Vechtdal College Ommen

Verken alle cijfers over Vechtdal College Ommen. Krijg inzicht in schoolresultaten zoals slagingspercentages, opstromers en zittenblijvers. En bekijk de data over leerlingen, personeel, inspectiebeoordelingen en de omgeving van de school.
Verken alle cijfers over Vechtdal College Ommen. Krijg inzicht in schoolresultaten zoals slagingspercentages, opstromers en zittenblijvers. En bekijk de data over leerlingen, personeel, inspectiebeoordelingen en de omgeving van de school.
Aantal leerlingen per schooljaar
Vechtdal College Ommen telt 1.266 leerlingen in schooljaar 2023-2024.








Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.






Bovenstaande grafiek toont het totaal aantal leerlingen per schooljaar voor de schoolvestiging Vechtdal College Ommen.


Onderstaande tabel toont het aantal leerlingen per schooljaar dat bij Vechtdal College Ommen is ingeschreven:

SchooljaarAantal leerlingen Vechtdal College Ommen% verschil t.o.v. vorig schooljaar
2023-20241.266-1,78%
2022-20231.289-2,94%
2021-20221.328-0,08%
2020-20211.329-8,3%
2019-20201.450-0,21%
2018-20191.453-2,15%
2017-20181.4851,02%
2016-20171.4705,3%
2015-20161.3969,1%
2014-20151.27911%
2013-20141.15414%
2012-20131.0149,9%
2011-2012923geen data

Het aantal leerlingen per schooljaar is bepaald op basis van de data van DUO over leerlingen per schoolvestiging. Hierbij geldt het aantal leerlingen dat op peildatum 1 oktober van ieder schooljaar bij de schoolvestiging was ingeschreven. De schooljaren met het hoogste aantal leerlingen waren 2017-2018 (1.485 leerlingen) en 2016-2017 (1.470 leerlingen).

Kaart met scholen in de omgeving
Vechtdal College Ommen (nummer 1 op de kaart) met de dichtstbijzijnde scholen.
Kaart van de school met de tien dichtsbijzijnde scholen. Hierbij zijn de scholen genummerd van 1 tot en met 10. Nummer 1 is toegekend aan de schoolvestiging zelf: Vechtdal College Ommen.


Vechtdal College Ommen biedt voortgezet onderwijs van het type "VBO / MAVO / HAVO / VWO" met de denominatie "Bijzonder". aan 1.266 leerlingen in schooljaar 2023-2024. Er zijn 3 scholen met "Vechtdal College" in hun naam.

Advertentie:

Leerlingen per postcode
Leerlingaantallen naar de postcode van het huisadres van de leerlingen.








Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.






Bovenstaande grafiek toont het overzicht van het aantal leerlingen per postcode voor de 19 meest voorkomende postcodes van de huisadressen van de leerlingen van Vechtdal College Ommen in 2023-2024. Bekijk de data voor de eerdere schooljaren in de tabel.


Onderstaande tabel toont het aantal leerlingen van Vechtdal College Ommen per postcode van het huisadres van de leerling. Er is een kolom per schooljaar en de eerste kolom toont de som van het aantal leerlingen over alle schooljaren. De gegevens zijn van hoog naar laag gesorteerd op het aantal leerlingen per postcode in schooljaar 2023-2024. Er worden alleen postcodes weergeven waarbij het aantal leerlingen dat in schooljaar 2023-2024 naar Vechtdal College Ommen is gegaan minimaal vijf of meer leerlingen is.

PostcodeTotaal schooljaren2023-20242022-20232021-20222020-20212019-20202018-20192017-20182016-20172015-20162014-20152013-20142012-20132011-2012
77316.004445447450467509478493506508488446401366
76832.41021020221019320021222322320817414811493
77221.634808998108113129141149164150148140125
773234480666849292315770000
770192177747168677996898169634641
814881261635862697278766756524949
77071.133567188971181261191139781675743
772171432393743646461705459605972
815130530363132333129241916897
77112733026252430332221181213118
773830324242520232220182422282528
81521692017192119161010767710
773521820131312161618191623192013
74472701922252732282520172115910
773425018242523242118192020141212
814619217201820221515171411986
773721210111212131818201921222115
7702806766874348687
8147162591013182022211412954

De meeste leerlingen (445) van Vechtdal College Ommen wonen in schooljaar 2023-2024 in postcodegebied 7731.

Toelichting op het aantal leerlingen per postcode:

Vanaf schooljaar 2023-2024 mogen de gegevens alleen gedeeld worden als er minimaal vijf leerlingen uit een postcodegebied komen. Kleinere gebieden zijn daarom samengevoegd tot de categorie overige. Dit als gevolg van de toepassing van de privacyregels uit de AVG door DUO.

