Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Onderstaande tabel toont het aantal leerlingen per schooljaar dat bij Vechtdal College Ommen is ingeschreven:
Schooljaar | Aantal leerlingen Vechtdal College Ommen | % verschil t.o.v. vorig schooljaar |
---|---|---|
2023-2024 | 1.266 | -1,78% |
2022-2023 | 1.289 | -2,94% |
2021-2022 | 1.328 | -0,08% |
2020-2021 | 1.329 | -8,3% |
2019-2020 | 1.450 | -0,21% |
2018-2019 | 1.453 | -2,15% |
2017-2018 | 1.485 | 1,02% |
2016-2017 | 1.470 | 5,3% |
2015-2016 | 1.396 | 9,1% |
2014-2015 | 1.279 | 11% |
2013-2014 | 1.154 | 14% |
2012-2013 | 1.014 | 9,9% |
2011-2012 | 923 | geen data |
Het aantal leerlingen per schooljaar is bepaald op basis van de data van DUO over leerlingen per schoolvestiging. Hierbij geldt het aantal leerlingen dat op peildatum 1 oktober van ieder schooljaar bij de schoolvestiging was ingeschreven. De schooljaren met het hoogste aantal leerlingen waren 2017-2018 (1.485 leerlingen) en 2016-2017 (1.470 leerlingen).
Vechtdal College Ommen biedt voortgezet onderwijs van het type "VBO / MAVO / HAVO / VWO" met de denominatie "Bijzonder". aan 1.266 leerlingen in schooljaar 2023-2024. Er zijn 3 scholen met "Vechtdal College" in hun naam.
Advertentie:
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Onderstaande tabel toont het aantal leerlingen van Vechtdal College Ommen per postcode van het huisadres van de leerling. Er is een kolom per schooljaar en de eerste kolom toont de som van het aantal leerlingen over alle schooljaren. De gegevens zijn van hoog naar laag gesorteerd op het aantal leerlingen per postcode in schooljaar 2023-2024. Er worden alleen postcodes weergeven waarbij het aantal leerlingen dat in schooljaar 2023-2024 naar Vechtdal College Ommen is gegaan minimaal vijf of meer leerlingen is.
Postcode | Totaal schooljaren | 2023-2024 | 2022-2023 | 2021-2022 | 2020-2021 | 2019-2020 | 2018-2019 | 2017-2018 | 2016-2017 | 2015-2016 | 2014-2015 | 2013-2014 | 2012-2013 | 2011-2012 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
7731 | 6.004 | 445 | 447 | 450 | 467 | 509 | 478 | 493 | 506 | 508 | 488 | 446 | 401 | 366 |
7683 | 2.410 | 210 | 202 | 210 | 193 | 200 | 212 | 223 | 223 | 208 | 174 | 148 | 114 | 93 |
7722 | 1.634 | 80 | 89 | 98 | 108 | 113 | 129 | 141 | 149 | 164 | 150 | 148 | 140 | 125 |
7732 | 344 | 80 | 66 | 68 | 49 | 29 | 23 | 15 | 7 | 7 | 0 | 0 | 0 | 0 |
7701 | 921 | 77 | 74 | 71 | 68 | 67 | 79 | 96 | 89 | 81 | 69 | 63 | 46 | 41 |
8148 | 812 | 61 | 63 | 58 | 62 | 69 | 72 | 78 | 76 | 67 | 56 | 52 | 49 | 49 |
7707 | 1.133 | 56 | 71 | 88 | 97 | 118 | 126 | 119 | 113 | 97 | 81 | 67 | 57 | 43 |
7721 | 714 | 32 | 39 | 37 | 43 | 64 | 64 | 61 | 70 | 54 | 59 | 60 | 59 | 72 |
8151 | 305 | 30 | 36 | 31 | 32 | 33 | 31 | 29 | 24 | 19 | 16 | 8 | 9 | 7 |
7711 | 273 | 30 | 26 | 25 | 24 | 30 | 33 | 22 | 21 | 18 | 12 | 13 | 11 | 8 |
7738 | 303 | 24 | 24 | 25 | 20 | 23 | 22 | 20 | 18 | 24 | 22 | 28 | 25 | 28 |
8152 | 169 | 20 | 17 | 19 | 21 | 19 | 16 | 10 | 10 | 7 | 6 | 7 | 7 | 10 |
