Voor Ulingshof Horst zijn geen gegevens over leerlingen bekend. Het aantal leerlingen per schooljaar is bepaald op basis van de data van DUO over leerlingen per schoolvestiging. Hierbij geldt het aantal leerlingen dat op peildatum 1 oktober van ieder schooljaar bij de schoolvestiging was ingeschreven.

Ulingshof Horst biedt primair onderwijs van het type "(Voortgezet) Speciaal Onderwijs" met de denominatie "Algemeen bijzonder". Er zijn 2 scholen met "Ulingshof" in hun naam.
Advertentie:
Voor Ulingshof Horst zijn geen data over afgenomen toetsen bekend. Daarom worden hier de Route 8 toetsresultaten voor de scholen in de Horst aan de Maas en voor Nederland getoond.
De schaal van de grafiek loopt van de minimale waarde van 100 tot de maximale waarde van 252 die in het schooljaar 2023-2024 in Nederland door scholen op de Route 8 toets is gescoord (zie deze uitleg). Hierbij zijn de laagste 10% scores rood, de volgende 15% oranje en de hoogste 25% scores groen gekleurd (25% van de scholen haalt minder dan 189 punten en 25% van de scholen scoort meer dan 210 punten).
Voor Ulingshof Horst zijn geen data over afgenomen toetsen bekend. De Route 8 toets is het meest gebruikte type toets van de scholen in de Horst aan de Maas in schooljaar 2023-2024.
Bekijk ook de toetscores van de andere scholen in Horst. En bekijk ook het overzicht van de verschillende soorten toetsen en de scores per toets.
Soorten toetsenVoor Ulingshof Horst zijn helaas geen gegevens beschikbaar over de uitstroom van groep 8 leerlingen naar de middelbare school. De vestiging komt niet voor in de open data over schooladviezen en uitstroom van DUO.
Vestigingsnaam: Ulingshof Horst.
BRIN> en vestigingsnummer: 02QV02.
Denominatie: Algemeen bijzonder.
Soort onderwijs: (Voortgezet) Speciaal Onderwijs.
Schoolnaam: Ulingshof.
Schoolbestuur: Onderwijsgroep Buitengewoon. Bestuursnummer: 44813.
Adres: Westsingel 200, 5961DH, Horst.
Gemeente en provincie: gemeente Horst aan de Maas, provincie Limburg.
Contactgegevens: telefoonnummer .
Website van de school: geen internetadres bekend.
Organisatiestructuur: Ulingshof Horst is 1 van de 2 vestigingen in het primair onderwijs binnen de school Ulingshof. En 1 van de 10 primair onderwijs vestigingen binnen het bestuur Onderwijsgroep Buitengewoon. Daarbij vallen er 6 verschillende scholen binnen dit bestuur. Er zijn 583 vestigingen in het primair onderwijs met deze organisatiestructuur met meer dan 1 vestiging bij 1 school en meerdere scholen binnen het bestuur (op een totaal van 7.004 primair onderwijs schoolvestigingen).
Vakantiespreiding: Ulingshof Horst valt in de vakantieregio Zuid Nederland.
Alternatieve namen van deze schoolvestiging: Ulingshof, Ulingshof Horst.
De gemiddelde afstand tussen het woonadres van een leerling en het adres van de school is 1.931 meter. De gemiddelde afstand voor heel Horst aan de Maas is 880 meter.
De afstand is berekend op basis van de RD-coördinaten van de 4 cijferige postcode van de leerling en de volledige postcode van de schoolvestiging. Omdat de berekening op basis van een 4-cijferige postcode van de leerling gebeurt, is er sprake van een beperkte nauwkeurigheid. Als de postcode van de leerling en vestiging gelijk zijn op basis van de eerste 4 tekens van een postcode, dan is de berekende afstand 0, terwijl die in werkelijkheid groter zal zijn.
Voor Ulingshof Horst zijn helaas geen gegevens over leerlingen naar het huisadres van de leerlingen bekend.
Bovenstaande grafiek toont de data over het personeel in FTE en personen voor de school Ulingshof. De linker vertikale-as toont de schaal voor het aantal FTE, de rechter vertikale-as toont de schaal voor het aantal personen.
Gegevens van DUO over het personeel in het primair onderwijs.
Dit deel van de pagina toont de personeelsdata voor de school Ulingshof. Vestiging Ulingshof Horst is 1 van de 2 primair onderwijs vestigingen binnen de school Ulingshof en school Ulingshof valt samen met 6 andere scholen onder het bestuur Onderwijsgroep Buitengewoon. De personeelsgegevens zijn alleen beschikbaar voor de school als geheel, de gegevens zijn helaas niet beschikbaar op het niveau van de vestiging. Vanuit DUO zijn personeelsgegevens beschikbaar in zowel aantallen personen als aantallen FTE (Voltijdsmedewerker of Full Time Equivalent in het Engels; FTE is een rekeneenheid voor de omvang van een functie en hierbij staat 1 FTE voor 1 volledige werkweek). De aantallen worden onderverdeeld naar type functie en soort dienstverband en naar geslacht en leeftijd van de medewerkers. De gegevens zijn beschikbaar per bestuur (bevoegd gezag) en per school (instelling, niveau BRIN nummer). De peildatum van de gegevens is 1 oktober. Gebruik het filter boven de grafieken om de data in aantal personen of in FTE (voltijdsmedewerkers) weer te geven. De personeelsgegevens voor alle scholen in de gemeente Horst aan de Maas zijn in een duidelijk Excel document te downloaden als onderdeel van de download met alle data voor de gemeente Horst aan de Maas.
De dataset voor alle scholen van DUO bevat gegevens over de periode van 2011 tot en met 2024. Hierbij is de data sinds 2021 helaas minder gedetailleerd dan de data over de eerdere jaren. Dit omdat DUO sinds 2021 alleen nog aantallen van 5 of groter publiceert. Het gevolg hiervan is bijvoorbeeld dat voor een school met 1 persoon directie in de grafiek met personeel naar functiegroep over 2020 nog 1 directiefunctie getoond wordt maar dat deze persoon vanaf 2021 op ‘functie onbekend’ wordt gerapporteerd. Dit is een gevolg van de regelgeving met betrekking tot de de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). De door DUO gebruikte bronnen zijn de schoolbesturen (bevoegde gezagen). Zij zijn wettelijk verplicht de gegevens over onderwijspersoneel aan DUO te leveren. Veelal verzorgen salarisverwerkers deze leveringen namens de schoolbesturen. De selectie is op basis van de reguliere formatie inclusief leraren in opleiding. Vervangers, gastdocenten, stagiairs en uitzendkrachten zijn niet meegeteld. Bovenschools personeel wordt wel meegeteld. Bij meerdere dienstverbanden per persoon per BRIN nummer, wordt de functie met de grootste betrekkingsomvang als ‘hoofdfunctie’ gedefinieerd. Deze hoofdfunctie bepaalt de indeling van de persoon in een functiegroep.
Bovenstaande grafiek toont de data over het personeel naar type dienstverband voor de school Ulingshof.
Gegevens van DUO over het personeel onderverdeeld naar de aard van het dienstverband van personeel (in vaste of tijdelijke dienst). Gebruik het filter boven de grafiek om de data in aantal personen of in FTE (voltijdsmedewerkers) weer te geven.
Bovenstaande grafiek toont het de data over het personeel naar geslacht (vrouwelijk, mannelijk of onbekend) voor de school Ulingshof.
Overzicht van het percentage vrouwelijke en mannelijke personeelsleden in personen of FTE. Bekijk meer personeelsgegevens op de pagina over het onderwijsbestuur Onderwijsgroep Buitengewoon.
Bovenstaande grafiek toont de data over het personeel per functiegroep voor de school Ulingshof.
Gebruikte functiegroepen: 1 - Onderwijsgevend personeel, 2 - Onderwijsondersteunend personeel (OOP/OBP), 3- Leraren in opleiding (LIO), 4 - Directie & 5 - Functiegroep onbekend. Onbekend is gebruikt als er minder dan 5 medewerkers in een groep voorkomen. En als de functiegroep van de dienstverbanden vanuit de salarisadministratie niet aan DUO is aangeleverd.
