Klik op de naam van een vak om de pagina te openen.
Aardrijkskunde examens: in de periode van 2000 tot en met 2025 deden in totaal 1.294.192 leerlingen hun Aardrijkskunde examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,2 als cijfer. 21% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Aardrijkskunde. De gemiddelde N-term was in die periode 1,07.
Arabisch examens: in de periode van 2007 tot en met 2023 deden in totaal 966 leerlingen hun Arabisch examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 7,7 als cijfer. 5% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Arabisch. De gemiddelde N-term was in die periode 0,9.
Beeldende vakken examens: in de periode van 2003 tot en met 2025 deden in totaal 197.600 leerlingen hun Beeldende vakken examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,3 als cijfer. 18% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Beeldende vakken. De gemiddelde N-term was in die periode 0,76.
Biologie examens: in de periode van 2000 tot en met 2025 deden in totaal 1.867.812 leerlingen hun Biologie examen. Dit was in de vakken Biologie en Biologie 12. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,3 als cijfer. 22% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Biologie. De gemiddelde N-term was in die periode 1,02.
CKV examens: in de periode van 2000 tot en met 2009 deden in totaal 54.612 leerlingen hun CKV examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,3 als cijfer. 19% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor CKV. De gemiddelde N-term was in die periode 0,82.
Dans en drama examens: in de periode van 2005 tot en met 2025 deden in totaal 7.471 leerlingen hun Dans en drama examen. Dit was in de vakken Dans en Drama. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,3 als cijfer. 19% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Dans en drama. De gemiddelde N-term was in die periode 0,77.
Duits examens: in de periode van 2000 tot en met 2025 deden in totaal 1.380.614 leerlingen hun Duits examen. Dit was in de vakken Duits en Duits 12. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,1 als cijfer. 29% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Duits. De gemiddelde N-term was in die periode 0,73.
Economie examens: in de periode van 2000 tot en met 2025 deden in totaal 2.496.889 leerlingen hun Economie examen. Dit was in de vakken Economie, Economie 1, Economie 12 en Bedrijfseconomie. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,2 als cijfer. 26% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Economie. De gemiddelde N-term was in die periode 1,23.
Engels examens: in de periode van 2000 tot en met 2025 deden in totaal 3.935.793 leerlingen hun Engels examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,6 als cijfer. 20% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Engels. De gemiddelde N-term was in die periode 0,68.
Filosofie examens: in de periode van 2000 tot en met 2025 deden in totaal 98.841 leerlingen hun Filosofie examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,6 als cijfer. 20% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Filosofie. De gemiddelde N-term was in die periode 1,11.
Frans examens: in de periode van 2000 tot en met 2025 deden in totaal 740.993 leerlingen hun Frans examen. Dit was in de vakken Frans en Frans 12. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,2 als cijfer. 26% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Frans. De gemiddelde N-term was in die periode 0,74.
Fries examens: in de periode van 2012 tot en met 2023 deden in totaal 1.066 leerlingen hun Fries examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,5 als cijfer. 11% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Fries. De gemiddelde N-term was in die periode 0,23.
Geschiedenis examens: in de periode van 2000 tot en met 2025 deden in totaal 1.734.536 leerlingen hun Geschiedenis examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,3 als cijfer. 24% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Geschiedenis. De gemiddelde N-term was in die periode 0,99.
Grieks examens: in de periode van 2000 tot en met 2025 deden in totaal 61.955 leerlingen hun Grieks examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,6 als cijfer. 23% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Grieks. De gemiddelde N-term was in die periode 0,96.
Kunst examens: in de periode van 2009 tot en met 2025 deden in totaal 195.211 leerlingen hun Kunst examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,4 als cijfer. 18% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Kunst. De gemiddelde N-term was in die periode 1,0.
Latijn examens: in de periode van 2000 tot en met 2025 deden in totaal 164.724 leerlingen hun Latijn examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,4 als cijfer. 29% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Latijn. De gemiddelde N-term was in die periode 1,3.
Maatschappijwetenschappen examens: in de periode van 2000 tot en met 2025 deden in totaal 366.450 leerlingen hun Maatschappijwetenschappen examen. Dit was in de vakken Maatschappijleer, Maatschappijwetenschappen, Maatschappijleer ii en Maatschappijkunde. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,3 als cijfer. 22% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Maatschappijwetenschappen. De gemiddelde N-term was in die periode 1,19.
