Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Onderstaande tabel toont het aantal leerlingen per schooljaar dat bij IKC Wereldwijs Hoofddorp is ingeschreven:
Schooljaar | Aantal leerlingen Wereldwijs Hoofddorp | % verschil t.o.v. vorig schooljaar |
---|---|---|
2023-2024 | 252 | -11% |
2022-2023 | 282 | 44% |
2021-2022 | 196 | -6,2% |
2020-2021 | 209 | -3,69% |
2019-2020 | 217 | -12% |
2018-2019 | 247 | 27% |
2017-2018 | 194 | 20% |
2016-2017 | 162 | 10% |
2015-2016 | 147 | 29% |
2014-2015 | 114 | 24% |
2013-2014 | 92 | -3,16% |
2012-2013 | 95 | -8,7% |
2011-2012 | 104 | 0% |
2010-2011 | 104 | geen data |
Het aantal leerlingen per schooljaar is bepaald op basis van de data van DUO over leerlingen per schoolvestiging. Hierbij geldt het aantal leerlingen dat op peildatum 1 oktober van ieder schooljaar bij de schoolvestiging was ingeschreven. De schooljaren met het hoogste aantal leerlingen waren 2022-2023 (282 leerlingen) en 2023-2024 (252 leerlingen).
IKC Wereldwijs Hoofddorp biedt primair onderwijs van het type "Basisonderwijs" met de denominatie "Protestants-Christelijk" aan 252 leerlingen in schooljaar 2023-2024. Er zijn 15 scholen met "Wereldwijs" in hun naam.
Advertentie:
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
De schaal van de grafiek loopt van de minimale waarde van 58 tot de maximale waarde van 97 die in het schooljaar 2022-2023 in Nederland door scholen van het type Basisonderwijs op de IEP toets is gescoord (zie deze uitleg). Hierbij zijn de laagste 10% scores rood, de volgende 15% oranje en de hoogste 25% scores groen gekleurd (25% van de scholen haalt minder dan 77 punten en 25% van de scholen scoort meer dan 83 punten).
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Bekijk ook de toetscores van de andere scholen in Hoofddorp. En bekijk ook het overzicht van de verschillende soorten toetsen en de scores per toets.
Soorten toetsen
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Vanaf schooljaar 2022-2023 mogen de gegevens alleen gedeeld worden als er minimaal 5 leerlingen naar een soort opleiding gaan. Dit als gevolg van de toepassing van de privacyregels uit de AVG door DUO. Om zoveel mogelijk data te kunnen tonen zijn daarom enkele opleidingen samengevoegd. Zie de toelichting voor het overzicht van de samengenomen opleidingen.
Soort opleiding | Samengenomen opleiding |
---|---|
Voortgezet speciaal onderwijs | Speciaal/praktijk: Voortgezet speciaal onderwijs & Praktijkonderwijs |
Praktijkonderwijs | Speciaal/praktijk: Voortgezet speciaal onderwijs & Praktijkonderwijs |
VMBO Basisberoepsgerichte leerweg | VMBO-B/K: VMBO basis/kader |
VMBO Basis- en kaderberoepsgerichte leerweg | VMBO-B/K: VMBO basis/kader |
VMBO Kaderberoepsgerichte leerweg | VMBO-B/K: VMBO basis/kader |
VMBO Kaderberoepsgerichte leerweg en gemengde/theoretische leerweg | VMBO-T: VMBO theoretisch |
VMBO Gemengde/theoretische leerweg | VMBO-T: VMBO theoretisch |
VMBO Gemengde/theoretische leerweg en HAVO | HAVO: Hoger Algemeen Voortgezet Onderwijs |
HAVO: Hoger Algemeen Voortgezet Onderwijs | HAVO: Hoger Algemeen Voortgezet Onderwijs |
HAVO/VWO | VWO: Voorbereidend Wetenschappelijk Onderwijs |
VWO: Voorbereidend Wetenschappelijk Onderwijs | VWO: Voorbereidend Wetenschappelijk Onderwijs |
Advies niet mogelijk | Overig |
Overige adviezen | Overig |
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Bekijk de tabel met de indeling van alle soorten middelbare school opleidingen naar de groepen praktisch of theoretisch in de toelichting:
Soort opleiding | Praktisch of theoretisch |
---|---|
Voortgezet speciaal onderwijs | Praktisch |
Praktijkonderwijs | Praktisch |
VMBO Basisberoepsgerichte leerweg | Praktisch |
VMBO Basis- en kaderberoepsgerichte leerweg | Praktisch |
VMBO Kaderberoepsgerichte leerweg | Praktisch |
VMBO Kaderberoepsgerichte leerweg en gemengde/theoretische leerweg | Theoretisch |
VMBO Gemengde/theoretische leerweg | Theoretisch |
VMBO Gemengde/theoretische leerweg en HAVO | Theoretisch |
HAVO: Hoger Algemeen Voortgezet Onderwijs | Theoretisch |
HAVO/VWO | Theoretisch |
VWO: Voorbereidend Wetenschappelijk Onderwijs | Theoretisch |
Advies niet mogelijk | Overig |
Overige adviezen | Overig |
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Van de groep 8 leerlingen van IKC Wereldwijs Hoofddorp ging in schooljaar 2022-2023 30% naar een VMBO basis of kader opleiding, 14% naar het VMBO-T, 19% naar de HAVO, 12% naar het VWO en 26% naar een andere opleiding.
