Alfa Romeo Spider | Model gegevens |
---|---|
Aantal registraties toegelaten (status 3 december 2024) | 12 |
Aantal registraties tenaamgesteld (status 3 december 2024) | 4.224 |
Aantal registraties geëxporteerd* | 441 |
Aantal registraties gesloopt* | 36 |
Aantal registraties totaal* (1949 t/m 2014) | 4.713 |
Aantal verkocht (2006 t/m 2012) | 204 |
Jaren eerste toelating* | 1949 t/m 2014 |
Meest voorkomende carrosserievorm* | Cabriolet (3.673 stuks, 78%) |
Meest voorkomende kleur* | Rood (1.521 stuks, 32%) |
Meest voorkomende brandstof* | Benzine (4.616 stuks, 98%) |
Gemiddelde catalogusprijs* | €50.811 |
Gemiddeld vermogen* | 78 kW / 106 PK |
Gemiddeld gewicht* | 1.217 kg |
*: De data over registraties zijn gebaseerd zijn op het kentekenregister van de RDW van 1 augustus 2021 tot en met 3 december 2024. Registraties van de Alfa Romeo Spider die voor dat moment uit de database van de RDW zijn uitgeschreven, zijn helaas onbekend. Zie onderstaande toelichting voor een verdere uitleg.
Bron & definities
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Bovenstaande grafiek toont de verkoopcijfers van de Alfa Romeo Spider voor de jaren 2006 tot en met 2012. In totaal zijn er in deze periode 204 exemplaren van de Alfa Romeo Spider verkocht. Het gemiddeld aantal verkochte auto's per jaar in deze periode komt daarmee op 29 per jaar.
Gebruikte cijfers: nieuwverkopen per merk en model van alle personenauto's in Nederland van de RAI en de BOVAG. De verkoopgegevens zijn het meest recent bijgewerkt op 1 december 2024.
Advertentie:
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
De grafiek toont het aantal auto's van de Alfa Romeo Spider per registratiemaand, jaar en decennium van de auto's. Het aantal is berekend op basis van de RDW voertuiggegevens van 2 oktober 2024. De maanden, jaren en decennia zijn gebaseerd op de datums van eerste toelating in het kentekenregister van de RDW. Dit is de datum waarop de auto voor het eerst op kenteken geregistreerd is. Voor geïmporteerde auto's is deze datum van het buitenlandse kenteken overgenomen. Gebruik het filter boven de grafiek om alle bekende registraties weer te geven, of alleen de auto's die nu nog op kenteken geregistreerd zijn, de auto's die geëxporteerd zijn of de auto's die op andere wijzen uit de registratie verdwenen zijn.
Even geduld alsjeblieft...
de grafiek met de meest voorkomende kleuren wordt geladen!
Rood is de meest voorkomende kleur van Alfa Romeo Spider. Er zijn momenteel 1.521 auto's van de Alfa Romeo Spider die in het rood rondrijden. Dat is 32% van het totaal.
Even geduld alsjeblieft...
de grafiek met de brandstofsoorten wordt geladen!
Benzine is de meest voorkomende brandstof waarmee de auto's van Alfa Romeo Spider rondrijden. Er zijn momenteel 4.616 auto's van Alfa Romeo Spider met benzine als energiebron. Dat is 98% van het totaal.
Even geduld alsjeblieft...
de grafiek met de brandstofsoorten wordt geladen!
De Alfa Romeo Spider komt in Nederland het vaakst voor als Cabriolet: Dit is de meest voorkomende carrosserievorm, er zijn 3.673 auto's van Alfa Romeo Spider met cabriolet als type carrosserie (dat is 78%).
Advertentie:
Onderstaande tabel toont de meest recent beschikbare gegevens over de Alfa Romeo Spider. Er zijn 10 verschillende tabellen. Selecteer een categorie in de linkerkolom om de tabel voor die categorie weer te geven. Er is keuze uit tabellen met het overzicht van de brandstofsoorten, het aantal cilinders, het motorvermogen, de carrosserievormen, de registratiedatums, de autogewichten, kleuren, modellen en de zuinigheidslabels.