7735 | 218 | 20 | 13 | 13 | 12 | 16 | 16 | 18 | 19 | 16 | 23 | 19 | 20 | 13 |
7447 | 270 | 19 | 22 | 25 | 27 | 32 | 28 | 25 | 20 | 17 | 21 | 15 | 9 | 10 |
7734 | 250 | 18 | 24 | 25 | 23 | 24 | 21 | 18 | 19 | 20 | 20 | 14 | 12 | 12 |
8146 | 192 | 17 | 20 | 18 | 20 | 22 | 15 | 15 | 17 | 14 | 11 | 9 | 8 | 6 |
7737 | 212 | 10 | 11 | 12 | 12 | 13 | 18 | 18 | 20 | 19 | 21 | 22 | 21 | 15 |
7702 | 80 | 6 | 7 | 6 | 6 | 8 | 7 | 4 | 3 | 4 | 8 | 6 | 8 | 7 |
8147 | 162 | 5 | 9 | 10 | 13 | 18 | 20 | 22 | 21 | 14 | 12 | 9 | 5 | 4 |
De meeste leerlingen (445) van Vechtdal College Ommen wonen in schooljaar 2023-2024 in postcodegebied 7731.
Vanaf schooljaar 2023-2024 mogen de gegevens alleen gedeeld worden als er minimaal vijf leerlingen uit een postcodegebied komen. Kleinere gebieden zijn daarom samengevoegd tot de categorie overige. Dit als gevolg van de toepassing van de privacyregels uit de AVG door DUO.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Met het filter boven de grafiek kan het totaal aantal leerlingen of het aantal mannelijke of vrouwelijke leerlingen worden weergegeven.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Onderstaande tabel toont het aantal leerlingen naar leerjaar dat op peildatum 1 oktober van schooljaar 2023-2024 bij Vechtdal College Ommen was ingeschreven:
Leerjaar | Aantal leerlingen schooljaar 2023-2024 van Vechtdal College Ommen |
---|---|
1 | 222 |
2 | 250 |
3 | 287 |
4 | 326 |
5 | 130 |
6 | 51 |
Overige | 0 |
326 leerlingen van Vechtdal College Ommen zaten in schooljaar 2023-2024 in klas of leerjaar 4.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Klas, leergang, leerjaar of verblijfsjaar? Zie de toelichting.
Heel even geduld alsjeblieft...
de examen gegevens
worden geladen!
Bovenstaande grafiek toont het percentage geslaagde leerlingen naar geslacht per jaar. Het percentage geslaagde leerlingen is berekend door het aantal geslaagden te delen door het totaal aantal examenkandidaten in een jaar.
Meer over de eindexamensAdvertentie:
Gebruik de 2 keuzelijsten en selecteer op examenjaar of type onderwijs:
Heel even geduld alsjeblieft...
de examen gegevens
worden geladen!
Hoeveel procent van de leerlingen van Vechtdal College Ommen slaagt voor het examen? En wat is het verschil per examenjaar en per type onderwijs? Dat zie je in bovenstaand overzicht. Het gewogen gemiddelde voor alle type opleidingen is te kiezen als "Totaal", het gewogen gemiddelde voor alle beschikbare examenjaren als "Alle jaren".
Heel even geduld alsjeblieft...
de opleidingsgegevens worden geladen
voor Vechtdal College Ommen
Bovenstaand 'gestapeld staafdiagram' toont het aantal leerlingen per gekozen opleidingsprofiel per examenjaar. Standaard worden de (maximaal) vijf grootste opleidingen voor examenjaar 2022-2023 getoond. Het is mogelijk om zelf te kiezen welke opleidingen getoond worden.
Heel even geduld alsjeblieft...
de opstroomgegevens
worden geladen!
Voor Vechtdal College Ommen zijn gegevens over opstromers bekend over de schooljaren 2013-2014 tot en met 2022-2023.