Soorten opleidingen
Aantal leerlingen per type opleiding per schooljaar.








Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.






Bovenstaande grafiek toont het aantal leerlingen per type opleiding per schooljaar voor Vechtdal College Ommen. Omdat sommige scholen gecombineerde brugklassen kennen, is het niet altijd duidelijk of een leerling onder VMBO, HAVO of VWO valt. Daarom zijn voor VMBO, HAVO en VWO de eerste 2 leerjaren onder de noemer 'Brugjaar' geplaatst. HAVO VWO combinatieklassen in leerjaar 3 worden als 'HAVO/VWO' weergegeven.

Met het filter boven de grafiek kan het totaal aantal leerlingen of het aantal mannelijke of vrouwelijke leerlingen worden weergegeven.

Leerlingen per leerjaar
Aantal leerlingen naar klas of leerjaar in schooljaar 2023-2024.








Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.






Bovenstaande grafiek toont de verdeling van leerlingen naar leerjaar in schooljaar 2023-2024 voor Vechtdal College Ommen. Vanaf schooljaar 2023-2024 worden de aantallen alleen getoond als er meer dan 5 leerlingen in een leerjaar voorkomen.


Onderstaande tabel toont het aantal leerlingen naar leerjaar dat op peildatum 1 oktober van schooljaar 2023-2024 bij Vechtdal College Ommen was ingeschreven:

LeerjaarAantal leerlingen schooljaar 2023-2024 van Vechtdal College Ommen
1222
2250
3287
4326
5130
651
Overige0

326 leerlingen van Vechtdal College Ommen zaten in schooljaar 2023-2024 in klas of leerjaar 4.

Leerjaren
Aantal leerlingen naar klas of leerjaar per schooljaar.








Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.






Bovenstaande lijngrafiek toont het totaal aantal leerlingen per leerjaar en per schooljaar voor Vechtdal College Ommen.

Klas, leergang, leerjaar of verblijfsjaar? Zie de toelichting.

Definitie van leerjaren:

Defintie van een klas (leergang):
Een klas wordt ook wel een leergang, leerjaar of verblijfsjaar genoemd. Leerjaar wordt gebruikt in het vmbo, de havo en het vwo. Voor het praktijkonderwijs is sprake van een verblijfsjaar omdat leerlingen in het praktijkonderwijs niet kunnen blijven zitten.
Leesvoorbeeld::
Het aantal leerlingen in klas 1 in schooljaar 2023-2024 zal meestal overeenkomen met het aantal leerlingen in klas 2 in schooljaar 2024-2025. Het verschil komt eventueel door zij-instroom, zij-uitstroom en zittenblijvers in zowel het 'oude' als het 'nieuwe' klassejaar. Zij-instroom komt van leerlingen die van een andere middelbareschool zijn gekomen. Zij-uitstroom zijn leerlingen die de school voor het behalen van een diploma hebben verlaten.
Percentage geslaagde leerlingen per schooljaar






Heel even geduld alsjeblieft...

de examen gegevens

worden geladen!







Bovenstaande grafiek toont het percentage geslaagde leerlingen naar geslacht per jaar. Het percentage geslaagde leerlingen is berekend door het aantal geslaagden te delen door het totaal aantal examenkandidaten in een jaar.

Meer over de eindexamens

Advertentie:

Slagingspercentages per type onderwijs per examenjaar

Gebruik de 2 keuzelijsten en selecteer op examenjaar of type onderwijs:







Heel even geduld alsjeblieft...

de examen gegevens

worden geladen!







Hoeveel procent van de leerlingen van Vechtdal College Ommen slaagt voor het examen? En wat is het verschil per examenjaar en per type onderwijs? Dat zie je in bovenstaand overzicht. Het gewogen gemiddelde voor alle type opleidingen is te kiezen als "Totaal", het gewogen gemiddelde voor alle beschikbare examenjaren als "Alle jaren".


Toelichting op de slagingspercentages voor Vechtdal College Ommen:
De kleuren rood, oranje en groen op de schaal van de grafiek zijn gebaseerd op landelijke cijfers voor alle types onderwijs in examenjaar (zie deze uitleg)
Rood is de eerste 10% observaties van het gewogen gemiddelde slagingspercentage van alle vestigingen in het voortgezet onderwijs, oranje is de volgende 15% en groen toont de beste 25% observaties).
Bekijk hier meer informatie over de berekening en een analyse voor alle middelbare scholen in Nederland.
Aantal leerlingen per gekozen profiel






Heel even geduld alsjeblieft...

de opleidingsgegevens worden geladen

voor Vechtdal College Ommen







Bovenstaand 'gestapeld staafdiagram' toont het aantal leerlingen per gekozen opleidingsprofiel per examenjaar. Standaard worden de (maximaal) vijf grootste opleidingen voor examenjaar 2022-2023 getoond. Het is mogelijk om zelf te kiezen welke opleidingen getoond worden.