Brandstof | Aantal RDW | Percentage |
---|---|---|
Benzine | 4.616 | 98% |
Onbekend | 46 | 0,98% |
Diesel | 40 | 0,85% |
Benzine+LPG | 10 | 0,21% |
LPG | 1 | 0,02% |
Alcohol | 0 | 0% |
Alcohol+Benzine | 0 | 0% |
Alcohol+Benzine+CNG | 0 | 0% |
Alcohol+Benzine+Elektriciteit | 0 | 0% |
Alcohol+Benzine+LPG | 0 | 0% |
Alcohol+CNG | 0 | 0% |
Alcohol+Elektriciteit | 0 | 0% |
Alcohol+LPG | 0 | 0% |
Benzine+CNG | 0 | 0% |
Benzine+CNG+Elektriciteit | 0 | 0% |
Benzine+CNG+LPG | 0 | 0% |
Benzine+Elektriciteit | 0 | 0% |
Benzine+Elektriciteit+LPG | 0 | 0% |
Benzine+LNG | 0 | 0% |
Benzine+LNG+LPG | 0 | 0% |
CNG | 0 | 0% |
CNG+LPG | 0 | 0% |
Diesel+Elektriciteit | 0 | 0% |
Diesel+LNG | 0 | 0% |
Elektriciteit | 0 | 0% |
Elektriciteit+LPG | 0 | 0% |
Elektriciteit+Waterstof | 0 | 0% |
LNG | 0 | 0% |
Waterstof | 0 | 0% |
Carrosserie | Aantal RDW | Percentage |
---|---|---|
Bestelwagen | 0 | 0% |
Cabriolet | 3.673 | 78% |
Coupé | 16 | 0,34% |
Enkeldeksvoertuig | 0 | 0% |
Hatchback | 0 | 0% |
MPV | 0 | 0% |
Multipurpose vehicle (MPV) | 0 | 0% |
Onbekend | 1.017 | 22% |
Pick-uptruck | 0 | 0% |
Sedan | 2 | 0,04% |
Stationwagen | 5 | 0,11% |
Truckstationwagon | 0 | 0% |
Werk in uitvoering. Deze pagina is net nieuw. De tabel met catalogusprijzen wordt zo snel mogelijk toegevoegd.
Aantal cilinders | Aantal RDW | Percentage |
---|---|---|
4.0 | 4.232 | 90% |
5.0 | 38 | 1% |
6.0 | 443 | 9% |
Jaar | Aantal RDW | Percentage |
---|---|---|
2014 | 1 | 0,02% |
2012 | 2 | 0,04% |
2011 | 63 | 1,34% |
2010 | 87 | 1,85% |
2009 | 72 | 1,53% |
2008 | 108 | 2,29% |
2007 | 264 | 5,6% |
2006 | 51 | 1,08% |
2005 | 27 | 0,57% |
2004 | 79 | 1,68% |
2003 | 68 | 1,44% |
2002 | 71 | 1,51% |
2001 | 104 | 2,21% |
2000 | 132 | 2,80% |
1999 | 203 | 4,31% |
1998 | 209 | 4,43% |
1997 | 207 | 4,39% |
1996 | 246 | 5,2% |
1995 | 164 | 3,48% |
1994 | 10 | 0,21% |
1993 | 110 | 2,33% |
1992 | 186 | 3,95% |
1991 | 251 | 5,3% |
1990 | 122 | 2,59% |
1989 | 46 | 0,98% |
1988 | 77 | 1,63% |
1987 | 85 | 1,80% |
1986 | 120 | 2,55% |
1985 | 100 | 2,12% |
1984 | 108 | 2,29% |
1983 | 85 | 1,80% |
1982 | 57 | 1,21% |
1981 | 86 | 1,82% |
1980 | 98 | 2,08% |
1979 | 160 | 3,39% |
1978 | 167 | 3,54% |
1977 | 126 | 2,67% |
