Citroën 2CV | Model gegevens |
---|---|
Aantal actieve registraties | 10.980 |
Jaren eerste toelating | 1920 t/m 1995 |
Aantal verkocht (1983 t/m 1987) | 17.152 |
Meest voorkomende kleur | Rood |
Meest voorkomende brandstof | Benzine |
Gemiddelde catalogusprijs | €16.442 |
Gemiddeldvermogen | 10 kW / 14 PK |
De gegevens in bovenstaande tabel zijn gebaseerd op het kentekenregister van de RDW.
Even geduld alsjeblieft...
de cijfers over de autoverkopen per jaar worden geladen!
Bovenstaande grafiek toont de verkoopcijfers van de Citroën 2CV voor de jaren 1983 tot en met 1987. In totaal zijn er in deze periode 17.152 exemplaren van de Citroën 2CV verkocht. Het gemiddeld aantal verkochte auto's per jaar in deze periode komt daarmee op 3.430 per jaar.
De volgende drie grafieken tonen het aantal auto's van de Citroën 2CV per registratiemaand, jaar en decennium van de auto's. Het aantal is berekend op basis van de RDW voertuiggegevens van 3 april 2024. De maanden, jaren en decennia zijn gebaseerd op de datums van eerste toelating in het kentekenregister van de RDW. Dit is de datum waarop de auto voor het eerst op kenteken geregistreerd is. Voor geïmporteerde auto's is deze datum van het buitenlandse kenteken overgenomen.
Even geduld alsjeblieft...
de grafiek met het aantal auto's naar registratiedatum per maand wordt geladen!
Even geduld alsjeblieft...
de grafiek met het aantal auto's naar registratiedatum per jaar wordt geladen!
Even geduld alsjeblieft...
de grafiek met het aantal auto's naar registratiedatum per decennium wordt geladen!
Advertentie:
Even geduld alsjeblieft...
de grafiek met de meest voorkomende kleuren wordt geladen!
Rood is de meest voorkomende kleur van Citroën 2CV. Er zijn momenteel 3.434 auto's van de Citroën 2CV die in het rood rondrijden. Dat is 31% van het totaal.
Even geduld alsjeblieft...
de grafiek met de brandstofsoorten wordt geladen!
Benzine is de meest voorkomende brandstof waarmee de auto's van Citroën 2CV rondrijden. Er zijn momenteel 10.923 auto's van Citroën 2CV met benzine als energiebron. Dat is 99% van het totaal.
Even geduld alsjeblieft...
de grafiek met de brandstofsoorten wordt geladen!
De Citroën 2CV komt in Nederland het vaakst voor als Sedan: Dit is de meest voorkomende carrosserievorm, er zijn 4.897 auto's van Citroën 2CV met sedan als type carrosserie (dat is 45%).
Advertentie:
Onderstaande tabel toont de meest recent beschikbare gegevens over de Citroën 2CV. Er zijn 10 verschillende tabellen. Selecteer een categorie in de linkerkolom om de tabel voor die categorie weer te geven. Er is keuze uit tabellen met het overzicht van de brandstofsoorten, het aantal cilinders, het motorvermogen, de carrosserievormen, de registratiedatums, de autogewichten, kleuren, modellen en de zuinigheidslabels.
