BMW 3-serie | Model gegevens |
---|---|
Aantal registraties aangemeld (status 16 januari 2025) | 83 |
Aantal registraties toegelaten (status 16 januari 2025) | 424 |
Aantal registraties tenaamgesteld (status 16 januari 2025) | 122.965 |
Aantal registraties geëxporteerd* | 24.961 |
Aantal registraties gesloopt* | 6.574 |
Aantal registraties totaal* (1929 t/m 2025) | 155.007 |
Aantal verkocht (1983 t/m 2024) | 262.460 |
Jaren eerste toelating* | 1929 t/m 2025 |
Meest voorkomende carrosserievorm* | Sedan (68.555 stuks, 44%) |
Meest voorkomende kleur* | Grijs (53.691 stuks, 35%) |
Meest voorkomende brandstof* | Benzine (109.672 stuks, 71%) |
Gemiddelde catalogusprijs* | €55.327 |
Gemiddeld vermogen* | 122 kW / 166 PK |
Gemiddeld gewicht* | 1.442 kg |
*: De data over registraties zijn gebaseerd zijn op het kentekenregister van de RDW van 1 augustus 2021 tot en met 16 januari 2025. Registraties van de BMW 3-serie die voor dat moment uit de database van de RDW zijn uitgeschreven, zijn helaas onbekend. Zie onderstaande toelichting voor een verdere uitleg.
Bron & definities
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
De tabel toont de aantallen verkochte personenauto's per maand en per jaar van de BMW 3-serie:
Periode | Aantal verkocht BMW 3-serie |
---|---|
2024 | 2.389 |
2023 | 2.148 |
2022 | 2.170 |
2021 | 3.151 |
2020 | 3.681 |
2019 | 5.227 |
2018 | 3.722 |
2017 | 3.668 |
2016 | 5.671 |
2015 | 4.518 |
2014 | 5.032 |
2013 | 9.183 |
2012 | 7.466 |
2011 | 4.610 |
2010 | 4.398 |
2009 | 5.183 |
2008 | 6.463 |
2007 | 6.378 |
2006 | 6.218 |
2005 | 5.406 |
2004 | 5.035 |
2003 | 6.254 |
2002 | 7.587 |
2001 | 8.487 |
2000 | 8.753 |
1999 | 8.239 |
1998 | 7.135 |
1997 | 5.686 |
1996 | 6.113 |
1995 | 7.215 |
1994 | 7.518 |
1993 | 5.966 |
1992 | 7.576 |
1991 | 8.453 |
1990 | 4.906 |
1989 | 5.785 |
1988 | 7.045 |
1987 | 9.469 |
1986 | 9.853 |
1985 | 9.496 |
1984 | 8.888 |
1983 | 10.319 |
december 2024 | 69 |
november 2024 | 172 |
oktober 2024 | 153 |
september 2024 | 164 |
augustus 2024 | 163 |
juli 2024 | 167 |
juni 2024 | 306 |
mei 2024 | 196 |
april 2024 | 140 |
maart 2024 | 256 |
februari 2024 | 337 |
januari 2024 | 266 |
december 2023 | 182 |
november 2023 | 199 |
oktober 2023 | 161 |
september 2023 | 153 |
augustus 2023 | 206 |
juli 2023 | 210 |
juni 2023 | 266 |
mei 2023 | 225 |
april 2023 | 88 |
maart 2023 | 162 |
februari 2023 | 118 |
januari 2023 | 178 |
december 2022 | 135 |
november 2022 | 159 |
oktober 2022 | 205 |
september 2022 | 61 |
augustus 2022 | 71 |
juli 2022 | 117 |
juni 2022 | 190 |
mei 2022 | 139 |
april 2022 | 125 |
maart 2022 | 271 |
februari 2022 | 380 |
januari 2022 | 317 |
december 2021 | 70 |
november 2021 | 168 |
oktober 2021 | 153 |
september 2021 | 330 |
augustus 2021 | 242 |
juli 2021 | 263 |
juni 2021 | 363 |
mei 2021 | 189 |
april 2021 | 200 |
maart 2021 | 297 |
februari 2021 | 248 |
januari 2021 | 628 |
december 2020 | 39 |
november 2020 | 287 |
oktober 2020 | 407 |
september 2020 | 175 |
augustus 2020 | 209 |
juli 2020 | 497 |
juni 2020 | 279 |
mei 2020 | 75 |
april 2020 | 183 |
maart 2020 | 383 |
februari 2020 | 380 |
januari 2020 | 767 |
Bij weergave van maanden toont de grafiek de gegevens voor de periode van 1983 tot en met 2024. Het gemiddeld aantal verkochte auto's van de BMW 3-serie in deze periode is 226 per maand. In totaal zijn er in deze periode 262.460 exemplaren van de BMW 3-serie verkocht. Het gemiddeld aantal verkochte auto's per jaar in deze periode komt daarmee op 6.249 per jaar.