Advertentie:
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
De grafiek toont het percentage groep 8 leerlingen van 12 jaar of ouder, die meer dan 8 jaar op de basisschool hebben gezeten.
Bron zittenblijven
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Zittenblijvers worden geteld als kinderen die in groep 8 zitten en die al 9 jaar of langer op de basisschool zitten, en dus op enig moment in hun schoolloopbaan een jaar over hebben gedaan. Met andere woorden: het aantal leerlingen van 12 jaar of ouder, in leerjaar 8, met meer dan 8 verblijfsjaren in het onderwijs in het betreffende schooljaar (bijna altijd is dit 9 jaar omdat je op de basisschool in principe maar 1 keer mag doubleren).
Vestigingsnaam: IKC Wereldwijs Hoofddorp.
BRIN en vestigingsnummer: 10MM00.
Denominatie: Protestants-Christelijk.
Soort onderwijs: Basisonderwijs.
Schoolnaam: IKC Wereldwijs.
Schoolbestuur: Meer Primair. Bestuursnummer: 42683.
Adres: Graan voor Visch 14402, 2132VH, Hoofddorp. Gemeente Haarlemmermeer, Noord-Holland. Telefoon: 0235615029.
Website van de school: https://www.ikcwereldwijs.nl/
Titel van de website: IKC Wereldwijs
Beschrijving van de website: Bij IKC Wereldwijs lopen opvang en onderwijs vloeiend in elkaar over. Het kindcentrum biedt een uitdagend en leerzaam dagprogramma voor kinderen van 0 tot 13 jaar. Met een gezamenlijk team werken we elke dag aan kwalitatief goed onderwijs én opvang met een doorgaande leer- en ontwikkelingslijn. We creëren een veilige basis om te leren spelen en te groeien.
Organisatiestructuur: IKC Wereldwijs Hoofddorp is de enige vestiging binnen de school IKC Wereldwijs en 1 van de 16 vestigingen binnen het bestuur Meer Primair. Daarbij vallen er 16 verschillende scholen onder dit bestuur. Er zijn 5.996 vestigingen in het primair onderwijs met deze organisatiestructuur met 1 vestiging per school en meerdere scholen binnen het bestuur (op een totaal van 7.029 schoolvestigingen).
Vakantiespreiding: IKC Wereldwijs Hoofddorp valt in de vakantieregio Noord Nederland.
De gemiddelde afstand tussen het woonadres van een leerling en het adres van de school is 3.757 meter. De gemiddelde afstand voor heel Haarlemmermeer is 1.520 meter.
De afstand is berekend op basis van de RD-coördinaten van de 4 cijferige postcode van de leerling en de volledige postcode van de schoolvestiging. Omdat de berekening op basis van een 4-cijferige postcode van de leerling gebeurt, is er sprake van een beperkte nauwkeurigheid. Als de postcode van de leerling en vestiging gelijk zijn op basis van de eerste 4 tekens van een postcode, dan is de berekende afstand 0, terwijl die in werkelijkheid groter zal zijn.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Onderstaande tabel toont het aantal leerlingen van Wereldwijs Hoofddorp per postcode van het huisadres van de leerling. Er is een kolom per schooljaar en de eerste kolom toont de som van het aantal leerlingen over alle schooljaren. De gegevens zijn van hoog naar laag gesorteerd op het aantal leerlingen per postcode in schooljaar 2023-2024. Er worden alleen postcodes weergeven waarbij het aantal leerlingen dat in schooljaar 2023-2024 naar Wereldwijs Hoofddorp is gegaan minimaal vijf of meer leerlingen is.
Postcode | Totaal schooljaren | 2023-2024 | 2022-2023 | 2021-2022 | 2020-2021 | 2019-2020 | 2018-2019 | 2017-2018 | 2016-2017 | 2015-2016 | 2014-2015 | 2013-2014 | 2012-2013 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2132 | 1.391 | 131 | 131 | 126 | 149 | 129 | 138 | 124 | 114 | 112 | 94 | 71 | 72 |
1171 | 75 | 23 | 27 | 1 | 3 | 1 | 10 | 2 | 0 | 6 | 1 | 0 | 1 |
2134 | 127 | 16 | 15 | 17 | 10 | 11 | 20 | 10 | 12 | 4 | 6 | 2 | 4 |
2151 | 61 | 14 | 10 | 1 | 3 | 3 | 7 | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | 3 |
2142 | 33 | 14 | 17 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
2135 | 110 | 12 | 16 | 19 | 12 | 9 | 9 | 9 | 5 | 9 | 1 | 5 | 4 |
1119 | 19 | 7 | 11 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
2131 | 95 | 6 | 11 | 10 | 17 | 14 | 18 | 11 | 4 | 1 | 2 | 1 | 0 |
1161 | 34 | 5 | 5 | 0 | 1 | 5 | 6 | 3 | 1 | 1 | 0 | 4 | 3 |
De meeste leerlingen (131) van Wereldwijs Hoofddorp wonen in schooljaar 2023-2024 in postcodegebied 2132.
Vanaf schooljaar 2023-2024 mogen de gegevens alleen gedeeld worden als er minimaal vijf leerlingen uit een postcodegebied komen. Kleinere gebieden zijn daarom samengevoegd tot de categorie overige. Dit als gevolg van de toepassing van de privacyregels uit de AVG door DUO.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
In schooljaar 2023-2024 had IKC Wereldwijs Hoofddorp 45 leerlingen in de leeftijdsgroep 0-5 jaar, 105 leerlingen in de leeftijdsgroep 6-8 jaar en 102 leerlingen in de leeftijdsgroep 9-12 jaar.
De gestapelde staafgrafiek toont hoeveel leerlingen er per schooljaar en per leeftijdscategorie zijn. De categorieën zijn leerlingen van 0 tot en met 5 jaar (in principe zijn dit kleuters in groep 1 en groep 2 van 4 en 5 jaar). Leerlingen van 6 tot en met 8 jaar vormen de onderbouw, van groep 3, groep 4 en groep 5. Dan volgt de bovenbouw met leerlingen van 9 tot en met 12 jaar in de groepen 6, 7 en 8. In het primair onderwijs komen ook oudere leerlingen voor, met name in het (voortgezet) speciaal onderwijs. Deze leerlingen vormen het grootste deel van de leeftijdscategorie van 13 jaar en ouder.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Onderstaande tabel toont het aantal leerlingen naar leeftijd dat op peildatum 1 oktober van schooljaar 2023-2024 bij Wereldwijs Hoofddorp was ingeschreven:
Leeftijd | Aantal leerlingen schooljaar 2023-2024 van Wereldwijs Hoofddorp |
---|---|
<4 | 0 |
4 | 27 |
5 | 18 |
6 | 28 |
7 | 42 |
8 | 35 |
9 | 36 |
10 | 30 |
11 | 31 |
12 | 5 |
13 | 0 |
14 | 0 |
15 | 0 |
16 | 0 |
17 | 0 |
18 | 0 |
19 | 0 |
20 | 0 |
21 | 0 |
22 | 0 |
23 | 0 |
24 | 0 |
25+ | 0 |
Overige | 0 |
42 leerlingen van Wereldwijs Hoofddorp waren in schooljaar 2023-2024 7 jaar oud.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Gegevens van DUO over het personeel in het primair onderwijs.