Heel even geduld alsjeblieft...
de opstroomgegevens
worden geladen!
In schooljaar 2022-2023 is 6,1% procent van de leerlingen van Vechtdal College Ommen naar een hoger schooltype gegaan.
Heel even geduld alsjeblieft...
de afstroomgegevens
worden geladen!
Voor Vechtdal College Ommen zijn gegevens over afstromers bekend over de schooljaren 2013-2014 tot en met 2022-2023.
Heel even geduld alsjeblieft...
de gegevens
worden geladen!
In schooljaar 2022-2023 is 4,51% procent van de leerlingen van Vechtdal College Ommen naar een lager schooltype in het volgende leerjaar gegaan (het schooltype in 2022-2023 is voor deze leerlingen lager dan het schooltype in het vorige schooljaar, maar ze volgen wel les in een volgend leerjaar).
Advertentie:
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Gegevens van DUO over het personeel in het voortgezet onderwijs.
Dit deel van de pagina toont de personeelsdata voor het bestuur Stichting Vechtdal College. Vestiging Vechtdal College Ommen is 1 van de 3 vestigingen binnen het bestuur Stichting Vechtdal College. De personeelsgegevens zijn alleen beschikbaar voor het bestuur als geheel, de gegevens zijn helaas niet beschikbaar op het niveau van de vestiging. Vanuit DUO zijn personeelsgegevens beschikbaar in zowel aantallen personen als aantallen FTE (Voltijdsmedewerker of Full Time Equivalent in het Engels; FTE is een rekeneenheid voor de omvang van een functie en hierbij staat 1 FTE voor 1 volledige werkweek). De aantallen worden onderverdeeld naar type functie en soort dienstverband en naar geslacht en leeftijd van de medewerkers. De gegevens zijn beschikbaar per bestuur (bevoegd gezag) en per school (instelling, niveau BRIN nummer). De peildatum van de gegevens is 1 oktober. Gebruik het filter boven de grafieken om de data in aantal personen of in FTE (voltijdsmedewerkers) weer te geven. De personeelsgegevens voor alle scholen in de gemeente gemeente Ommen zijn in een duidelijk Excel document te downloaden als onderdeel van de download met alle data voor de gemeente Ommen.
De dataset voor alle scholen van DUO bevat gegevens over de periode van 2011 tot en met 2023. Hierbij is de data sinds 2021 helaas minder gedetailleerd dan de data over de eerdere jaren. Dit omdat DUO sinds 2021 alleen nog aantallen van 5 of groter publiceert. Het gevolg hiervan is bijvoorbeeld dat voor een school met 1 persoon directie in de grafiek met personeel naar functiegroep over 2020 nog 1 directiefunctie getoond wordt maar dat deze persoon vanaf 2021 op ‘functie onbekend’ wordt gerapporteerd. Dit is een gevolg van de regelgeving met betrekking tot de de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). De door DUO gebruikte bronnen zijn de schoolbesturen (bevoegde gezagen). Zij zijn wettelijk verplicht de gegevens over onderwijspersoneel aan DUO te leveren. Veelal verzorgen salarisverwerkers deze leveringen namens de schoolbesturen. De selectie is op basis van de reguliere formatie inclusief leraren in opleiding. Vervangers, gastdocenten, stagiairs en uitzendkrachten zijn niet meegeteld. Bovenschools personeel wordt wel meegeteld. Bij meerdere dienstverbanden per persoon per BRIN nummer, wordt de functie met de grootste betrekkingsomvang als ‘hoofdfunctie’ gedefinieerd. Deze hoofdfunctie bepaalt de indeling van de persoon in een functiegroep.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Gegevens van DUO over het personeel onderverdeeld naar de aard van het dienstverband van personeel (in vaste of tijdelijke dienst). Gebruik het filter boven de grafiek om de data in aantal personen of in FTE (voltijdsmedewerkers) weer te geven.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Overzicht van het percentage vrouwelijke en mannelijke personeelsleden in personen of FTE. Bekijk meer personeelsgegevens op de pagina over het onderwijsbestuur Stichting Vechtdal College.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Gebruikte functiegroepen: 1 - Onderwijsgevend personeel, 2 - Onderwijsondersteunend personeel (OOP/OBP), 3- Leraren in opleiding (LIO), 4 - Directie & 5 - Functiegroep onbekend. Onbekend is gebruikt als er minder dan 5 medewerkers in een groep voorkomen. En als de functiegroep van de dienstverbanden vanuit de salarisadministratie niet aan DUO is aangeleverd.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Overzicht van het percentage personeelsleden in personen of FTE per leeftijdsgroep. Er zijn 7 leeftijdsgroepen gedefinieerd. De eerste groep begint bij ‘jonger dan 15 jaar’ en loopt met stappen van 10 jaar uit tot de laatste leeftijdscategorie die eindigt bij ‘65 jaar en ouder’.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
FTE is een rekeneenheid. 1 FTE staat voor 1 voltijdsmedewerker. Dat is iemand die een volledige werkweek werkt. FTE is Engels voor ‘fulltime-equivalent’. Er zijn 3 categorieën voor het FTE percentage gedefinieerd. Dit zijn: 1 - personen met een betrekkingsomvang tussen de 0 en 0,5 FTE, 2 - personen met een betrekkingsomvang tussen de 0,5 en 0,8 FTE & 3- personen met een betrekkingsomvang die meer is dan 0,8 FTE.
