Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Onderstaande tabel toont het aantal leerlingen per schooljaar dat bij Speciaal Basisonderwijs Kindcentrum IJsselmonde is ingeschreven:
Schooljaar | Aantal leerlingen Speciaal Basisonderwijs Kindcentrum IJsselmonde | % verschil t.o.v. vorig schooljaar |
---|---|---|
2023-2024 | 140 | 1,45% |
2022-2023 | 138 | 22% |
2021-2022 | 113 | 15% |
2020-2021 | 98 | 11% |
2019-2020 | 88 | 26% |
2018-2019 | 70 | 17% |
2017-2018 | 60 | 40% |
2016-2017 | 43 | -20% |
2015-2016 | 54 | -31% |
2014-2015 | 78 | 20% |
2013-2014 | 65 | -18% |
2012-2013 | 79 | -7,1% |
2011-2012 | 85 | -4,49% |
2010-2011 | 89 | geen data |
Het aantal leerlingen per schooljaar is bepaald op basis van de data van DUO over leerlingen per schoolvestiging. Hierbij geldt het aantal leerlingen dat op peildatum 1 oktober van ieder schooljaar bij de schoolvestiging was ingeschreven. Het meest recente schooljaar 2023-2024 is ook het schooljaar met het hoogste aantal leerlingen.
Speciaal Basisonderwijs Kindcentrum IJsselmonde biedt primair onderwijs van het type "Speciaal Basisonderwijs" met de denominatie "Openbaar" aan 140 leerlingen in schooljaar 2023-2024. Er zijn 2 scholen met "IJsselmonde" in hun naam.
Advertentie:
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
De schaal van de grafiek loopt van de minimale waarde van 100 tot de maximale waarde van 195 die in het schooljaar 2022-2023 in Nederland door scholen van het type Speciaal Basisonderwijs op de Route 8 toets is gescoord (zie deze uitleg). Hierbij zijn de laagste 10% scores rood, de volgende 15% oranje en de hoogste 25% scores groen gekleurd (25% van de scholen haalt minder dan 127 punten en 25% van de scholen scoort meer dan 152 punten).
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Bekijk ook de toetscores van de andere scholen in Rotterdam. En bekijk ook het overzicht van de verschillende soorten toetsen en de scores per toets.
Soorten toetsen
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Vanaf schooljaar 2022-2023 mogen de gegevens alleen gedeeld worden als er minimaal 5 leerlingen naar een soort opleiding gaan. Dit als gevolg van de toepassing van de privacyregels uit de AVG door DUO. Om zoveel mogelijk data te kunnen tonen zijn daarom enkele opleidingen samengevoegd. Zie de toelichting voor het overzicht van de samengenomen opleidingen.
Soort opleiding | Samengenomen opleiding |
---|---|
Voortgezet speciaal onderwijs | Speciaal/praktijk: Voortgezet speciaal onderwijs & Praktijkonderwijs |
Praktijkonderwijs | Speciaal/praktijk: Voortgezet speciaal onderwijs & Praktijkonderwijs |
VMBO Basisberoepsgerichte leerweg | VMBO-B/K: VMBO basis/kader |
VMBO Basis- en kaderberoepsgerichte leerweg | VMBO-B/K: VMBO basis/kader |
VMBO Kaderberoepsgerichte leerweg | VMBO-B/K: VMBO basis/kader |
VMBO Kaderberoepsgerichte leerweg en gemengde/theoretische leerweg | VMBO-T: VMBO theoretisch |
VMBO Gemengde/theoretische leerweg | VMBO-T: VMBO theoretisch |
VMBO Gemengde/theoretische leerweg en HAVO | HAVO: Hoger Algemeen Voortgezet Onderwijs |
HAVO: Hoger Algemeen Voortgezet Onderwijs | HAVO: Hoger Algemeen Voortgezet Onderwijs |
HAVO/VWO | VWO: Voorbereidend Wetenschappelijk Onderwijs |
VWO: Voorbereidend Wetenschappelijk Onderwijs | VWO: Voorbereidend Wetenschappelijk Onderwijs |
Advies niet mogelijk | Overig |
Overige adviezen | Overig |
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Bekijk de tabel met de indeling van alle soorten middelbare school opleidingen naar de groepen praktisch of theoretisch in de toelichting:
Soort opleiding | Praktisch of theoretisch |
---|---|
Voortgezet speciaal onderwijs | Praktisch |
Praktijkonderwijs | Praktisch |
VMBO Basisberoepsgerichte leerweg | Praktisch |
VMBO Basis- en kaderberoepsgerichte leerweg | Praktisch |
VMBO Kaderberoepsgerichte leerweg | Praktisch |
VMBO Kaderberoepsgerichte leerweg en gemengde/theoretische leerweg | Theoretisch |
VMBO Gemengde/theoretische leerweg | Theoretisch |
VMBO Gemengde/theoretische leerweg en HAVO | Theoretisch |
HAVO: Hoger Algemeen Voortgezet Onderwijs | Theoretisch |
HAVO/VWO | Theoretisch |
VWO: Voorbereidend Wetenschappelijk Onderwijs | Theoretisch |
Advies niet mogelijk | Overig |
Overige adviezen | Overig |
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Van de groep 8 leerlingen van Speciaal Basisonderwijs Kindcentrum IJsselmonde ging in schooljaar 2022-2023 54% naar het voortgezet speciaal onderwijs of het praktijkonderwijs, 39% naar een VMBO basis of kader opleiding en 7% naar een andere opleiding.
Advertentie:
Vestigingsnaam: Speciaal Basisonderwijs Kindcentrum IJsselmonde.
BRIN en vestigingsnummer: 20RV00.
Denominatie: Openbaar.
Soort onderwijs: Speciaal Basisonderwijs.
Schoolnaam: SBO Kindcentrum IJsselmonde.
Schoolbestuur: BOOR. Bestuursnummer: 41775.
Adres: Oosterhagen 251, 3078CL, Rotterdam. Gemeente Rotterdam, Zuid-Holland. Telefoon: 0104830737.
Website van de school: https://www.kindcentrumijsselmonde.nl/
Titel van de website: Kindcentrum IJsselmonde
Organisatiestructuur: Speciaal Basisonderwijs Kindcentrum IJsselmonde is de enige vestiging binnen de school SBO Kindcentrum IJsselmonde en 1 van de 75 vestigingen binnen het bestuur BOOR. Daarbij vallen er 71 verschillende scholen onder dit bestuur. Er zijn 5.996 vestigingen in het primair onderwijs met deze organisatiestructuur met 1 vestiging per school en meerdere scholen binnen het bestuur (op een totaal van 7.029 schoolvestigingen).
Vakantiespreiding: Speciaal Basisonderwijs Kindcentrum IJsselmonde valt in de vakantieregio Midden Nederland.
De gemiddelde afstand tussen het woonadres van een leerling en het adres van de school is 1.551 meter. De gemiddelde afstand voor heel Rotterdam is 2.420 meter.
De afstand is berekend op basis van de RD-coördinaten van de 4 cijferige postcode van de leerling en de volledige postcode van de schoolvestiging. Omdat de berekening op basis van een 4-cijferige postcode van de leerling gebeurt, is er sprake van een beperkte nauwkeurigheid. Als de postcode van de leerling en vestiging gelijk zijn op basis van de eerste 4 tekens van een postcode, dan is de berekende afstand 0, terwijl die in werkelijkheid groter zal zijn.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Onderstaande tabel toont het aantal leerlingen van Speciaal Basisonderwijs Kindcentrum IJsselmonde per postcode van het huisadres van de leerling. Er is een kolom per schooljaar en de eerste kolom toont de som van het aantal leerlingen over alle schooljaren. De gegevens zijn van hoog naar laag gesorteerd op het aantal leerlingen per postcode in schooljaar 2023-2024. Er worden alleen postcodes weergeven waarbij het aantal leerlingen dat in schooljaar 2023-2024 naar Speciaal Basisonderwijs Kindcentrum IJsselmonde is gegaan minimaal vijf of meer leerlingen is.