Bovenstaande grafiek toont het de data over het personeel per leeftijdsgroep voor de school Ulingshof.
Overzicht van het percentage personeelsleden in personen of FTE per leeftijdsgroep. Er zijn 7 leeftijdsgroepen gedefinieerd. De eerste groep begint bij ‘jonger dan 15 jaar’ en loopt met stappen van 10 jaar uit tot de laatste leeftijdscategorie die eindigt bij ‘65 jaar en ouder’.
Bovenstaande grafiek toont het de data over het personeel naar FTE percentage voor de school Ulingshof.
FTE is een rekeneenheid. 1 FTE staat voor 1 voltijdsmedewerker. Dat is iemand die een volledige werkweek werkt. FTE is Engels voor ‘fulltime-equivalent’. Er zijn 3 categorieën voor het FTE percentage gedefinieerd. Dit zijn: 1 - personen met een betrekkingsomvang tussen de 0 en 0,5 FTE, 2 - personen met een betrekkingsomvang tussen de 0,5 en 0,8 FTE & 3- personen met een betrekkingsomvang die meer is dan 0,8 FTE.
Advertentie:
| Type onderzoek | Resultaat | Publicatiedatum | Inspectie | Object |
|---|---|---|---|---|
| Stelselonderzoek | Voldoende | 7 januari 2025 | Toezicht SO vestiging | Mytylschool Ulingshof |
| Eindoordeel | Voldoende | 25 oktober 2023 | Toezicht Bestuur | Stichting Onderwijsgroep Buitengewoon |
| Continuïteit | Voldoende | 14 november 2017 | Onderzoek Bestuur | Stichting Onderwijsgroep Buitengewoon |
| Rechtmatigheid | Voldoende | 14 november 2017 | Onderzoek Bestuur | Stichting Onderwijsgroep Buitengewoon |
| Kwaliteitscultuur | Voldoende | 14 november 2017 | Onderzoek Bestuur | Stichting Onderwijsgroep Buitengewoon |
| Verantwoording en dialoog | Voldoende | 14 november 2017 | Onderzoek Bestuur | Stichting Onderwijsgroep Buitengewoon |
| Oordeel over de financiële continuïteit | Basistoezicht | 7 januari 2014 | Toezicht Bestuur | Stichting Onderwijsgroep Buitengewoon |
| Aan het eind van de schoolperiode bereiken de leerlingen een eindniveau dat voldoet aan de landelijke standaarden voor leerresultaten. | 5: niet te beoordelen | 20 oktober 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Mytylschool Ulingshof |
| Aan het eind van de schoolperiode bereiken de leerlingen een eindniveau dat voldoet aan de landelijke standaarden voor sociale opbrengsten. | 5: niet te beoordelen | 20 oktober 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Mytylschool Ulingshof |
| De gerealiseerde uitstroombestemmingen van de leerlingen liggen ten minste op het niveau van de landelijke standaarden voor opbrengsten. | 5: niet te beoordelen | 20 oktober 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Mytylschool Ulingshof |
| De school voldoet aan de landelijke standaard voor bestendiging. | 5: niet te beoordelen | 20 oktober 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Mytylschool Ulingshof |
| De school stelt bij plaatsing voor iedere leerling binnen zes weken een ontwikkelingsperspectief vast. | 3: voldoende | 20 oktober 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Mytylschool Ulingshof |
| De school gebruikt een samenhangend systeem van (waar mogelijk genormeerde) instrumenten en procedures voor het volgen van de prestaties en de ontwikkeling van de leerlingen. | 3: voldoende | 20 oktober 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Mytylschool Ulingshof |
| De school voert het onderwijs en de ondersteuning planmatig uit. | 3: voldoende | 20 oktober 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Mytylschool Ulingshof |
| De school kent structurele samenwerking met ketenpartners waar noodzakelijke interventies op leerlingenniveau haar eigen kerntaak overschrijden. | 4: goed | 20 oktober 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Mytylschool Ulingshof |
| De mentoren stimuleren het welbevinden en de motivatie van de leerlingen. | 3: voldoende | 20 oktober 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Mytylschool Ulingshof |
| De school hanteert een leerstofaanbod voor de kernvakken van het uitstroomprofiel. | 3: voldoende | 20 oktober 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Mytylschool Ulingshof |
| Het leerstofaanbod van de leerroute sluit aan op de uitstroombestemming. | 3: voldoende | 20 oktober 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Mytylschool Ulingshof |
