Bekijk heel veel informatie per vak over de eindexamens op de middelbare school. Met een pagina per vak over het aantal kandidaten, de gemiddelde cijfers, de N-termen en het percentage onvoldoendes per examenjaar voor de VMBO leerwegen, de HAVO en het VWO.
Onderwerpen op deze pagina:
Lijst met examenvakken / Toelichting
Extra informatie op andere pagina's:
Eindexamens / Middelbare scholen (met slagingspercentages per school) / Middelbare scholen per gemeente / Onderwijsbesturen / Scholen met dezelfde naam
Pad naar deze pagina:
AlleCijfers.nl / Onderwijs / Eindexamens / Examenvakken
Klik op de naam van een vak om de pagina te openen.
Aardrijkskunde examens: in de periode van 2000 tot en met 2022 deden in totaal 1.120.077 leerlingen hun Aardrijkskunde examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,20 als cijfer. 22% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Aardrijkskunde. De gemiddelde N-term was in die periode 1,04.
Arabisch examens: in de periode van 2007 tot en met 2022 deden in totaal 704 leerlingen hun Arabisch examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 7,65 als cijfer. 5,0% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Arabisch. De gemiddelde N-term was in die periode 0,91.
Beeldende vakken examens: in de periode van 2003 tot en met 2022 deden in totaal 164.780 leerlingen hun Beeldende vakken examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,28 als cijfer. 18% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Beeldende vakken. De gemiddelde N-term was in die periode 0,77.
Biologie examens: in de periode van 2000 tot en met 2022 deden in totaal 1.641.339 leerlingen hun Biologie examen. Dit was in de vakken Biologie en Biologie 12. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,25 als cijfer. 22% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Biologie. De gemiddelde N-term was in die periode 1,00.
CKV examens: in de periode van 2000 tot en met 2009 deden in totaal 54.612 leerlingen hun CKV examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,33 als cijfer. 19% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor CKV. De gemiddelde N-term was in die periode 0,83.
Dans en drama examens: in de periode van 2005 tot en met 2022 deden in totaal 5.793 leerlingen hun Dans en drama examen. Dit was in de vakken Dans en Drama. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,32 als cijfer. 18% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Dans en drama. De gemiddelde N-term was in die periode 0,66.
Duits examens: in de periode van 2000 tot en met 2022 deden in totaal 1.225.996 leerlingen hun Duits examen. Dit was in de vakken Duits en Duits 12. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,09 als cijfer. 29% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Duits. De gemiddelde N-term was in die periode 0,74.
Economie examens: in de periode van 2000 tot en met 2022 deden in totaal 2.157.373 leerlingen hun Economie examen. Dit was in de vakken Economie, Economie 1, Economie 12 en Bedrijfseconomie. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,18 als cijfer. 26% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Economie. De gemiddelde N-term was in die periode 1,20.
Engels examens: in de periode van 2000 tot en met 2022 deden in totaal 3.489.370 leerlingen hun Engels examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,59 als cijfer. 21% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Engels. De gemiddelde N-term was in die periode 0,67.
Filosofie examens: in de periode van 2000 tot en met 2022 deden in totaal 83.046 leerlingen hun Filosofie examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,61 als cijfer. 20% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Filosofie. De gemiddelde N-term was in die periode 1,06.
Frans examens: in de periode van 2000 tot en met 2022 deden in totaal 654.278 leerlingen hun Frans examen. Dit was in de vakken Frans en Frans 12. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,22 als cijfer. 27% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Frans. De gemiddelde N-term was in die periode 0,74.
Fries examens: in de periode van 2012 tot en met 2022 deden in totaal 890 leerlingen hun Fries examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,49 als cijfer. 11% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Fries. De gemiddelde N-term was in die periode 0,21.
Geschiedenis examens: in de periode van 2000 tot en met 2022 deden in totaal 1.507.169 leerlingen hun Geschiedenis examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,24 als cijfer. 23% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Geschiedenis. De gemiddelde N-term was in die periode 0,95.
Grieks examens: in de periode van 2000 tot en met 2022 deden in totaal 56.421 leerlingen hun Grieks examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,57 als cijfer. 23% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Grieks. De gemiddelde N-term was in die periode 0,92.
Kunst examens: in de periode van 2009 tot en met 2022 deden in totaal 155.851 leerlingen hun Kunst examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,33 als cijfer. 19% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Kunst. De gemiddelde N-term was in die periode 0,98.
Latijn examens: in de periode van 2000 tot en met 2022 deden in totaal 145.630 leerlingen hun Latijn examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,33 als cijfer. 30% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Latijn. De gemiddelde N-term was in die periode 1,27.