Advertentie:
Type onderzoek | Resultaat | Publicatiedatum | Inspectie | Object |
---|---|---|---|---|
Onderwijsverslag 2015 | Geen eindoordeel | 12 januari 2024 | Toezicht VO vestiging | VMBOGT |
VO bureau-analyse tbv bulkaanmaak basisarrangement | Geen eindoordeel | 11 januari 2023 | Toezicht VO vestiging | HAVO |
Onderwijsverslag 2015 | Basistoezicht | 17 juni 2016 | Toezicht VO vestiging | VMBOGT |
Onderwijsverslag 2015 | Voldoende | 17 juni 2016 | Toezicht VO vestiging | VMBOGT |
De leerlingen behalen in de onderbouw het opleidingsniveau dat mag worden verwacht. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De leerlingen behalen het opleidingsniveau dat mag worden verwacht. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De leerlingen lopen weinig vertraging op in de bovenbouw van de opleiding vmbo-b. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De leerlingen lopen weinig vertraging op in de bovenbouw van de opleiding vmbo-k. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De leerlingen lopen weinig vertraging op in de bovenbouw van de opleiding vmbo-gt. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De leerlingen lopen weinig vertraging op in de bovenbouw van de opleiding havo. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De leerlingen lopen weinig vertraging op in de bovenbouw van de opleiding vwo. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De leerlingen van de opleiding vmbo-b behalen voor het centraal examen de cijfers die mogen worden verwacht. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De leerlingen van de opleiding vmbo-k behalen voor het centraal examen de cijfers die mogen worden verwacht. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De leerlingen van de opleiding vmbo-gt behalen voor het centraal examen de cijfers die mogen worden verwacht. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De leerlingen van de opleiding havo behalen voor het centraal examen de cijfers die mogen worden verwacht. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De leerlingen van de opleiding vwo behalen voor het centraal examen de cijfers die mogen worden verwacht. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
Bij de opleiding vmbo-b zijn de verschillen tussen het cijfer voor het schoolexamen en het cijfer voor het centraal examen van een aanvaardbaar niveau. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
Bij de opleiding vmbo-k zijn de verschillen tussen het cijfer voor het schoolexamen en het cijfer voor het centraal examen van een aanvaardbaar niveau. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
Bij de opleiding vmbo-gt zijn de verschillen tussen het cijfer voor het schoolexamen en het cijfer voor het centraal examen van een aanvaardbaar niveau. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
Bij de opleiding havo zijn de verschillen tussen het cijfer voor het schoolexamen en het cijfer voor het centraal examen van een aanvaardbaar niveau. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
Bij de opleiding vwo zijn de verschillen tussen het cijfer voor het schoolexamen en het cijfer voor het centraal examen van een aanvaardbaar niveau. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De leerlingen in het praktijkonderwijs ontwikkelen zich volgens een individuele leerroute. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De leerlingen functioneren naar verwachting in de vervolgopleiding of het werkveld. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De leerlingen van het praktijkonderwijs functioneren naar verwachting in de vervolgopleiding of het werkveld. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
Het bevoegd gezag stelt bij plaatsing voor iedere leerling een ontwikkelingsperspectief vast. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De leerling ontvangt onderwijs zoals beschreven in het ontwikkelingsperspectief. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De school stelt vast of de leerlingen zich ontwikkelen conform het ontwikkelingsperspectief en maakt naar aanleiding hiervan beredeneerde keuzes. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De school zorgt voor een adequate overgang van zorgleerlingen die van andere scholen komen. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De school zorgt voor een adequate overgang van zorgleerlingen naar andere scholen. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De school bereidt de leerlingen en de ouders/verzorgers voor op de vervolgopleiding/arbeidsmarkt. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De school vervult haar rol in de zorgketen. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De school evalueert systematisch de opbrengsten. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De school werkt doelgericht aan de kwaliteit van de opbrengsten. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De school evalueert systematisch het onderwijsproces. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De school werkt doelgericht aan de verbetering van het onderwijsproces. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De school borgt de kwaliteit van het onderwijsproces. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De school bewaakt de kwaliteit van de sociale veiligheid. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De school bewaakt de kwaliteit van het onderwijs van de sociale en maatschappelijke ontwikkeling van leerlingen. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De schoolleiding zorgt dat de visie van de school op onderwijs vertaald is in concrete professionele normen voor leraren. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De schoolleiding zorgt voor draagvlak bij leraren voor de schooleigen visie en de daarvan afgeleide ambities en verbeterdoelen. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De schoolleiding stuurt via haar personeelsbeleid op het realiseren van de onderwijskundige doelen van de school. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De schoolleiding stuurt leraren(teams) aan om het onderwijsproces zelf vorm te geven passend bij de ambities van de school. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De schoolleiding verantwoordt zich intern over de gerealiseerde onderwijskwaliteit. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
Leraren evalueren de kwaliteit van het onderwijs die zij bieden. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
Leraren vullen het onderwijs in passend bij de onderwijsvisie van de school/afdeling. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
Leraren werken doelgericht aan hun bekwaamheden en de benodigde competenties voor het realiseren van de visie van de school. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
Lerarenteams verantwoorden zich over de bereikte resultaten van hun professionaliserings- en verbeteractiviteiten. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
Het bestuur heeft zicht op de kwaliteit van het onderwijs op de school/ de scholen en de daaronder vallende afdeling(en). | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
Het bestuur stuurt aantoonbaar op de verbetering van de onderwijskwaliteit. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
Het bestuur stuurt op de borging van de onderwijskwaliteit | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
Het bestuur verantwoordt zich op betrouwbare wijze over de geleverde onderwijskwaliteit en de verbetering daarvan. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
Het bestuur kan op langere termijn voldoen aan zijn financiële verplichtingen (solvabiliteit is hoger dan 0,2). | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
Het bestuur kan op korte termijn voldoen aan zijn financiële verplichting (liquiditeit is hoger dan 0,5). | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
Het bestuur houdt baten en lasten met elkaar in evenwicht (rentabiliteit ligt drie jaar boven nul). | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De jaarrekening voldoet aan de daarvoor geldende richtlijnen en de beleidsdoelstellingen zijn onderscheiden naar de belangrijkste activiteiten van de onderwijsinstelling. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De financiële buffer van het bestuur bedraagt niet meer dan de signaleringswaarde van driemaal:•10% van de totale baten van een klein bestuur (totale baten minder dan of gelijk aan € 6 miljoen);•op een glijdende schaal: tussen de 5% en 10% voor een middelgroot bestuur (totale baten meer dan € 6 miljoen, minder dan € 12 miljoen);•5% van de totale baten van een groot bestuur (totale baten meer dan of gelijk aan € 12 miljoen). | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
Er is een meerjarenbegroting voor de komende 5 jaar die aansluit op de beleidsdoelstellingen. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
Er zijn deugdelijke begrotingen voor het lopende en komende jaar. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De sociale opbrengsten zijn van voldoende niveau. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De aangeboden leerinhouden in de bovenbouw voor de vakken zijn dekkend voor de examenprogramma’s. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De aangeboden leerinhouden zijn dekkend voor de eisen die gesteld worden aan het praktijkonderwijs. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De aangeboden leerinhouden in de onderbouw voor de vakken voldoen aan de kerndoelen. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
Het aanbod voor de vakken vertoont een samenhangende opbouw. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De school heeft een aanbod voor de referentieniveaus taal dat past bij alle leerlingen. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De school heeft een aanbod voor de referentieniveaus rekenen dat past bij alle leerlingen. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De school heeft een aanbod dat afgestemd is op (hoog)begaafde leerlingen. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De school heeft een specifiek aanbod om de sociale en maatschappelijk competenties van leerlingen te ontwikkelen passend bij de wettelijke voorschriften. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De school heeft een aanbod dat past bij haar eigen doelen. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