De meeste leerlingen (34) van Speciaal Basisonderwijs Kindcentrum IJsselmonde wonen in schooljaar 2023-2024 in postcodegebied 3079.
Vanaf schooljaar 2023-2024 mogen de gegevens alleen gedeeld worden als er minimaal vijf leerlingen uit een postcodegebied komen. Kleinere gebieden zijn daarom samengevoegd tot de categorie overige. Dit als gevolg van de toepassing van de privacyregels uit de AVG door DUO.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
In schooljaar 2023-2024 had Speciaal Basisonderwijs Kindcentrum IJsselmonde 5 leerlingen in de leeftijdsgroep 0-5 jaar, 43 leerlingen in de leeftijdsgroep 6-8 jaar en 92 leerlingen in de leeftijdsgroep 9-12 jaar.
De gestapelde staafgrafiek toont hoeveel leerlingen er per schooljaar en per leeftijdscategorie zijn. De categorieën zijn leerlingen van 0 tot en met 5 jaar (in principe zijn dit kleuters in groep 1 en groep 2 van 4 en 5 jaar). Leerlingen van 6 tot en met 8 jaar vormen de onderbouw, van groep 3, groep 4 en groep 5. Dan volgt de bovenbouw met leerlingen van 9 tot en met 12 jaar in de groepen 6, 7 en 8. In het primair onderwijs komen ook oudere leerlingen voor, met name in het (voortgezet) speciaal onderwijs. Deze leerlingen vormen het grootste deel van de leeftijdscategorie van 13 jaar en ouder.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Onderstaande tabel toont het aantal leerlingen naar leeftijd dat op peildatum 1 oktober van schooljaar 2023-2024 bij Speciaal Basisonderwijs Kindcentrum IJsselmonde was ingeschreven:
Leeftijd | Aantal leerlingen schooljaar 2023-2024 van Speciaal Basisonderwijs Kindcentrum IJsselmonde |
---|---|
<4 | 0 |
4 | 1 tot 5 |
5 | 1 tot 5 |
6 | 6 |
7 | 15 |
8 | 22 |
9 | 21 |
10 | 21 |
11 | 34 |
12 | 16 |
13 | 0 |
14 | 0 |
15 | 0 |
16 | 0 |
17 | 0 |
18 | 0 |
19 | 0 |
20 | 0 |
21 | 0 |
22 | 0 |
23 | 0 |
24 | 0 |
25+ | 0 |
Overige | 5 |
34 leerlingen van Speciaal Basisonderwijs Kindcentrum IJsselmonde waren in schooljaar 2023-2024 11 jaar oud.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Gegevens van DUO over het personeel in het primair onderwijs.
Dit deel van de pagina toont de personeelsdata voor de vestiging Speciaal Basisonderwijs Kindcentrum IJsselmonde. Vanuit DUO zijn personeelsgegevens beschikbaar in zowel aantallen personen als aantallen FTE (Voltijdsmedewerker of Full Time Equivalent in het Engels; FTE is een rekeneenheid voor de omvang van een functie en hierbij staat 1 FTE voor 1 volledige werkweek). De aantallen worden onderverdeeld naar type functie en soort dienstverband en naar geslacht en leeftijd van de medewerkers. De gegevens zijn beschikbaar per bestuur (bevoegd gezag) en per school (instelling, niveau BRIN nummer). De peildatum van de gegevens is 1 oktober. Gebruik het filter boven de grafieken om de data in aantal personen of in FTE (voltijdsmedewerkers) weer te geven. De personeelsgegevens voor alle scholen in de gemeente gemeente Rotterdam zijn in een duidelijk Excel document te downloaden als onderdeel van de download met alle data voor de gemeente Rotterdam.
De dataset voor alle scholen van DUO bevat gegevens over de periode van 2011 tot en met 2023. Hierbij is de data sinds 2021 helaas minder gedetailleerd dan de data over de eerdere jaren. Dit omdat DUO sinds 2021 alleen nog aantallen van 5 of groter publiceert. Het gevolg hiervan is bijvoorbeeld dat voor een school met 1 persoon directie in de grafiek met personeel naar functiegroep over 2020 nog 1 directiefunctie getoond wordt maar dat deze persoon vanaf 2021 op ‘functie onbekend’ wordt gerapporteerd. Dit is een gevolg van de regelgeving met betrekking tot de de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). De door DUO gebruikte bronnen zijn de schoolbesturen (bevoegde gezagen). Zij zijn wettelijk verplicht de gegevens over onderwijspersoneel aan DUO te leveren. Veelal verzorgen salarisverwerkers deze leveringen namens de schoolbesturen. De selectie is op basis van de reguliere formatie inclusief leraren in opleiding. Vervangers, gastdocenten, stagiairs en uitzendkrachten zijn niet meegeteld. Bovenschools personeel wordt wel meegeteld. Bij meerdere dienstverbanden per persoon per BRIN nummer, wordt de functie met de grootste betrekkingsomvang als ‘hoofdfunctie’ gedefinieerd. Deze hoofdfunctie bepaalt de indeling van de persoon in een functiegroep.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Gegevens van DUO over het personeel onderverdeeld naar de aard van het dienstverband van personeel (in vaste of tijdelijke dienst). Gebruik het filter boven de grafiek om de data in aantal personen of in FTE (voltijdsmedewerkers) weer te geven.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Overzicht van het percentage vrouwelijke en mannelijke personeelsleden in personen of FTE. Bekijk meer personeelsgegevens op de pagina over het onderwijsbestuur BOOR.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Gebruikte functiegroepen: 1 - Onderwijsgevend personeel, 2 - Onderwijsondersteunend personeel (OOP/OBP), 3- Leraren in opleiding (LIO), 4 - Directie & 5 - Functiegroep onbekend. Onbekend is gebruikt als er minder dan 5 medewerkers in een groep voorkomen. En als de functiegroep van de dienstverbanden vanuit de salarisadministratie niet aan DUO is aangeleverd.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Overzicht van het percentage personeelsleden in personen of FTE per leeftijdsgroep. Er zijn 7 leeftijdsgroepen gedefinieerd. De eerste groep begint bij ‘jonger dan 15 jaar’ en loopt met stappen van 10 jaar uit tot de laatste leeftijdscategorie die eindigt bij ‘65 jaar en ouder’.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
FTE is een rekeneenheid. 1 FTE staat voor 1 voltijdsmedewerker. Dat is iemand die een volledige werkweek werkt. FTE is Engels voor ‘fulltime-equivalent’. Er zijn 3 categorieën voor het FTE percentage gedefinieerd. Dit zijn: 1 - personen met een betrekkingsomvang tussen de 0 en 0,5 FTE, 2 - personen met een betrekkingsomvang tussen de 0,5 en 0,8 FTE & 3- personen met een betrekkingsomvang die meer is dan 0,8 FTE.