Dit deel van de pagina toont de personeelsdata voor de vestiging IKC Wereldwijs Hoofddorp. Vanuit DUO zijn personeelsgegevens beschikbaar in zowel aantallen personen als aantallen FTE (Voltijdsmedewerker of Full Time Equivalent in het Engels; FTE is een rekeneenheid voor de omvang van een functie en hierbij staat 1 FTE voor 1 volledige werkweek). De aantallen worden onderverdeeld naar type functie en soort dienstverband en naar geslacht en leeftijd van de medewerkers. De gegevens zijn beschikbaar per bestuur (bevoegd gezag) en per school (instelling, niveau BRIN nummer). De peildatum van de gegevens is 1 oktober. Gebruik het filter boven de grafieken om de data in aantal personen of in FTE (voltijdsmedewerkers) weer te geven. De personeelsgegevens voor alle scholen in de gemeente gemeente Haarlemmermeer zijn in een duidelijk Excel document te downloaden als onderdeel van de download met alle data voor de gemeente Haarlemmermeer.
De dataset voor alle scholen van DUO bevat gegevens over de periode van 2011 tot en met 2023. Hierbij is de data sinds 2021 helaas minder gedetailleerd dan de data over de eerdere jaren. Dit omdat DUO sinds 2021 alleen nog aantallen van 5 of groter publiceert. Het gevolg hiervan is bijvoorbeeld dat voor een school met 1 persoon directie in de grafiek met personeel naar functiegroep over 2020 nog 1 directiefunctie getoond wordt maar dat deze persoon vanaf 2021 op ‘functie onbekend’ wordt gerapporteerd. Dit is een gevolg van de regelgeving met betrekking tot de de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). De door DUO gebruikte bronnen zijn de schoolbesturen (bevoegde gezagen). Zij zijn wettelijk verplicht de gegevens over onderwijspersoneel aan DUO te leveren. Veelal verzorgen salarisverwerkers deze leveringen namens de schoolbesturen. De selectie is op basis van de reguliere formatie inclusief leraren in opleiding. Vervangers, gastdocenten, stagiairs en uitzendkrachten zijn niet meegeteld. Bovenschools personeel wordt wel meegeteld. Bij meerdere dienstverbanden per persoon per BRIN nummer, wordt de functie met de grootste betrekkingsomvang als ‘hoofdfunctie’ gedefinieerd. Deze hoofdfunctie bepaalt de indeling van de persoon in een functiegroep.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Gegevens van DUO over het personeel onderverdeeld naar de aard van het dienstverband van personeel (in vaste of tijdelijke dienst). Gebruik het filter boven de grafiek om de data in aantal personen of in FTE (voltijdsmedewerkers) weer te geven.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Overzicht van het percentage vrouwelijke en mannelijke personeelsleden in personen of FTE. Bekijk meer personeelsgegevens op de pagina over het onderwijsbestuur Meer Primair.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Gebruikte functiegroepen: 1 - Onderwijsgevend personeel, 2 - Onderwijsondersteunend personeel (OOP/OBP), 3- Leraren in opleiding (LIO), 4 - Directie & 5 - Functiegroep onbekend. Onbekend is gebruikt als er minder dan 5 medewerkers in een groep voorkomen. En als de functiegroep van de dienstverbanden vanuit de salarisadministratie niet aan DUO is aangeleverd.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Overzicht van het percentage personeelsleden in personen of FTE per leeftijdsgroep. Er zijn 7 leeftijdsgroepen gedefinieerd. De eerste groep begint bij ‘jonger dan 15 jaar’ en loopt met stappen van 10 jaar uit tot de laatste leeftijdscategorie die eindigt bij ‘65 jaar en ouder’.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
FTE is een rekeneenheid. 1 FTE staat voor 1 voltijdsmedewerker. Dat is iemand die een volledige werkweek werkt. FTE is Engels voor ‘fulltime-equivalent’. Er zijn 3 categorieën voor het FTE percentage gedefinieerd. Dit zijn: 1 - personen met een betrekkingsomvang tussen de 0 en 0,5 FTE, 2 - personen met een betrekkingsomvang tussen de 0,5 en 0,8 FTE & 3- personen met een betrekkingsomvang die meer is dan 0,8 FTE.
