Klik op de naam van een vak om de pagina te openen.
Aardrijkskunde examens: in de periode van 2000 tot en met 2024 deden in totaal 1.236.739 leerlingen hun Aardrijkskunde examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,21 als cijfer. 21% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Aardrijkskunde. De gemiddelde N-term was in die periode 1,06.
Arabisch examens: in de periode van 2007 tot en met 2023 deden in totaal 966 leerlingen hun Arabisch examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 7,73 als cijfer. 5% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Arabisch. De gemiddelde N-term was in die periode 0,90.
Beeldende vakken examens: in de periode van 2003 tot en met 2024 deden in totaal 186.433 leerlingen hun Beeldende vakken examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,30 als cijfer. 18% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Beeldende vakken. De gemiddelde N-term was in die periode 0,75.
Biologie examens: in de periode van 2000 tot en met 2024 deden in totaal 1.794.423 leerlingen hun Biologie examen. Dit was in de vakken Biologie en Biologie 12. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,25 als cijfer. 22% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Biologie. De gemiddelde N-term was in die periode 1,02.
CKV examens: in de periode van 2000 tot en met 2009 deden in totaal 54.612 leerlingen hun CKV examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,33 als cijfer. 19% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor CKV. De gemiddelde N-term was in die periode 0,82.
Dans en drama examens: in de periode van 2005 tot en met 2024 deden in totaal 7.035 leerlingen hun Dans en drama examen. Dit was in de vakken Dans en Drama. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,31 als cijfer. 19% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Dans en drama. De gemiddelde N-term was in die periode 0,76.
Duits examens: in de periode van 2000 tot en met 2024 deden in totaal 1.330.896 leerlingen hun Duits examen. Dit was in de vakken Duits en Duits 12. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,11 als cijfer. 29% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Duits. De gemiddelde N-term was in die periode 0,74.
Economie examens: in de periode van 2000 tot en met 2024 deden in totaal 2.389.061 leerlingen hun Economie examen. Dit was in de vakken Economie, Economie 1, Economie 12 en Bedrijfseconomie. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,18 als cijfer. 26% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Economie. De gemiddelde N-term was in die periode 1,23.
Engels examens: in de periode van 2000 tot en met 2024 deden in totaal 3.790.766 leerlingen hun Engels examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,61 als cijfer. 21% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Engels. De gemiddelde N-term was in die periode 0,67.
Filosofie examens: in de periode van 2000 tot en met 2024 deden in totaal 93.937 leerlingen hun Filosofie examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,60 als cijfer. 20% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Filosofie. De gemiddelde N-term was in die periode 1,10.
Frans examens: in de periode van 2000 tot en met 2024 deden in totaal 711.956 leerlingen hun Frans examen. Dit was in de vakken Frans en Frans 12. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,22 als cijfer. 27% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Frans. De gemiddelde N-term was in die periode 0,74.
Fries examens: in de periode van 2012 tot en met 2023 deden in totaal 1.066 leerlingen hun Fries examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,47 als cijfer. 11% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Fries. De gemiddelde N-term was in die periode 0,23.
Geschiedenis examens: in de periode van 2000 tot en met 2024 deden in totaal 1.657.178 leerlingen hun Geschiedenis examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,25 als cijfer. 23% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Geschiedenis. De gemiddelde N-term was in die periode 0,98.
Grieks examens: in de periode van 2000 tot en met 2023 deden in totaal 59.170 leerlingen hun Grieks examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,58 als cijfer. 23% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Grieks. De gemiddelde N-term was in die periode 0,93.
Kunst examens: in de periode van 2009 tot en met 2024 deden in totaal 182.122 leerlingen hun Kunst examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,37 als cijfer. 18% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Kunst. De gemiddelde N-term was in die periode 0,99.
Latijn examens: in de periode van 2000 tot en met 2024 deden in totaal 158.947 leerlingen hun Latijn examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,36 als cijfer. 29% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Latijn. De gemiddelde N-term was in die periode 1,29.
Maatschappijwetenschappen examens: in de periode van 2000 tot en met 2024 deden in totaal 349.568 leerlingen hun Maatschappijwetenschappen examen. Dit was in de vakken Maatschappijleer, Maatschappijwetenschappen, Maatschappijleer ii en Maatschappijkunde. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,26 als cijfer. 22% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Maatschappijwetenschappen. De gemiddelde N-term was in die periode 1,19.
Management en organisatie examens: in de periode van 2000 tot en met 2019 deden in totaal 451.701 leerlingen hun Management en organisatie examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,23 als cijfer. 25% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Management en organisatie. De gemiddelde N-term was in die periode 0,97.
Muziek examens: in de periode van 2000 tot en met 2024 deden in totaal 71.333 leerlingen hun Muziek examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,41 als cijfer. 18% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Muziek. De gemiddelde N-term was in die periode 1,12.
Natuur- en scheikunde examens: in de periode van 2003 tot en met 2024 deden in totaal 702.602 leerlingen hun Natuur- en scheikunde examen. Dit was in de vakken Natuur- en scheikunde 1 en Natuur- en scheikunde 2. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,21 als cijfer. 26% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Natuur- en scheikunde. De gemiddelde N-term was in die periode 1,18.
Natuurkunde examens: in de periode van 2000 tot en met 2024 deden in totaal 832.077 leerlingen hun Natuurkunde examen. Dit was in de vakken Natuurkunde, Natuurkunde 1 en Natuurkunde 12. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,41 als cijfer. 21% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Natuurkunde. De gemiddelde N-term was in die periode 1,02.
Nederlands examens: in de periode van 2000 tot en met 2024 deden in totaal 3.980.578 leerlingen hun Nederlands examen. Dit was in de vakken Nederlands, Nederlands leesvaardigheid en Nederlands schrijfvaardigheid. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,29 als cijfer. 19% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Nederlands. De gemiddelde N-term was in die periode 0,87.
Russisch examens: in de periode van 2023 tot en met 2023 deden in totaal 48 leerlingen hun Russisch examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 8,80 als cijfer. 8% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Russisch. De gemiddelde N-term was in die periode 0,70.
Scheikunde examens: in de periode van 2000 tot en met 2024 deden in totaal 925.941 leerlingen hun Scheikunde examen. Dit was in de vakken Scheikunde, Scheikunde 1 en Scheikunde 12. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,45 als cijfer. 21% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Scheikunde. De gemiddelde N-term was in die periode 1,12.
Spaans examens: in de periode van 2000 tot en met 2024 deden in totaal 58.616 leerlingen hun Spaans examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,41 als cijfer. 25% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Spaans. De gemiddelde N-term was in die periode 1,02.
Tehatex examens: in de periode van 2001 tot en met 2024 deden in totaal 156.878 leerlingen hun Tehatex examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,28 als cijfer. 20% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Tehatex. De gemiddelde N-term was in die periode 1,25.
Turks examens: in de periode van 2000 tot en met 2023 deden in totaal 1.226 leerlingen hun Turks examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 7,17 als cijfer. 5,7% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Turks. De gemiddelde N-term was in die periode 0,62.
Wiskunde examens: in de periode van 2000 tot en met 2024 deden in totaal 1.400.491 leerlingen hun Wiskunde examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,34 als cijfer. 27% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Wiskunde. De gemiddelde N-term was in die periode 1,17.
Wiskunde A examens: in de periode van 2000 tot en met 2024 deden in totaal 1.205.440 leerlingen hun Wiskunde A examen. Dit was in de vakken Wiskunde A, Wiskunde A12 en Wiskunde A1. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,42 als cijfer. 23% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Wiskunde A. De gemiddelde N-term was in die periode 1,12.
Wiskunde B examens: in de periode van 2000 tot en met 2024 deden in totaal 737.438 leerlingen hun Wiskunde B examen. Dit was in de vakken Wiskunde B, Wiskunde B1 en Wiskunde B12. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,41 als cijfer. 26% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Wiskunde B. De gemiddelde N-term was in die periode 1,20.
Wiskunde C examens: in de periode van 2010 tot en met 2024 deden in totaal 23.404 leerlingen hun Wiskunde C examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,26 als cijfer. 26% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Wiskunde C. De gemiddelde N-term was in die periode 0,93.
Klik op de naam in de bovenstaande lijst om de pagina met informatie over dit examenvak te tonen. Er is een pagina voor ieder vak dat tijdens de eindexamens in het voortgezet onderwijs wordt afgenomen.
Advertentie:
Ontvang een e-mail als de informatie is bijgewerkt. Maximaal 2 per jaar en niets anders dan dat.
Inschrijven