Advertentie:
Type onderzoek | Resultaat | Publicatiedatum | Inspectie | Object |
---|---|---|---|---|
Kwaliteitsonderzoek naar aanleiding van risico's | Voldoende | 15 februari 2024 | Toezicht PO vestiging | SBO Kindcentrum IJsselmonde |
Onderzoek naar de kwaliteitsverbetering | Geen eindoordeel | 2 januari 2024 | Toezicht PO vestiging | SBO Kindcentrum IJsselmonde |
Herstelonderzoek bestuur en scholen/opleidingen | Geen eindoordeel | 19 juli 2021 | Toezicht PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
Vierjaarlijks onderzoek bestuur en scholen/opleidingen | Geen eindoordeel | 7 oktober 2019 | Toezicht PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
Vierjaarlijks onderzoek bestuur en scholen/opleidingen | Zonder actueel oordeel | 7 oktober 2019 | Toezicht PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
Onderzoek naar de kwaliteitsverbetering | Voldoende | 14 december 2016 | Toezicht PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
Onderzoek naar de kwaliteitsverbetering | Geen eindoordeel | 14 december 2016 | Toezicht PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
(SBO) De resultaten van de leerlingen aan het eind van de speciale basisschool liggen ten minste op het niveau dat op grond van de kenmerken van de leerlingenpopulatie mag worden verwacht. | 5: niet te beoordelen | 14 december 2016 | Onderzoek PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
Bij de aangeboden leerinhouden voor Nederlandse taal en rekenen en wiskunde betrekt de school alle kerndoelen als te bereiken doelstellingen. | 3: voldoende | 14 december 2016 | Onderzoek PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
De leerinhouden voor Nederlandse taal en voor rekenen en wiskunde worden aan voldoende leerlingen aangeboden tot en met het niveau van leerjaar 8. | 3: voldoende | 14 december 2016 | Onderzoek PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
De leerinhouden in de verschillende leerjaren sluiten op elkaar aan. | 3: voldoende | 14 december 2016 | Onderzoek PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
De school met een substantieel aantal leerlingen met een leerlinggewicht biedt bij Nederlandse taal leerinhouden aan die passen bij de onderwijsbehoeften van leerlingen met een taalachterstand. | 3: voldoende | 14 december 2016 | Onderzoek PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
Het personeel van de school zorgt ervoor dat de leerlingen op een respectvolle manier met elkaar en anderen omgaan. | 3: voldoende | 14 december 2016 | Onderzoek PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
De leraren geven duidelijke uitleg van de leerstof. | 3: voldoende | 14 december 2016 | Onderzoek PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
De leraren realiseren een taakgerichte werksfeer. | 3: voldoende | 14 december 2016 | Onderzoek PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
De leraren passen verschillende werkvormen toe. | 3: voldoende | 14 december 2016 | Onderzoek PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
De leraren stemmen de onderwijstijd af op verschillen in ontwikkeling tussen de leerlingen. | 3: voldoende | 14 december 2016 | Onderzoek PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
De school gebruikt een samenhangend systeem van genormeerde instrumenten en procedures voor het volgen van de prestaties en de ontwikkeling van de leerlingen. | 3: voldoende | 14 december 2016 | Onderzoek PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
(SBO) De school stelt bij plaatsing voor iedere leerling een ontwikkelingsperspectief vast. | 3: voldoende | 14 december 2016 | Onderzoek PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
(SBO) De school volgt of de leerlingen zich ontwikkelen conform het ontwikkelingsperspectief en maakt naar aanleiding hiervan beredeneerde keuzen. | 3: voldoende | 14 december 2016 | Onderzoek PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
De school evalueert regelmatig de effecten van de zorg. | 3: voldoende | 14 december 2016 | Onderzoek PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
De school evalueert jaarlijks de resultaten van de leerlingen. | 3: voldoende | 14 december 2016 | Onderzoek PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
De school evalueert regelmatig het onderwijsleerproces. | 3: voldoende | 14 december 2016 | Onderzoek PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
De school borgt de kwaliteit van het onderwijsleerproces. | 3: voldoende | 14 december 2016 | Onderzoek PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