Advertentie:
Type onderzoek | Resultaat | Publicatiedatum | Inspectie | Object |
---|---|---|---|---|
Kwaliteitsonderzoek | Geen eindoordeel | 10 januari 2024 | Toezicht PO vestiging | IKC Wereldwijs |
Kwaliteitszorg | Voldoende | 13 februari 2020 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs, Schakelonderwijs Haarlemmermeer |
Kwaliteitscultuur | Voldoende | 13 februari 2020 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs, Schakelonderwijs Haarlemmermeer |
Zicht op ontwikkeling en begeleiding | Voldoende | 13 februari 2020 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs, Schakelonderwijs Haarlemmermeer |
Didactisch handelen | Voldoende | 13 februari 2020 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs, Schakelonderwijs Haarlemmermeer |
Veiligheid | Voldoende | 13 februari 2020 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs, Schakelonderwijs Haarlemmermeer |
Kwaliteitscultuur | Voldoende | 27 februari 2019 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs, Schakelonderwijs Haarlemmermeer |
Aanbod | Voldoende | 27 februari 2019 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs, Schakelonderwijs Haarlemmermeer |
Zicht op ontwikkeling en begeleiding | Voldoende | 27 februari 2019 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs, Schakelonderwijs Haarlemmermeer |
Didactisch handelen | Voldoende | 27 februari 2019 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs, Schakelonderwijs Haarlemmermeer |
Veiligheid | Voldoende | 27 februari 2019 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs, Schakelonderwijs Haarlemmermeer |
Resultaten | Voldoende | 23 mei 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs |
Zicht op ontwikkeling | Voldoende | 23 mei 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs |
Didactisch handelen | Voldoende | 23 mei 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs |
Schoolklimaat | Voldoende | 23 mei 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs |
Veiligheid | Voldoende | 23 mei 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs |
Ondersteunend en stimulerend schoolklimaat | Voldoende | 23 mei 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs |
Kwaliteitszorg en ambitie | Voldoende | 23 mei 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs |
Doelen, evaluatie en verbetering | Voldoende | 23 mei 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs |
Structuur en cultuur | Voldoende | 23 mei 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs |
Verantwoording en dialoog | Goed | 23 mei 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs |
Kwaliteitsonderzoek | Voldoende | 29 februari 2016 | Toezicht PO vestiging | IKC Wereldwijs |
Kwaliteitsonderzoek | Basistoezicht | 29 februari 2016 | Toezicht PO vestiging | IKC Wereldwijs |
Leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften ontwikkelen zich naar hun mogelijkheden. | 3: voldoende | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs |
De sociale competenties van de leerlingen liggen op een niveau dat mag worden verwacht. | 5: niet te beoordelen | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs |
(Nieuwkomers) De aangeboden leerinhouden voor Nederlandse taal en rekenen en wiskunde zijn gerelateerd aan de kerndoelen. | 3: voldoende | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs |
De leerinhouden voor Nederlandse taal en voor rekenen en wiskunde worden aan voldoende leerlingen aangeboden tot en met het niveau van leerjaar 8. | 3: voldoende | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs |
De school heeft een specifiek aanbod om sociale competenties te ontwikkelen. | 3: voldoende | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs |
De leraren maken efficiënt gebruik van de geplande onderwijstijd. | 3: voldoende | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs |
Het personeel van de school zorgt ervoor dat de leerlingen op een respectvolle manier met elkaar en anderen omgaan. | 4: goed | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs |
De leraren geven duidelijke uitleg van de leerstof. | 3: voldoende | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs |
De leraren realiseren een taakgerichte werksfeer. | 3: voldoende | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs |
De leerlingen zijn actief betrokken bij de onderwijsactiviteiten. | 4: goed | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs |
De leraren stemmen de verwerkingsopdrachten af op verschillen in ontwikkeling tussen de leerlingen. | 3: voldoende | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs |
De leraren stemmen de onderwijstijd af op verschillen in ontwikkeling tussen de leerlingen. | 3: voldoende | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs |
De school gebruikt een samenhangend systeem van genormeerde instrumenten en procedures voor het volgen van de prestaties en de ontwikkeling van de leerlingen. | 3: voldoende | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs |
De leraren volgen en analyseren systematisch de voortgang in de ontwikkeling van de leerlingen. | 3: voldoende | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs |
(SBO) De school stelt bij plaatsing voor iedere leerling een ontwikkelingsperspectief vast. | 3: voldoende | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs |
(SBO) De school volgt of de leerlingen zich ontwikkelen conform het ontwikkelingsperspectief en maakt naar aanleiding hiervan beredeneerde keuzen. | 3: voldoende | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs |
De school signaleert vroegtijdig welke leerlingen zorg nodig hebben. | 3: voldoende | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs |
De school voert de zorg planmatig uit. | 3: voldoende | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs |
De school zoekt structurele samenwerking met ketenpartners waar noodzakelijke interventies op leerlingniveau haar eigen kerntaak overschrijden. | 3: voldoende | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs |
De school evalueert jaarlijks de resultaten van de leerlingen. | 3: voldoende | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs |
De school borgt de kwaliteit van het onderwijsleerproces. | 3: voldoende | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs |
De school verantwoordt zich aan belanghebbenden over de gerealiseerde onderwijskwaliteit. | 3: voldoende | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs |
De school draagt zorg voor de kwaliteit van het onderwijs gericht op bevordering van actief burgerschap en sociale integratie, met inbegrip van het overdragen van kennis over en kennismaking met de diversiteit van de samenleving. | 3: voldoende | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs |
De inspectie is in het bezit gesteld van de geldende schoolgids (art. 16, lid 2 en 3, WPO). | Ja | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs |
In de schoolgids is informatie opgenomen over een of meer standaard gecontroleerde onderdelen (art. 13 WPO). | Nee | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs |
De inspectie is in het bezit gesteld van het geldende schoolplan (art. 16, lid 1 en 3, WPO). | Ja | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs |
In het schoolplan is informatie opgenomen over een of meer standaard gecontroleerde onderdelen (art. 12 WPO). | Ja | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs |
Er is voldoende onderwijstijd geprogrammeerd om te kunnen voldoen aan de daarvoor gestelde minima (art. 8, lid 7 onder b, WPO). | Ja | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs |
Leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften ontwikkelen zich naar hun mogelijkheden. | 3: voldoende | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs, Schakelonderwijs Haarlemmermeer |
De sociale competenties van de leerlingen liggen op een niveau dat mag worden verwacht. | 5: niet te beoordelen | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs, Schakelonderwijs Haarlemmermeer |
(Nieuwkomers) De aangeboden leerinhouden voor Nederlandse taal en rekenen en wiskunde zijn gerelateerd aan de kerndoelen. | 3: voldoende | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs, Schakelonderwijs Haarlemmermeer |
De leerinhouden voor Nederlandse taal en voor rekenen en wiskunde worden aan voldoende leerlingen aangeboden tot en met het niveau van leerjaar 8. | 3: voldoende | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs, Schakelonderwijs Haarlemmermeer |
De school heeft een specifiek aanbod om sociale competenties te ontwikkelen. | 3: voldoende | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs, Schakelonderwijs Haarlemmermeer |
De leraren maken efficiënt gebruik van de geplande onderwijstijd. | 3: voldoende | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs, Schakelonderwijs Haarlemmermeer |
Het personeel van de school zorgt ervoor dat de leerlingen op een respectvolle manier met elkaar en anderen omgaan. | 4: goed | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs, Schakelonderwijs Haarlemmermeer |
De leraren geven duidelijke uitleg van de leerstof. | 3: voldoende | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs, Schakelonderwijs Haarlemmermeer |
De leraren realiseren een taakgerichte werksfeer. | 3: voldoende | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs, Schakelonderwijs Haarlemmermeer |
De leerlingen zijn actief betrokken bij de onderwijsactiviteiten. | 4: goed | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs, Schakelonderwijs Haarlemmermeer |
De leraren stemmen de verwerkingsopdrachten af op verschillen in ontwikkeling tussen de leerlingen. | 3: voldoende | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs, Schakelonderwijs Haarlemmermeer |
De leraren stemmen de onderwijstijd af op verschillen in ontwikkeling tussen de leerlingen. | 3: voldoende | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs, Schakelonderwijs Haarlemmermeer |
De school gebruikt een samenhangend systeem van genormeerde instrumenten en procedures voor het volgen van de prestaties en de ontwikkeling van de leerlingen. | 3: voldoende | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs, Schakelonderwijs Haarlemmermeer |
De leraren volgen en analyseren systematisch de voortgang in de ontwikkeling van de leerlingen. | 3: voldoende | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs, Schakelonderwijs Haarlemmermeer |