Gebruikte cijfers: maandelijkse nieuwverkopen per merk en model van alle personenauto's in Nederland van de RAI en de BOVAG. De data worden maandelijks met de meest actuele cijfers bijgewerkt. De verkoopgegevens zijn het meest recent bijgewerkt op 1 januari 2025.
Advertentie:
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
De grafiek toont het aantal auto's van de BMW 3-serie per registratiemaand, jaar en decennium van de auto's. Het aantal is berekend op basis van de RDW voertuiggegevens van 2 oktober 2024. De maanden, jaren en decennia zijn gebaseerd op de datums van eerste toelating in het kentekenregister van de RDW. Dit is de datum waarop de auto voor het eerst op kenteken geregistreerd is. Voor geïmporteerde auto's is deze datum van het buitenlandse kenteken overgenomen. Gebruik het filter boven de grafiek om alle bekende registraties weer te geven, of alleen de auto's die nu nog op kenteken geregistreerd zijn, de auto's die geëxporteerd zijn of de auto's die op andere wijzen uit de registratie verdwenen zijn.
Even geduld alsjeblieft...
de grafiek met de meest voorkomende kleuren wordt geladen!
Grijs is de meest voorkomende kleur van BMW 3-serie. Er zijn momenteel 53.691 auto's van de BMW 3-serie die in het grijs rondrijden. Dat is 35% van het totaal.
Even geduld alsjeblieft...
de grafiek met de brandstofsoorten wordt geladen!
Benzine is de meest voorkomende brandstof waarmee de auto's van BMW 3-serie rondrijden. Er zijn momenteel 109.672 auto's van BMW 3-serie met benzine als energiebron. Dat is 71% van het totaal.
Even geduld alsjeblieft...
de grafiek met de brandstofsoorten wordt geladen!
De BMW 3-serie komt in Nederland het vaakst voor als Sedan: Dit is de meest voorkomende carrosserievorm, er zijn 68.555 auto's van BMW 3-serie met sedan als type carrosserie (dat is 44%).
Advertentie:
Onderstaande tabel toont de meest recent beschikbare gegevens over de BMW 3-serie. Er zijn 10 verschillende tabellen. Selecteer een categorie in de linkerkolom om de tabel voor die categorie weer te geven. Er is keuze uit tabellen met het overzicht van de brandstofsoorten, het aantal cilinders, het motorvermogen, de carrosserievormen, de registratiedatums, de autogewichten, kleuren, modellen en de zuinigheidslabels.
Brandstof | Aantal RDW | Percentage |
---|---|---|
Benzine | 109.672 | 71% |
Diesel | 26.772 | 17% |
Benzine+Elektriciteit | 13.535 | 8,7% |
Onbekend | 2.842 | 1,83% |
Benzine+LPG | 1.470 | 0,95% |
Diesel+Elektriciteit | 697 | 0,45% |
LPG | 13 | 0,01% |
Elektriciteit | 3 | 0,00% |
Alcohol | 1 | 0,00% |
Benzine+Elektriciteit+LPG | 1 | 0,00% |
CNG | 1 | 0,00% |
Alcohol+Benzine | 0 | 0% |
Alcohol+Benzine+CNG | 0 | 0% |
Alcohol+Benzine+Elektriciteit | 0 | 0% |
Alcohol+Benzine+LPG | 0 | 0% |
Alcohol+CNG | 0 | 0% |
Alcohol+Elektriciteit | 0 | 0% |
Alcohol+LPG | 0 | 0% |
Benzine+CNG | 0 | 0% |
Benzine+CNG+Elektriciteit | 0 | 0% |
Benzine+CNG+LPG | 0 | 0% |
Benzine+LNG | 0 | 0% |
Benzine+LNG+LPG | 0 | 0% |
CNG+LPG | 0 | 0% |
Diesel+LNG | 0 | 0% |
Elektriciteit+LPG | 0 | 0% |
Elektriciteit+Waterstof | 0 | 0% |
LNG | 0 | 0% |
Waterstof | 0 | 0% |
Carrosserie | Aantal RDW | Percentage |
---|---|---|
Bestelwagen | 0 | 0% |
Cabriolet | 10.778 | 7% |
Coupé | 9.065 | 5,8% |
Enkeldeksvoertuig | 0 | 0% |
Hatchback | 4.237 | 2,73% |
MPV | 1 | 0,00% |
Multipurpose vehicle (MPV) | 9 | 0,01% |
Onbekend | 5.390 | 3,48% |
Pick-uptruck | 1 | 0,00% |
Sedan | 68.555 | 44% |
Stationwagen | 56.971 | 37% |
Truckstationwagon | 0 | 0% |
Werk in uitvoering. Deze pagina is net nieuw. De tabel met catalogusprijzen wordt zo snel mogelijk toegevoegd.