Management en organisatie examens: in de periode van 2000 tot en met 2019 deden in totaal 451.701 leerlingen hun Management en organisatie examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,2 als cijfer. 25% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Management en organisatie. De gemiddelde N-term was in die periode 0,97.
Muziek examens: in de periode van 2000 tot en met 2025 deden in totaal 74.671 leerlingen hun Muziek examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,4 als cijfer. 18% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Muziek. De gemiddelde N-term was in die periode 1,12.
Natuur- en scheikunde examens: in de periode van 2003 tot en met 2025 deden in totaal 723.924 leerlingen hun Natuur- en scheikunde examen. Dit was in de vakken Natuur- en scheikunde 1 en Natuur- en scheikunde 2. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,2 als cijfer. 26% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Natuur- en scheikunde. De gemiddelde N-term was in die periode 1,18.
Natuurkunde examens: in de periode van 2000 tot en met 2025 deden in totaal 866.429 leerlingen hun Natuurkunde examen. Dit was in de vakken Natuurkunde, Natuurkunde 1 en Natuurkunde 12. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,4 als cijfer. 21% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Natuurkunde. De gemiddelde N-term was in die periode 1,02.
Nederlands examens: in de periode van 2000 tot en met 2025 deden in totaal 4.124.859 leerlingen hun Nederlands examen. Dit was in de vakken Nederlands, Nederlands leesvaardigheid en Nederlands schrijfvaardigheid. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,3 als cijfer. 19% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Nederlands. De gemiddelde N-term was in die periode 0,87.
Russisch examens: in de periode van 2023 tot en met 2023 deden in totaal 48 leerlingen hun Russisch examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 8,8 als cijfer. 8% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Russisch. De gemiddelde N-term was in die periode 0,7.
Scheikunde examens: in de periode van 2000 tot en met 2025 deden in totaal 969.141 leerlingen hun Scheikunde examen. Dit was in de vakken Scheikunde, Scheikunde 1 en Scheikunde 12. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,4 als cijfer. 21% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Scheikunde. De gemiddelde N-term was in die periode 1,13.
Spaans examens: in de periode van 2000 tot en met 2025 deden in totaal 63.524 leerlingen hun Spaans examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,4 als cijfer. 25% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Spaans. De gemiddelde N-term was in die periode 1,02.
Tehatex examens: in de periode van 2001 tot en met 2025 deden in totaal 163.752 leerlingen hun Tehatex examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,3 als cijfer. 19% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Tehatex. De gemiddelde N-term was in die periode 1,25.
Turks examens: in de periode van 2000 tot en met 2023 deden in totaal 1.226 leerlingen hun Turks examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 7,2 als cijfer. 5,7% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Turks. De gemiddelde N-term was in die periode 0,62.
Wiskunde examens: in de periode van 2000 tot en met 2025 deden in totaal 1.444.277 leerlingen hun Wiskunde examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,3 als cijfer. 27% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Wiskunde. De gemiddelde N-term was in die periode 1,17.
Wiskunde A examens: in de periode van 2000 tot en met 2025 deden in totaal 1.265.285 leerlingen hun Wiskunde A examen. Dit was in de vakken Wiskunde A, Wiskunde A12 en Wiskunde A1. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,4 als cijfer. 23% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Wiskunde A. De gemiddelde N-term was in die periode 1,13.
Wiskunde B examens: in de periode van 2000 tot en met 2025 deden in totaal 766.194 leerlingen hun Wiskunde B examen. Dit was in de vakken Wiskunde B, Wiskunde B1 en Wiskunde B12. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,4 als cijfer. 26% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Wiskunde B. De gemiddelde N-term was in die periode 1,21.
Wiskunde C examens: in de periode van 2010 tot en met 2025 deden in totaal 24.358 leerlingen hun Wiskunde C examen. Hierbij haalden zij gemiddeld een 6,3 als cijfer. 25% van de kandidaten kreeg daarbij een onvoldoende voor Wiskunde C. De gemiddelde N-term was in die periode 0,96.
Klik op de naam in de bovenstaande lijst om de pagina met informatie over dit examenvak te tonen. Er is een pagina voor ieder vak dat tijdens de eindexamens in het voortgezet onderwijs wordt afgenomen.
Advertentie:
Ontvang een e-mail als de informatie is bijgewerkt. Maximaal 2 per jaar en niets anders dan dat.
Inschrijven