Aantal opstromers (leerlingen die een niveau omhoog zijn gegaan) per schooljaar
Schooljaren 2013-2014 tot en met 2022-2023, Vechtdal College Ommen






Heel even geduld alsjeblieft...

de opstroomgegevens

worden geladen!







Aantal opstromers per schooljaar voor Vechtdal College Ommen.

Voor Vechtdal College Ommen zijn gegevens over opstromers bekend over de schooljaren 2013-2014 tot en met 2022-2023.

Percentage opstromers
2022-2023, Vechtdal College Ommen






Heel even geduld alsjeblieft...

de opstroomgegevens

worden geladen!







Percentage opstromers voor Vechtdal College Ommen, ten opzichte van het percentage voor de provincie Overijssel en Nederland.

In schooljaar 2022-2023 is 6,1% procent van de leerlingen van Vechtdal College Ommen naar een hoger schooltype gegaan.

Aantal afstromers (leerlingen die een niveau omlaag zijn gegaan) per schooljaar
Schooljaren 2013-2014 tot en met 2022-2023, Vechtdal College Ommen






Heel even geduld alsjeblieft...

de afstroomgegevens

worden geladen!







Aantal afstromers per schooljaar voor Vechtdal College Ommen.

Voor Vechtdal College Ommen zijn gegevens over afstromers bekend over de schooljaren 2013-2014 tot en met 2022-2023.

Percentage afstromers
2022-2023, Vechtdal College Ommen






Heel even geduld alsjeblieft...

de gegevens

worden geladen!







Percentage afstromers voor Vechtdal College Ommen, ten opzichte van het percentage voor de provincie Overijssel en Nederland.

In schooljaar 2022-2023 is 4,51% procent van de leerlingen van Vechtdal College Ommen naar een lager schooltype in het volgende leerjaar gegaan (het schooltype in 2022-2023 is voor deze leerlingen lager dan het schooltype in het vorige schooljaar, maar ze volgen wel les in een volgend leerjaar).

Advertentie:

Personeelsgegevens
Personeel in FTE en in personen








Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.






Bovenstaande grafiek toont de data over het personeel in FTE en personen voor het bestuur Stichting Vechtdal College. De linker vertikale-as toont de schaal voor het aantal FTE, de rechter vertikale-as toont de schaal voor het aantal personen.

Gegevens van DUO over het personeel in het voortgezet onderwijs.

Over de personeelsgegevens:

Dit deel van de pagina toont de personeelsdata voor het bestuur Stichting Vechtdal College. Vestiging Vechtdal College Ommen is 1 van de 3 vestigingen binnen het bestuur Stichting Vechtdal College. De personeelsgegevens zijn alleen beschikbaar voor het bestuur als geheel, de gegevens zijn helaas niet beschikbaar op het niveau van de vestiging. Vanuit DUO zijn personeelsgegevens beschikbaar in zowel aantallen personen als aantallen FTE (Voltijdsmedewerker of Full Time Equivalent in het Engels; FTE is een rekeneenheid voor de omvang van een functie en hierbij staat 1 FTE voor 1 volledige werkweek). De aantallen worden onderverdeeld naar type functie en soort dienstverband en naar geslacht en leeftijd van de medewerkers. De gegevens zijn beschikbaar per bestuur (bevoegd gezag) en per school (instelling, niveau BRIN nummer). De peildatum van de gegevens is 1 oktober. Gebruik het filter boven de grafieken om de data in aantal personen of in FTE (voltijdsmedewerkers) weer te geven. De personeelsgegevens voor alle scholen in de gemeente gemeente Ommen zijn in een duidelijk Excel document te downloaden als onderdeel van de download met alle data voor de gemeente Ommen.

