vestiging | BS 't Puzzelstuk |
Bij de zorg voor kwaliteit zijn bestuur, directie, team en andere belanghebbenden betrokken. | 3: voldoende | 23 juni 2017 | Onderzoek PO vestiging | BS 't Puzzelstuk |
Bij de aangeboden leerinhouden voor Nederlandse taal en rekenen en wiskunde betrekt de school alle kerndoelen als te bereiken doelstellingen. | 3: voldoende | 23 juni 2017 | Onderzoek PO vestiging | BS 't Puzzelstuk |
De leerinhouden voor Nederlandse taal en voor rekenen en wiskunde worden aan voldoende leerlingen aangeboden tot en met het niveau van leerjaar 8. | 3: voldoende | 23 juni 2017 | Onderzoek PO vestiging | BS 't Puzzelstuk |
De leerinhouden in de verschillende leerjaren sluiten op elkaar aan. | 3: voldoende | 23 juni 2017 | Onderzoek PO vestiging | BS 't Puzzelstuk |
De school met een substantieel aantal leerlingen met een leerlinggewicht biedt bij Nederlandse taal leerinhouden aan die passen bij de onderwijsbehoeften van leerlingen met een taalachterstand. | 3: voldoende | 23 juni 2017 | Onderzoek PO vestiging | BS 't Puzzelstuk |
De school heeft een specifiek aanbod om sociale competenties te ontwikkelen. | 3: voldoende | 23 juni 2017 | Onderzoek PO vestiging | BS 't Puzzelstuk |
De school heeft een aanbod gericht op bevordering van actief burgerschap en sociale integratie met inbegrip van het overdragen van kennis over en kennismaking met de diversiteit in de samenleving. | 3: voldoende | 23 juni 2017 | Onderzoek PO vestiging | BS 't Puzzelstuk |
De school schenkt aandacht aan bevordering van sociale competenties. | 3: voldoende | 23 juni 2017 | Onderzoek PO vestiging | BS 't Puzzelstuk |
De school schenkt aandacht aan de samenleving en de diversiteit daarin, en bevordert deelname aan en betrokkenheid bij de samenleving. | 3: voldoende | 23 juni 2017 | Onderzoek PO vestiging | BS 't Puzzelstuk |
De school bevordert basiswaarden en de kennis, houdingen en vaardigheden voor participatie in de democratische rechtsstaat. | 3: voldoende | 23 juni 2017 | Onderzoek PO vestiging | BS 't Puzzelstuk |
De leraren maken efficiënt gebruik van de geplande onderwijstijd. | 3: voldoende | 23 juni 2017 | Onderzoek PO vestiging | BS 't Puzzelstuk |
De leerlingen voelen zich aantoonbaar veilig op school. | 3: voldoende | 23 juni 2017 | Onderzoek PO vestiging | BS 't Puzzelstuk |
De school heeft inzicht in de veiligheidsbeleving van leerlingen en personeel en in de incidenten die zich op het gebied van sociale veiligheid op de school voordoen. | 3: voldoende | 23 juni 2017 | Onderzoek PO vestiging | BS 't Puzzelstuk |
De school heeft een veiligheidsbeleid gericht op het voorkomen van incidenten in en om de school. | 3: voldoende | 23 juni 2017 | Onderzoek PO vestiging | BS 't Puzzelstuk |
De leraren realiseren een taakgerichte werksfeer. | 3: voldoende | 23 juni 2017 | Onderzoek PO vestiging | BS 't Puzzelstuk |
De leerlingen zijn actief betrokken bij de onderwijsactiviteiten. | 3: voldoende | 23 juni 2017 | Onderzoek PO vestiging | BS 't Puzzelstuk |
De leraren stemmen de verwerkingsopdrachten af op verschillen in ontwikkeling tussen de leerlingen. | 3: voldoende | 23 juni 2017 | Onderzoek PO vestiging | BS 't Puzzelstuk |
De school gebruikt een samenhangend systeem van genormeerde instrumenten en procedures voor het volgen van de prestaties en de ontwikkeling van de leerlingen. | 3: voldoende | 23 juni 2017 | Onderzoek PO vestiging | BS 't Puzzelstuk |
De school signaleert vroegtijdig welke leerlingen zorg nodig hebben. | 3: voldoende | 23 juni 2017 | Onderzoek PO vestiging | BS 't Puzzelstuk |
De school heeft inzicht in de onderwijsbehoeften van haar leerlingenpopulatie. | 3: voldoende | 23 juni 2017 | Onderzoek PO vestiging | BS 't Puzzelstuk |
De school evalueert jaarlijks de resultaten van de leerlingen. | 3: voldoende | 23 juni 2017 | Onderzoek PO vestiging | BS 't Puzzelstuk |
De school werkt planmatig aan verbeteractiviteiten. | 3: voldoende | 23 juni 2017 | Onderzoek PO vestiging | BS 't Puzzelstuk |
De school verantwoordt zich aan belanghebbenden over de gerealiseerde onderwijskwaliteit. | 3: voldoende | 23 juni 2017 | Onderzoek PO vestiging | BS 't Puzzelstuk |
De inspectie is in het bezit gesteld van de geldende schoolgids (art. 16, lid 2 en 3, WPO). | Ja | 23 juni 2017 | Onderzoek PO vestiging | BS 't Puzzelstuk |
De inspectie is in het bezit gesteld van het geldende schoolplan (art. 16, lid 1 en 3, WPO). | Ja | 23 juni 2017 | Onderzoek PO vestiging | BS 't Puzzelstuk |
Er is voldoende onderwijstijd geprogrammeerd om te kunnen voldoen aan de daarvoor gestelde minima (art. 8, lid 7 onder b, WPO). | Ja | 23 juni 2017 | Onderzoek PO vestiging | BS 't Puzzelstuk |
De resultaten van de leerlingen voor Nederlandse taal en voor rekenen en wiskunde tijdens de schoolperiode liggen ten minste op het niveau dat op grond van de kenmerken van de leerlingenpopulatie mag worden verwacht. | 3: voldoende | 7 april 2016 | Onderzoek PO vestiging | BS 't Puzzelstuk |
De sociale competenties van de leerlingen liggen op een niveau dat mag worden verwacht. | 5: niet te beoordelen | 7 april 2016 | Onderzoek PO vestiging | BS 't Puzzelstuk |
Bij de aangeboden leerinhouden voor Nederlandse taal en rekenen en wiskunde betrekt de school alle kerndoelen als te bereiken doelstellingen. | 3: voldoende | 7 april 2016 | Onderzoek PO vestiging | BS 't Puzzelstuk |
De leerinhouden voor Nederlandse taal en voor rekenen en wiskunde worden aan voldoende leerlingen aangeboden tot en met het niveau van leerjaar 8. | 3: voldoende | 7 april 2016 | Onderzoek PO vestiging | BS 't Puzzelstuk |
De school met een substantieel aantal leerlingen met een leerlinggewicht biedt bij Nederlandse taal leerinhouden aan die passen bij de onderwijsbehoeften van leerlingen met een taalachterstand. | 3: voldoende | 7 april 2016 | Onderzoek PO vestiging | BS 't Puzzelstuk |
De ouders zijn betrokken bij de school door de activiteiten die de school daartoe onderneemt. | 3: voldoende | 7 april 2016 | Onderzoek PO vestiging | BS 't Puzzelstuk |
Het personeel voelt zich aantoonbaar veilig op school. | 3: voldoende | 7 april 2016 | Onderzoek PO vestiging | BS 't Puzzelstuk |
Het personeel van de school zorgt ervoor dat de leerlingen op een respectvolle manier met elkaar en anderen omgaan. | 3: voldoende | 7 april 2016 | Onderzoek PO vestiging | BS 't Puzzelstuk |