Het aanbod is afgestemd op het vervolgonderwijs of de beroepspraktijk. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De school programmeert voor iedere leerling voldoende onderwijstijd. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De school realiseert minimaal de wettelijk verplichte onderwijstijd. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De leerlingen maken efficiënt gebruik van de onderwijstijd. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De school heeft een effectief beleid om schoolverzuim te voorkomen. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De leraren bevorderen door hun handelen de verwerving van sociale en maatschappelijke competenties van leerlingen. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De school en haar omgeving vormen een gezamenlijke pedagogische gemeenschap. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De school vormt een sociaal veilige gemeenschap. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De school ondersteunt de leerlingen en de ouders/verzorgers bij de keuzes tijdens de schoolloopbaan. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De school kent een op ondersteuning en begeleiding gerichte cultuur. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De school is gericht op het stimuleren van talent. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De school is gericht op het leveren van (intellectuele) prestaties. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De leraar past de onderwijskundige ambities/doelen, die op schoolniveau zijn geformuleerd, toe in zijn les. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De onderwijsactiviteit heeft een doelgerichte opbouw. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De leraar geeft een begrijpelijke uitleg. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De leerlingen zijn actief betrokken. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De leerlingen krijgen effectieve feedback op hun leerproces. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De leraar hanteert adequate vakdidactische principes. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De leraar stimuleert de leerlingen tot het leveren van hoge prestaties. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De leraar stimuleert leerlingen tot denk- en leerstrategieën. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De leraren gebruiken bij de vormgeving van hun onderwijs de analyse van de prestaties van de leerlingen. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De leraar stemt de instructie af op verschillen tussen leerlingen. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De leraar stemt de verwerking af op verschillen tussen leerlingen. | 3: voldoende | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De school volgt systematisch de vorderingen van de leerlingen aan de hand van genormeerde toetsen. | 4: goed | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De school bepaalt wat de onderwijs- en ondersteuningsbehoefte is van individuele of groepen leerlingen. | 4: goed | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De school heeft doelen gesteld die erop gericht zijn om achterstanden te bestrijden. | 4: goed | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De school voert de ondersteuning planmatig uit. | 4: goed | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
Door of namens het bestuur is de vastgestelde schoolgids naar de inspectie gestuurd en deze schoolgids bevat de onderzochte onderdelen (WVO, art. 24c en 24a). | ja | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
Door of namens het bestuur is het vastgestelde schoolplan naar de inspectie gestuurd en dit schoolplan bevat de onderzochte onderdelen (art. 24c en 24 WVO). | ja | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
Door of namens het bestuur zijn het Examenreglement en het PTA naar de inspectie gestuurd en deze documenten bevatten de onderzochte onderdelen (Eindexamenbesluit art. 31). | ja | 17 juni 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
VO bureau-analyse tbv bulkaanmaak basisarrangement | Basistoezicht | 28 november 2013 | Toezicht VO vestiging | HAVO |
VO bureau-analyse tbv bulkaanmaak basisarrangement | Voldoende | 28 november 2013 | Toezicht VO vestiging | HAVO |
VO bureau-analyse tbv bulkaanmaak basisarrangement | Basistoezicht | 27 november 2013 | Toezicht VO vestiging | VMBOK |
VO bureau-analyse tbv bulkaanmaak basisarrangement | Voldoende | 27 november 2013 | Toezicht VO vestiging | VMBOK |
Eindoordeel | Voldoende | 28 juli 2023 | Toezicht Bestuur | Stichting Vechtdal College |
Oordeel over de financiële continuïteit | Basistoezicht | 7 januari 2014 | Toezicht Bestuur | Stichting Vechtdal College |
Bekijk de onderliggende inspectierapporten op de website van de Inspectie van het Onderwijs.
