Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Onderstaande tabel toont het aantal leerlingen per schooljaar dat bij Islamitische Basisschool Er Riseleh is ingeschreven:
Schooljaar | Aantal leerlingen Er Riseleh | % verschil t.o.v. vorig schooljaar |
---|---|---|
2023-2024 | 158 | 8,2% |
2022-2023 | 146 | 11% |
2021-2022 | 132 | 19% |
2020-2021 | 111 | 25% |
2019-2020 | 89 | 3,49% |
2018-2019 | 86 | 12% |
2017-2018 | 77 | 22% |
2016-2017 | 63 | -29% |
2015-2016 | 89 | -8,2% |
2014-2015 | 97 | -11% |
2013-2014 | 109 | -9,2% |
2012-2013 | 120 | 11% |
2011-2012 | 108 | 4,85% |
2010-2011 | 103 | geen data |
Het aantal leerlingen per schooljaar is bepaald op basis van de data van DUO over leerlingen per schoolvestiging. Hierbij geldt het aantal leerlingen dat op peildatum 1 oktober van ieder schooljaar bij de schoolvestiging was ingeschreven. Het meest recente schooljaar 2023-2024 is ook het schooljaar met het hoogste aantal leerlingen.
Islamitische Basisschool Er Riseleh biedt primair onderwijs van het type "Basisonderwijs" met de denominatie "Islamitisch" aan 158 leerlingen in schooljaar 2023-2024.
Advertentie:
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
De schaal van de grafiek loopt van de minimale waarde van 513 tot de maximale waarde van 549 die in het schooljaar 2022-2023 in Nederland door scholen van het type Basisonderwijs op de Cito toets is gescoord (zie deze uitleg). Hierbij zijn de laagste 10% scores rood, de volgende 15% oranje en de hoogste 25% scores groen gekleurd (25% van de scholen haalt minder dan 532 punten en 25% van de scholen scoort meer dan 537 punten).
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Bekijk ook de toetscores van de andere scholen in Leiden. En bekijk ook het overzicht van de verschillende soorten toetsen en de scores per toets.
Soorten toetsen
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Vanaf schooljaar 2022-2023 mogen de gegevens alleen gedeeld worden als er minimaal 5 leerlingen naar een soort opleiding gaan. Dit als gevolg van de toepassing van de privacyregels uit de AVG door DUO. Om zoveel mogelijk data te kunnen tonen zijn daarom enkele opleidingen samengevoegd. Zie de toelichting voor het overzicht van de samengenomen opleidingen.
Soort opleiding | Samengenomen opleiding |
---|---|
Voortgezet speciaal onderwijs | Speciaal/praktijk: Voortgezet speciaal onderwijs & Praktijkonderwijs |
Praktijkonderwijs | Speciaal/praktijk: Voortgezet speciaal onderwijs & Praktijkonderwijs |
VMBO Basisberoepsgerichte leerweg | VMBO-B/K: VMBO basis/kader |
VMBO Basis- en kaderberoepsgerichte leerweg | VMBO-B/K: VMBO basis/kader |
VMBO Kaderberoepsgerichte leerweg | VMBO-B/K: VMBO basis/kader |
VMBO Kaderberoepsgerichte leerweg en gemengde/theoretische leerweg | VMBO-T: VMBO theoretisch |
VMBO Gemengde/theoretische leerweg | VMBO-T: VMBO theoretisch |
VMBO Gemengde/theoretische leerweg en HAVO | HAVO: Hoger Algemeen Voortgezet Onderwijs |
HAVO: Hoger Algemeen Voortgezet Onderwijs | HAVO: Hoger Algemeen Voortgezet Onderwijs |
HAVO/VWO | VWO: Voorbereidend Wetenschappelijk Onderwijs |
VWO: Voorbereidend Wetenschappelijk Onderwijs | VWO: Voorbereidend Wetenschappelijk Onderwijs |
Advies niet mogelijk | Overig |
Overige adviezen | Overig |
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Bekijk de tabel met de indeling van alle soorten middelbare school opleidingen naar de groepen praktisch of theoretisch in de toelichting:
Soort opleiding | Praktisch of theoretisch |
---|---|
Voortgezet speciaal onderwijs | Praktisch |
Praktijkonderwijs | Praktisch |
VMBO Basisberoepsgerichte leerweg | Praktisch |
VMBO Basis- en kaderberoepsgerichte leerweg | Praktisch |
VMBO Kaderberoepsgerichte leerweg | Praktisch |
VMBO Kaderberoepsgerichte leerweg en gemengde/theoretische leerweg | Theoretisch |
VMBO Gemengde/theoretische leerweg | Theoretisch |
VMBO Gemengde/theoretische leerweg en HAVO | Theoretisch |
HAVO: Hoger Algemeen Voortgezet Onderwijs | Theoretisch |
HAVO/VWO | Theoretisch |
VWO: Voorbereidend Wetenschappelijk Onderwijs | Theoretisch |
Advies niet mogelijk | Overig |
Overige adviezen | Overig |
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Van de groep 8 leerlingen van Islamitische Basisschool Er Riseleh ging in schooljaar 2022-2023 26% naar een VMBO basis of kader opleiding, 37% naar de HAVO en 37% naar een andere opleiding.