| De leerinhouden voorzien in een doorgaande lijn. | 3: voldoende | 20 oktober 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Mytylschool Ulingshof |
| Stage maakt voor alle opleidingsprofielen onderdeel uit van het onderwijsaanbod van de school. | 3: voldoende | 20 oktober 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Mytylschool Ulingshof |
| De school maakt per leerroute een beredeneerde keuze voor de inzet van de beschikbare onderwijstijd. | 3: voldoende | 20 oktober 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Mytylschool Ulingshof |
| De leraren zetten de geplande onderwijstijd doelgericht in. | 3: voldoende | 20 oktober 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Mytylschool Ulingshof |
| De leraren maken efficiënt gebruik van de geplande onderwijstijd. | 3: voldoende | 20 oktober 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Mytylschool Ulingshof |
| Het ongeoorloofd verzuim van leerlingen is beperkt. | 3: voldoende | 20 oktober 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Mytylschool Ulingshof |
| De ouders tonen zich betrokken bij de school door de activiteiten die de school daartoe onderneemt. | 3: voldoende | 20 oktober 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Mytylschool Ulingshof |
| De school heeft een veilige leer- en werksituatie voor zowel de leerlingen als het personeel. | 3: voldoende | 20 oktober 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Mytylschool Ulingshof |
| De leerlingen gaan op een respectvolle manier met elkaar en anderen om. | 3: voldoende | 20 oktober 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Mytylschool Ulingshof |
| De leraren gaan op een respectvolle manier om met de leerlingen. | 4: goed | 20 oktober 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Mytylschool Ulingshof |
| De inrichting van het gebouw en de lesruimten getuigen van een veilige en inspirerende leer- en werkomgeving. | 4: goed | 20 oktober 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Mytylschool Ulingshof |
| De leraren geven duidelijke uitleg van de leerstof. | 3: voldoende | 20 oktober 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Mytylschool Ulingshof |
| De leraren realiseren een taakgerichte werksfeer. | 3: voldoende | 20 oktober 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Mytylschool Ulingshof |
| De leerlingen zijn actief betrokken bij de onderwijsactiviteiten. | 3: voldoende | 20 oktober 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Mytylschool Ulingshof |
| De leraren stemmen binnen de leerroute de aangeboden leerinhouden af op de onderwijsbehoeften van leerlingen. | 3: voldoende | 20 oktober 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Mytylschool Ulingshof |
| De leraren stemmen de instructie af op verschillen in instructiebehoeften van leerlingen. | 3: voldoende | 20 oktober 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Mytylschool Ulingshof |
| De leraren stemmen de verwerkingsopdrachten af op de verschillen in verwerkingsbehoeften van leerlingen. | 3: voldoende | 20 oktober 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Mytylschool Ulingshof |
| De leraren stemmen hun (ortho)pedagogisch handelen af op (problematisch) gedrag van leerlingen. | 3: voldoende | 20 oktober 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Mytylschool Ulingshof |
| De school heeft inzicht in de onderwijsbehoeften van haar leerlingenpopulatie. | 3: voldoende | 20 oktober 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Mytylschool Ulingshof |
| De school waarborgt de kwaliteit van het schoolexamen en van andere toetsinstrumenten. | 3: voldoende | 20 oktober 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Mytylschool Ulingshof |
| De school evalueert jaarlijks de leerresultaten van de leerlingen. | 3: voldoende | 20 oktober 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Mytylschool Ulingshof |
| De school evalueert jaarlijks de resultaten van de leerlingen op de leergebiedoverstijgende ontwikkelingsgebieden. | 3: voldoende | 20 oktober 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Mytylschool Ulingshof |