De dataset voor alle scholen van DUO bevat gegevens over de periode van 2011 tot en met 2023. Hierbij is de data sinds 2021 helaas minder gedetailleerd dan de data over de eerdere jaren. Dit omdat DUO sinds 2021 alleen nog aantallen van 5 of groter publiceert. Het gevolg hiervan is bijvoorbeeld dat voor een school met 1 persoon directie in de grafiek met personeel naar functiegroep over 2020 nog 1 directiefunctie getoond wordt maar dat deze persoon vanaf 2021 op ‘functie onbekend’ wordt gerapporteerd. Dit is een gevolg van de regelgeving met betrekking tot de de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). De door DUO gebruikte bronnen zijn de schoolbesturen (bevoegde gezagen). Zij zijn wettelijk verplicht de gegevens over onderwijspersoneel aan DUO te leveren. Veelal verzorgen salarisverwerkers deze leveringen namens de schoolbesturen. De selectie is op basis van de reguliere formatie inclusief leraren in opleiding. Vervangers, gastdocenten, stagiairs en uitzendkrachten zijn niet meegeteld. Bovenschools personeel wordt wel meegeteld. Bij meerdere dienstverbanden per persoon per BRIN nummer, wordt de functie met de grootste betrekkingsomvang als ‘hoofdfunctie’ gedefinieerd. Deze hoofdfunctie bepaalt de indeling van de persoon in een functiegroep.

Personeel naar dienstverband
Personeel in tijdelijke of in vaste dienst








Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.






Bovenstaande grafiek toont de data over het personeel naar type dienstverband voor het bestuur Stichting Vechtdal College.

Gegevens van DUO over het personeel onderverdeeld naar de aard van het dienstverband van personeel (in vaste of tijdelijke dienst). Gebruik het filter boven de grafiek om de data in aantal personen of in FTE (voltijdsmedewerkers) weer te geven.

Personeel naar geslacht
Percentage vrouwen en mannen in dienst








Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.






Bovenstaande grafiek toont het de data over het personeel naar geslacht (vrouwelijk, mannelijk of onbekend) voor het bestuur Stichting Vechtdal College.

Overzicht van het percentage vrouwelijke en mannelijke personeelsleden in personen of FTE. Bekijk meer personeelsgegevens op de pagina over het onderwijsbestuur Stichting Vechtdal College.

Personeel per functiegroep
Aantal personen en FTE per functiegroep








Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.






Bovenstaande grafiek toont de data over het personeel per functiegroep voor het bestuur Stichting Vechtdal College.

Gebruikte functiegroepen: 1 - Onderwijsgevend personeel, 2 - Onderwijsondersteunend personeel (OOP/OBP), 3- Leraren in opleiding (LIO), 4 - Directie & 5 - Functiegroep onbekend. Onbekend is gebruikt als er minder dan 5 medewerkers in een groep voorkomen. En als de functiegroep van de dienstverbanden vanuit de salarisadministratie niet aan DUO is aangeleverd.

Personeel naar leeftijd
Percentage medewerkers per leeftijdsgroep








Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.






Bovenstaande grafiek toont het de data over het personeel per leeftijdsgroep voor het bestuur Stichting Vechtdal College.

Overzicht van het percentage personeelsleden in personen of FTE per leeftijdsgroep. Er zijn 7 leeftijdsgroepen gedefinieerd. De eerste groep begint bij ‘jonger dan 15 jaar’ en loopt met stappen van 10 jaar uit tot de laatste leeftijdscategorie die eindigt bij ‘65 jaar en ouder’.

Personeel naar FTE percentage
Percentage medewerkers per werktijdfactor








Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.






Bovenstaande grafiek toont het de data over het personeel naar FTE percentage voor het bestuur Stichting Vechtdal College.

FTE is een rekeneenheid. 1 FTE staat voor 1 voltijdsmedewerker. Dat is iemand die een volledige werkweek werkt. FTE is Engels voor ‘fulltime-equivalent’. Er zijn 3 categorieën voor het FTE percentage gedefinieerd. Dit zijn: 1 - personen met een betrekkingsomvang tussen de 0 en 0,5 FTE, 2 - personen met een betrekkingsomvang tussen de 0,5 en 0,8 FTE & 3- personen met een betrekkingsomvang die meer is dan 0,8 FTE.

Advertentie:

Onderzoek door de onderwijsinspectie
Voor deze vestiging en het bestuur van de school heeft de onderwijsinspectie de volgende onderzoeksgegevens gepubliceerd:
Type onderzoekResultaatPublicatiedatumInspectieObject
Onderwijsverslag 2015Geen eindoordeel12 januari 2024Toezicht VO vestigingVMBOGT
VO bureau-analyse tbv bulkaanmaak basisarrangementGeen eindoordeel11 januari 2023Toezicht VO vestigingHAVO
Onderwijsverslag 2015Basistoezicht17 juni 2016Toezicht VO vestigingVMBOGT
Onderwijsverslag 2015Voldoende17 juni 2016Toezicht VO vestigingVMBOGT
De leerlingen behalen in de onderbouw het opleidingsniveau dat mag worden verwacht.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De leerlingen behalen het opleidingsniveau dat mag worden verwacht.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De leerlingen lopen weinig vertraging op in de bovenbouw van de opleiding vmbo-b.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De leerlingen lopen weinig vertraging op in de bovenbouw van de opleiding vmbo-k.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De leerlingen lopen weinig vertraging op in de bovenbouw van de opleiding vmbo-gt.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De leerlingen lopen weinig vertraging op in de bovenbouw van de opleiding havo.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De leerlingen lopen weinig vertraging op in de bovenbouw van de opleiding vwo.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De leerlingen van de opleiding vmbo-b behalen voor het centraal examen de cijfers die mogen worden verwacht.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De leerlingen van de opleiding vmbo-k behalen voor het centraal examen de cijfers die mogen worden verwacht.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De leerlingen van de opleiding vmbo-gt behalen voor het centraal examen de cijfers die mogen worden verwacht.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De leerlingen van de opleiding havo behalen voor het centraal examen de cijfers die mogen worden verwacht.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De leerlingen van de opleiding vwo behalen voor het centraal examen de cijfers die mogen worden verwacht.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
Bij de opleiding vmbo-b zijn de verschillen tussen het cijfer voor het schoolexamen en het cijfer voor het centraal examen van een aanvaardbaar niveau.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
Bij de opleiding vmbo-k zijn de verschillen tussen het cijfer voor het schoolexamen en het cijfer voor het centraal examen van een aanvaardbaar niveau.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
Bij de opleiding vmbo-gt zijn de verschillen tussen het cijfer voor het schoolexamen en het cijfer voor het centraal examen van een aanvaardbaar niveau.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
Bij de opleiding havo zijn de verschillen tussen het cijfer voor het schoolexamen en het cijfer voor het centraal examen van een aanvaardbaar niveau.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
Bij de opleiding vwo zijn de verschillen tussen het cijfer voor het schoolexamen en het cijfer voor het centraal examen van een aanvaardbaar niveau.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De leerlingen in het praktijkonderwijs ontwikkelen zich volgens een individuele leerroute.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De leerlingen functioneren naar verwachting in de vervolgopleiding of het werkveld.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De leerlingen van het praktijkonderwijs functioneren naar verwachting in de vervolgopleiding of het werkveld.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
Het bevoegd gezag stelt bij plaatsing voor iedere leerling een ontwikkelingsperspectief vast.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De leerling ontvangt onderwijs zoals beschreven in het ontwikkelingsperspectief.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De school stelt vast of de leerlingen zich ontwikkelen conform het ontwikkelingsperspectief en maakt naar aanleiding hiervan beredeneerde keuzes.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De school zorgt voor een adequate overgang van zorgleerlingen die van andere scholen komen.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De school zorgt voor een adequate overgang van zorgleerlingen naar andere scholen.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De school bereidt de leerlingen en de ouders/verzorgers voor op de vervolgopleiding/arbeidsmarkt.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De school vervult haar rol in de zorgketen.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De school evalueert systematisch de opbrengsten.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De school werkt doelgericht aan de kwaliteit van de opbrengsten.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De school evalueert systematisch het onderwijsproces.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De school werkt doelgericht aan de verbetering van het onderwijsproces.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De school borgt de kwaliteit van het onderwijsproces.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De school bewaakt de kwaliteit van de sociale veiligheid.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De school bewaakt de kwaliteit van het onderwijs van de sociale en maatschappelijke ontwikkeling van leerlingen.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De schoolleiding zorgt dat de visie van de school op onderwijs vertaald is in concrete professionele normen voor leraren.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De schoolleiding zorgt voor draagvlak bij leraren voor de schooleigen visie en de daarvan afgeleide ambities en verbeterdoelen.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De schoolleiding stuurt via haar personeelsbeleid op het realiseren van de onderwijskundige doelen van de school.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De schoolleiding stuurt leraren(teams) aan om het onderwijsproces zelf vorm te geven passend bij de ambities van de school.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De schoolleiding verantwoordt zich intern over de gerealiseerde onderwijskwaliteit.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
Leraren evalueren de kwaliteit van het onderwijs die zij bieden.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
Leraren vullen het onderwijs in passend bij de onderwijsvisie van de school/afdeling.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
Leraren werken doelgericht aan hun bekwaamheden en de benodigde competenties voor het realiseren van de visie van de school.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
Lerarenteams verantwoorden zich over de bereikte resultaten van hun professionaliserings- en verbeteractiviteiten.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
Het bestuur heeft zicht op de kwaliteit van het onderwijs op de school/ de scholen en de daaronder vallende afdeling(en).3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
Het bestuur stuurt aantoonbaar op de verbetering van de onderwijskwaliteit.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
Het bestuur stuurt op de borging van de onderwijskwaliteit3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
Het bestuur verantwoordt zich op betrouwbare wijze over de geleverde onderwijskwaliteit en de verbetering daarvan.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