Brandstof | Aantal RDW | Percentage |
---|---|---|
Benzine | 10.923 | 99% |
Benzine+LPG | 33 | 0,30% |
Elektriciteit | 20 | 0,18% |
LPG | 2 | 0,02% |
CNG | 1 | 0,01% |
Elektriciteit+Waterstof | 1 | 0,01% |
Alcohol | 0 | 0% |
Alcohol+Benzine | 0 | 0% |
Alcohol+Benzine+CNG | 0 | 0% |
Alcohol+Benzine+Elektriciteit | 0 | 0% |
Alcohol+Benzine+LPG | 0 | 0% |
Alcohol+CNG | 0 | 0% |
Alcohol+Elektriciteit | 0 | 0% |
Alcohol+LPG | 0 | 0% |
Benzine+CNG | 0 | 0% |
Benzine+CNG+Elektriciteit | 0 | 0% |
Benzine+CNG+LPG | 0 | 0% |
Benzine+Elektriciteit | 0 | 0% |
Benzine+Elektriciteit+LPG | 0 | 0% |
Benzine+LNG | 0 | 0% |
Benzine+LNG+LPG | 0 | 0% |
CNG+LPG | 0 | 0% |
Diesel | 0 | 0% |
Diesel+Elektriciteit | 0 | 0% |
Diesel+LNG | 0 | 0% |
Elektriciteit+LPG | 0 | 0% |
LNG | 0 | 0% |
Onbekend | 0 | 0% |
Waterstof | 0 | 0% |
Carrosserie | Aantal RDW | Percentage |
---|---|---|
Bestelwagen | 0 | 0% |
Cabriolet | 1.059 | 9,6% |
Coupé | 3 | 0,03% |
Hatchback | 299 | 2,72% |
MPV | 0 | 0% |
Multipurpose vehicle (MPV) | 7 | 0,06% |
Onbekend | 4.614 | 42% |
Pick-uptruck | 1 | 0,01% |
Sedan | 4.897 | 45% |
Stationwagen | 100 | 0,91% |
Truckstationwagon | 0 | 0% |
Werk in uitvoering. Deze pagina is net nieuw. De tabel met catalogusprijzen wordt zo snel mogelijk toegevoegd.
Aantal cilinders | Aantal RDW | Percentage |
---|---|---|
Geen (niet van toepassing) | 3 | 0,03% |
2.0 | 10.905 | 99% |
3.0 | 1 | 0,01% |
4.0 | 51 | 0,46% |
6.0 | 1 | 0,01% |
Onbekend | 19 | 0,17% |
Jaar | Aantal RDW | Percentage |
---|---|---|
1995 | 1 | 0,01% |
1994 | 1 | 0,01% |
1993 | 2 | 0,02% |
1992 | 12 | 0,11% |
1991 | 15 | 0,14% |
1990 | 322 | 2,93% |
1989 | 336 | 3,06% |
1988 | 270 | 2,46% |
1987 | 1.420 | 13% |
1986 | 1.851 | 17% |
1985 | 1.170 | 11% |
1984 | 1.064 | 9,7% |
1983 | 989 | 9% |
1982 | 853 | 7,8% |
1981 | 505 | 4,60% |
1980 | 149 | 1,36% |
1979 | 165 | 1,50% |
1978 | 165 | 1,50% |
1977 | 134 | 1,22% |
1976 | 128 | 1,17% |
1975 | 87 | 0,79% |
1974 | 130 | 1,18% |
1973 | 54 | 0,49% |
1972 | 116 | 1,06% |
1971 | 97 | 0,88% |
1970 | 144 | 1,31% |
1969 | 75 | 0,68% |
1968 | 66 | 0,60% |
1967 | 66 | 0,60% |
1966 | 34 | 0,31% |
1965 | 39 | 0,36% |
1964 | 41 | 0,37% |
1963 | 30 | 0,27% |
1962 | 48 | 0,44% |
1961 | 47 | 0,43% |
1960 | 63 | 0,57% |
1959 | 84 | 0,77% |
1958 | 59 | 0,54% |
1957 | 42 | 0,38% |
1956 | 40 | 0,36% |
1955 | 33 | 0,30% |
1954 | 12 | 0,11% |
1953 | 9 | 0,08% |
1952 | 5 | 0,05% |
1951 | 4 | 0,04% |
1950 | 1 | 0,01% |
1948 | 1 | 0,01% |
1920 | 1 | 0,01% |
Gewicht | Aantal RDW | Percentage |
---|---|---|
<600 kilogram | 10.720 | 98% |