1976 | 81 | 1,72% |
1975 | 53 | 1,12% |
1974 | 81 | 1,72% |
1973 | 65 | 1,38% |
1972 | 57 | 1,21% |
1971 | 34 | 0,72% |
1970 | 7 | 0,15% |
1969 | 45 | 0,95% |
1968 | 22 | 0,47% |
1967 | 41 | 0,87% |
1966 | 22 | 0,47% |
1965 | 4 | 0,08% |
1964 | 5 | 0,11% |
1963 | 7 | 0,15% |
1962 | 5 | 0,11% |
1961 | 10 | 0,21% |
1960 | 5 | 0,11% |
1959 | 12 | 0,25% |
1958 | 2 | 0,04% |
1957 | 1 | 0,02% |
1956 | 1 | 0,02% |
1949 | 1 | 0,02% |
Gewicht | Aantal RDW | Percentage |
---|---|---|
<600 kilogram | 0 | 0% |
600-800 kilogram | 2 | 0,04% |
800-900 kilogram | 11 | 0,23% |
900-1.000 kilogram | 376 | 8% |
1.000-1.100 kilogram | 1.339 | 28% |
1.100-1.200 kilogram | 797 | 17% |
1.200-1.300 kilogram | 334 | 7,1% |
1.300-1.400 kilogram | 1.162 | 25% |
1.400-1.500 kilogram | 278 | 5,9% |
1.500-1.750 kilogram | 410 | 8,7% |
1.750-2.000 kilogram | 4 | 0,08% |
2.000-2.500 kilogram | 0 | 0% |
2.500+ kilogram | 0 | 0% |
Kleur | Aantal RDW | Percentage |
---|---|---|
Rood | 1.521 | 32% |
Zwart | 1.201 | 25% |
Grijs | 817 | 17% |
Wit | 346 | 7,3% |
Blauw | 324 | 6,9% |
Groen | 222 | 4,71% |
Geel | 161 | 3,42% |
Bruin | 54 | 1,15% |
Beige | 47 | 1,00% |
Crème | 7 | 0,15% |
Paars | 6 | 0,13% |
Onbekend | 5 | 0,11% |
Oranje | 2 | 0,04% |
Diversen | 0 | 0% |
Rose | 0 | 0% |
Merk | Type | Aantal RDW | Percentage |
---|---|---|---|
ALFA ROMEO | ALFA SPIDER | 631 | 13% |
ALFA ROMEO | 2000 SPIDER VELOCE | 594 | 13% |
ALFA ROMEO | SPIDER 2.0 U9 | 591 | 13% |
ALFA ROMEO | ( ALFA ROMEO SPIDER ) | 502 | 11% |
ALFA ROMEO | SPIDER 2.0 | 471 | 10% |
ALFA ROMEO | ALFA ROMEO SPIDER | 359 | 7,6% |
ALFA ROMEO | SPIDER 2.0 T.SPARK 16V | 293 | 6,2% |
ALFA ROMEO | SPIDER 1600 | 214 | 4,55% |
ALFA ROMEO | SPIDER 2000 USA | 147 | 3,13% |
ALFA ROMEO | SPIDER | 145 | 3,09% |
ALFA ROMEO | SPIDER 3.0 V6 | 105 | 2,23% |
ALFA ROMEO | ALFA ROMEO SPYDER | 94 | 2,0% |
ALFA ROMEO | ALFA ROMEO 916 | 75 | 1,60% |
ALFA ROMEO | SPIDER Q.V. | 71 | 1,51% |
ALFA ROMEO | SPIDER 1300 JUNIOR | 39 | 0,83% |
ALFA ROMEO | SPIDER Q.V. U9 | 29 | 0,62% |
ALFA ROMEO | DUETTO | 28 | 0,60% |
ALFA ROMEO | 2000 SPIDER | 26 | 0,55% |
ALFA ROMEO | SPIDER 1.6 | 21 | 0,45% |
ALFA ROMEO | SPIDER K6 | 16 | 0,34% |
Alfa Romeo | Overige types | 43 | 0,91% |
FIAT | ALFA ROMEO 916 | 11 | 0,23% |
ALFA ROMEO | SPIDER DUETTO | 11 | 0,23% |
ALFA ROMEO | 1600 SPIDER | 10 | 0,21% |
ALFA ROMEO | SPIDER 1750 | 9 | 0,19% |
ALFA ROMEO | SPIDER 1600 CABRIOLET | 8 | 0,17% |
ALFA ROMEO | DUETTO SPIDER | 7 | 0,15% |
ALFA ROMEO | SPIDER CABRIOLET | 7 | 0,15% |
ALFA ROMEO | 1300 SPIDER | 6 | 0,13% |
FIAT | ALFA ROMEO SPIDER | 6 | 0,13% |
ALFA ROMEO | 1600 SPIDER JUNIOR | 5 | 0,11% |
ALFA ROMEO | 2000 SPIDER VELOCE CABRIOLET | 5 | 0,11% |
ALFA ROMEO | ALFA ROMEO SPIDER 3.0 V6 | 5 | 0,11% |
ALFA ROMEO | SPIDER 1300 | 5 | 0,11% |
ALFA ROMEO | SPIDER 2.2 JTS | 5 | 0,11% |
ALFA ROMEO | SPIDER Q.V. K6 | 5 | 0,11% |
ALFA ROMEO | SPIDER VELOCE | 5 | 0,11% |
ALFA ROMEO | ALFA ROMEO SPIDER 1 6 | 4 | 0,09% |
ALFA ROMEO | 1300 SPIDER JUNIOR | 3 | 0,06% |
ALFA ROMEO | ALFA ROMEO SPIDER 2 0 | 3 | 0,06% |
ALFA ROMEO | ROMEO SPIDER | 3 | 0,06% |
ALFA ROMEO | SPIDER 2 0 | 3 | 0,06% |
ALFA ROMEO | SPIDER 2000 VELOCE | 3 | 0,06% |
ALFA ROMEO | SPIDER VELOCE 2000 | 3 | 0,06% |
ALFA ROMEO | 2.0 SPIDER | 2 | 0,04% |
ALFA ROMEO | 2000 SPIDER TOURING | 2 | 0,04% |
FIAT | ALFA SPIDER | 2 | 0,04% |
ALFA ROMEO | ALFA-ROMEO 916 | 2 | 0,04% |
ALFA ROMEO | DAUPHINE | 2 | 0,04% |
ALFA ROMEO | DUETTO 1750 | 2 | 0,04% |
ALFA ROMEO | DUETTO CABRIOLET | 2 | 0,04% |
ALFA ROMEO | F12 | 2 | 0,04% |
ALFA ROMEO | SPIDER 1.6 CABRIOLET | 2 | 0,04% |
ALFA ROMEO | SPIDER 1300 CABRIOLET | 2 | 0,04% |
ALFA ROMEO | SPIDER 1600 DUETTO | 2 | 0,04% |
ALFA ROMEO | SPIDER 2.0 K6 | 2 | 0,04% |
ALFA ROMEO | SPIDER 2.0 TS | 2 | 0,04% |
ALFA ROMEO | SPIDER 2.0 VELOCE | 2 | 0,04% |
ALFA ROMEO | SPIDER 2600 | 2 | 0,04% |
ALFA ROMEO | SPIDER 916 | 2 | 0,04% |
ALFA ROMEO | SPIDER DUETTO 1.6 | 2 | 0,04% |
ALFA ROMEO | SPIDER USA | 2 | 0,04% |
ALFA ROMEO | 1300 CABRIOLET | 1 | 0,02% |
ALFA ROMEO | 1300 SPIDER CABRIOLET | 1 | 0,02% |
ALFA ROMEO | 1300-SPIDERR | 1 | 0,02% |
ALFA ROMEO | 1600 CABRIOLET | 1 | 0,02% |
ALFA ROMEO | 1600 DUETTO SPIDER | 1 | 0,02% |
ALFA ROMEO | 1600 GIULIA SPIDER | 1 | 0,02% |
ALFA ROMEO | 1600SPIDER | 1 | 0,02% |
ALFA ROMEO | 2000 ROADSTER | 1 | 0,02% |
ALFA ROMEO | 2000 SPIDER VELOCE USA | 1 | 0,02% |
ALFA ROMEO | ALFA DUETTO | 1 | 0,02% |
ALFA ROMEO | ALFA ROMEO CABRIOLET | 1 | 0,02% |
ALFA ROMEO | ALFA ROMEO CROSSWAGON | 1 | 0,02% |
ALFA ROMEO | ALFA ROMEO DUETTO | 1 | 0,02% |
ALFA ROMEO | ALFA ROMEO SPIDER 2.0 | 1 | 0,02% |
ALFA ROMEO | ALFA ROMEO SPIDER CABRIOLET | 1 | 0,02% |
ALFA ROMEO | ALFA ROMEO SPYDER 3.0 V6 | 1 | 0,02% |
ALFA ROMEO | ALFA ROMEOALFASPIDER | 1 | 0,02% |
ALFA ROMEO | ALFA SPIDER 2.0 JTS | 1 | 0,02% |
ALFA ROMEO | ALFA SPIDER DUETTO 1750 | 1 | 0,02% |
ALFA ROMEO | CABRIOLET | 1 | 0,02% |
ALFA ROMEO | CIUL LIETTA SPIDER | 1 | 0,02% |
ALFA ROMEO | CV2000 | 1 | 0,02% |
ALFA ROMEO | DUETO SPIDER | 1 | 0,02% |
ALFA ROMEO | DUETTO 1750 CABRIOLET | 1 | 0,02% |
ALFA ROMEO | DUETTO JR | 1 | 0,02% |
ALFA ROMEO | DUETTO SPIDER 1.6 | 1 | 0,02% |
ALFA ROMEO | DUETTO SPIDER 1600 | 1 | 0,02% |
ALFA ROMEO | DUETTO SPIDER VELOCE | 1 | 0,02% |
ALFA ROMEO | F 12 | 1 | 0,02% |
ALFA ROMEO | G 16 CABRIOLET | 1 | 0,02% |
ALFA ROMEO | ROADSTER | 1 | 0,02% |
ALFA ROMEO | SPIDER 1 6 | 1 | 0,02% |
ALFA ROMEO | SPIDER 1.3 | 1 | 0,02% |
ALFA ROMEO | SPIDER 1.6. | 1 | 0,02% |
ALFA ROMEO | SPIDER 1.8 TB | 1 | 0,02% |
ALFA ROMEO | SPIDER 10123 | 1 | 0,02% |
ALFA ROMEO | SPIDER 115.41 | 1 | 0,02% |
ALFA ROMEO | SPIDER 1300 JUNIOR Z | 1 | 0,02% |
Kleur | Aantal RDW | Percentage |
---|---|---|
Rood | 1.521 | 32% |
Zwart | 1.201 | 25% |
Grijs | 817 | 17% |
Wit | 346 | 7,3% |
Blauw | 324 | 6,9% |
Groen | 222 | 4,71% |
Geel | 161 | 3,42% |
Bruin | 54 | 1,15% |
Beige | 47 | 1,00% |
Crème | 7 | 0,15% |
Paars | 6 | 0,13% |
Onbekend | 5 | 0,11% |
Oranje | 2 | 0,04% |
Diversen | 0 | 0% |
Rose | 0 | 0% |
Werk in uitvoering. Deze pagina is net nieuw. De tabel met de motorvermogens wordt zo snel mogelijk toegevoegd.
Zuinigheidsclassificatie | Aantal RDW | Percentage |
---|---|---|
A | 0 | 0% |
B | 0 | 0% |
C | 2 | 0,04% |
D | 114 | 2,42% |
E | 499 | 11% |
F | 30 | 0,64% |
G | 128 | 2,72% |
Onbekend | 3.940 | 84% |
Ontvang een e-mail als de informatie is bijgewerkt. Maximaal 2 per jaar en niets anders dan dat.
InschrijvenJouw steun in de vorm van een donatie (bijvoorbeeld voor een kopje koffie) of het verder bekend maken van AlleCijfers door deze pagina met anderen te delen is van harte welkom!