Advertentie:
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
De grafiek toont het percentage groep 8 leerlingen van 12 jaar of ouder, die meer dan 8 jaar op de basisschool hebben gezeten.
Bron zittenblijven
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Zittenblijvers worden geteld als kinderen die in groep 8 zitten en die al 9 jaar of langer op de basisschool zitten, en dus op enig moment in hun schoolloopbaan een jaar over hebben gedaan. Met andere woorden: het aantal leerlingen van 12 jaar of ouder, in leerjaar 8, met meer dan 8 verblijfsjaren in het onderwijs in het betreffende schooljaar (bijna altijd is dit 9 jaar omdat je op de basisschool in principe maar 1 keer mag doubleren).
Vestigingsnaam: Islamitische Basisschool Er Riseleh.
BRIN en vestigingsnummer: 24DH00.
Denominatie: Islamitisch.
Soort onderwijs: Basisonderwijs.
Schoolnaam: Islamitische Basisschool Er Riseleh.
Schoolbestuur: Noor. Bestuursnummer: 40077.
Adres: Stadhouderslaan 1-B, 2313AB, Leiden. Gemeente Leiden, Zuid-Holland. Telefoon: 0715128850.
Website van de school: https://ibserriseleh.nl/
Titel van de website: Er Riseleh – Islamitische Basisschool Leiden
Organisatiestructuur: Islamitische Basisschool Er Riseleh is de enige vestiging binnen de school Islamitische Basisschool Er Riseleh en 1 van de 5 vestigingen binnen het bestuur Noor. Daarbij vallen er 3 verschillende scholen onder dit bestuur. Er zijn 5.996 vestigingen in het primair onderwijs met deze organisatiestructuur met 1 vestiging per school en meerdere scholen binnen het bestuur (op een totaal van 7.029 schoolvestigingen).
Vakantiespreiding: Islamitische Basisschool Er Riseleh valt in de vakantieregio Midden Nederland.
De gemiddelde afstand tussen het woonadres van een leerling en het adres van de school is 2.767 meter. De gemiddelde afstand voor heel Leiden is 2.520 meter.
De afstand is berekend op basis van de RD-coördinaten van de 4 cijferige postcode van de leerling en de volledige postcode van de schoolvestiging. Omdat de berekening op basis van een 4-cijferige postcode van de leerling gebeurt, is er sprake van een beperkte nauwkeurigheid. Als de postcode van de leerling en vestiging gelijk zijn op basis van de eerste 4 tekens van een postcode, dan is de berekende afstand 0, terwijl die in werkelijkheid groter zal zijn.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Onderstaande tabel toont het aantal leerlingen van Er Riseleh per postcode van het huisadres van de leerling. Er is een kolom per schooljaar en de eerste kolom toont de som van het aantal leerlingen over alle schooljaren. De gegevens zijn van hoog naar laag gesorteerd op het aantal leerlingen per postcode in schooljaar 2023-2024. Er worden alleen postcodes weergeven waarbij het aantal leerlingen dat in schooljaar 2023-2024 naar Er Riseleh is gegaan minimaal vijf of meer leerlingen is.