Maatschappijwetenschappen examens: in de periode van 2000 tot en met 2022 deden in totaal 314.363 leerlingen hun Maatschappijwetenschappen examen. Dit was in de vakken Maatschappijleer, Maatschappijleer ii, Maatschappijwetenschappen en Maatschappijkunde. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,25 als cijfer. 22% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Maatschappijwetenschappen. De gemiddelde N-term was in die periode 1,18.
Management en organisatie examens: in de periode van 2000 tot en met 2019 deden in totaal 451.701 leerlingen hun Management en organisatie examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,23 als cijfer. 25% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Management en organisatie. De gemiddelde N-term was in die periode 0,97.
Muziek examens: in de periode van 2000 tot en met 2022 deden in totaal 64.503 leerlingen hun Muziek examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,41 als cijfer. 18% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Muziek. De gemiddelde N-term was in die periode 1,10.
Natuur- en scheikunde examens: in de periode van 2003 tot en met 2022 deden in totaal 654.930 leerlingen hun Natuur- en scheikunde examen. Dit was in de vakken Natuur- en scheikunde 1 en Natuur- en scheikunde 2. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,21 als cijfer. 25% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Natuur- en scheikunde. De gemiddelde N-term was in die periode 1,17.
Natuurkunde examens: in de periode van 2000 tot en met 2022 deden in totaal 760.562 leerlingen hun Natuurkunde examen. Dit was in de vakken Natuurkunde, Natuurkunde 1 en Natuurkunde 12. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,41 als cijfer. 21% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Natuurkunde. De gemiddelde N-term was in die periode 1,00.
Nederlands examens: in de periode van 2000 tot en met 2022 deden in totaal 3.683.500 leerlingen hun Nederlands examen. Dit was in de vakken Nederlands leesvaardigheid, Nederlands en Nederlands schrijfvaardigheid. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,28 als cijfer. 20% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Nederlands. De gemiddelde N-term was in die periode 0,87.
Scheikunde examens: in de periode van 2000 tot en met 2022 deden in totaal 835.799 leerlingen hun Scheikunde examen. Dit was in de vakken Scheikunde, Scheikunde 1 en Scheikunde 12. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,44 als cijfer. 21% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Scheikunde. De gemiddelde N-term was in die periode 1,11.
Spaans examens: in de periode van 2000 tot en met 2022 deden in totaal 48.792 leerlingen hun Spaans examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,41 als cijfer. 26% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Spaans. De gemiddelde N-term was in die periode 1,01.
Tehatex examens: in de periode van 2001 tot en met 2022 deden in totaal 141.345 leerlingen hun Tehatex examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,28 als cijfer. 20% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Tehatex. De gemiddelde N-term was in die periode 1,25.
Turks examens: in de periode van 2000 tot en met 2022 deden in totaal 1.045 leerlingen hun Turks examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 7,13 als cijfer. 5,0% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Turks. De gemiddelde N-term was in die periode 0,61.
Wiskunde examens: in de periode van 2000 tot en met 2022 deden in totaal 1.310.731 leerlingen hun Wiskunde examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,34 als cijfer. 27% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Wiskunde. De gemiddelde N-term was in die periode 1,18.
Wiskunde A examens: in de periode van 2000 tot en met 2022 deden in totaal 1.078.793 leerlingen hun Wiskunde A examen. Dit was in de vakken Wiskunde A, Wiskunde A12 en Wiskunde A1. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,40 als cijfer. 24% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Wiskunde A. De gemiddelde N-term was in die periode 1,09.
Wiskunde B examens: in de periode van 2000 tot en met 2022 deden in totaal 677.013 leerlingen hun Wiskunde B examen. Dit was in de vakken Wiskunde B, Wiskunde B1 en Wiskunde B12. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,40 als cijfer. 26% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Wiskunde B. De gemiddelde N-term was in die periode 1,16.
Wiskunde C examens: in de periode van 2010 tot en met 2022 deden in totaal 21.305 leerlingen hun Wiskunde C examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,31 als cijfer. 24% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Wiskunde C. De gemiddelde N-term was in die periode 0,92.
Klik op de naam in de bovenstaande lijst om de pagina met informatie over dit examenvak te tonen. Er is een pagina voor ieder vak dat tijdens de eindexamens in het voortgezet onderwijs wordt afgenomen.
Advertentie:
Ontvang een e-mail als de informatie is bijgewerkt. Maximaal 2 per jaar en niets anders dan dat.
InschrijvenAdressen
Gemeenten, wijken en buurten
Postcodes, Woonplaatsen
Provincies, Nederland
Landen wereldwijd, België regionaal
Auto's
Corona statistieken
Energieprijzen en energieverbruik
Migratie, nationaliteiten, geboortelanden
Onderwijs
Politiek & verkiezingen
Analyses
Bronnen en definities
Gemeentelijke herindelingen
Nieuws
Ranglijsten
Adverteren
Contact
Maatwerk
YouTube kanaal
© Gepubliceerd:
Advertentie: