Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Onderstaande tabel toont het aantal leerlingen per schooljaar dat bij Speciaal Onderwijs Auris Prof. Van Gilseschool Heemskerk is ingeschreven:
Schooljaar | Aantal leerlingen Auris Prof. Van Gilseschool Heemskerk | % verschil t.o.v. vorig schooljaar |
---|---|---|
2022-2023 | 1 | -97% |
2021-2022 | 33 | 3,12% |
2020-2021 | 32 | -14% |
2019-2020 | 37 | -2,63% |
2018-2019 | 38 | 41% |
2017-2018 | 27 | -3,57% |
2016-2017 | 28 | -3,45% |
2015-2016 | 29 | geen data |
Het aantal leerlingen per schooljaar is bepaald op basis van de data van DUO over leerlingen per schoolvestiging. Hierbij geldt het aantal leerlingen dat op peildatum 1 oktober van ieder schooljaar bij de schoolvestiging was ingeschreven. De schooljaren met het hoogste aantal leerlingen waren 2018-2019 (38 leerlingen) en 2019-2020 (37 leerlingen).
Speciaal Onderwijs Auris Prof. Van Gilseschool Heemskerk biedt primair onderwijs van het type "Speciaal Onderwijs" met de denominatie "Algemeen bijzonder" aan 1 leerlingen in schooljaar 2022-2023. Er zijn 21 scholen met "Auris" in hun naam.
Advertentie:
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
De schaal van de grafiek loopt van de minimale waarde van 503 tot de maximale waarde van 548 die in het schooljaar 2022-2023 in Nederland door scholen op de Cito toets is gescoord (zie deze uitleg). Hierbij zijn de laagste 10% scores rood, de volgende 15% oranje en de hoogste 25% scores groen gekleurd (25% van de scholen haalt minder dan 532 punten en 25% van de scholen scoort meer dan 537 punten).
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Bekijk ook de toetscores van de andere scholen in Heemskerk. En bekijk ook het overzicht van de verschillende soorten toetsen en de scores per toets.
Soorten toetsenVoor Auris Prof. Van Gilseschool Heemskerk zijn helaas geen gegevens beschikbaar over de uitstroom van groep 8 leerlingen naar de middelbare school. De vestiging komt niet voor in de open data over schooladviezen en uitstroom van DUO.
Vestigingsnaam: Speciaal Onderwijs Auris Prof. Van Gilseschool Heemskerk.
BRIN en vestigingsnummer: 01JO19.
Denominatie: Algemeen bijzonder.
Soort onderwijs: Speciaal Onderwijs.
Schoolnaam: Prof. van Gilseschool Heemskerk.
Schoolbestuur: Koninklijke Auris Groep. Bestuursnummer: 41314.
Adres: De Visserstraat 6-A, 1964ST, Heemskerk. Gemeente Heemskerk, Noord-Holland. Telefoon: 0235430171.
Website van de school: geen internetadres bekend.
Organisatiestructuur: Speciaal Onderwijs Auris Prof. Van Gilseschool Heemskerk is 1 van de 22 vestigingen binnen de school Prof. van Gilseschool Heemskerk en binnen het bestuur Koninklijke Auris Groep. Er zijn 147 vestigingen in het primair onderwijs met deze organisatiestructuur met meer dan 1 vestiging bij 1 school, waarbij de school de enige binnen het bestuur is (op een totaal van 7.029 schoolvestigingen).
Vakantiespreiding: Speciaal Onderwijs Auris Prof. Van Gilseschool Heemskerk valt in de vakantieregio Noord Nederland.
De gemiddelde afstand tussen het woonadres van een leerling en het adres van de school is 6.531 meter. De gemiddelde afstand voor heel Heemskerk is 2.007 meter.
De afstand is berekend op basis van de RD-coördinaten van de 4 cijferige postcode van de leerling en de volledige postcode van de schoolvestiging. Omdat de berekening op basis van een 4-cijferige postcode van de leerling gebeurt, is er sprake van een beperkte nauwkeurigheid. Als de postcode van de leerling en vestiging gelijk zijn op basis van de eerste 4 tekens van een postcode, dan is de berekende afstand 0, terwijl die in werkelijkheid groter zal zijn.
Voor Auris Prof. Van Gilseschool Heemskerk zijn helaas geen gegevens over leerlingen naar het huisadres van de leerlingen bekend.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
In schooljaar 2022-2023 had Speciaal Onderwijs Auris Prof. Van Gilseschool Heemskerk 1 leerlingen in de leeftijdsgroep 6-8 jaar.
De gestapelde staafgrafiek toont hoeveel leerlingen er per schooljaar en per leeftijdscategorie zijn. De categorieën zijn leerlingen van 0 tot en met 5 jaar (in principe zijn dit kleuters in groep 1 en groep 2 van 4 en 5 jaar). Leerlingen van 6 tot en met 8 jaar vormen de onderbouw, van groep 3, groep 4 en groep 5. Dan volgt de bovenbouw met leerlingen van 9 tot en met 12 jaar in de groepen 6, 7 en 8. In het primair onderwijs komen ook oudere leerlingen voor, met name in het (voortgezet) speciaal onderwijs. Deze leerlingen vormen het grootste deel van de leeftijdscategorie van 13 jaar en ouder.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Onderstaande tabel toont het aantal leerlingen naar leeftijd dat op peildatum 1 oktober van schooljaar 2022-2023 bij Auris Prof. Van Gilseschool Heemskerk was ingeschreven:
Leeftijd | Aantal leerlingen schooljaar 2022-2023 van Auris Prof. Van Gilseschool Heemskerk |
---|---|
<4 | 0 |
4 | 0 |
5 | 0 |
6 | 0 |
7 | 0 |
8 | 1 |
9 | 0 |
10 | 0 |
11 | 0 |
12 | 0 |
13 | 0 |
14 | 0 |
15 | 0 |
16 | 0 |
17 | 0 |
18 | 0 |
19 | 0 |
20 | 0 |
21 | 0 |
22 | 0 |
23 | 0 |
24 | 0 |
25+ | 0 |
Overige | 0 |
1 leerlingen van Auris Prof. Van Gilseschool Heemskerk waren in schooljaar 2022-2023 8 jaar oud.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Gegevens van DUO over het personeel in het primair onderwijs.
Dit deel van de pagina toont de personeelsdata voor het bestuur Koninklijke Auris Groep. Vestiging Speciaal Onderwijs Auris Prof. Van Gilseschool Heemskerk is 1 van de 22 vestigingen binnen het bestuur Koninklijke Auris Groep. De personeelsgegevens zijn alleen beschikbaar voor het bestuur als geheel, de gegevens zijn helaas niet beschikbaar op het niveau van de vestiging. Vanuit DUO zijn personeelsgegevens beschikbaar in zowel aantallen personen als aantallen FTE (Voltijdsmedewerker of Full Time Equivalent in het Engels; FTE is een rekeneenheid voor de omvang van een functie en hierbij staat 1 FTE voor 1 volledige werkweek). De aantallen worden onderverdeeld naar type functie en soort dienstverband en naar geslacht en leeftijd van de medewerkers. De gegevens zijn beschikbaar per bestuur (bevoegd gezag) en per school (instelling, niveau BRIN nummer). De peildatum van de gegevens is 1 oktober. Gebruik het filter boven de grafieken om de data in aantal personen of in FTE (voltijdsmedewerkers) weer te geven. De personeelsgegevens voor alle scholen in de gemeente gemeente Heemskerk zijn in een duidelijk Excel document te downloaden als onderdeel van de download met alle data voor de gemeente Heemskerk.