Het bestuur kan op langere termijn voldoen aan zijn financiële verplichtingen (solvabiliteit is hoger dan 0,2).3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
Het bestuur kan op korte termijn voldoen aan zijn financiële verplichting (liquiditeit is hoger dan 0,5).3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
Het bestuur houdt baten en lasten met elkaar in evenwicht (rentabiliteit ligt drie jaar boven nul).3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De jaarrekening voldoet aan de daarvoor geldende richtlijnen en de beleidsdoelstellingen zijn onderscheiden naar de belangrijkste activiteiten van de onderwijsinstelling.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De financiële buffer van het bestuur bedraagt niet meer dan de signaleringswaarde van driemaal:•10% van de totale baten van een klein bestuur (totale baten minder dan of gelijk aan € 6 miljoen);•op een glijdende schaal: tussen de 5% en 10% voor een middelgroot bestuur (totale baten meer dan € 6 miljoen, minder dan € 12 miljoen);•5% van de totale baten van een groot bestuur (totale baten meer dan of gelijk aan € 12 miljoen).3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
Er is een meerjarenbegroting voor de komende 5 jaar die aansluit op de beleidsdoelstellingen.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
Er zijn deugdelijke begrotingen voor het lopende en komende jaar.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De sociale opbrengsten zijn van voldoende niveau.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De aangeboden leerinhouden in de bovenbouw voor de vakken zijn dekkend voor de examenprogramma’s.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De aangeboden leerinhouden zijn dekkend voor de eisen die gesteld worden aan het praktijkonderwijs.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De aangeboden leerinhouden in de onderbouw voor de vakken voldoen aan de kerndoelen.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
Het aanbod voor de vakken vertoont een samenhangende opbouw.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De school heeft een aanbod voor de referentieniveaus taal dat past bij alle leerlingen.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De school heeft een aanbod voor de referentieniveaus rekenen dat past bij alle leerlingen.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De school heeft een aanbod dat afgestemd is op (hoog)begaafde leerlingen.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De school heeft een specifiek aanbod om de sociale en maatschappelijk competenties van leerlingen te ontwikkelen passend bij de wettelijke voorschriften.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De school heeft een aanbod dat past bij haar eigen doelen.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
Het aanbod is afgestemd op het vervolgonderwijs of de beroepspraktijk.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De school programmeert voor iedere leerling voldoende onderwijstijd.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De school realiseert minimaal de wettelijk verplichte onderwijstijd.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De leerlingen maken efficiënt gebruik van de onderwijstijd.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De school heeft een effectief beleid om schoolverzuim te voorkomen.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De leraren bevorderen door hun handelen de verwerving van sociale en maatschappelijke competenties van leerlingen.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De school en haar omgeving vormen een gezamenlijke pedagogische gemeenschap.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De school vormt een sociaal veilige gemeenschap.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De school ondersteunt de leerlingen en de ouders/verzorgers bij de keuzes tijdens de schoolloopbaan.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De school kent een op ondersteuning en begeleiding gerichte cultuur.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De school is gericht op het stimuleren van talent.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De school is gericht op het leveren van (intellectuele) prestaties.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De leraar past de onderwijskundige ambities/doelen, die op schoolniveau zijn geformuleerd, toe in zijn les.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De onderwijsactiviteit heeft een doelgerichte opbouw.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De leraar geeft een begrijpelijke uitleg.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De leerlingen zijn actief betrokken.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De leerlingen krijgen effectieve feedback op hun leerproces.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De leraar hanteert adequate vakdidactische principes.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De leraar stimuleert de leerlingen tot het leveren van hoge prestaties.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De leraar stimuleert leerlingen tot denk- en leerstrategieën.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De leraren gebruiken bij de vormgeving van hun onderwijs de analyse van de prestaties van de leerlingen.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De leraar stemt de instructie af op verschillen tussen leerlingen.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De leraar stemt de verwerking af op verschillen tussen leerlingen.3: voldoende17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De school volgt systematisch de vorderingen van de leerlingen aan de hand van genormeerde toetsen.4: goed17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De school bepaalt wat de onderwijs- en ondersteuningsbehoefte is van individuele of groepen leerlingen.4: goed17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De school heeft doelen gesteld die erop gericht zijn om achterstanden te bestrijden.4: goed17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
De school voert de ondersteuning planmatig uit.4: goed17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
Door of namens het bestuur is de vastgestelde schoolgids naar de inspectie gestuurd en deze schoolgids bevat de onderzochte onderdelen (WVO, art. 24c en 24a).ja17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
Door of namens het bestuur is het vastgestelde schoolplan naar de inspectie gestuurd en dit schoolplan bevat de onderzochte onderdelen (art. 24c en 24 WVO).ja17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
Door of namens het bestuur zijn het Examenreglement en het PTA naar de inspectie gestuurd en deze documenten bevatten de onderzochte onderdelen (Eindexamenbesluit art. 31).ja17 juni 2016Onderzoek VO vestigingVMBOGT
VO bureau-analyse tbv bulkaanmaak basisarrangementBasistoezicht28 november 2013Toezicht VO vestigingHAVO
VO bureau-analyse tbv bulkaanmaak basisarrangementVoldoende28 november 2013Toezicht VO vestigingHAVO
VO bureau-analyse tbv bulkaanmaak basisarrangementBasistoezicht27 november 2013Toezicht VO vestigingVMBOK
VO bureau-analyse tbv bulkaanmaak basisarrangementVoldoende27 november 2013Toezicht VO vestigingVMBOK
EindoordeelVoldoende28 juli 2023Toezicht BestuurStichting Vechtdal College
Oordeel over de financiële continuïteitBasistoezicht7 januari 2014Toezicht BestuurStichting Vechtdal College