Heel even geduld alsjeblieft...
de zittenblijfgegevens
worden geladen!
Voor Vechtdal College Ommen zijn gegevens over zittenblijvers bekend over de schooljaren 2013-2014 tot en met 2022-2023.
Heel even geduld alsjeblieft...
de gegevens
worden geladen!
In schooljaar 2022-2023 is 5,7% procent van de leerlingen van Vechtdal College Ommen blijven zitten. Deze leerlingen deden nog een jaar hetzelfde leerjaar, hetzij in hetzelfde schooltype als in schooljaar 2022-2023 of dit was in een lagere soort onderwijs.
Vestigingsnaam: Vechtdal College Ommen.
BRIN en vestigingsnummer: 02UX06.
Denominatie: Bijzonder.
Soort onderwijs: VBO / MAVO / HAVO / VWO.
Schoolnaam: Vechtdal College Scholengemeenschap voor Atheneum Havo Mavo Vbo Lwoo.
Schoolbestuur: Stichting Vechtdal College. Bestuursnummer: 40722.
Adres: Balkerweg 2, 7731RZ, Ommen. Gemeente Ommen, Overijssel. Telefoon: 0529408330.
Website van de school: https://www.vechtdalcollege.nl/
Titel van de website: Vechtdal College | VO | Hardenberg | Ommen | Dedemsvaart
Organisatiestructuur: Vechtdal College Ommen is 1 van de 3 vestigingen binnen de school Vechtdal College Scholengemeenschap voor Atheneum Havo Mavo Vbo Lwoo en binnen het bestuur Stichting Vechtdal College. Er zijn 298 vestigingen in het voortgezet onderwijs met deze organisatiestructuur met meer dan 1 vestiging bij 1 school, waarbij de school de enige binnen het bestuur is (op een totaal van 1.622 schoolvestigingen).
Vakantiespreiding: Vechtdal College Ommen valt in de vakantieregio Noord Nederland.
Download alle informatie over het (voortgezet) onderwijs in de gemeente Ommen. Overzichtelijk met alle onderwerpen voor alle scholen en alle jaren. In meerdere duidelijke Excel sheets met filters en grafieken.
Download!Advertentie:
Hier zie je 2 van de meer dan 250 onderwerpen die op de pagina over de buurt Kern Ommen - Laarakkers getoond worden: (1) Het gemiddelde inkomen per inwoner per jaar. En (2) het aantal bij de politie gemelde misdrijven per 1.000 inwoners per jaar.
Heel even geduld alsjeblieft...
de inkomensgegevens worden geladen!
Heel even geduld alsjeblieft...
de buurtgegevens worden geladen!
Voor de informatie over middelbare scholen op deze pagina zijn verschillende bronnen over het primair onderwijs en het voortgezet onderwijs gecombineerd. Veel van de bronnen hebben een aparte dataset per jaar. In totaal zijn meer dan 10 data bestanden gebruikt. Deze bestanden komen van de Dienst Uitvoering Onderwijs en van de Onderwijs inspectie. Zie de bronbeschrijving voor meer informatie:
BronbeschrijvingBekijk het overzicht van de 2 middelbare scholen in de gemeente Ommen op de overzichtspagina voor Ommen.
Ontvang een e-mail als de informatie is bijgewerkt. Maximaal 2 per jaar en niets anders dan dat.
InschrijvenJouw steun in de vorm van een donatie (bijvoorbeeld voor een kopje koffie) of het verder bekend maken van AlleCijfers door deze pagina met anderen te delen is van harte welkom!