600-800 kilogram | 251 | 2,29% |
800-900 kilogram | 4 | 0,04% |
900-1.000 kilogram | 0 | 0% |
1.000-1.100 kilogram | 3 | 0,03% |
1.100-1.200 kilogram | 2 | 0,02% |
1.200-1.300 kilogram | 0 | 0% |
1.300-1.400 kilogram | 0 | 0% |
1.400-1.500 kilogram | 0 | 0% |
1.500-1.750 kilogram | 0 | 0% |
1.750-2.000 kilogram | 0 | 0% |
2.000-2.500 kilogram | 0 | 0% |
2.500+ kilogram | 0 | 0% |
Kleur | Aantal RDW | Percentage |
---|---|---|
Rood | 3.434 | 31% |
Blauw | 2.220 | 20% |
Wit | 1.544 | 14% |
Grijs | 1.540 | 14% |
Groen | 609 | 5,5% |
Geel | 475 | 4,33% |
Zwart | 437 | 3,98% |
Beige | 376 | 3,42% |
Oranje | 132 | 1,20% |
Bruin | 114 | 1,04% |
Onbekend | 39 | 0,36% |
Paars | 28 | 0,26% |
Crème | 21 | 0,19% |
Diversen | 8 | 0,07% |
Rose | 3 | 0,03% |
Merk | Type | Aantal RDW | Percentage |
---|---|---|---|
CITROEN | 2CV6 | 4.487 | 41% |
CITROEN | 2 CV 6 CLUB S6 | 1.411 | 13% |
CITROEN | 2 CV 6 SPECIAL S6 | 1.111 | 10% |
CITROEN | 2 CV 6 SPECIAL | 730 | 6,6% |
CITROEN | 2 CV 6 CLUB | 509 | 4,64% |
CITROEN | AZ | 382 | 3,48% |
CITROEN | BURTON | 333 | 3,03% |
CITROEN | AZ 4 BL 2 CV 4 | 205 | 1,87% |
CITROEN | 2 CV 6 CHARLESTON | 177 | 1,61% |
CITROEN | 2CV4 | 165 | 1,50% |
CITROEN | 2 CV 6 CHARLESTON S6 | 160 | 1,46% |
CITROEN | 2CV | 156 | 1,42% |
CITROEN | AZ-A2 | 80 | 0,73% |
CITROEN | Burton | 72 | 0,66% |
CITROEN | AZ 6 BL 2CV 6 | 68 | 0,62% |
CITROEN | 2 CV | 60 | 0,55% |
CITROEN | AZAM 6 | 46 | 0,42% |
CITROEN | AZL | 43 | 0,39% |
CITROEN | 2 CV 6 | 41 | 0,37% |
CITROEN | CITROEN 2CV | 35 | 0,32% |
CITROEN | LE PATRON | 34 | 0,31% |
CITROEN | AZ4BL 2 CV 4 | 23 | 0,21% |
CITROEN | LOMAX | 22 | 0,20% |
CITROEN | 2CV AZ | 19 | 0,17% |
CITROEN | AZ 2 CH | 18 | 0,16% |
CITROEN | AZ6BL 2 CV 6 | 18 | 0,16% |
CITROEN | LNA I I RE | 17 | 0,15% |
CITROEN | AZ2CH | 15 | 0,14% |
CITROEN | AZAM | 15 | 0,14% |
CITROEN | AZU | 14 | 0,13% |
CITROEN | LNA | 14 | 0,13% |
CITROEN | Le Patron | 14 | 0,13% |
CITROEN | 2CV6 SPECIAL | 13 | 0,12% |
CITROEN | AK | 12 | 0,11% |
CITROEN | AZ 2CV | 12 | 0,11% |
CITROEN | Lomax | 12 | 0,11% |
CITROEN | AZ 2CH | 11 | 0,10% |
CITROEN | LN | 11 | 0,10% |
CITROEN | 2CVE | 10 | 0,09% |
CITROEN | AK 350 | 10 | 0,09% |
CITROEN | AKAK | 10 | 0,09% |
CITROEN | AZL 6 | 10 | 0,09% |
CITROEN | AZ 2 CV | 8 | 0,07% |
CITROEN | 2 CV 4 | 7 | 0,06% |
CITROEN | 2 CV AZ | 7 | 0,06% |
CITROEN | 2CV6 CLUB | 7 | 0,06% |
CITROEN | AK 400 | 7 | 0,06% |
CITROEN | AKS | 7 | 0,06% |
CITROEN | 2 CV6-CT | 6 | 0,05% |
CITROEN | 2CV AZAM | 6 | 0,05% |
CITROEN | AKL | 6 | 0,05% |
CITROEN | AZ-KA | 6 | 0,05% |
CITROEN | AZ-L | 6 | 0,05% |
CITROEN | AZA | 6 | 0,05% |
CITROEN | 2CV A | 5 | 0,05% |
CITROEN | 2CV6 CHARLESTON | 5 | 0,05% |
CITROEN | AK400 | 5 | 0,05% |
CITROEN | AZ2CV | 5 | 0,05% |
CITROEN | LNA I I E | 5 | 0,05% |
CITROEN | LOMAX 224 | 5 | 0,05% |
CITROEN | 2 CV AZAM | 4 | 0,04% |
CITROEN | 2CV-AZ | 4 | 0,04% |
CITROEN | AZ A2 | 4 | 0,04% |
CITROEN | AZ AM | 4 | 0,04% |
CITROEN | AZ SIE 2 CH | 4 | 0,04% |
CITROEN | AZ-A | 4 | 0,04% |
CITROEN | AZKA | 4 | 0,04% |
CITROEN | AZS | 4 | 0,04% |
CITROEN | 2 CV A | 3 | 0,03% |
CITROEN | 2 CV6 SPECIAL | 3 | 0,03% |
CITROEN | 2CV 6 | 3 | 0,03% |
CITROEN | 2CV 6 SPECIAL | 3 | 0,03% |
CITROEN | 2CV AZA | 3 | 0,03% |
CITROEN | 2CV6 BURTON | 3 | 0,03% |
CITROEN | 2CV6 CABRIOLET | 3 | 0,03% |
CITROEN | AZ4BL 2CV4 | 3 | 0,03% |
CITROEN | AZUL | 3 | 0,03% |
CITROEN | MILLE MIGLIA | 3 | 0,03% |
CITROEN | 2 CV 6 CT | 2 | 0,02% |
CITROEN | 2 CV 6 S6 | 2 | 0,02% |
CITROEN | 2 CV AZU | 2 | 0,02% |
CITROEN | 2 CV6 | 2 | 0,02% |
CITROEN | 2CV AZ2CH | 2 | 0,02% |
CITROEN | 2CV AZU | 2 | 0,02% |
CITROEN | 2CV CLUB | 2 | 0,02% |
CITROEN | 2CV SAHARA 4X4 | 2 | 0,02% |
CITROEN | 2CV6-CT | 2 | 0,02% |
CITROEN | 2CVA | 2 | 0,02% |
CITROEN | AK 3 ST AKS | 2 | 0,02% |
CITROEN | AK AK | 2 | 0,02% |
CITROEN | AK-AK | 2 | 0,02% |
CITROEN | AKA 400 | 2 | 0,02% |
CITROEN | AKS NT | 2 | 0,02% |
CITROEN | AZ 4 BL 2 CV | 2 | 0,02% |
CITROEN | AZ SIE 2CV | 2 | 0,02% |
CITROEN | AZ-2CH | 2 | 0,02% |
CITROEN | AZ-2CV | 2 | 0,02% |
CITROEN | AZ-AM | 2 | 0,02% |
CITROEN | AZ-KA BURTON | 2 | 0,02% |
CITROEN | AZ6BL 2CV6 | 2 | 0,02% |
Citroën | Overige types | 160 | 1,46% |
Kleur | Aantal RDW | Percentage |
---|---|---|
Rood | 3.434 | 31% |
Blauw | 2.220 | 20% |
Wit | 1.544 | 14% |
Grijs | 1.540 | 14% |
Groen | 609 | 5,5% |
Geel | 475 | 4,33% |
Zwart | 437 | 3,98% |
Beige | 376 | 3,42% |
Oranje | 132 | 1,20% |
Bruin | 114 | 1,04% |
Onbekend | 39 | 0,36% |
Paars | 28 | 0,26% |
Crème | 21 | 0,19% |
Diversen | 8 | 0,07% |
Rose | 3 | 0,03% |
Werk in uitvoering. Deze pagina is net nieuw. De tabel met de motorvermogens wordt zo snel mogelijk toegevoegd.
Zuinigheidsclassificatie | Aantal RDW | Percentage |
---|---|---|
A | 0 | 0% |
B | 0 | 0% |
C | 0 | 0% |
D | 0 | 0% |
E | 0 | 0% |
F | 0 | 0% |
G | 0 | 0% |
Onbekend | 10.980 | 100% |
Ontvang een e-mail als de informatie is bijgewerkt. Maximaal 2 per jaar en niets anders dan dat.
InschrijvenJouw steun in de vorm van een donatie (bijvoorbeeld voor een kopje koffie) of het verder bekend maken van AlleCijfers door deze pagina met anderen te delen is van harte welkom!