Aantal cilinders | Aantal RDW | Percentage |
---|---|---|
Geen (niet van toepassing) | 4 | 0,00% |
3.0 | 4.077 | 2,63% |
4.0 | 110.580 | 71% |
5.0 | 3 | 0,00% |
6.0 | 39.655 | 26% |
7.0 | 1 | 0,00% |
8.0 | 679 | 0,44% |
10.0 | 1 | 0,00% |
12.0 | 5 | 0,00% |
19.0 | 1 | 0,00% |
Onbekend | 1 | 0,00% |
Jaar | Aantal RDW | Percentage |
---|---|---|
2025 | 173 | 0,11% |
2024 | 2.552 | 1,65% |
2023 | 2.901 | 1,87% |
2022 | 3.677 | 2,37% |
2021 | 5.109 | 3,30% |
2020 | 5.916 | 3,82% |
2019 | 6.488 | 4,19% |
2018 | 4.316 | 2,78% |
2017 | 4.356 | 2,81% |
2016 | 5.966 | 3,85% |
2015 | 4.788 | 3,09% |
2014 | 5.820 | 3,75% |
2013 | 9.445 | 6,1% |
2012 | 6.521 | 4,21% |
2011 | 4.173 | 2,69% |
2010 | 4.788 | 3,09% |
2009 | 5.852 | 3,78% |
2008 | 6.478 | 4,18% |
2007 | 6.821 | 4,40% |
2006 | 7.522 | 4,85% |
2005 | 5.433 | 3,51% |
2004 | 3.950 | 2,55% |
2003 | 4.582 | 2,96% |
2002 | 5.061 | 3,27% |
2001 | 5.187 | 3,35% |
2000 | 4.516 | 2,91% |
1999 | 3.341 | 2,16% |
1998 | 2.482 | 1,60% |
1997 | 1.583 | 1,02% |
1996 | 1.383 | 0,89% |
1995 | 1.379 | 0,89% |
1994 | 1.185 | 0,76% |
1993 | 956 | 0,62% |
1992 | 832 | 0,54% |
1991 | 794 | 0,51% |
1990 | 922 | 0,59% |
1989 | 930 | 0,60% |
1988 | 936 | 0,60% |
1987 | 1.223 | 0,79% |
1986 | 1.304 | 0,84% |
1985 | 547 | 0,35% |
1984 | 516 | 0,33% |
1983 | 421 | 0,27% |
1982 | 346 | 0,22% |
1981 | 238 | 0,15% |
1980 | 157 | 0,10% |
1979 | 167 | 0,11% |
1978 | 167 | 0,11% |
1977 | 97 | 0,06% |
1976 | 109 | 0,07% |
1975 | 103 | 0,07% |
1974 | 82 | 0,05% |
1973 | 161 | 0,10% |
1972 | 140 | 0,09% |
1971 | 52 | 0,03% |
1970 | 3 | 0,00% |
1969 | 1 | 0,00% |
1967 | 1 | 0,00% |
1965 | 1 | 0,00% |
1964 | 3 | 0,00% |
1963 | 1 | 0,00% |
1962 | 2 | 0,00% |
1961 | 1 | 0,00% |
1960 | 1 | 0,00% |
1957 | 2 | 0,00% |
1954 | 1 | 0,00% |
1953 | 1 | 0,00% |
1952 | 1 | 0,00% |
1948 | 2 | 0,00% |
1941 | 1 | 0,00% |
1940 | 2 | 0,00% |
1939 | 10 | 0,01% |
1938 | 11 | 0,01% |
1937 | 6 | 0,00% |
1936 | 4 | 0,00% |
1935 | 3 | 0,00% |
1933 | 1 | 0,00% |
1932 | 2 | 0,00% |
1931 | 1 | 0,00% |
1929 | 1 | 0,00% |
Gewicht | Aantal RDW | Percentage |
---|---|---|
<600 kilogram | 3 | 0,00% |
600-800 kilogram | 7 | 0,00% |
800-900 kilogram | 35 | 0,02% |
900-1.000 kilogram | 887 | 0,57% |
1.000-1.100 kilogram | 3.218 | 2,08% |
1.100-1.200 kilogram | 5.085 | 3,28% |
1.200-1.300 kilogram | 15.694 | 10% |
1.300-1.400 kilogram | 31.955 | 21% |
1.400-1.500 kilogram | 56.931 | 37% |