(SBO) De school stelt bij plaatsing voor iedere leerling een ontwikkelingsperspectief vast. | 3: voldoende | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs, Schakelonderwijs Haarlemmermeer |
(SBO) De school volgt of de leerlingen zich ontwikkelen conform het ontwikkelingsperspectief en maakt naar aanleiding hiervan beredeneerde keuzen. | 3: voldoende | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs, Schakelonderwijs Haarlemmermeer |
De school signaleert vroegtijdig welke leerlingen zorg nodig hebben. | 3: voldoende | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs, Schakelonderwijs Haarlemmermeer |
De school voert de zorg planmatig uit. | 3: voldoende | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs, Schakelonderwijs Haarlemmermeer |
De school evalueert regelmatig de effecten van de zorg. | 3: voldoende | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs, Schakelonderwijs Haarlemmermeer |
De school evalueert jaarlijks de resultaten van de leerlingen. | 3: voldoende | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs, Schakelonderwijs Haarlemmermeer |
De school borgt de kwaliteit van het onderwijsleerproces. | 3: voldoende | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs, Schakelonderwijs Haarlemmermeer |
De school verantwoordt zich aan belanghebbenden over de gerealiseerde onderwijskwaliteit. | 3: voldoende | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs, Schakelonderwijs Haarlemmermeer |
De school draagt zorg voor de kwaliteit van het onderwijs gericht op bevordering van actief burgerschap en sociale integratie, met inbegrip van het overdragen van kennis over en kennismaking met de diversiteit van de samenleving. | 3: voldoende | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs, Schakelonderwijs Haarlemmermeer |
De inspectie is in het bezit gesteld van de geldende schoolgids (art. 16, lid 2 en 3, WPO). | Ja | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs, Schakelonderwijs Haarlemmermeer |
In de schoolgids is informatie opgenomen over een of meer standaard gecontroleerde onderdelen (art. 13 WPO). | Ja | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs, Schakelonderwijs Haarlemmermeer |
De inspectie is in het bezit gesteld van het geldende schoolplan (art. 16, lid 1 en 3, WPO). | Ja | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs, Schakelonderwijs Haarlemmermeer |
In het schoolplan is informatie opgenomen over een of meer standaard gecontroleerde onderdelen (art. 12 WPO). | Ja | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs, Schakelonderwijs Haarlemmermeer |
Er is voldoende onderwijstijd geprogrammeerd om te kunnen voldoen aan de daarvoor gestelde minima (art. 8, lid 7 onder b, WPO). | Ja | 29 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | IKC Wereldwijs, Schakelonderwijs Haarlemmermeer |
Eindoordeel | Voldoende | 6 mei 2024 | Toezicht Bestuur | Stichting Meer Primair |
Oordeel over de financiële continuïteit | Basistoezicht | 17 december 2015 | Toezicht Bestuur | Stichting Meer Primair |
Bekijk de onderliggende inspectierapporten op de website van de Inspectie van het Onderwijs.
De schoolweging van Wereldwijs Hoofddorp is 34,10, met een spreiding van 6,64. De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Vergelijk scholen op schoolwegingDe schoolweging wordt gebruikt bij het beoordelen van de resultaten van de school. De Inspectie van het Onderwijs heeft het CBS opdracht gegeven om de schoolweging te bepalen. Het CBS berekent de weging op basis van het opleidingsniveau van de ouders, het land van herkomst van de ouders en of ouders in de schuldsanering zitten. De schoolweging is een maat voor de verwachte onderwijsprestaties per schoolvestiging in het basisonderwijs. Door de schoolweging naast de daadwerkelijke schoolprestaties van kinderen te leggen, krijgt de inspectie een indruk van de mate waarin scholen erin slagen de potentie van hun leerlingen te verwezenlijken.
De schoolweging en spreiding van Wereldwijs Hoofddorp zijn in 2023 door het CBS bepaald, op basis van de gegevens van de ouders van 289 leerlingen.
Hier wordt de meest recente schoolweging getoond. De Inspectie van het Onderwijs werkt met de gemiddelde weging over de afgelopen drie jaar. Bekijk de gemiddelde weging in de tabel op de aparte pagina met alle schoolwegingen.
Hier zie je 2 van de meer dan 250 onderwerpen die op de pagina over de buurt Hoofddorp Graan voor Visch getoond worden: (1) Hoeveel jongeren (leeftijd 0 tot 15 jaar) er wonen als percentage van het totaal aantal inwoners. En (2) het gemiddelde inkomen per inwoner per jaar.
Heel even geduld alsjeblieft...
de leeftijdsgegevens worden geladen!
Heel even geduld alsjeblieft...
de inkomensgegevens worden geladen!
Download alle informatie over het (primair) onderwijs in de gemeente Haarlemmermeer. Overzichtelijk met alle onderwerpen voor alle scholen en alle jaren. In meerdere duidelijke Excel documenten.
Download!Jouw steun in de vorm van een donatie (bijvoorbeeld voor een kopje koffie) of het verder bekend maken van AlleCijfers door deze pagina met anderen te delen is van harte welkom!