| De school evalueert regelmatig de onderwijsondersteuning. | 3: voldoende | 20 oktober 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Mytylschool Ulingshof |
| De school werkt planmatig aan verbeteractiviteiten. | 3: voldoende | 20 oktober 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Mytylschool Ulingshof |
| De school verantwoordt zich aan belanghebbenden over de gerealiseerde onderwijskwaliteit. | 3: voldoende | 20 oktober 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Mytylschool Ulingshof |
| De school draagt zorg voor de kwaliteit van het onderwijs gericht op bevordering van actief burgerschap en sociale integratie, met inbegrip van het overdragen van kennis over en kennismaking met de diversiteit van de samenleving. | 3: voldoende | 20 oktober 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Mytylschool Ulingshof |
| De schoolleiding stuurt de schoolontwikkeling inclusief de kwaliteitszorg aan. | 3: voldoende | 20 oktober 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Mytylschool Ulingshof |
| De kwaliteitszorg is verbonden met de visie op leren en onderwijzen en de leerlingenzorg zoals geformuleerd in het schoolplan. | 3: voldoende | 20 oktober 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Mytylschool Ulingshof |
| De schoolleiding zorgt voor een professionele cultuur. | 3: voldoende | 20 oktober 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Mytylschool Ulingshof |
| Bij de zorg voor kwaliteit zijn personeel, directie, leerlingen, ouders en bestuur betrokken. | 3: voldoende | 20 oktober 2017 | Onderzoek (V)SO vestiging | Mytylschool Ulingshof |
De gegevens in bovenstaande tabel komen uit de open data van de Inspectie van het Onderwijs en zijn het meest recent bijgewerkt op 2 december 2025.
Bekijk de onderliggende inspectierapporten op de website van de Inspectie van het Onderwijs.
Hier zie je enkele van de meer dan 250 onderwerpen die op de pagina over de buurt De Afhang getoond worden: 📈 Hoeveel jongeren er in de buurt wonen als percentage van het totaal aantal inwoners. En 📈 het gemiddelde inkomen per inwoner per jaar, voor de inwoners in de nabije omgeving van de school.
Statistieken De AfhangBovenstaande grafiek toont het aantal jongeren naar leeftijd. De aantallen gelden voor de situatie in de buurt De Afhang op 1 januari 2025.
De data over het aantal inwoners naar leeftijd in 2025 zijn door ons aangekocht en niet standaard als open data beschikbaar. Één van de documenten in de download met onderwijsdata voor de gemeente Horst aan de Maas is een Excel dataset met de gegevens over de leeftijden in de wijken en buurten in de gemeente Horst aan de Maas.
Bovenstaand staafdiagram toont het percentage inwoners in de leeftijdscategorie van 0 tot 15 jaar voor de buurt De Afhang, in vergelijking tot de bovenliggende gebieden de wijk Horst, de gemeente Horst aan de Maas, de provincie Limburg en Nederland.
Het aantal jongeren is het aantal personen in de leeftijdscategorie van 0 tot 15 jaar zoals op 1 januari 2025 in het bevolkingsregister vastgelegd. Deze data komen van het CBS.
Bovenstaand staafdiagram toont het gemiddeld inkomen per inwoner per jaar voor de buurt De Afhang, naast het gemiddelde inkomen van de wijk Horst, de gemeente Horst aan de Maas, de provincie Limburg en Nederland.
De data over het gemiddelde inkomen per inwoner per regio komen van het CBS en gelden voor 2022.

Download alle data in handige Excel documenten van OpenInfo.nl. Niet goed, geld terug!
Download een schat aan informatie over het onderwijs voor de gemeente Horst aan de Maas. Met de onderwijs datasets als Excel documenten met handige werkbladen met de data over de scholen, de leerlingen, het personeel en de schoolresultaten voor de gemeente Horst aan de Maas.
DownloadDit citaat wordt vaak aan Albert Einstein toegeschreven, maar er is geen concreet bewijs dat hij dit daadwerkelijk heeft gezegd of geschreven.
De boodschap is in ieder geval krachtig en volgens ons heel belangrijk: iedereen heeft unieke talenten, en als je mensen beoordeelt op basis van specifieke criteria die niet bij hen passen, doe je hen tekort.