De gegevens in bovenstaande tabel komen uit de open data van de Inspectie van het Onderwijs en zijn het meest recent bijgewerkt op 1 december 2024.

Bekijk de onderliggende inspectierapporten op de website van de Inspectie van het Onderwijs.

Tabelgebruik:

  • Zoek in de tabel met het zoekveld boven de tabel. De rijen van de tabel worden hiermee gefilterd zodat alleen rijen waar de zoekterm in voorkomt getoond worden.
  • Sorteer de inhoud van de tabel door op de kolomtitels te klikken.
  • Blader door de tabel met de knoppen rechtsonder de tabel.
  • Op kleine schermen: Verschuif de tabel horizontaal om alle kolommen te zien (de 1e kolom blijft vast in beeld staan).
Aantal zittenblijvers per schooljaar
Schooljaren 2013-2014 tot en met 2022-2023, Vechtdal College Ommen






Heel even geduld alsjeblieft...

de zittenblijfgegevens

worden geladen!







Aantal zittenblijvers per schooljaar voor Vechtdal College Ommen.

Voor Vechtdal College Ommen zijn gegevens over zittenblijvers bekend over de schooljaren 2013-2014 tot en met 2022-2023.

Percentage zittenblijvers
2022-2023, Vechtdal College Ommen






Heel even geduld alsjeblieft...

de gegevens

worden geladen!







Percentage zittenblijvers voor Vechtdal College Ommen, ten opzichte van het percentage voor de provincie Overijssel en Nederland.

In schooljaar 2022-2023 is 5,7% procent van de leerlingen van Vechtdal College Ommen blijven zitten. Deze leerlingen deden nog een jaar hetzelfde leerjaar, hetzij in hetzelfde schooltype als in schooljaar 2022-2023 of dit was in een lagere soort onderwijs.

Gegevens van deze middelbare-schoolvestiging
Organisatiegegevens van DUO van 9 december 2024.

Vestigingsnaam: Vechtdal College Ommen.

BRIN en vestigingsnummer: 02UX06.

Denominatie: Bijzonder.

Soort onderwijs: VBO / MAVO / HAVO / VWO.

Schoolnaam: Vechtdal College Scholengemeenschap voor Atheneum Havo Mavo Vbo Lwoo.

Schoolbestuur: Stichting Vechtdal College. Bestuursnummer: 40722.

Adres: Balkerweg 2, 7731RZ, Ommen. Gemeente Ommen, Overijssel. Telefoon: 0529408330.

Website van de school: https://www.vechtdalcollege.nl/

Titel van de website: Vechtdal College | VO | Hardenberg | Ommen | Dedemsvaart

Organisatiestructuur: Vechtdal College Ommen is 1 van de 3 vestigingen binnen de school Vechtdal College Scholengemeenschap voor Atheneum Havo Mavo Vbo Lwoo en binnen het bestuur Stichting Vechtdal College. Er zijn 298 vestigingen in het voortgezet onderwijs met deze organisatiestructuur met meer dan 1 vestiging bij 1 school, waarbij de school de enige binnen het bestuur is (op een totaal van 1.622 schoolvestigingen).