De dataset voor alle scholen van DUO bevat gegevens over de periode van 2011 tot en met 2023. Hierbij is de data sinds 2021 helaas minder gedetailleerd dan de data over de eerdere jaren. Dit omdat DUO sinds 2021 alleen nog aantallen van 5 of groter publiceert. Het gevolg hiervan is bijvoorbeeld dat voor een school met 1 persoon directie in de grafiek met personeel naar functiegroep over 2020 nog 1 directiefunctie getoond wordt maar dat deze persoon vanaf 2021 op ‘functie onbekend’ wordt gerapporteerd. Dit is een gevolg van de regelgeving met betrekking tot de de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). De door DUO gebruikte bronnen zijn de schoolbesturen (bevoegde gezagen). Zij zijn wettelijk verplicht de gegevens over onderwijspersoneel aan DUO te leveren. Veelal verzorgen salarisverwerkers deze leveringen namens de schoolbesturen. De selectie is op basis van de reguliere formatie inclusief leraren in opleiding. Vervangers, gastdocenten, stagiairs en uitzendkrachten zijn niet meegeteld. Bovenschools personeel wordt wel meegeteld. Bij meerdere dienstverbanden per persoon per BRIN nummer, wordt de functie met de grootste betrekkingsomvang als ‘hoofdfunctie’ gedefinieerd. Deze hoofdfunctie bepaalt de indeling van de persoon in een functiegroep.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Gegevens van DUO over het personeel onderverdeeld naar de aard van het dienstverband van personeel (in vaste of tijdelijke dienst). Gebruik het filter boven de grafiek om de data in aantal personen of in FTE (voltijdsmedewerkers) weer te geven.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Overzicht van het percentage vrouwelijke en mannelijke personeelsleden in personen of FTE. Bekijk meer personeelsgegevens op de pagina over het onderwijsbestuur Koninklijke Auris Groep.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Gebruikte functiegroepen: 1 - Onderwijsgevend personeel, 2 - Onderwijsondersteunend personeel (OOP/OBP), 3- Leraren in opleiding (LIO), 4 - Directie & 5 - Functiegroep onbekend. Onbekend is gebruikt als er minder dan 5 medewerkers in een groep voorkomen. En als de functiegroep van de dienstverbanden vanuit de salarisadministratie niet aan DUO is aangeleverd.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Overzicht van het percentage personeelsleden in personen of FTE per leeftijdsgroep. Er zijn 7 leeftijdsgroepen gedefinieerd. De eerste groep begint bij ‘jonger dan 15 jaar’ en loopt met stappen van 10 jaar uit tot de laatste leeftijdscategorie die eindigt bij ‘65 jaar en ouder’.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
FTE is een rekeneenheid. 1 FTE staat voor 1 voltijdsmedewerker. Dat is iemand die een volledige werkweek werkt. FTE is Engels voor ‘fulltime-equivalent’. Er zijn 3 categorieën voor het FTE percentage gedefinieerd. Dit zijn: 1 - personen met een betrekkingsomvang tussen de 0 en 0,5 FTE, 2 - personen met een betrekkingsomvang tussen de 0,5 en 0,8 FTE & 3- personen met een betrekkingsomvang die meer is dan 0,8 FTE.
Advertentie:
Type onderzoek | Resultaat | Publicatiedatum | Inspectie | Object |
---|---|---|---|---|
Eindoordeel | Voldoende | 9 juli 2024 | Toezicht Bestuur | Stichting Onderwijs Koninklijke Auris Groep |
KwaliteitszorgEnAmbitie | Geen samenvattend oordeel | 1 juli 2024 | Toezicht Bestuur | Stichting Onderwijs Koninklijke Auris Groep |
Oordeel over het financiële beheer | Voldoende | 18 september 2019 | Toezicht Bestuur | Stichting Onderwijs Koninklijke Auris Groep |
KwaliteitszorgEnAmbitie | Geen samenvattend oordeel | 18 september 2019 | Toezicht Bestuur | Stichting Onderwijs Koninklijke Auris Groep |
Financieel beheer | Voldoende | 18 september 2019 | Onderzoek Bestuur | Stichting Onderwijs Koninklijke Auris Groep |
Continuïteit | Voldoende | 18 september 2019 | Onderzoek Bestuur | Stichting Onderwijs Koninklijke Auris Groep |
Rechtmatigheid | Voldoende | 18 september 2019 | Onderzoek Bestuur | Stichting Onderwijs Koninklijke Auris Groep |
Kwaliteitszorg | Voldoende | 18 september 2019 | Onderzoek Bestuur | Stichting Onderwijs Koninklijke Auris Groep |
Kwaliteitscultuur | Goed | 18 september 2019 | Onderzoek Bestuur | Stichting Onderwijs Koninklijke Auris Groep |
Verantwoording en dialoog | Voldoende | 18 september 2019 | Onderzoek Bestuur | Stichting Onderwijs Koninklijke Auris Groep |
Oordeel over de financiële continuïteit | Voldoende | 24 juli 2014 | Toezicht Bestuur | Stichting Onderwijs Koninklijke Auris Groep |
Aan het eind van de schoolperiode bereiken de leerlingen een eindniveau dat voldoet aan de landelijke standaarden voor leerresultaten. | 5: niet te beoordelen | 19 september 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Auris Fortaal |
Aan het eind van de schoolperiode bereiken de leerlingen een eindniveau dat voldoet aan de landelijke standaarden voor sociale opbrengsten. | 5: niet te beoordelen | 19 september 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Auris Fortaal |
De gerealiseerde uitstroombestemmingen van de leerlingen liggen ten minste op het niveau van de landelijke standaarden voor opbrengsten. | 5: niet te beoordelen | 19 september 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Auris Fortaal |
De school voldoet aan de landelijke standaard voor bestendiging. | 5: niet te beoordelen | 19 september 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Auris Fortaal |
De school stelt bij plaatsing voor iedere leerling binnen zes weken een ontwikkelingsperspectief vast. | 3: voldoende | 19 september 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Auris Fortaal |
De school gebruikt een samenhangend systeem van (waar mogelijk genormeerde) instrumenten en procedures voor het volgen van de prestaties en de ontwikkeling van de leerlingen. | 3: voldoende | 19 september 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Auris Fortaal |
De school stelt vast of de leerlingen zich ontwikkelen conform het ontwikkelingsperspectief en maakt naar aanleiding hiervan beredeneerde keuzes. | 3: voldoende | 19 september 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Auris Fortaal |
De school voert het onderwijs en de ondersteuning planmatig uit. | 3: voldoende | 19 september 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Auris Fortaal |
De school kent structurele samenwerking met ketenpartners waar noodzakelijke interventies op leerlingenniveau haar eigen kerntaak overschrijden. | 3: voldoende | 19 september 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Auris Fortaal |
Bij de aangeboden leerinhouden op het gebied van Nederlandse taal en rekenen/wiskunde biedt de school de kerndoelen als te bereiken doelstellingen. | 3: voldoende | 19 september 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Auris Fortaal |
Bij de aangeboden leerinhouden op de leergebied overstijgende vormingsgebieden biedt de school de kerndoelen als te bereiken doelstellingen. | 3: voldoende | 19 september 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Auris Fortaal |
Het leerstofaanbod van de leerroute sluit aan op de uitstroombestemming. | 3: voldoende | 19 september 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Auris Fortaal |
De leerinhouden voorzien in een doorgaande lijn. | 3: voldoende | 19 september 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Auris Fortaal |
De school maakt per leerroute een beredeneerde keuze voor de inzet van de beschikbare onderwijstijd. | 3: voldoende | 19 september 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Auris Fortaal |
De leraren zetten de geplande onderwijstijd doelgericht in. | 3: voldoende | 19 september 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Auris Fortaal |
De leraren maken efficiënt gebruik van de geplande onderwijstijd. | 4: goed | 19 september 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Auris Fortaal |
De ouders tonen zich betrokken bij de school door de activiteiten die de school daartoe onderneemt. | 3: voldoende | 19 september 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Auris Fortaal |
De school heeft een veilige leer- en werksituatie voor zowel de leerlingen als het personeel. | 3: voldoende | 19 september 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Auris Fortaal |
De leerlingen gaan op een respectvolle manier met elkaar en anderen om. | 3: voldoende | 19 september 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Auris Fortaal |
De leraren gaan op een respectvolle manier om met de leerlingen. | 4: goed | 19 september 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Auris Fortaal |
De inrichting van het gebouw en de lesruimten getuigen van een veilige en inspirerende leer- en werkomgeving. | 3: voldoende | 19 september 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Auris Fortaal |
De leraren geven duidelijke uitleg van de leerstof. | 4: goed | 19 september 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Auris Fortaal |
De leraren realiseren een taakgerichte werksfeer. | 4: goed | 19 september 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Auris Fortaal |
De leerlingen zijn actief betrokken bij de onderwijsactiviteiten. | 4: goed | 19 september 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Auris Fortaal |
De leraren stemmen binnen de leerroute de aangeboden leerinhouden af op de onderwijsbehoeften van leerlingen. | 3: voldoende | 19 september 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Auris Fortaal |
De leraren stemmen de instructie af op verschillen in instructiebehoeften van leerlingen. | 3: voldoende | 19 september 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Auris Fortaal |
De leraren stemmen de verwerkingsopdrachten af op de verschillen in verwerkingsbehoeften van leerlingen. | 3: voldoende | 19 september 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Auris Fortaal |
De leraren stemmen hun (ortho)pedagogisch handelen af op (problematisch) gedrag van leerlingen. | 3: voldoende | 19 september 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Auris Fortaal |
De school heeft inzicht in de onderwijsbehoeften van haar leerlingenpopulatie. | 3: voldoende | 19 september 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Auris Fortaal |
De school evalueert jaarlijks de resultaten van de leerlingen op de leergebiedoverstijgende ontwikkelingsgebieden. | 3: voldoende | 19 september 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Auris Fortaal |
De school evalueert regelmatig het onderwijsleerproces. | 3: voldoende | 19 september 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Auris Fortaal |
De school evalueert regelmatig de onderwijsondersteuning. | 3: voldoende | 19 september 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Auris Fortaal |
De school werkt planmatig aan verbeteractiviteiten. | 3: voldoende | 19 september 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Auris Fortaal |
De school borgt de kwaliteit van het onderwijsleerproces. | 3: voldoende | 19 september 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Auris Fortaal |
De school verantwoordt zich aan belanghebbenden over de gerealiseerde onderwijskwaliteit. | 3: voldoende | 19 september 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Auris Fortaal |
De school draagt zorg voor de kwaliteit van het onderwijs gericht op bevordering van actief burgerschap en sociale integratie, met inbegrip van het overdragen van kennis over en kennismaking met de diversiteit van de samenleving. | 3: voldoende | 19 september 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Auris Fortaal |
Door of namens het bestuur is de vastgestelde schoolgids naar de inspectie gestuurd en deze schoolgids bevat de verplichte onderdelen (WEC, art. 27 en 22). | Voldoende | 19 september 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Auris Fortaal |
Door of namens het bestuur is het vastgestelde schoolplan naar de inspectie gestuurd en dit schoolplan bevat de verplichte onderdelen (WEC, art. 27 en 21). | Voldoende | 19 september 2016 | Onderzoek (V)SO vestiging | Auris Fortaal |
Bekijk de onderliggende inspectierapporten op de website van de Inspectie van het Onderwijs.
Hier zie je 2 van de meer dan 250 onderwerpen die op de pagina over de Onderwijzersbuurt getoond worden: (1) Hoeveel jongeren (leeftijd 0 tot 15 jaar) er wonen als percentage van het totaal aantal inwoners. En (2) het gemiddelde inkomen per inwoner per jaar.
Heel even geduld alsjeblieft...
de leeftijdsgegevens worden geladen!
Heel even geduld alsjeblieft...
de inkomensgegevens worden geladen!
Download alle informatie over het (primair) onderwijs in de gemeente Heemskerk. Overzichtelijk met alle onderwerpen voor alle scholen en alle jaren. In meerdere duidelijke Excel documenten.
Download!Jouw steun in de vorm van een donatie (bijvoorbeeld voor een kopje koffie) of het verder bekend maken van AlleCijfers door deze pagina met anderen te delen is van harte welkom!
In de Onderwijzersbuurt wonen 200 jongeren en zijn 97 plaatsen voor kinderopvang beschikbaar: 33 bij de buitenschoolse opvang (BSO), 0 bij gastouders (VGO) en 64 bij een kinderdagverblijf of peuterspeelzaal (KDV). Dit maakt dat er gemiddeld 0,48 opvangplaats per jongere in de buurt van Auris Prof. Van Gilseschool Heemskerk is.
Heel even geduld alsjeblieft...
de gegevens over de kinderopvang
in de buurt van de school worden geladen!
Deze 10 kinderopvanglocaties zijn het meest dichtbij Auris Prof. Van Gilseschool Heemskerk beschikbaar (bekijk de volledige lijst voor de gemeente Heemskerk):
Naam | Aantal plaatsen | Type | Adres |
---|---|---|---|
POV Eigenwijze | 16 | KDV | de Visserstraat 6A Heemskerk |
BSO Eigenwijze | 33 | BSO | de Visserstraat 6A Heemskerk |
KDV Eigenwijze | 48 | KDV | de Visserstraat 6C Heemskerk |
Obdam-Schoenmaker, S.M., mevrouw | 6 | VGO | Vogelkers 59 Heemskerk |
De Bosklimmers | 42 | BSO | Marquettelaan 30 Heemskerk |
De Bloementuin | 40 | KDV | Kerkweg 225 Heemskerk |
De Boomhut | 90 | BSO | Kerkweg 225 Heemskerk |
Vuijst | 6 | VGO | Ruyn acker 35 Heemskerk |
de Blokkendoos PO | 16 | KDV | Bachstraat 20 Heemskerk |
Monsma | 6 | VGO | Pastoors acker 46 Heemskerk |
Naast de kwalitatieve kanten van de schoolkeuze vind je op AlleCijfers.nl de 'harde' 'statistische' informatie verzameld. De gegevens zijn hierbij afkomstig uit meer dan 25 verschillende open data bron bestanden met cijfers en andere informatie over het primair onderwijs in Nederland. Zie deze bronbeschrijving.
Bronnen basisscholenOverzicht van vestigingen met het schoolbestuur Koninklijke Auris Groep:
Vestiging 01JO00: Auris Professor Groenschool
Vestiging 01JO02: Auris De Kring
Vestiging 01JO03: Auris College Leiden
Vestiging 01JO04: Auris De Weerklank Leiden
Vestiging 01JO05: Auris De Weerklank Alphen aan den Rijn
Vestiging 01JO06: Auris De Spreekhoorn Breda
Vestiging 01JO07: Auris Florant
Vestiging 01JO08: Auris Montaal
Vestiging 01JO09: Auris College Rotterdam
Vestiging 01JO10: Auris Hildernisseschool
Vestiging 01JO11: Auris Taalplein
Vestiging 01JO12: Auris Rotsoord
Vestiging 01JO13: Auris Ammanschool
Vestiging 01JO14: Auris Dr. M. Polanoschool
Vestiging 01JO15: Auris Fortaal locatie Santa Cruzdreef
Vestiging 01JO17: Auris Prof. Van Gilseschool Haarlem
Vestiging 01JO18: Prof. van Gilseschool Hoofddorp
Vestiging 01JO19 (deze pagina): Auris Prof. Van Gilseschool Heemskerk
Vestiging 01JO20: Auris Taalfontein
Vestiging 01JO21: Auris Fortaal locatie Agavedreef
Vestiging 01JO22: Auris De Taalkring
Vestiging 01JO23: Auris College Goes
Bekijk het overzicht van alle basisscholen in de woonplaats Heemskerk op de overzichtspagina voor primair onderwijs in de woonplaats Heemskerk.
En bekijk ook de regionale informatie uit de omgeving van Speciaal Onderwijs Auris Prof. Van Gilseschool Heemskerk op de buurtpagina voor Onderwijzersbuurt.
Er zijn natuurlijk aspecten bij een schoolkeuze die zich niet in cijfers laten vertalen. Zoals de klik met de leerkrachten en andere ouders, de sfeer, de cultuur, het gebouw, de wijze waarop een school om gaat met individuele leerlingen en ieders eigen talenten,... Daarnaast speelt reistijd een rol en kun je een keuze maken voor je geloofsovertuiging: Christelijk, Reformatorisch, Rooms Katholiek, Islamitisch, openbaar... En dan heb je nog de verschillende visies binnen het onderwijs: Montessori, Dalton, Freinetschool...
Bedenk bij alle cijfers alsjeblieft dat de situatie voor iedere school anders is. En dat iedereen zijn eigen talenten heeft. Het nadeel van teveel cijfers, standaards en inspecties in het huidige schoolsysteem is dat alle kinderen langs dezelfde lat worden gelegd en worden ingedeeld in 'lage en 'hoge' niveaus. De diversiteit aan talenten, interesses en capaciteiten van de leerlingen wordt hierdoor soms tekort gedaan. Daarom kan er ook verschil bestaan tussen het middelbareschoolniveau op basis van de eind toets score en de schooladviezen en uitstroom naar bijvoorbeeld het VMBO, de HAVO of het VWO. De schoolkeuze wordt namelijk in de eerste plaats bepaald door het schooladvies van de leerkracht, dit is leidend voor de plaatsing in het voortgezet onderwijs. Het resultaat op de eindtoets staat op de tweede plaats.