De leraren stemmen de aangeboden leerinhouden af op verschillen in ontwikkeling tussen de leerlingen. | 3: voldoende | 7 april 2016 | Onderzoek PO vestiging | BS 't Puzzelstuk |
De school gebruikt een samenhangend systeem van genormeerde instrumenten en procedures voor het volgen van de prestaties en de ontwikkeling van de leerlingen. | 3: voldoende | 7 april 2016 | Onderzoek PO vestiging | BS 't Puzzelstuk |
De inspectie is in het bezit gesteld van de geldende schoolgids (art. 16, lid 2 en 3, WPO). | Ja | 7 april 2016 | Onderzoek PO vestiging | BS 't Puzzelstuk |
In de schoolgids is informatie opgenomen over standaard gecontroleerde onderdelen (art. 13 WPO). | Ja | 7 april 2016 | Onderzoek PO vestiging | BS 't Puzzelstuk |
De inspectie is in het bezit gesteld van het geldende schoolplan (art. 16, lid 1 en 3, WPO). | Ja | 7 april 2016 | Onderzoek PO vestiging | BS 't Puzzelstuk |
In het schoolplan is informatie opgenomen over een of meer standaard gecontroleerde onderdelen (art. 12 WPO). | Ja | 7 april 2016 | Onderzoek PO vestiging | BS 't Puzzelstuk |
Er is voldoende onderwijstijd geprogrammeerd om te kunnen voldoen aan de daarvoor gestelde minima (art. 8, lid 7 onder b, WPO). | Ja | 7 april 2016 | Onderzoek PO vestiging | BS 't Puzzelstuk |
KwaliteitszorgEnAmbitie | Geen samenvattend oordeel | 1 oktober 2024 | Toezicht Bestuur | Stichting Catent |
Oordeel over het financiële beheer | Voldoende | 14 mei 2020 | Toezicht Bestuur | Stichting Catent |
KwaliteitszorgEnAmbitie | Geen samenvattend oordeel | 14 mei 2020 | Toezicht Bestuur | Stichting Catent |
Financieel beheer | Voldoende | 14 mei 2020 | Onderzoek Bestuur | Stichting Catent |
Continuïteit | Voldoende | 14 mei 2020 | Onderzoek Bestuur | Stichting Catent |
Rechtmatigheid | Voldoende | 14 mei 2020 | Onderzoek Bestuur | Stichting Catent |
Kwaliteitszorg | Voldoende | 14 mei 2020 | Onderzoek Bestuur | Stichting Catent |
Kwaliteitscultuur | Voldoende | 14 mei 2020 | Onderzoek Bestuur | Stichting Catent |
Verantwoording en dialoog | Voldoende | 14 mei 2020 | Onderzoek Bestuur | Stichting Catent |
Oordeel over de financiële continuïteit | Voldoende | 7 januari 2014 | Toezicht Bestuur | Stichting Catent |
Tabelgebruik:
Hier zie je 2 van de meer dan 250 onderwerpen die op de pagina over de buurt Tuk getoond worden: (1) Hoeveel jongeren (leeftijd 0 tot 15 jaar) er wonen als percentage van het totaal aantal inwoners. En (2) het gemiddelde inkomen per inwoner per jaar.
is de gemiddelde afstand tussen het woonadres van een leerling en het adres van de school. De gemiddelde afstand voor heel Steenwijkerland is 1.206 meter.
Heel even geduld alsjeblieft...
de leeftijdsgegevens worden geladen!
Heel even geduld alsjeblieft...
de inkomensgegevens worden geladen!
Download alle informatie over het (primair) onderwijs in de gemeente Steenwijkerland. Overzichtelijk met alle onderwerpen voor alle scholen en alle jaren. In meerdere duidelijke Excel documenten.
Download!Jouw steun in de vorm van een donatie (bijvoorbeeld voor een kopje koffie) of het verder bekend maken van AlleCijfers door deze pagina met anderen te delen is van harte welkom!
Download de uitgebreide rapportage met veel extra informatie over de school en haar omgeving. Met meer dan 75 diagrammen en grafieken!
Download!In de buurt Tuk wonen 385 jongeren en zijn 116 plaatsen voor kinderopvang beschikbaar: 62 bij de buitenschoolse opvang (BSO), 6 bij gastouders (VGO) en 48 bij een kinderdagverblijf of peuterspeelzaal (KDV). Dit maakt dat er gemiddeld 0,30 opvangplaats per jongere in de buurt van ’t PuzzelsTuk is.
Heel even geduld alsjeblieft...
de gegevens over de kinderopvang
in de buurt van de school worden geladen!
Deze 10 kinderopvanglocaties zijn het meest dichtbij ’t PuzzelsTuk beschikbaar (bekijk de volledige lijst voor de gemeente Steenwijkerland):
Naam | Aantal plaatsen | Type | Adres |
---|---|---|---|
Het Woldkasteel | 48 | KDV | Tukseweg 158 Tuk |
Woldkasteel B.V. | 42 | BSO | Tukseweg 158 Tuk |
Woldkasteel BV locatie Boskids | 20 | BSO | J. H. W. Pasmanweg 12 Tuk |
Scheffers | 6 | VGO | Berg en Bos 16 Tuk |
BSO School B | 30 | BSO | Mr Zigher ter Steghestr 1 Steenwijk |
Buiten van | 6 | VGO | Tukseweg 67 Steenwijk |
Jabadoe Kinderopvang | 46 | KDV | De Vesting 10 Steenwijk |
Jabadoe Kinderopvang | 68 | BSO | De Vesting 10 Steenwijk |
Kindcentrum Willem-Alexander | 16 | KDV | Admiraal de Ruyterstraat 6 Steenwijk |
Prins Huisman | 6 | VGO | Gasthuislaan 14 Steenwijk |
Naast de kwalitatieve kanten van de schoolkeuze vind je op AlleCijfers.nl de 'harde' 'statistische' informatie verzameld. De gegevens zijn hierbij afkomstig uit meer dan 25 verschillende open data bron bestanden met cijfers en andere informatie over het primair onderwijs in Nederland. Zie deze bronbeschrijving.
Bronnen basisscholenOverzichtspagina voor het schoolbestuur Catent.
Bekijk het overzicht van alle basisscholen in de woonplaats Tuk op de overzichtspagina voor primair onderwijs in de woonplaats Tuk.
En bekijk ook de regionale informatie uit de omgeving van Basisschool ’t PuzzelsTuk op de buurtpagina voor Tuk.
Er zijn natuurlijk aspecten bij een schoolkeuze die zich niet in cijfers laten vertalen. Zoals de klik met de leerkrachten en andere ouders, de sfeer, de cultuur, het gebouw, de wijze waarop een school om gaat met individuele leerlingen en ieders eigen talenten,... Daarnaast speelt reistijd een rol en kun je een keuze maken voor je geloofsovertuiging: Christelijk, Reformatorisch, Rooms Katholiek, Islamitisch, openbaar... En dan heb je nog de verschillende visies binnen het onderwijs: Montessori, Dalton, Freinetschool...
Bedenk bij alle cijfers alsjeblieft dat de situatie voor iedere school anders is. En dat iedereen zijn eigen talenten heeft. Het nadeel van teveel cijfers, standaards en inspecties in het huidige schoolsysteem is dat alle kinderen langs dezelfde lat worden gelegd en worden ingedeeld in 'lage en 'hoge' niveaus. De diversiteit aan talenten, interesses en capaciteiten van de leerlingen wordt hierdoor soms tekort gedaan. Daarom kan er ook verschil bestaan tussen het middelbareschoolniveau op basis van de eind toets score en de schooladviezen en uitstroom naar bijvoorbeeld het VMBO, de HAVO of het VWO. De schoolkeuze wordt namelijk in de eerste plaats bepaald door het schooladvies van de leerkracht, dit is leidend voor de plaatsing in het voortgezet onderwijs. Het resultaat op de eindtoets staat op de tweede plaats.