Postcode | Totaal schooljaren | 2023-2024 | 2022-2023 | 2021-2022 | 2020-2021 | 2019-2020 | 2018-2019 | 2017-2018 | 2016-2017 | 2015-2016 | 2014-2015 | 2013-2014 | 2012-2013 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2321 | 317 | 36 | 36 | 40 | 35 | 23 | 24 | 19 | 15 | 22 | 21 | 21 | 25 |
2332 | 178 | 15 | 18 | 19 | 16 | 19 | 14 | 14 | 11 | 14 | 13 | 12 | 13 |
2312 | 65 | 14 | 8 | 8 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 5 | 6 |
2331 | 47 | 11 | 6 | 5 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 | 4 | 4 | 5 | 6 |
2324 | 143 | 9 | 13 | 7 | 7 | 9 | 10 | 6 | 7 | 13 | 18 | 24 | 20 |
2315 | 42 | 9 | 4 | 3 | 4 | 1 | 0 | 2 | 2 | 5 | 4 | 4 | 4 |
2343 | 16 | 8 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 1 | 1 |
2316 | 89 | 7 | 7 | 9 | 12 | 9 | 8 | 7 | 7 | 7 | 6 | 5 | 5 |
2253 | 37 | 6 | 6 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 |
2313 | 48 | 6 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 6 | 5 | 7 |
2314 | 61 | 6 | 7 | 7 | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 4 | 6 | 7 | 6 |
2235 | 20 | 5 | 7 | 5 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
De meeste leerlingen (36) van Er Riseleh wonen in schooljaar 2023-2024 in postcodegebied 2321.
Vanaf schooljaar 2023-2024 mogen de gegevens alleen gedeeld worden als er minimaal vijf leerlingen uit een postcodegebied komen. Kleinere gebieden zijn daarom samengevoegd tot de categorie overige. Dit als gevolg van de toepassing van de privacyregels uit de AVG door DUO.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
In schooljaar 2023-2024 had Islamitische Basisschool Er Riseleh 41 leerlingen in de leeftijdsgroep 0-5 jaar, 66 leerlingen in de leeftijdsgroep 6-8 jaar en 51 leerlingen in de leeftijdsgroep 9-12 jaar.
De gestapelde staafgrafiek toont hoeveel leerlingen er per schooljaar en per leeftijdscategorie zijn. De categorieën zijn leerlingen van 0 tot en met 5 jaar (in principe zijn dit kleuters in groep 1 en groep 2 van 4 en 5 jaar). Leerlingen van 6 tot en met 8 jaar vormen de onderbouw, van groep 3, groep 4 en groep 5. Dan volgt de bovenbouw met leerlingen van 9 tot en met 12 jaar in de groepen 6, 7 en 8. In het primair onderwijs komen ook oudere leerlingen voor, met name in het (voortgezet) speciaal onderwijs. Deze leerlingen vormen het grootste deel van de leeftijdscategorie van 13 jaar en ouder.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Onderstaande tabel toont het aantal leerlingen naar leeftijd dat op peildatum 1 oktober van schooljaar 2023-2024 bij Er Riseleh was ingeschreven:
Leeftijd | Aantal leerlingen schooljaar 2023-2024 van Er Riseleh |
---|---|
<4 | 0 |
4 | 23 |
5 | 18 |
6 | 23 |
7 | 24 |
8 | 19 |
9 | 18 |
10 | 17 |
11 | 13 |
12 | 1 tot 5 |
13 | 0 |
14 | 0 |
15 | 0 |
16 | 0 |
17 | 0 |
18 | 0 |
19 | 0 |
20 | 0 |
21 | 0 |
22 | 0 |
23 | 0 |
24 | 0 |
25+ | 0 |
Overige | 3 |
24 leerlingen van Er Riseleh waren in schooljaar 2023-2024 7 jaar oud.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Gegevens van DUO over het personeel in het primair onderwijs.
Dit deel van de pagina toont de personeelsdata voor de vestiging Islamitische Basisschool Er Riseleh. Vanuit DUO zijn personeelsgegevens beschikbaar in zowel aantallen personen als aantallen FTE (Voltijdsmedewerker of Full Time Equivalent in het Engels; FTE is een rekeneenheid voor de omvang van een functie en hierbij staat 1 FTE voor 1 volledige werkweek). De aantallen worden onderverdeeld naar type functie en soort dienstverband en naar geslacht en leeftijd van de medewerkers. De gegevens zijn beschikbaar per bestuur (bevoegd gezag) en per school (instelling, niveau BRIN nummer). De peildatum van de gegevens is 1 oktober. Gebruik het filter boven de grafieken om de data in aantal personen of in FTE (voltijdsmedewerkers) weer te geven. De personeelsgegevens voor alle scholen in de gemeente gemeente Leiden zijn in een duidelijk Excel document te downloaden als onderdeel van de download met alle data voor de gemeente Leiden.
De dataset voor alle scholen van DUO bevat gegevens over de periode van 2011 tot en met 2023. Hierbij is de data sinds 2021 helaas minder gedetailleerd dan de data over de eerdere jaren. Dit omdat DUO sinds 2021 alleen nog aantallen van 5 of groter publiceert. Het gevolg hiervan is bijvoorbeeld dat voor een school met 1 persoon directie in de grafiek met personeel naar functiegroep over 2020 nog 1 directiefunctie getoond wordt maar dat deze persoon vanaf 2021 op ‘functie onbekend’ wordt gerapporteerd. Dit is een gevolg van de regelgeving met betrekking tot de de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). De door DUO gebruikte bronnen zijn de schoolbesturen (bevoegde gezagen). Zij zijn wettelijk verplicht de gegevens over onderwijspersoneel aan DUO te leveren. Veelal verzorgen salarisverwerkers deze leveringen namens de schoolbesturen. De selectie is op basis van de reguliere formatie inclusief leraren in opleiding. Vervangers, gastdocenten, stagiairs en uitzendkrachten zijn niet meegeteld. Bovenschools personeel wordt wel meegeteld. Bij meerdere dienstverbanden per persoon per BRIN nummer, wordt de functie met de grootste betrekkingsomvang als ‘hoofdfunctie’ gedefinieerd. Deze hoofdfunctie bepaalt de indeling van de persoon in een functiegroep.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Gegevens van DUO over het personeel onderverdeeld naar de aard van het dienstverband van personeel (in vaste of tijdelijke dienst). Gebruik het filter boven de grafiek om de data in aantal personen of in FTE (voltijdsmedewerkers) weer te geven.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Overzicht van het percentage vrouwelijke en mannelijke personeelsleden in personen of FTE. Bekijk meer personeelsgegevens op de pagina over het onderwijsbestuur Noor.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Gebruikte functiegroepen: 1 - Onderwijsgevend personeel, 2 - Onderwijsondersteunend personeel (OOP/OBP), 3- Leraren in opleiding (LIO), 4 - Directie & 5 - Functiegroep onbekend. Onbekend is gebruikt als er minder dan 5 medewerkers in een groep voorkomen. En als de functiegroep van de dienstverbanden vanuit de salarisadministratie niet aan DUO is aangeleverd.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Overzicht van het percentage personeelsleden in personen of FTE per leeftijdsgroep. Er zijn 7 leeftijdsgroepen gedefinieerd. De eerste groep begint bij ‘jonger dan 15 jaar’ en loopt met stappen van 10 jaar uit tot de laatste leeftijdscategorie die eindigt bij ‘65 jaar en ouder’.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
FTE is een rekeneenheid. 1 FTE staat voor 1 voltijdsmedewerker. Dat is iemand die een volledige werkweek werkt. FTE is Engels voor ‘fulltime-equivalent’. Er zijn 3 categorieën voor het FTE percentage gedefinieerd. Dit zijn: 1 - personen met een betrekkingsomvang tussen de 0 en 0,5 FTE, 2 - personen met een betrekkingsomvang tussen de 0,5 en 0,8 FTE & 3- personen met een betrekkingsomvang die meer is dan 0,8 FTE.
Advertentie:
Type onderzoek | Resultaat | Publicatiedatum | Inspectie | Object |
---|---|---|---|---|
Kwaliteitszorg | Voldoende | 1 december 2020 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
Kwaliteitscultuur | Voldoende | 1 december 2020 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
Veiligheid | Voldoende | 1 december 2020 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
Herstelonderzoek | Voldoende | 2 oktober 2018 | Toezicht PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
Kwaliteitszorg | Voldoende | 2 oktober 2018 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
Kwaliteitscultuur | Voldoende | 2 oktober 2018 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
Verantwoording en dialoog | Voldoende | 2 oktober 2018 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
Zicht op ontwikkeling | Voldoende | 2 oktober 2018 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
Didactisch handelen | Voldoende | 2 oktober 2018 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
Resultaten | Voldoende | 2 oktober 2018 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
Veiligheid | Voldoende | 2 oktober 2018 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De resultaten van de leerlingen aan het eind van de basisschool liggen ten minste op het niveau dat op grond van de kenmerken van de leerlingenpopulatie mag worden verwacht. | 3: voldoende | 17 november 2017 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
Leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften ontwikkelen zich naar hun mogelijkheden. | 5: niet te beoordelen | 17 november 2017 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De sociale competenties van de leerlingen liggen op een niveau dat mag worden verwacht. | 3: voldoende | 17 november 2017 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
Bij de aangeboden leerinhouden voor Nederlandse taal en rekenen en wiskunde betrekt de school alle kerndoelen als te bereiken doelstellingen. | 3: voldoende | 17 november 2017 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De leerinhouden voor Nederlandse taal en voor rekenen en wiskunde worden aan voldoende leerlingen aangeboden tot en met het niveau van leerjaar 8. | 3: voldoende | 17 november 2017 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De school met een substantieel aantal leerlingen met een leerlinggewicht biedt bij Nederlandse taal leerinhouden aan die passen bij de onderwijsbehoeften van leerlingen met een taalachterstand. | 3: voldoende | 17 november 2017 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De school heeft een specifiek aanbod om sociale competenties te ontwikkelen. | 3: voldoende | 17 november 2017 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De leraren maken efficiënt gebruik van de geplande onderwijstijd. | 3: voldoende | 17 november 2017 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De school heeft inzicht in de veiligheidsbeleving van leerlingen en personeel en in de incidenten die zich op het gebied van sociale veiligheid op de school voordoen. | 3: voldoende | 17 november 2017 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De leraren geven duidelijke uitleg van de leerstof. | 3: voldoende | 17 november 2017 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De leraren realiseren een taakgerichte werksfeer. | 3: voldoende | 17 november 2017 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De leerlingen zijn actief betrokken bij de onderwijsactiviteiten. | 3: voldoende | 17 november 2017 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De leraren stemmen de aangeboden leerinhouden af op verschillen in ontwikkeling tussen de leerlingen. | 3: voldoende | 17 november 2017 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De leraren stemmen de verwerkingsopdrachten af op verschillen in ontwikkeling tussen de leerlingen. | 3: voldoende | 17 november 2017 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De school gebruikt een samenhangend systeem van genormeerde instrumenten en procedures voor het volgen van de prestaties en de ontwikkeling van de leerlingen. | 3: voldoende | 17 november 2017 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De leraren volgen en analyseren systematisch de voortgang in de ontwikkeling van de leerlingen. | 3: voldoende | 17 november 2017 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De school signaleert vroegtijdig welke leerlingen zorg nodig hebben. | 3: voldoende | 17 november 2017 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
Op basis van een analyse van de verzamelde gegevens bepaalt de school de aard van de zorg voor de zorgleerlingen. | 3: voldoende | 17 november 2017 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De school heeft inzicht in de onderwijsbehoeften van haar leerlingenpopulatie. | 3: voldoende | 17 november 2017 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De school evalueert jaarlijks de resultaten van de leerlingen. | 3: voldoende | 17 november 2017 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De school evalueert regelmatig het onderwijsleerproces. | 3: voldoende | 17 november 2017 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De school werkt planmatig aan verbeteractiviteiten. | 3: voldoende | 17 november 2017 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De school borgt de kwaliteit van het onderwijsleerproces. | 3: voldoende | 17 november 2017 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De inspectie is in het bezit gesteld van de geldende schoolgids (art. 16, lid 2 en 3, WPO). | Ja | 17 november 2017 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
In de schoolgids is informatie opgenomen over standaard gecontroleerde onderdelen (art. 13 WPO). | Ja | 17 november 2017 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De inspectie is in het bezit gesteld van het geldende schoolplan (art. 16, lid 1 en 3, WPO). | Ja | 17 november 2017 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
In het schoolplan is informatie opgenomen over een of meer standaard gecontroleerde onderdelen (art. 12 WPO). | Ja | 17 november 2017 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
Er is voldoende onderwijstijd geprogrammeerd om te kunnen voldoen aan de daarvoor gestelde minima (art. 8, lid 7 onder b, WPO). | Ja | 17 november 2017 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De resultaten van de leerlingen aan het eind van de basisschool liggen ten minste op het niveau dat op grond van de kenmerken van de leerlingenpopulatie mag worden verwacht. | 3: voldoende | 14 juni 2017 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De schoolleiding stuurt de schoolontwikkeling inclusief de kwaliteitszorg aan. | 3: voldoende | 14 juni 2017 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De schoolontwikkeling is verbonden met de visie op onderwijs, zoals geformuleerd in het schoolplan. | 3: voldoende | 14 juni 2017 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De schoolleiding zorgt voor een professionele schoolcultuur. | 3: voldoende | 14 juni 2017 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
Bij de zorg voor kwaliteit zijn bestuur, directie, team en andere belanghebbenden betrokken. | 3: voldoende | 14 juni 2017 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De leerinhouden voor Nederlandse taal en voor rekenen en wiskunde worden aan voldoende leerlingen aangeboden tot en met het niveau van leerjaar 8. | 3: voldoende | 14 juni 2017 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De leerlingen voelen zich aantoonbaar veilig op school. | 3: voldoende | 14 juni 2017 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De leraren geven duidelijke uitleg van de leerstof. | 3: voldoende | 14 juni 2017 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De leraren realiseren een taakgerichte werksfeer. | 3: voldoende | 14 juni 2017 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De school heeft inzicht in de onderwijsbehoeften van haar leerlingenpopulatie. | 3: voldoende | 14 juni 2017 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De school borgt de kwaliteit van het onderwijsleerproces. | 3: voldoende | 14 juni 2017 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De resultaten van de leerlingen aan het eind van de basisschool liggen ten minste op het niveau dat op grond van de kenmerken van de leerlingenpopulatie mag worden verwacht. | 3: voldoende | 9 november 2016 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
Bij de aangeboden leerinhouden voor Nederlandse taal en rekenen en wiskunde betrekt de school alle kerndoelen als te bereiken doelstellingen. | 3: voldoende | 9 november 2016 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De leerinhouden voor Nederlandse taal worden aan voldoende leerlingen aangeboden tot en met het niveau van leerjaar 8. | 3: voldoende | 9 november 2016 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De leerinhouden voor rekenen en wiskunde worden aan voldoende leerlingen aangeboden tot en met het niveau van leerjaar 8. | 3: voldoende | 9 november 2016 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De leraren stemmen de aangeboden leerinhouden af op verschillen in ontwikkeling tussen de leerlingen. | 3: voldoende | 9 november 2016 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De school gebruikt een samenhangend systeem van genormeerde instrumenten en procedures voor het volgen van de prestaties en de ontwikkeling van de leerlingen. | 3: voldoende | 9 november 2016 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De school signaleert vroegtijdig welke leerlingen zorg nodig hebben. | 3: voldoende | 9 november 2016 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De school evalueert regelmatig het onderwijsleerproces. | 3: voldoende | 9 november 2016 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De school werkt planmatig aan verbeteractiviteiten. | 3: voldoende | 9 november 2016 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De school verantwoordt zich aan belanghebbenden over de gerealiseerde onderwijskwaliteit. | 3: voldoende | 9 november 2016 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De inspectie is in het bezit gesteld van de geldende schoolgids (art. 16, lid 2 en 3, WPO). | Ja | 9 november 2016 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
In de schoolgids is informatie opgenomen over standaard gecontroleerde onderdelen (art. 13 WPO). | Ja | 9 november 2016 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De inspectie is in het bezit gesteld van het geldende schoolplan (art. 16, lid 1 en 3, WPO). | Ja | 9 november 2016 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
In het schoolplan is informatie opgenomen over een of meer standaard gecontroleerde onderdelen (art. 12 WPO). | Ja | 9 november 2016 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
Er is voldoende onderwijstijd geprogrammeerd om te kunnen voldoen aan de daarvoor gestelde minima (art. 8, lid 7 onder b, WPO). | Ja | 9 november 2016 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
Er is maximaal zevenmaal een onvolledige schoolweek geprogrammeerd voor de groepen 3 t/m 8 (artikel 8, lid 7 onder b, WPO). | Ja | 9 november 2016 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De resultaten van de leerlingen aan het eind van de basisschool liggen ten minste op het niveau dat op grond van de kenmerken van de leerlingenpopulatie mag worden verwacht. | 3: voldoende | 13 november 2015 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De resultaten van de leerlingen voor Nederlandse taal en voor rekenen en wiskunde tijdens de schoolperiode liggen ten minste op het niveau dat op grond van de kenmerken van de leerlingenpopulatie mag worden verwacht. | 3: voldoende | 13 november 2015 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
Bij de aangeboden leerinhouden voor Nederlandse taal en rekenen en wiskunde betrekt de school alle kerndoelen als te bereiken doelstellingen. | 3: voldoende | 13 november 2015 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De leerinhouden in de verschillende leerjaren sluiten op elkaar aan. | 3: voldoende | 13 november 2015 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De leraren maken efficiënt gebruik van de geplande onderwijstijd. | 3: voldoende | 13 november 2015 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De leraren geven duidelijke uitleg van de leerstof. | 3: voldoende | 13 november 2015 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De leerlingen zijn actief betrokken bij de onderwijsactiviteiten. | 3: voldoende | 13 november 2015 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De leraren stemmen de aangeboden leerinhouden af op verschillen in ontwikkeling tussen de leerlingen. | 3: voldoende | 13 november 2015 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De school gebruikt een samenhangend systeem van genormeerde instrumenten en procedures voor het volgen van de prestaties en de ontwikkeling van de leerlingen. | 3: voldoende | 13 november 2015 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De school signaleert vroegtijdig welke leerlingen zorg nodig hebben. | 3: voldoende | 13 november 2015 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De school evalueert regelmatig de effecten van de zorg. | 3: voldoende | 13 november 2015 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De school heeft inzicht in de onderwijsbehoeften van haar leerlingenpopulatie. | 3: voldoende | 13 november 2015 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De school evalueert jaarlijks de resultaten van de leerlingen. | 3: voldoende | 13 november 2015 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De school evalueert regelmatig het onderwijsleerproces. | 3: voldoende | 13 november 2015 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De school werkt planmatig aan verbeteractiviteiten. | 3: voldoende | 13 november 2015 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
De school verantwoordt zich aan belanghebbenden over de gerealiseerde onderwijskwaliteit. | 3: voldoende | 13 november 2015 | Onderzoek PO vestiging | basisschool Er-Risèlèh |
Eindoordeel | Voldoende | 14 september 2023 | Toezicht Bestuur | Stichting Noor |
Eindoordeel | Onvoldoende | 6 maart 2023 | Toezicht Bestuur | Stichting Noor |
KwaliteitszorgEnAmbitie | Geen samenvattend oordeel | 1 februari 2023 | Toezicht Bestuur | Stichting Noor |
Oordeel over het financiële beheer | Voldoende | 20 maart 2020 | Toezicht Bestuur | Stichting Noor |
Financieel beheer | Voldoende | 20 maart 2020 | Onderzoek Bestuur | Stichting Noor |
Continuïteit | Voldoende | 20 maart 2020 | Onderzoek Bestuur | Stichting Noor |
Doelmatigheid | Geen oordeel | 20 maart 2020 | Onderzoek Bestuur | Stichting Noor |
Rechtmatigheid | Voldoende | 20 maart 2020 | Onderzoek Bestuur | Stichting Noor |
Kwaliteitscultuur | Voldoende | 20 maart 2020 | Onderzoek Bestuur | Stichting Noor |
Verantwoording en dialoog | Voldoende | 20 maart 2020 | Onderzoek Bestuur | Stichting Noor |
Oordeel over de financiële continuïteit | Voldoende | 9 november 2017 | Toezicht Bestuur | Stichting Noor |
Bekijk de onderliggende inspectierapporten op de website van de Inspectie van het Onderwijs.
De schoolweging van Er Riseleh is 35,58, met een spreiding van 6,44. De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Vergelijk scholen op schoolwegingDe schoolweging wordt gebruikt bij het beoordelen van de resultaten van de school. De Inspectie van het Onderwijs heeft het CBS opdracht gegeven om de schoolweging te bepalen. Het CBS berekent de weging op basis van het opleidingsniveau van de ouders, het land van herkomst van de ouders en of ouders in de schuldsanering zitten. De schoolweging is een maat voor de verwachte onderwijsprestaties per schoolvestiging in het basisonderwijs. Door de schoolweging naast de daadwerkelijke schoolprestaties van kinderen te leggen, krijgt de inspectie een indruk van de mate waarin scholen erin slagen de potentie van hun leerlingen te verwezenlijken.
De schoolweging en spreiding van Er Riseleh zijn in 2023 door het CBS bepaald, op basis van de gegevens van de ouders van 150 leerlingen.
Hier wordt de meest recente schoolweging getoond. De Inspectie van het Onderwijs werkt met de gemiddelde weging over de afgelopen drie jaar. Bekijk de gemiddelde weging in de tabel op de aparte pagina met alle schoolwegingen.
Hier zie je 2 van de meer dan 250 onderwerpen die op de pagina over de buurt Tuinstadwijk getoond worden: (1) Hoeveel jongeren (leeftijd 0 tot 15 jaar) er wonen als percentage van het totaal aantal inwoners. En (2) het gemiddelde inkomen per inwoner per jaar.
Heel even geduld alsjeblieft...
de leeftijdsgegevens worden geladen!
Heel even geduld alsjeblieft...
de inkomensgegevens worden geladen!
Download alle informatie over het (primair) onderwijs in de gemeente Leiden. Overzichtelijk met alle onderwerpen voor alle scholen en alle jaren. In meerdere duidelijke Excel documenten.
Download!Jouw steun in de vorm van een donatie (bijvoorbeeld voor een kopje koffie) of het verder bekend maken van AlleCijfers door deze pagina met anderen te delen is van harte welkom!
Download de uitgebreide rapportage met veel extra informatie over de school en haar omgeving. Met meer dan 75 diagrammen en grafieken!
Download!In de buurt Tuinstadwijk wonen 560 jongeren en zijn 148 plaatsen voor kinderopvang beschikbaar: 85 bij de buitenschoolse opvang (BSO), 0 bij gastouders (VGO) en 63 bij een kinderdagverblijf of peuterspeelzaal (KDV). Dit maakt dat er gemiddeld 0,26 opvangplaats per jongere in de buurt van Er Riseleh is.
Heel even geduld alsjeblieft...
de gegevens over de kinderopvang
in de buurt van de school worden geladen!
Deze 10 kinderopvanglocaties zijn het meest dichtbij Er Riseleh beschikbaar (bekijk de volledige lijst voor de gemeente Leiden):
Naam | Aantal plaatsen | Type | Adres |
---|---|---|---|
Kinderopvang Konijn | 63 | KDV | Drie Octoberstraat 27 Leiden |
Kinderopvang Konijn | 85 | BSO | Drie Octoberstraat 27 Leiden |
Waterlelie | 16 | KDV | Vreewijkstraat 12C Leiden |
Kinderopvang Klein en Knus B.V. | 16 | KDV | Morellenweg 16 Leiden |
Veeragathy | 6 | VGO | Mangoweg 33 Leiden |
Kindergarden Leiden Raamsteeg | 100 | KDV | Doezastraat 2A Leiden |
Kindergarden Leiden Raamsteeg | 64 | BSO | Doezastraat 2A Leiden |
Teddy Kids KDV Zeemanlaan | 90 | KDV | Zeemanlaan 22A Leiden |
Teddy Kids Lorentzkade BSO | 70 | BSO | Lorentzkade 15A Leiden |
TISA BSO | 101 | BSO | Lorentzkade 15A Leiden |
Naast de kwalitatieve kanten van de schoolkeuze vind je op AlleCijfers.nl de 'harde' 'statistische' informatie verzameld. De gegevens zijn hierbij afkomstig uit meer dan 25 verschillende open data bron bestanden met cijfers en andere informatie over het primair onderwijs in Nederland. Zie deze bronbeschrijving.
Bronnen basisscholenOverzichtspagina voor het schoolbestuur Noor.
Bekijk het overzicht van alle basisscholen in de woonplaats Leiden op de overzichtspagina voor primair onderwijs in de woonplaats Leiden.
En bekijk ook de regionale informatie uit de omgeving van Islamitische Basisschool Er Riseleh in Leiden op de buurtpagina voor Tuinstadwijk.
Er zijn natuurlijk aspecten bij een schoolkeuze die zich niet in cijfers laten vertalen. Zoals de klik met de leerkrachten en andere ouders, de sfeer, de cultuur, het gebouw, de wijze waarop een school om gaat met individuele leerlingen en ieders eigen talenten,... Daarnaast speelt reistijd een rol en kun je een keuze maken voor je geloofsovertuiging: Christelijk, Reformatorisch, Rooms Katholiek, Islamitisch, openbaar... En dan heb je nog de verschillende visies binnen het onderwijs: Montessori, Dalton, Freinetschool...
Bedenk bij alle cijfers alsjeblieft dat de situatie voor iedere school anders is. En dat iedereen zijn eigen talenten heeft. Het nadeel van teveel cijfers, standaards en inspecties in het huidige schoolsysteem is dat alle kinderen langs dezelfde lat worden gelegd en worden ingedeeld in 'lage en 'hoge' niveaus. De diversiteit aan talenten, interesses en capaciteiten van de leerlingen wordt hierdoor soms tekort gedaan. Daarom kan er ook verschil bestaan tussen het middelbareschoolniveau op basis van de eind toets score en de schooladviezen en uitstroom naar bijvoorbeeld het VMBO, de HAVO of het VWO. De schoolkeuze wordt namelijk in de eerste plaats bepaald door het schooladvies van de leerkracht, dit is leidend voor de plaatsing in het voortgezet onderwijs. Het resultaat op de eindtoets staat op de tweede plaats.