1.500-1.750 kilogram | 33.594 | 22% |
1.750-2.000 kilogram | 7.582 | 4,89% |
2.000-2.500 kilogram | 15 | 0,01% |
2.500+ kilogram | 1 | 0,00% |
Kleur | Aantal RDW | Percentage |
---|---|---|
Grijs | 53.691 | 35% |
Zwart | 52.670 | 34% |
Blauw | 25.795 | 17% |
Wit | 9.806 | 6,3% |
Groen | 4.125 | 2,66% |
Rood | 3.639 | 2,35% |
Bruin | 3.258 | 2,10% |
Beige | 813 | 0,52% |
Paars | 526 | 0,34% |
Geel | 412 | 0,27% |
Oranje | 218 | 0,14% |
Crème | 30 | 0,02% |
Diversen | 18 | 0,01% |
Onbekend | 6 | 0,00% |
Rose | 0 | 0% |
Merk | Type | Aantal RDW | Percentage |
---|---|---|---|
BMW | 3ER REIHE | 70.127 | 45% |
BMW | 3 SERIES | 53.973 | 35% |
BMW | 320D | 5.301 | 3,42% |
BMW | 320I | 2.049 | 1,32% |
BMW | M3 | 1.609 | 1,04% |
BMW | 318I | 961 | 0,62% |
BMW | 316 | 920 | 0,59% |
BMW | 320D EFFICIENT DYNAMICS | 833 | 0,54% |
BMW | 318D | 691 | 0,45% |
BMW | 316I U9 | 604 | 0,39% |
BMW | 320ED | 568 | 0,37% |
BMW | 320 I | 443 | 0,29% |
BMW | 325I CABRIO | 436 | 0,28% |
BMW | 325I | 435 | 0,28% |
BMW | M3 REIHE | 428 | 0,28% |
BMW | 323 I | 427 | 0,28% |
BMW | 320 | 364 | 0,23% |
BMW | 316I E2 | 305 | 0,20% |
BMW | 318I U9 | 296 | 0,19% |
BMW | 325 I | 288 | 0,19% |
BMW | 316I | 274 | 0,18% |
BMW | 328I | 273 | 0,18% |
BMW | 330E IPERFORMANCE | 262 | 0,17% |
BMW | 330I | 250 | 0,16% |
BMW | 316D | 238 | 0,15% |
BMW | 316I COMPACT E2 | 237 | 0,15% |
BMW | 325I U9 | 222 | 0,14% |
BMW | 316I K6 | 219 | 0,14% |
BMW | 325I CABRIOLET E2 | 216 | 0,14% |
BMW | M4 | 216 | 0,14% |
BMW | 315 | 212 | 0,14% |
BMW | 318 I | 184 | 0,12% |
BMW | 325I COUPE E2 | 183 | 0,12% |
BMW | 330D | 180 | 0,12% |
BMW | 320I CABRIOLET U9 | 178 | 0,11% |
BMW | 318I CABRIO E2 | 169 | 0,11% |
BMW | 330CI | 156 | 0,10% |
BMW | 325I CABRIO U9 | 155 | 0,10% |
BMW | 3 SERIE | 150 | 0,10% |
BMW | 3 REIHE | 149 | 0,10% |
BMW | 316I COUPE E2 | 145 | 0,09% |
BMW | 330E | 141 | 0,09% |
BMW | 318I CABRIOLET U9 | 139 | 0,09% |
BMW | 325I CABRIOLET AUT. E2 | 139 | 0,09% |
BMW | 335I | 139 | 0,09% |
BMW | M3 E2 | 133 | 0,09% |
BMW | 318I E2 | 131 | 0,08% |
BMW | M3 3ER REIHE | 131 | 0,08% |
BMW | 318I TOURING U9 | 120 | 0,08% |
BMW | 318I K6 | 118 | 0,08% |
BMW | 320I U9 | 114 | 0,07% |
BMW | 3.0 CSI | 112 | 0,07% |
BMW | 316I TOURING U9 | 110 | 0,07% |
BMW | 320CI | 108 | 0,07% |
BMW | 325I AUTOMATIC CABRIO | 107 | 0,07% |
BMW | 323I | 106 | 0,07% |
BMW | 325I COUPE U9 | 106 | 0,07% |
BMW | 3.0CS | 105 | 0,07% |
BMW | 325I K6 | 100 | 0,06% |
BMW | 318 | 96 | 0,06% |
BMW | 320I CABRIO | 93 | 0,06% |
BMW | 320I COUPE E2 | 92 | 0,06% |
BMW | 324D | 92 | 0,06% |
BMW | 316 AUTOMATIC | 91 | 0,06% |
BMW | 320 AUTOMATIC | 91 | 0,06% |
BMW | 318IS COUPE E2 | 88 | 0,06% |
BMW | 320D XDRIVE | 86 | 0,06% |
BMW | M3 U9 | 84 | 0,05% |
BMW | 320I K6 | 82 | 0,05% |
BMW | 325E K6 | 80 | 0,05% |
BMW | 320 I U9 | 79 | 0,05% |
BMW | 325D | 79 | 0,05% |
BMW | 325I CABRIOLET | 78 | 0,05% |
BMW | 320 I AUTOMATIC | 76 | 0,05% |
BMW | BMW 325I | 76 | 0,05% |
BMW | 318CI | 73 | 0,05% |
BMW | 325CI | 73 | 0,05% |
BMW | 325 | 72 | 0,05% |
BMW | 316TI | 66 | 0,04% |
BMW | 325I CABRIO K6 | 66 | 0,04% |
BMW | 318 IS COUPE U9 | 65 | 0,04% |
BMW | 316I AUT.U9 | 64 | 0,04% |
BMW | 318IS U9 | 59 | 0,04% |
BMW | 320I CABRIO E2 | 59 | 0,04% |
BMW | 325I COUPE AUT E2 | 58 | 0,04% |
BMW | 316I AUT COMPACT E2 | 57 | 0,04% |
BMW | 325I TOURING U9 | 57 | 0,04% |
BMW | 320I CABRIOLET K6 | 52 | 0,03% |
BMW | BMW M3 | 51 | 0,03% |
BMW | M3 CABRIO | 49 | 0,03% |
BMW | 320I COUPE U9 | 48 | 0,03% |
BMW | 330XI | 48 | 0,03% |
BMW | 320 I BAUR TC | 45 | 0,03% |
BMW | 330 CI | 45 | 0,03% |
BMW | 320I E2 | 44 | 0,03% |
BMW | 320I TOURING U9 | 44 | 0,03% |
BMW | 325I CABRIO AUT.U9 | 44 | 0,03% |
BMW | 325IX | 42 | 0,03% |
BMW | 330D XDRIVE | 42 | 0,03% |
BMW | 320I AUTOMAAT CABRIOLET U9 | 41 | 0,03% |
BMW | Overige types | 4.795 | 3,09% |
Kleur | Aantal RDW | Percentage |
---|---|---|
Grijs | 53.691 | 35% |
Zwart | 52.670 | 34% |
Blauw | 25.795 | 17% |
Wit | 9.806 | 6,3% |
Groen | 4.125 | 2,66% |
Rood | 3.639 | 2,35% |
Bruin | 3.258 | 2,10% |
Beige | 813 | 0,52% |
Paars | 526 | 0,34% |
Geel | 412 | 0,27% |
Oranje | 218 | 0,14% |
Crème | 30 | 0,02% |
Diversen | 18 | 0,01% |
Onbekend | 6 | 0,00% |
Rose | 0 | 0% |
Werk in uitvoering. Deze pagina is net nieuw. De tabel met de motorvermogens wordt zo snel mogelijk toegevoegd.
Zuinigheidsclassificatie | Aantal RDW | Percentage |
---|---|---|
A | 23.180 | 15% |
B | 22.498 | 15% |
C | 30.551 | 20% |
D | 13.236 | 8,5% |
E | 8.133 | 5,2% |
F | 4.367 | 2,82% |
G | 1.782 | 1,15% |
Onbekend | 51.260 | 33% |
Ontvang een e-mail als de informatie is bijgewerkt. Maximaal 2 per jaar en niets anders dan dat.
InschrijvenJouw steun in de vorm van een donatie (bijvoorbeeld voor een kopje koffie) of het verder bekend maken van AlleCijfers door deze pagina met anderen te delen is van harte welkom!