Download de uitgebreide rapportage met veel extra informatie over de school en haar omgeving. Met meer dan 75 diagrammen en grafieken!
Download!In de buurt Hoofddorp Graan voor Visch wonen 585 jongeren en zijn 64 plaatsen voor kinderopvang beschikbaar: 20 bij de buitenschoolse opvang (BSO), 0 bij gastouders (VGO) en 44 bij een kinderdagverblijf of peuterspeelzaal (KDV). Dit maakt dat er gemiddeld 0,11 opvangplaats per jongere in de buurt van Wereldwijs Hoofddorp is.
Heel even geduld alsjeblieft...
de gegevens over de kinderopvang
in de buurt van de school worden geladen!
Deze 10 kinderopvanglocaties zijn het meest dichtbij Wereldwijs Hoofddorp beschikbaar (bekijk de volledige lijst voor de gemeente Haarlemmermeer):
Naam | Aantal plaatsen | Type | Adres |
---|---|---|---|
Wereldwijs | 20 | BSO | Graan voor Visch 14402 Hoofddorp |
Wereldwijs | 44 | KDV | Graan voor Visch 14402 Hoofddorp |
Kindergarden Hoofddorp Julianalaan | 72 | KDV | Julianalaan 46 Hoofddorp |
KDV MaiKids Hoofddorp | 61 | KDV | Kruisweg 883 Hoofddorp |
BSO MaiKids Hoofddorp | 40 | BSO | Kruisweg 883 Hoofddorp |
Babino KDV de Caleidoscoop | 16 | KDV | Hammarskjöldstraat 230 Hoofddorp |
BSO de Caleidoscoop | 68 | BSO | Hammarskjöldstraat 230 Hoofddorp |
KDV de Caleidoscoop | 29 | KDV | Hammarskjöldstraat 230 Hoofddorp |
Babino Kinderopvang de Caleidoscoop | 20 | BSO | Hammarskjöldstraat 230 Hoofddorp |
BSO Caleidoscoop | 40 | BSO | Hammarskjöldstraat 236 Hoofddorp |
Naast de kwalitatieve kanten van de schoolkeuze vind je op AlleCijfers.nl de 'harde' 'statistische' informatie verzameld. De gegevens zijn hierbij afkomstig uit meer dan 25 verschillende open data bron bestanden met cijfers en andere informatie over het primair onderwijs in Nederland. Zie deze bronbeschrijving.
Bronnen basisscholenOverzichtspagina voor het schoolbestuur Meer Primair.
Bekijk het overzicht van alle basisscholen in de woonplaats Hoofddorp op de overzichtspagina voor primair onderwijs in de woonplaats Hoofddorp.
En bekijk ook de regionale informatie uit de omgeving van IKC Wereldwijs Hoofddorp op de buurtpagina voor Hoofddorp Graan voor Visch.
Er zijn natuurlijk aspecten bij een schoolkeuze die zich niet in cijfers laten vertalen. Zoals de klik met de leerkrachten en andere ouders, de sfeer, de cultuur, het gebouw, de wijze waarop een school om gaat met individuele leerlingen en ieders eigen talenten,... Daarnaast speelt reistijd een rol en kun je een keuze maken voor je geloofsovertuiging: Christelijk, Reformatorisch, Rooms Katholiek, Islamitisch, openbaar... En dan heb je nog de verschillende visies binnen het onderwijs: Montessori, Dalton, Freinetschool...
Bedenk bij alle cijfers alsjeblieft dat de situatie voor iedere school anders is. En dat iedereen zijn eigen talenten heeft. Het nadeel van teveel cijfers, standaards en inspecties in het huidige schoolsysteem is dat alle kinderen langs dezelfde lat worden gelegd en worden ingedeeld in 'lage en 'hoge' niveaus. De diversiteit aan talenten, interesses en capaciteiten van de leerlingen wordt hierdoor soms tekort gedaan. Daarom kan er ook verschil bestaan tussen het middelbareschoolniveau op basis van de eind toets score en de schooladviezen en uitstroom naar bijvoorbeeld het VMBO, de HAVO of het VWO. De schoolkeuze wordt namelijk in de eerste plaats bepaald door het schooladvies van de leerkracht, dit is leidend voor de plaatsing in het voortgezet onderwijs. Het resultaat op de eindtoets staat op de tweede plaats.