De inspectie is in het bezit gesteld van de geldende schoolgids (art. 16, lid 2 en 3, WPO). | Ja | 14 december 2016 | Onderzoek PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
De inspectie is in het bezit gesteld van het geldende schoolplan (art. 16, lid 1 en 3, WPO). | Ja | 14 december 2016 | Onderzoek PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
Er is voldoende onderwijstijd geprogrammeerd om te kunnen voldoen aan de daarvoor gestelde minima (art. 8, lid 7 onder b, WPO). | Ja | 14 december 2016 | Onderzoek PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
Er is maximaal zevenmaal een onvolledige schoolweek geprogrammeerd voor de groepen 3 t/m 8 (artikel 8, lid 7 onder b, WPO). | Ja | 14 december 2016 | Onderzoek PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
(SBO) De resultaten van de leerlingen aan het eind van de speciale basisschool liggen ten minste op het niveau dat op grond van de kenmerken van de leerlingenpopulatie mag worden verwacht. | 5: niet te beoordelen | 2 mei 2016 | Onderzoek PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
De schoolleiding stuurt de schoolontwikkeling inclusief de kwaliteitszorg aan. | 3: voldoende | 2 mei 2016 | Onderzoek PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
De schoolontwikkeling is verbonden met de visie op onderwijs, zoals geformuleerd in het schoolplan. | 3: voldoende | 2 mei 2016 | Onderzoek PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
De schoolleiding zorgt voor een professionele schoolcultuur. | 3: voldoende | 2 mei 2016 | Onderzoek PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
Bij de zorg voor kwaliteit zijn bestuur, directie, team en andere belanghebbenden betrokken. | 3: voldoende | 2 mei 2016 | Onderzoek PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
Bij de aangeboden leerinhouden voor Nederlandse taal en rekenen en wiskunde betrekt de school alle kerndoelen als te bereiken doelstellingen. | 3: voldoende | 2 mei 2016 | Onderzoek PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
De leerinhouden voor Nederlandse taal en voor rekenen en wiskunde worden aan voldoende leerlingen aangeboden tot en met het niveau van leerjaar 8. | 3: voldoende | 2 mei 2016 | Onderzoek PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
De school met een substantieel aantal leerlingen met een leerlinggewicht biedt bij Nederlandse taal leerinhouden aan die passen bij de onderwijsbehoeften van leerlingen met een taalachterstand. | 3: voldoende | 2 mei 2016 | Onderzoek PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
De leraren maken efficiënt gebruik van de geplande onderwijstijd. | 3: voldoende | 2 mei 2016 | Onderzoek PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
De leerlingen voelen zich aantoonbaar veilig op school. | 3: voldoende | 2 mei 2016 | Onderzoek PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
Het personeel voelt zich aantoonbaar veilig op school. | 3: voldoende | 2 mei 2016 | Onderzoek PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
De school heeft inzicht in de veiligheidsbeleving van leerlingen en personeel en in de incidenten die zich op het gebied van sociale veiligheid op de school voordoen. | 3: voldoende | 2 mei 2016 | Onderzoek PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
De school heeft een veiligheidsbeleid gericht op het voorkomen van incidenten in en om de school. | 3: voldoende | 2 mei 2016 | Onderzoek PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
De school heeft een veiligheidsbeleid gericht op de afhandeling van incidenten in en om de school. | 3: voldoende | 2 mei 2016 | Onderzoek PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
Het personeel van de school zorgt ervoor dat de leerlingen op een respectvolle manier met elkaar en anderen omgaan. | 3: voldoende | 2 mei 2016 | Onderzoek PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
De leraren geven duidelijke uitleg van de leerstof. | 3: voldoende | 2 mei 2016 | Onderzoek PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
De leraren realiseren een taakgerichte werksfeer. | 3: voldoende | 2 mei 2016 | Onderzoek PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
De leerlingen zijn actief betrokken bij de onderwijsactiviteiten. | 3: voldoende | 2 mei 2016 | Onderzoek PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
De leraren zorgen voor structuur in de onderwijsactiviteiten. | 3: voldoende | 2 mei 2016 | Onderzoek PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
De leraren stemmen de aangeboden leerinhouden af op verschillen in ontwikkeling tussen de leerlingen. | 3: voldoende | 2 mei 2016 | Onderzoek PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
De leraren stemmen de verwerkingsopdrachten af op verschillen in ontwikkeling tussen de leerlingen. | 3: voldoende | 2 mei 2016 | Onderzoek PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
De school gebruikt een samenhangend systeem van genormeerde instrumenten en procedures voor het volgen van de prestaties en de ontwikkeling van de leerlingen. | 3: voldoende | 2 mei 2016 | Onderzoek PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
De leraren volgen en analyseren systematisch de voortgang in de ontwikkeling van de leerlingen. | 3: voldoende | 2 mei 2016 | Onderzoek PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
(SBO) De school stelt bij plaatsing voor iedere leerling een ontwikkelingsperspectief vast. | 3: voldoende | 2 mei 2016 | Onderzoek PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
De school signaleert vroegtijdig welke leerlingen zorg nodig hebben. | 3: voldoende | 2 mei 2016 | Onderzoek PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
Op basis van een analyse van de verzamelde gegevens bepaalt de school de aard van de zorg voor de zorgleerlingen. | 3: voldoende | 2 mei 2016 | Onderzoek PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
De school heeft inzicht in de onderwijsbehoeften van haar leerlingenpopulatie. | 3: voldoende | 2 mei 2016 | Onderzoek PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
De school evalueert jaarlijks de resultaten van de leerlingen. | 3: voldoende | 2 mei 2016 | Onderzoek PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
De school werkt planmatig aan verbeteractiviteiten. | 3: voldoende | 2 mei 2016 | Onderzoek PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
De school verantwoordt zich aan belanghebbenden over de gerealiseerde onderwijskwaliteit. | 3: voldoende | 2 mei 2016 | Onderzoek PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
De schoolleiding stuurt de schoolontwikkeling inclusief de kwaliteitszorg aan. | 3: voldoende | 8 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
Het personeel voelt zich aantoonbaar veilig op school. | 3: voldoende | 8 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
Het personeel van de school zorgt ervoor dat de leerlingen op een respectvolle manier met elkaar en anderen omgaan. | 3: voldoende | 8 februari 2016 | Onderzoek PO vestiging | SBO Van Heuven Goedhart |
KwaliteitszorgEnAmbitie | Geen samenvattend oordeel | 1 oktober 2024 | Toezicht Bestuur | Stichting BOOR |
Oordeel over het financiële beheer | Geen samenvattend oordeel | 19 juli 2021 | Toezicht Bestuur | Stichting BOOR |
KwaliteitszorgEnAmbitie | Geen samenvattend oordeel | 19 juli 2021 | Toezicht Bestuur | Stichting BOOR |
Kwaliteitszorg | Voldoende | 19 juli 2021 | Onderzoek Bestuur | Stichting BOOR |
Oordeel over het financiële beheer | Voldoende | 7 oktober 2019 | Toezicht Bestuur | Stichting BOOR |
Financieel beheer | Voldoende | 7 oktober 2019 | Onderzoek Bestuur | Stichting BOOR |
Continuïteit | Voldoende | 7 oktober 2019 | Onderzoek Bestuur | Stichting BOOR |
Doelmatigheid | Geen oordeel | 7 oktober 2019 | Onderzoek Bestuur | Stichting BOOR |
Rechtmatigheid | Voldoende | 7 oktober 2019 | Onderzoek Bestuur | Stichting BOOR |
Kwaliteitscultuur | Voldoende | 7 oktober 2019 | Onderzoek Bestuur | Stichting BOOR |
Verantwoording en dialoog | Voldoende | 7 oktober 2019 | Onderzoek Bestuur | Stichting BOOR |
Oordeel over de financiële continuïteit | Voldoende | 12 januari 2016 | Toezicht Bestuur | Stichting BOOR |
Bekijk de onderliggende inspectierapporten op de website van de Inspectie van het Onderwijs.
Hier zie je 2 van de meer dan 250 onderwerpen die op de pagina over de buurt Groot IJsselmonde getoond worden: (1) Hoeveel jongeren (leeftijd 0 tot 15 jaar) er wonen als percentage van het totaal aantal inwoners. En (2) het gemiddelde inkomen per inwoner per jaar.
Heel even geduld alsjeblieft...
de leeftijdsgegevens worden geladen!
Heel even geduld alsjeblieft...
de inkomensgegevens worden geladen!
Download alle informatie over het (primair) onderwijs in de gemeente Rotterdam. Overzichtelijk met alle onderwerpen voor alle scholen en alle jaren. In meerdere duidelijke Excel documenten.
Download!Jouw steun in de vorm van een donatie (bijvoorbeeld voor een kopje koffie) of het verder bekend maken van AlleCijfers door deze pagina met anderen te delen is van harte welkom!
Download de uitgebreide rapportage met veel extra informatie over de school en haar omgeving. Met meer dan 75 diagrammen en grafieken!
Download!In de buurt Groot IJsselmonde wonen 5.100 jongeren en zijn 1.026 plaatsen voor kinderopvang beschikbaar: 352 bij de buitenschoolse opvang (BSO), 108 bij gastouders (VGO) en 566 bij een kinderdagverblijf of peuterspeelzaal (KDV). Dit maakt dat er gemiddeld 0,20 opvangplaats per jongere in de buurt van Speciaal Basisonderwijs Kindcentrum IJsselmonde is.
Heel even geduld alsjeblieft...
de gegevens over de kinderopvang
in de buurt van de school worden geladen!
Deze 10 kinderopvanglocaties zijn het meest dichtbij Speciaal Basisonderwijs Kindcentrum IJsselmonde beschikbaar (bekijk de volledige lijst voor de gemeente Rotterdam):
Naam | Aantal plaatsen | Type | Adres |
---|---|---|---|
Goelamhoesein | 6 | VGO | Stadshagen 6 Rotterdam |
BSO De Ooievaar | 33 | BSO | Hollands tuin 290 Rotterdam |
Look | 6 | VGO | Streijenhagen 26 Rotterdam |
R.C. Martina | 6 | VGO | Wanninkhagen 18 Rotterdam |
Martina-Cathalina | 4 | VGO | Wanninkhagen 18 Rotterdam |
Voormolen | 6 | VGO | Weerdesteynstraat 11 Rotterdam |
BSO Mundo Prins Willem Alexander | 22 | BSO | Noorderhagen 80 Rotterdam |
Hummeloord | 30 | KDV | Noorderhagen 80 Rotterdam |
Martins da Silva | 6 | VGO | Bramentuin 9 Rotterdam |
Rogers | 6 | VGO | Warmelostraat 46 Rotterdam |
Naast de kwalitatieve kanten van de schoolkeuze vind je op AlleCijfers.nl de 'harde' 'statistische' informatie verzameld. De gegevens zijn hierbij afkomstig uit meer dan 25 verschillende open data bron bestanden met cijfers en andere informatie over het primair onderwijs in Nederland. Zie deze bronbeschrijving.
Bronnen basisscholenOverzichtspagina voor het schoolbestuur BOOR.
Bekijk het overzicht van alle basisscholen in de woonplaats Rotterdam op de overzichtspagina voor primair onderwijs in de woonplaats Rotterdam.
En bekijk ook de regionale informatie uit de omgeving van Speciaal Basisonderwijs Kindcentrum IJsselmonde in Rotterdam op de buurtpagina voor Groot IJsselmonde.
Er zijn natuurlijk aspecten bij een schoolkeuze die zich niet in cijfers laten vertalen. Zoals de klik met de leerkrachten en andere ouders, de sfeer, de cultuur, het gebouw, de wijze waarop een school om gaat met individuele leerlingen en ieders eigen talenten,... Daarnaast speelt reistijd een rol en kun je een keuze maken voor je geloofsovertuiging: Christelijk, Reformatorisch, Rooms Katholiek, Islamitisch, openbaar... En dan heb je nog de verschillende visies binnen het onderwijs: Montessori, Dalton, Freinetschool...
Bedenk bij alle cijfers alsjeblieft dat de situatie voor iedere school anders is. En dat iedereen zijn eigen talenten heeft. Het nadeel van teveel cijfers, standaards en inspecties in het huidige schoolsysteem is dat alle kinderen langs dezelfde lat worden gelegd en worden ingedeeld in 'lage en 'hoge' niveaus. De diversiteit aan talenten, interesses en capaciteiten van de leerlingen wordt hierdoor soms tekort gedaan. Daarom kan er ook verschil bestaan tussen het middelbareschoolniveau op basis van de eind toets score en de schooladviezen en uitstroom naar bijvoorbeeld het VMBO, de HAVO of het VWO. De schoolkeuze wordt namelijk in de eerste plaats bepaald door het schooladvies van de leerkracht, dit is leidend voor de plaatsing in het voortgezet onderwijs. Het resultaat op de eindtoets staat op de tweede plaats.