In de buurt De Afhang wonen 415 jongeren en zijn 12 plaatsen voor kinderopvang beschikbaar: 0 bij de buitenschoolse opvang (BSO), 12 bij gastouders (VGO) en 0 bij een kinderdagverblijf of peuterspeelzaal (KDV). Dit maakt dat er gemiddeld 0,03 opvangplaats per jongere in de buurt van Ulingshof Horst is.
Heel even geduld alsjeblieft...
de gegevens over de kinderopvang
in de buurt van de school worden geladen!
Deze 10 kinderopvanglocaties zijn het meest dichtbij Ulingshof Horst beschikbaar (bekijk de volledige lijst voor de Horst aan de Maas):
| Naam | Aantal plaatsen | Type | Adres |
|---|---|---|---|
| Houtum | 6 | VGO | Pastoorsveld 21 Horst |
| Bende | 60 | BSO | Gasthuisstraat 56 Horst |
| Bende | 28 | KDV | Gasthuisstraat 56 Horst |
| Derix Peters | 6 | VGO | St. Josephstraat 13 Horst |
| van der Sterren-Horstermans | 6 | VGO | Americaanseweg 54 Horst |
| Kinderopvang 't Nest, Locatie KDV de Doolgaard | 46 | KDV | Doolgaardstraat 24 Horst |
| Kinderopvang 't Nest, Locatie BSO de Doolgaard | 66 | BSO | Doolgaardstraat 24 Horst |
| Kindcentrum De Weisterbeek | 35 | BSO | Herstraat 71 Horst |
| Kinderopvang 't Nest, Locatie BSO de Weisterbeek | 44 | BSO | Schoolstraat 8 Horst |
| Lemmen-Faessen | 6 | VGO | Stoktstraat 10 Horst |
Naast de belangrijke kwalitatieve aspecten van het onderwijs vind je op AlleCijfers.nl veel statistische data over het onderwijs. De gebruikte gegevens zijn afkomstig uit meer dan 100 verschillende databestanden met cijfers over het (primair) onderwijs in Nederland. De data zijn onder andere afkomstig van het CBS, het LRK, DUO en de Inspectie van het Onderwijs. De data zijn het laatst bijgewerkt op 1 december 2025. Zie de bronbeschrijving voor meer informatie:
BronbeschrijvingEr zijn natuurlijk aspecten bij een schoolkeuze die zich niet in cijfers laten vertalen. Zoals de klik met de leerkrachten en andere ouders, de sfeer, de cultuur, het gebouw, de wijze waarop een school omgaat met individuele leerlingen en hun talenten,... Daarnaast speelt reistijd een rol en kun je een keuze maken voor je geloofsovertuiging: Christelijk, Reformatorisch, Rooms Katholiek, Islamitisch, openbaar... En dan heb je nog de verschillende visies binnen het onderwijs zoals Dalton, Freinet, IPC, Jeelo of Montessori.
Bedenk bij alle cijfers alsjeblieft dat de situatie voor iedere school anders is. En dat ieder kind zijn of haar eigen talenten heeft. Het nadeel van teveel cijfers, standaarden en inspecties in het huidige schoolsysteem is dat alle kinderen langs dezelfde lat worden gelegd en worden ingedeeld in ‘lage’ en ‘hoge’ niveaus. De diversiteit aan talenten, interesses en capaciteiten van de leerlingen wordt hierdoor soms tekort gedaan. Daarom kan er ook verschil bestaan tussen het middelbare schoolniveau op basis van de eind toets score en de schooladviezen en uitstroom naar bijvoorbeeld het VMBO, de HAVO of het VWO. De schoolkeuze wordt namelijk in de eerste plaats bepaald door het schooladvies van de leerkracht, dit is leidend voor de plaatsing in het voortgezet onderwijs. Het resultaat op de eindtoets staat op de tweede plaats.
Ontvang een e-mail als de informatie is bijgewerkt. Maximaal 2 per jaar en niets anders dan dat.
InschrijvenJouw steun in de vorm van een donatie (bijvoorbeeld voor een kopje koffie), of het verder bekend maken van AlleCijfers door deze pagina met anderen te delen, helpt ons om de site gratis en actueel te houden.