Vakantiespreiding: Vechtdal College Ommen valt in de vakantieregio Noord Nederland.

Download alle informatie!
Download hier alle gegevens voor het primair onderwijs in de gemeente Ommen via de download website van OpenInfo.nl. Meer dan 25 bronbestanden handig gecombineerd in 1 Excel document met alle schoolverstigingen voor de gemeente.

Download alle informatie over het (voortgezet) onderwijs in de gemeente Ommen. Overzichtelijk met alle onderwerpen voor alle scholen en alle jaren. In meerdere duidelijke Excel sheets met filters en grafieken.

Download!

Advertentie:

Middelbare school Vechtdal College Ommen ligt in de buurt Kern Ommen - Laarakkers

Hier zie je 2 van de meer dan 250 onderwerpen die op de pagina over de buurt Kern Ommen - Laarakkers getoond worden: (1) Het gemiddelde inkomen per inwoner per jaar. En (2) het aantal bij de politie gemelde misdrijven per 1.000 inwoners per jaar.

Inkomen in de buurt Kern Ommen - Laarakkers
€23.800 bruto per inwoner per jaar






Heel even geduld alsjeblieft...

de inkomensgegevens worden geladen!







Bevolking, inkomen: gemiddeld bruto inkomen per inwoner per jaar.

Misdrijven in de buurt Kern Ommen - Laarakkers
36 per 1.000 inwoners per jaar






Heel even geduld alsjeblieft...

de buurtgegevens worden geladen!







Misdaad per buurt: aantal misdrijven totaal per 1.000 inwoners per jaar.

Tips bij de keuze van een middelbare school
  1. Wat is het door de basisschool afgegeven advies qua niveau (praktijkschool, VMBO, HAVO of VWO)? Met name als het niveau nog niet volledig duidelijk is kan het prettig zijn als de middelbare school ruimte biedt om dit nader te bepalen. Dan is een brede school met meer niveaus en 1 of 2 brugklasjaren een voordeel.
  2. Heb je voorkeur voor een school met een bepaalde geloofsovertuiging of een specifiek onderwijsconcept? Voelt je kind zich prettiger op een grotere of kleinere schoolvestiging qua aantal leerlingen?
  3. Hoe gaat de school om met kinderen met dyslexie of andere leerproblemen? Zijn er speciale regels zoals minder strenge beoordeling en extra tijd?
  4. Hoe ziet het rooster van de school eruit? Naast een traditioneel klassikaal rooster bieden steeds meer scholen flexibele roosters waarbij leerlingen naar behoefte een deel van de lesuren zelf kunnen invullen om extra ondersteuning of extra uitdaging te vinden.
  5. Is er buiten de reguliere lessen extra aandacht voor bepaalde thema's? Bijvoorbeeld op het gebied van sport, extra talen, informatietechnologie of cultuur?
  6. Welke keuzevakken biedt de school? In de derde van de HAVO en het VWO wordt de profielkeuze gemaakt. Er is keuze uit vier verschillende profielen. Elke middelbare school biedt alle vier de profielen aan. Daarnaast wordt een keuze gemaakt voor één of twee profielkeuzevakken. Hierbij biedt iedere middelbare school een andere selectie aan keuzevakken. De verschillen hiertussen zijn groot. Op de ene school kun je kiezen tussen filosofie, muziek, drama en kunstgeschiedenis. Op een andere school tussen informatica, natuur, leven & technologie of Chinees.
Gebruikte open data bronnen

Voor de informatie over middelbare scholen op deze pagina zijn verschillende bronnen over het primair onderwijs en het voortgezet onderwijs gecombineerd. Veel van de bronnen hebben een aparte dataset per jaar. In totaal zijn meer dan 10 data bestanden gebruikt. Deze bestanden komen van de Dienst Uitvoering Onderwijs en van de Onderwijs inspectie. Zie de bronbeschrijving voor meer informatie:

Bronbeschrijving
Gerelateerde informatie

Bekijk het overzicht van de 2 middelbare scholen in de gemeente Ommen op de overzichtspagina voor Ommen.

Interessant? Blijf op de hoogte!

Ontvang een e-mail als de informatie is bijgewerkt. Maximaal 2 per jaar en niets anders dan dat.

Inschrijven
Bedankje voor "alle cijfers"

Jouw steun in de vorm van een donatie (bijvoorbeeld voor een kopje koffie) of het verder bekend maken van AlleCijfers door deze pagina met anderen te delen is van harte welkom!

Inspireer anderen en deel deze pagina:
Deel deze pagina: