Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Onderstaande tabel toont het aantal leerlingen per schooljaar dat bij Comenius Lyceum MAVO en Beroepsonderwijs Capelle is ingeschreven:
Schooljaar | Aantal leerlingen Comenius Lyceum MAVO en Beroepsonderwijs Capelle | % verschil t.o.v. vorig schooljaar |
---|---|---|
2023-2024 | 2.129 | 9,4% |
2022-2023 | 1.946 | 5,8% |
2021-2022 | 1.839 | -0,05% |
2020-2021 | 1.840 | -2,23% |
2019-2020 | 1.882 | -4,81% |
2018-2019 | 1.977 | -4,49% |
2017-2018 | 2.070 | 3,60% |
2016-2017 | 1.998 | 6,6% |
2015-2016 | 1.875 | 79% |
2014-2015 | 1.045 | 13% |
2013-2014 | 924 | 0,43% |
2012-2013 | 920 | -2,85% |
2011-2012 | 947 | geen data |
Het aantal leerlingen per schooljaar is bepaald op basis van de data van DUO over leerlingen per schoolvestiging. Hierbij geldt het aantal leerlingen dat op peildatum 1 oktober van ieder schooljaar bij de schoolvestiging was ingeschreven. Het meest recente schooljaar 2023-2024 is ook het schooljaar met het hoogste aantal leerlingen.
Comenius Lyceum MAVO en Beroepsonderwijs Capelle biedt voortgezet onderwijs van het type "VBO / MAVO / HAVO / VWO" met de denominatie "Bijzonder". aan 2.129 leerlingen in schooljaar 2023-2024. Er zijn 20 scholen met "Comenius" in hun naam.
Advertentie:
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Onderstaande tabel toont het aantal leerlingen van Comenius Lyceum MAVO en Beroepsonderwijs Capelle per postcode van het huisadres van de leerling. Er is een kolom per schooljaar en de eerste kolom toont de som van het aantal leerlingen over alle schooljaren. De gegevens zijn van hoog naar laag gesorteerd op het aantal leerlingen per postcode in schooljaar 2023-2024. Er worden alleen postcodes weergeven waarbij het aantal leerlingen dat in schooljaar 2023-2024 naar Comenius Lyceum MAVO en Beroepsonderwijs Capelle is gegaan minimaal vijf of meer leerlingen is.
Postcode | Totaal schooljaren | 2023-2024 | 2022-2023 | 2021-2022 | 2020-2021 | 2019-2020 | 2018-2019 | 2017-2018 | 2016-2017 | 2015-2016 | 2014-2015 | 2013-2014 | 2012-2013 | 2011-2012 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2904 | 1.827 | 179 | 167 | 137 | 137 | 140 | 149 | 159 | 177 | 184 | 124 | 105 | 89 | 80 |
2903 | 1.182 | 153 | 113 | 91 | 89 | 90 | 104 | 118 | 112 | 102 | 53 | 52 | 51 | 54 |
2902 | 1.352 | 150 | 133 | 104 | 108 | 117 | 122 | 118 | 126 | 121 | 65 | 61 | 64 | 63 |
2907 | 1.451 | 125 | 113 | 113 | 120 | 136 | 150 | 153 | 153 | 141 | 74 | 64 | 57 | 52 |
3059 | 1.074 | 123 | 129 | 126 | 120 | 109 | 106 | 109 | 79 | 67 | 31 | 24 | 24 | 27 |
3067 | 1.102 | 117 | 102 | 100 | 109 | 100 | 101 | 99 | 98 | 88 | 48 | 54 | 44 | 42 |
2901 | 1.723 | 115 | 111 | 118 | 138 | 156 | 170 | 161 | 161 | 163 | 107 | 108 | 111 | 104 |
3068 | 1.199 | 113 | 109 | 123 | 119 | 120 | 119 | 124 | 116 | 114 | 35 | 31 | 37 | 39 |
2905 | 1.117 | 112 | 105 | 100 | 84 | 91 | 94 | 111 | 118 | 106 | 60 | 53 | 45 | 38 |
3069 | 737 | 85 | 76 | 60 | 56 | 62 | 75 | 75 | 62 | 63 | 35 | 31 | 27 | 30 |
2914 | 543 | 73 | 64 | 59 | 60 | 45 | 45 | 45 | 42 | 37 | 24 | 14 | 14 | 21 |
3066 | 578 | 72 | 65 | 57 | 49 | 43 | 50 | 48 | 42 | 32 | 34 | 28 | 27 | 31 |
2911 | 833 | 72 | 73 | 70 | 78 | 75 | 91 | 100 | 78 | 68 | 41 | 25 | 30 | 32 |
2909 | 609 | 72 | 74 | 61 | 62 | 61 | 59 | 54 | 46 | 42 | 23 | 20 | 18 | 17 |
2906 | 717 | 70 | 56 | 76 | 64 | 71 | 68 | 70 | 62 | 52 | 28 | 34 | 29 | 37 |
3065 | 592 | 62 | 49 | 48 | 44 | 43 | 45 | 49 | 48 | 46 | 35 | 36 | 43 | 44 |
2925 | 552 | 48 | 44 | 41 | 47 | 40 | 46 | 46 | 58 | 55 | 37 | 25 | 30 | 35 |
2923 | 403 | 41 | 43 | 36 | 40 | 47 | 40 | 37 | 44 | 42 | 8 | 3 | 9 | 13 |
2931 | 346 | 37 | 29 | 30 | 27 | 24 | 28 | 32 | 27 | 29 | 21 | 20 | 19 | 23 |
2912 | 447 | 31 | 30 | 32 | 40 | 40 | 41 | 52 | 58 | 41 | 17 | 13 | 22 | 30 |
2924 | 251 | 26 | 24 | 21 | 23 | 23 | 25 | 27 | 23 | 24 | 14 | 8 | 6 | 7 |
2922 | 314 | 24 | 24 | 28 | 31 | 32 | 35 | 31 | 33 | 30 | 8 | 9 | 11 | 18 |
2908 | 197 | 24 | 17 | 13 | 12 | 13 | 12 | 13 | 13 | 18 | 10 | 11 | 20 | 21 |
2926 | 273 | 23 | 23 | 26 | 23 | 27 | 28 | 29 | 28 | 27 | 19 | 8 | 8 | 4 |
2761 | 150 | 22 | 13 | 18 | 16 | 21 | 18 | 14 | 9 | 5 | 4 | 2 | 3 | 5 |
3064 | 170 | 21 | 15 | 14 | 10 | 4 | 9 | 17 | 21 | 21 | 10 | 11 | 9 | 8 |
2921 | 139 | 14 | 10 | 10 | 14 | 17 | 21 | 17 | 12 | 11 | 7 | 1 | 3 | 2 |
2935 | 168 | 12 | 12 | 17 | 14 | 11 | 13 | 17 | 19 | 23 | 8 | 7 | 8 | 7 |
3061 | 162 | 8 | 8 | 13 | 15 | 17 | 16 | 19 | 13 | 16 | 10 | 11 | 7 | 9 |
3063 | 181 | 7 | 7 | 6 | 8 | 18 | 23 | 25 | 29 | 20 | 7 | 11 | 11 | 9 |
3034 | 63 | 6 | 7 | 8 | 6 | 6 | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 2 | 2 | 5 |
3071 | 35 | 5 | 9 | 8 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 0 | 1 | 1 | 1 | 1 |
De meeste leerlingen (179) van Comenius Lyceum MAVO en Beroepsonderwijs Capelle wonen in schooljaar 2023-2024 in postcodegebied 2904.
Vanaf schooljaar 2023-2024 mogen de gegevens alleen gedeeld worden als er minimaal vijf leerlingen uit een postcodegebied komen. Kleinere gebieden zijn daarom samengevoegd tot de categorie overige. Dit als gevolg van de toepassing van de privacyregels uit de AVG door DUO.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Met het filter boven de grafiek kan het totaal aantal leerlingen of het aantal mannelijke of vrouwelijke leerlingen worden weergegeven.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Onderstaande tabel toont het aantal leerlingen naar leerjaar dat op peildatum 1 oktober van schooljaar 2023-2024 bij Comenius Lyceum MAVO en Beroepsonderwijs Capelle was ingeschreven:
Leerjaar | Aantal leerlingen schooljaar 2023-2024 van Comenius Lyceum MAVO en Beroepsonderwijs Capelle |
---|---|
1 | 405 |
2 | 447 |
3 | 377 |
4 | 497 |
5 | 311 |
6 | 92 |
Overige | 0 |
497 leerlingen van Comenius Lyceum MAVO en Beroepsonderwijs Capelle zaten in schooljaar 2023-2024 in klas of leerjaar 4.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Klas, leergang, leerjaar of verblijfsjaar? Zie de toelichting.
Heel even geduld alsjeblieft...
de examen gegevens
worden geladen!
Bovenstaande grafiek toont het percentage geslaagde leerlingen naar geslacht per jaar. Het percentage geslaagde leerlingen is berekend door het aantal geslaagden te delen door het totaal aantal examenkandidaten in een jaar.
Meer over de eindexamensAdvertentie:
Gebruik de 2 keuzelijsten en selecteer op examenjaar of type onderwijs:
Heel even geduld alsjeblieft...
de examen gegevens
worden geladen!
Hoeveel procent van de leerlingen van Comenius Lyceum MAVO en Beroepsonderwijs Capelle slaagt voor het examen? En wat is het verschil per examenjaar en per type onderwijs? Dat zie je in bovenstaand overzicht. Het gewogen gemiddelde voor alle type opleidingen is te kiezen als "Totaal", het gewogen gemiddelde voor alle beschikbare examenjaren als "Alle jaren".
Heel even geduld alsjeblieft...
de opleidingsgegevens worden geladen
voor Comenius Lyceum MAVO en Beroepsonderwijs Capelle
Bovenstaand 'gestapeld staafdiagram' toont het aantal leerlingen per gekozen opleidingsprofiel per examenjaar. Standaard worden de (maximaal) vijf grootste opleidingen voor examenjaar 2022-2023 getoond. Het is mogelijk om zelf te kiezen welke opleidingen getoond worden.
Heel even geduld alsjeblieft...
de opstroomgegevens
worden geladen!
Voor Comenius Lyceum MAVO en Beroepsonderwijs Capelle zijn gegevens over opstromers bekend over de schooljaren 2013-2014 tot en met 2022-2023.
Heel even geduld alsjeblieft...
de opstroomgegevens
worden geladen!
In schooljaar 2022-2023 is 3,60% procent van de leerlingen van Comenius Lyceum MAVO en Beroepsonderwijs Capelle naar een hoger schooltype gegaan.
Heel even geduld alsjeblieft...
de afstroomgegevens
worden geladen!
Voor Comenius Lyceum MAVO en Beroepsonderwijs Capelle zijn gegevens over afstromers bekend over de schooljaren 2013-2014 tot en met 2022-2023.
Heel even geduld alsjeblieft...
de gegevens
worden geladen!
In schooljaar 2022-2023 is 2,11% procent van de leerlingen van Comenius Lyceum MAVO en Beroepsonderwijs Capelle naar een lager schooltype in het volgende leerjaar gegaan (het schooltype in 2022-2023 is voor deze leerlingen lager dan het schooltype in het vorige schooljaar, maar ze volgen wel les in een volgend leerjaar).
Advertentie:
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Gegevens van DUO over het personeel in het voortgezet onderwijs.
Dit deel van de pagina toont de personeelsdata voor de school Comenius College Chr. SGM voor vwo havo vmbo lwoo. Vestiging Comenius Lyceum MAVO en Beroepsonderwijs Capelle is 1 van de 5 voortgezet onderwijs vestigingen binnen de school Comenius College Chr. SGM voor vwo havo vmbo lwoo en school Comenius College Chr. SGM voor vwo havo vmbo lwoo valt samen met 15 andere scholen onder het bestuur CVO te Rotterdam e.o.. De personeelsgegevens zijn alleen beschikbaar voor de school als geheel, de gegevens zijn helaas niet beschikbaar op het niveau van de vestiging. Vanuit DUO zijn personeelsgegevens beschikbaar in zowel aantallen personen als aantallen FTE (Voltijdsmedewerker of Full Time Equivalent in het Engels; FTE is een rekeneenheid voor de omvang van een functie en hierbij staat 1 FTE voor 1 volledige werkweek). De aantallen worden onderverdeeld naar type functie en soort dienstverband en naar geslacht en leeftijd van de medewerkers. De gegevens zijn beschikbaar per bestuur (bevoegd gezag) en per school (instelling, niveau BRIN nummer). De peildatum van de gegevens is 1 oktober. Gebruik het filter boven de grafieken om de data in aantal personen of in FTE (voltijdsmedewerkers) weer te geven. De personeelsgegevens voor alle scholen in de gemeente gemeente Capelle aan den IJssel zijn in een duidelijk Excel document te downloaden als onderdeel van de download met alle data voor de gemeente Capelle aan den IJssel.
De dataset voor alle scholen van DUO bevat gegevens over de periode van 2011 tot en met 2023. Hierbij is de data sinds 2021 helaas minder gedetailleerd dan de data over de eerdere jaren. Dit omdat DUO sinds 2021 alleen nog aantallen van 5 of groter publiceert. Het gevolg hiervan is bijvoorbeeld dat voor een school met 1 persoon directie in de grafiek met personeel naar functiegroep over 2020 nog 1 directiefunctie getoond wordt maar dat deze persoon vanaf 2021 op ‘functie onbekend’ wordt gerapporteerd. Dit is een gevolg van de regelgeving met betrekking tot de de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). De door DUO gebruikte bronnen zijn de schoolbesturen (bevoegde gezagen). Zij zijn wettelijk verplicht de gegevens over onderwijspersoneel aan DUO te leveren. Veelal verzorgen salarisverwerkers deze leveringen namens de schoolbesturen. De selectie is op basis van de reguliere formatie inclusief leraren in opleiding. Vervangers, gastdocenten, stagiairs en uitzendkrachten zijn niet meegeteld. Bovenschools personeel wordt wel meegeteld. Bij meerdere dienstverbanden per persoon per BRIN nummer, wordt de functie met de grootste betrekkingsomvang als ‘hoofdfunctie’ gedefinieerd. Deze hoofdfunctie bepaalt de indeling van de persoon in een functiegroep.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Gegevens van DUO over het personeel onderverdeeld naar de aard van het dienstverband van personeel (in vaste of tijdelijke dienst). Gebruik het filter boven de grafiek om de data in aantal personen of in FTE (voltijdsmedewerkers) weer te geven.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Overzicht van het percentage vrouwelijke en mannelijke personeelsleden in personen of FTE. Bekijk meer personeelsgegevens op de pagina over het onderwijsbestuur CVO te Rotterdam e.o..
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Gebruikte functiegroepen: 1 - Onderwijsgevend personeel, 2 - Onderwijsondersteunend personeel (OOP/OBP), 3- Leraren in opleiding (LIO), 4 - Directie & 5 - Functiegroep onbekend. Onbekend is gebruikt als er minder dan 5 medewerkers in een groep voorkomen. En als de functiegroep van de dienstverbanden vanuit de salarisadministratie niet aan DUO is aangeleverd.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
Overzicht van het percentage personeelsleden in personen of FTE per leeftijdsgroep. Er zijn 7 leeftijdsgroepen gedefinieerd. De eerste groep begint bij ‘jonger dan 15 jaar’ en loopt met stappen van 10 jaar uit tot de laatste leeftijdscategorie die eindigt bij ‘65 jaar en ouder’.
Heel even geduld alsjeblieft: je apparaat laadt de grafieken van Allecijfers.nl.
FTE is een rekeneenheid. 1 FTE staat voor 1 voltijdsmedewerker. Dat is iemand die een volledige werkweek werkt. FTE is Engels voor ‘fulltime-equivalent’. Er zijn 3 categorieën voor het FTE percentage gedefinieerd. Dit zijn: 1 - personen met een betrekkingsomvang tussen de 0 en 0,5 FTE, 2 - personen met een betrekkingsomvang tussen de 0,5 en 0,8 FTE & 3- personen met een betrekkingsomvang die meer is dan 0,8 FTE.
Advertentie:
Type onderzoek | Resultaat | Publicatiedatum | Inspectie | Object |
---|---|---|---|---|
Onderwijsverslag 2016 | Geen eindoordeel | 12 januari 2024 | Toezicht VO vestiging | VWO |
Onderzoek | Geen eindoordeel | 12 januari 2024 | Toezicht VO vestiging | VMBOK |
Onderzoek | Geen eindoordeel | 2 januari 2023 | Toezicht VO vestiging | VMBOK |
Vierjaarlijks onderzoek bestuur en scholen/opleidingen | Geen eindoordeel | 22 juni 2021 | Toezicht VO vestiging | VMBOB |
Herstelonderzoek | Voldoende | 12 januari 2021 | Toezicht VO vestiging | HAVO |
Kwaliteitszorg | Goed | 12 januari 2021 | Onderzoek VO vestiging | HAVO |
Kwaliteitscultuur | Voldoende | 12 januari 2021 | Onderzoek VO vestiging | HAVO |
Zicht op ontwikkeling en begeleiding | Voldoende | 12 januari 2021 | Onderzoek VO vestiging | HAVO |
Didactisch handelen | Voldoende | 12 januari 2021 | Onderzoek VO vestiging | HAVO |
Toetsing en afsluiting | Voldoende | 12 januari 2021 | Onderzoek VO vestiging | HAVO |
Resultaten | Voldoende | 12 januari 2021 | Onderzoek VO vestiging | HAVO |
Veiligheid | Voldoende | 12 januari 2021 | Onderzoek VO vestiging | HAVO |
Kwaliteitszorg en ambitie | Voldoende | 20 september 2019 | Onderzoek VO vestiging | HAVO |
Kwaliteitszorg | Voldoende | 20 september 2019 | Onderzoek VO vestiging | HAVO |
Kwaliteitscultuur | Voldoende | 20 september 2019 | Onderzoek VO vestiging | HAVO |
Onderwijsproces | Voldoende | 20 september 2019 | Onderzoek VO vestiging | HAVO |
Zicht op ontwikkeling en begeleiding | Voldoende | 20 september 2019 | Onderzoek VO vestiging | HAVO |
Didactisch handelen | Voldoende | 20 september 2019 | Onderzoek VO vestiging | HAVO |
Toetsing en afsluiting | Voldoende | 20 september 2019 | Onderzoek VO vestiging | HAVO |
Schoolklimaat | Voldoende | 20 september 2019 | Onderzoek VO vestiging | HAVO |
Veiligheid | Voldoende | 20 september 2019 | Onderzoek VO vestiging | HAVO |
Herstelonderzoek | Zeer zwak | 25 september 2018 | Toezicht VO vestiging | HAVO |
Kwaliteitscultuur | Voldoende | 25 september 2018 | Onderzoek VO vestiging | HAVO |
Didactisch handelen | Voldoende | 25 september 2018 | Onderzoek VO vestiging | HAVO |
Veiligheid | Voldoende | 25 september 2018 | Onderzoek VO vestiging | HAVO |
De school evalueert systematisch de opbrengsten. | 3: voldoende | 21 september 2017 | Onderzoek VO vestiging | HAVO |
De school werkt doelgericht aan de kwaliteit van de opbrengsten. | 3: voldoende | 21 september 2017 | Onderzoek VO vestiging | HAVO |
De school evalueert systematisch het onderwijsproces. | 3: voldoende | 21 september 2017 | Onderzoek VO vestiging | HAVO |
De school werkt doelgericht aan de verbetering van het onderwijsproces. | 3: voldoende | 21 september 2017 | Onderzoek VO vestiging | HAVO |
De leerlingen maken efficiënt gebruik van de onderwijstijd. | 3: voldoende | 21 september 2017 | Onderzoek VO vestiging | HAVO |
De leraar geeft een begrijpelijke uitleg. | 3: voldoende | 21 september 2017 | Onderzoek VO vestiging | HAVO |
De leerlingen zijn actief betrokken. | 3: voldoende | 21 september 2017 | Onderzoek VO vestiging | HAVO |
De leerlingen krijgen effectieve feedback op hun leerproces. | 3: voldoende | 21 september 2017 | Onderzoek VO vestiging | HAVO |
De school volgt systematisch de vorderingen van de leerlingen aan de hand van genormeerde toetsen. | 3: voldoende | 21 september 2017 | Onderzoek VO vestiging | HAVO |
De school bepaalt wat de onderwijs- en ondersteuningsbehoefte is van individuele of groepen leerlingen. | 3: voldoende | 21 september 2017 | Onderzoek VO vestiging | HAVO |
De school voert de ondersteuning planmatig uit. | 3: voldoende | 21 september 2017 | Onderzoek VO vestiging | HAVO |
Examencijfers voor de afdeling havo | 1: Onder de norm | 21 september 2017 | Onderzoek VO vestiging | HAVO |
Onderwijspositie t.o.v. advies PO | 2: Boven de norm | 21 september 2017 | Onderzoek VO vestiging | HAVO |
Onderbouwsnelheid | 1: Onder de norm | 21 september 2017 | Onderzoek VO vestiging | HAVO |
Bovenbouwsucces voor de afdeling havo | 1: Onder de norm | 21 september 2017 | Onderzoek VO vestiging | HAVO |
Onderzoek | Voldoende | 29 augustus 2017 | Toezicht VO vestiging | VMBOB |
Onderwijsverslag 2016 | Voldoende | 18 maart 2016 | Toezicht VO vestiging | VWO |
Onderwijsverslag 2016 | Geen eindoordeel | 18 maart 2016 | Toezicht VO vestiging | VMBOGT |
De leerlingen behalen in de onderbouw het opleidingsniveau dat mag worden verwacht. | 3: voldoende | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | HAVO |
De leerlingen lopen weinig vertraging op in de bovenbouw van de opleiding havo. | 3: voldoende | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | HAVO |
Bij de opleiding havo zijn de verschillen tussen het cijfer voor het schoolexamen en het cijfer voor het centraal examen van een aanvaardbaar niveau. | 3: voldoende | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | HAVO |
De school werkt doelgericht aan de kwaliteit van de opbrengsten. | 3: voldoende | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | HAVO |
De school evalueert systematisch het onderwijsproces. | 3: voldoende | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | HAVO |
De school werkt doelgericht aan de verbetering van het onderwijsproces. | 3: voldoende | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | HAVO |
De leerlingen maken efficiënt gebruik van de onderwijstijd. | 3: voldoende | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | HAVO |
De onderwijsactiviteit heeft een doelgerichte opbouw. | 3: voldoende | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | HAVO |
De leraar geeft een begrijpelijke uitleg. | 3: voldoende | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | HAVO |
De leerlingen zijn actief betrokken. | 3: voldoende | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | HAVO |
De school volgt systematisch de vorderingen van de leerlingen aan de hand van genormeerde toetsen. | 3: voldoende | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | HAVO |
De school bepaalt wat de onderwijs- en ondersteuningsbehoefte is van individuele of groepen leerlingen. | 3: voldoende | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | HAVO |
De school heeft doelen gesteld die erop gericht zijn om achterstanden te bestrijden. | 3: voldoende | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | HAVO |
De school voert de ondersteuning planmatig uit. | 3: voldoende | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | HAVO |
Het bevoegd gezag baseert zijn beslissing over de toelating van leerlingen tot het eerste schooljaar op het schooladvies van de basisschool dat voor 1 maart wordt vastgesteld. | Ja | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | HAVO |
Indien het schooladvies naar aanleiding van het resultaat van de centrale eindtoets of een andere eindtoets wordt gewijzigd, dan baseert het bevoegd gezag zijn beslissing over de toelating van leerlingen tot het eerste schooljaar op dat gewijzigde schooladvies. | Ja | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | HAVO |
De schoolgids bevat informatie over: het percentage leerlingen dat de school zonder diploma verlaat (VSV). | Ja | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | HAVO |
De schoolgids bevat informatie over: verzuimbeleid. | Ja | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | HAVO |
De schoolgids bevat informatie over: De wijze waarop de ondersteuning van leerlingen die extra ondersteuning behoeven wordt vormgegeven. | Ja | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | HAVO |
De schoolgids bevat informatie over bij welk(e) samenwerkingsverband(en) het bevoegd gezag van de school is aangesloten. | Ja | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | HAVO |
In het schoolplan is het onderwijskundig beleid opgenomen waarbij tevens het schoolondersteuningsprofiel is betrokken (de voorzieningen die zijn getroffen voor leerlingen die extra ondersteuning behoeven). | Ja | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | HAVO |
De leerlingen behalen in de onderbouw het opleidingsniveau dat mag worden verwacht. | 3: voldoende | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De leerlingen lopen weinig vertraging op in de bovenbouw van de opleiding vmbo-gt. | 3: voldoende | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De leerlingen van de opleiding vmbo-gt behalen voor het centraal examen de cijfers die mogen worden verwacht. | 3: voldoende | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
Bij de opleiding vmbo-gt zijn de verschillen tussen het cijfer voor het schoolexamen en het cijfer voor het centraal examen van een aanvaardbaar niveau. | 3: voldoende | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De school werkt doelgericht aan de kwaliteit van de opbrengsten. | 3: voldoende | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De school evalueert systematisch het onderwijsproces. | 3: voldoende | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De school werkt doelgericht aan de verbetering van het onderwijsproces. | 3: voldoende | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De schoolleiding zorgt dat de visie van de school op onderwijs vertaald is in concrete professionele normen voor leraren. | 3: voldoende | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De schoolleiding zorgt voor draagvlak bij leraren voor het schoolbeleid en de daarvan afgeleide ambities en verbeterdoelen. | 3: voldoende | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De schoolleiding stuurt via haar personeelsbeleid op het realiseren van de onderwijskundige doelen van de school. | 3: voldoende | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De schoolleiding stuurt leraren(teams) aan om het onderwijsproces vorm te geven passend bij de ambities van de school. | 3: voldoende | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De schoolleiding verantwoordt zich intern over de gerealiseerde onderwijskwaliteit. | 3: voldoende | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
Leraren evalueren de kwaliteit van het onderwijs die zij bieden. | 3: voldoende | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
Lerarenteams verantwoorden zich over de bereikte resultaten van hun professionaliserings- en verbeteractiviteiten. | 3: voldoende | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De leerlingen maken efficiënt gebruik van de onderwijstijd. | 3: voldoende | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De onderwijsactiviteit heeft een doelgerichte opbouw. | 3: voldoende | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De leraar geeft een begrijpelijke uitleg. | 3: voldoende | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De leerlingen zijn actief betrokken. | 3: voldoende | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De leraren gebruiken bij de vormgeving van hun onderwijs de analyse van de prestaties van de leerlingen. | 1: slecht | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De school volgt systematisch de vorderingen van de leerlingen aan de hand van genormeerde toetsen. | 3: voldoende | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De school bepaalt wat de onderwijs- en ondersteuningsbehoefte is van individuele of groepen leerlingen. | 3: voldoende | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De school heeft doelen gesteld die erop gericht zijn om achterstanden te bestrijden. | 3: voldoende | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De school voert de ondersteuning planmatig uit. | 3: voldoende | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
Het bevoegd gezag baseert zijn beslissing over de toelating van leerlingen tot het eerste schooljaar op het schooladvies van de basisschool dat voor 1 maart wordt vastgesteld. | Ja | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
Indien het schooladvies naar aanleiding van het resultaat van de centrale eindtoets of een andere eindtoets wordt gewijzigd, dan baseert het bevoegd gezag zijn beslissing over de toelating van leerlingen tot het eerste schooljaar op dat gewijzigde schooladvies. | Ja | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De schoolgids bevat informatie over: het percentage leerlingen dat de school zonder diploma verlaat (VSV). | Ja | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De schoolgids bevat informatie over: verzuimbeleid. | Ja | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De schoolgids bevat informatie over: De wijze waarop de ondersteuning van leerlingen die extra ondersteuning behoeven wordt vormgegeven. | Ja | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De schoolgids bevat informatie over bij welk(e) samenwerkingsverband(en) het bevoegd gezag van de school is aangesloten. | Ja | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
In het schoolplan is het onderwijskundig beleid opgenomen waarbij tevens het schoolondersteuningsprofiel is betrokken (de voorzieningen die zijn getroffen voor leerlingen die extra ondersteuning behoeven). | Ja | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | VMBOGT |
De leerlingen behalen in de onderbouw het opleidingsniveau dat mag worden verwacht. | 3: voldoende | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | VWO |
De leerlingen lopen weinig vertraging op in de bovenbouw van de opleiding vwo. | 3: voldoende | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | VWO |
De leerlingen van de opleiding vwo behalen voor het centraal examen de cijfers die mogen worden verwacht. | 3: voldoende | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | VWO |
Bij de opleiding vwo zijn de verschillen tussen het cijfer voor het schoolexamen en het cijfer voor het centraal examen van een aanvaardbaar niveau. | 3: voldoende | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | VWO |
De school werkt doelgericht aan de kwaliteit van de opbrengsten. | 3: voldoende | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | VWO |
De school evalueert systematisch het onderwijsproces. | 3: voldoende | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | VWO |
De school werkt doelgericht aan de verbetering van het onderwijsproces. | 3: voldoende | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | VWO |
De leerlingen maken efficiënt gebruik van de onderwijstijd. | 3: voldoende | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | VWO |
De onderwijsactiviteit heeft een doelgerichte opbouw. | 3: voldoende | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | VWO |
De leraar geeft een begrijpelijke uitleg. | 3: voldoende | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | VWO |
De leerlingen zijn actief betrokken. | 3: voldoende | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | VWO |
De leerlingen krijgen effectieve feedback op hun leerproces. | 3: voldoende | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | VWO |
De school volgt systematisch de vorderingen van de leerlingen aan de hand van genormeerde toetsen. | 3: voldoende | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | VWO |
De school bepaalt wat de onderwijs- en ondersteuningsbehoefte is van individuele of groepen leerlingen. | 3: voldoende | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | VWO |
De school heeft doelen gesteld die erop gericht zijn om achterstanden te bestrijden. | 3: voldoende | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | VWO |
De school voert de ondersteuning planmatig uit. | 3: voldoende | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | VWO |
Het bevoegd gezag baseert zijn beslissing over de toelating van leerlingen tot het eerste schooljaar op het schooladvies van de basisschool dat voor 1 maart wordt vastgesteld. | Ja | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | VWO |
Indien het schooladvies naar aanleiding van het resultaat van de centrale eindtoets of een andere eindtoets wordt gewijzigd, dan baseert het bevoegd gezag zijn beslissing over de toelating van leerlingen tot het eerste schooljaar op dat gewijzigde schooladvies. | Ja | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | VWO |
De schoolgids bevat informatie over: het percentage leerlingen dat de school zonder diploma verlaat (VSV). | Ja | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | VWO |
De schoolgids bevat informatie over: verzuimbeleid. | Ja | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | VWO |
De schoolgids bevat informatie over: De wijze waarop de ondersteuning van leerlingen die extra ondersteuning behoeven wordt vormgegeven. | Ja | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | VWO |
De schoolgids bevat informatie over bij welk(e) samenwerkingsverband(en) het bevoegd gezag van de school is aangesloten. | Ja | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | VWO |
In het schoolplan is het onderwijskundig beleid opgenomen waarbij tevens het schoolondersteuningsprofiel is betrokken (de voorzieningen die zijn getroffen voor leerlingen die extra ondersteuning behoeven). | Ja | 18 maart 2016 | Onderzoek VO vestiging | VWO |
De leerlingen behalen het opleidingsniveau dat mag worden verwacht. | 3: voldoende | 16 oktober 2015 | Onderzoek VO vestiging | VWO |
De leerlingen lopen weinig vertraging op in de bovenbouw van de opleiding vwo. | 3: voldoende | 16 oktober 2015 | Onderzoek VO vestiging | VWO |
De leerlingen van de opleiding vwo behalen voor het centraal examen de cijfers die mogen worden verwacht. | 3: voldoende | 16 oktober 2015 | Onderzoek VO vestiging | VWO |
Bij de opleiding vwo zijn de verschillen tussen het cijfer voor het schoolexamen en het cijfer voor het centraal examen van een aanvaardbaar niveau. | 3: voldoende | 16 oktober 2015 | Onderzoek VO vestiging | VWO |
De aangeboden leerinhouden in de onderbouw voldoen aan de wettelijke vereisten van artikel 11 a-f WVO. | 3: voldoende | 16 oktober 2015 | Onderzoek VO vestiging | VWO |
De aangeboden leerinhouden voldoen aan de wettelijke vereisten van artikel 11 a-f WVO. | 3: voldoende | 16 oktober 2015 | Onderzoek VO vestiging | VWO |
De aangeboden leerinhouden in de bovenbouw zijn dekkend voor de examenprogramma’s. | 3: voldoende | 16 oktober 2015 | Onderzoek VO vestiging | VWO |
De school met een substantieel percentage taalzwakke leerlingen heeft bij alle vakken een aanbod aan leerinhouden dat past bij de talige onderwijsbehoeften van deze leerlingen. | 3: voldoende | 16 oktober 2015 | Onderzoek VO vestiging | VWO |
De school heeft inzicht in de veiligheidsbeleving van leerlingen en personeel en in de incidenten die zich op het gebied van sociale veiligheid op de school voordoen. | 3: voldoende | 16 oktober 2015 | Onderzoek VO vestiging | VWO |
Het personeel van de school zorgt ervoor dat leerlingen op een respectvolle manier met elkaar en anderen omgaan. | 3: voldoende | 16 oktober 2015 | Onderzoek VO vestiging | VWO |
De mentoren stimuleren het welbevinden en de motivatie van de leerlingen. | 3: voldoende | 16 oktober 2015 | Onderzoek VO vestiging | VWO |
De leraren geven duidelijke uitleg van de leerstof. | 3: voldoende | 16 oktober 2015 | Onderzoek VO vestiging | VWO |
De leraren realiseren een taakgerichte werksfeer. | 3: voldoende | 16 oktober 2015 | Onderzoek VO vestiging | VWO |
De leerlingen zijn actief betrokken bij de onderwijsactiviteiten. | 3: voldoende | 16 oktober 2015 | Onderzoek VO vestiging | VWO |
De school gebruikt een samenhangend systeem van genormeerde instrumenten en procedures voor het volgen van de prestaties en de ontwikkeling van de leerlingen. | 3: voldoende | 16 oktober 2015 | Onderzoek VO vestiging | VWO |
De school voert de zorg planmatig uit. | 3: voldoende | 16 oktober 2015 | Onderzoek VO vestiging | VWO |
De school heeft inzicht in de onderwijsbehoeften van haar leerlingenpopulatie. | 3: voldoende | 16 oktober 2015 | Onderzoek VO vestiging | VWO |
De school evalueert jaarlijks de resultaten van haar leerlingen. | 3: voldoende | 16 oktober 2015 | Onderzoek VO vestiging | VWO |
De school evalueert regelmatig het onderwijsleerproces. | 3: voldoende | 16 oktober 2015 | Onderzoek VO vestiging | VWO |
De school werkt planmatig aan verbeteractiviteiten. | 3: voldoende | 16 oktober 2015 | Onderzoek VO vestiging | VWO |
De school borgt de kwaliteit van het onderwijsleerproces. | 3: voldoende | 16 oktober 2015 | Onderzoek VO vestiging | VWO |
De school waarborgt de kwaliteit van het schoolexamen en van andere toetsinstrumenten. | 3: voldoende | 16 oktober 2015 | Onderzoek VO vestiging | VWO |
Door of namens het bestuur zijn het Examenreglement en het PTA naar de inspectie gestuurd en beide voldoen inhoudelijk aan de wettelijke vereisten (Eindexamenbesluit art. 31). | Voldoet | 16 oktober 2015 | Onderzoek VO vestiging | VWO |
De geplande onderwijstijd voldoet aan de wettelijke vereisten (WVO art. 10, lid 2; 10b, lid 2; 10d, lid 2; 10f, lid 3a; 11c, lid 1b; 12, lid 5). | Voldoet | 16 oktober 2015 | Onderzoek VO vestiging | VWO |
KwaliteitszorgEnAmbitie | Geen samenvattend oordeel | 1 december 2024 | Toezicht Bestuur | Ver. Chr. Voortgezet Onderwijs te Rotterdam en omgeving |
Oordeel over het financiële beheer | Voldoende | 22 juni 2021 | Toezicht Bestuur | Ver. Chr. Voortgezet Onderwijs te Rotterdam en omgeving |
KwaliteitszorgEnAmbitie | Geen samenvattend oordeel | 22 juni 2021 | Toezicht Bestuur | Ver. Chr. Voortgezet Onderwijs te Rotterdam en omgeving |
Financieel beheer | Voldoende | 22 juni 2021 | Onderzoek Bestuur | Ver. Chr. Voortgezet Onderwijs te Rotterdam en omgeving |
Continuïteit | Voldoende | 22 juni 2021 | Onderzoek Bestuur | Ver. Chr. Voortgezet Onderwijs te Rotterdam en omgeving |
Doelmatigheid | Geen oordeel | 22 juni 2021 | Onderzoek Bestuur | Ver. Chr. Voortgezet Onderwijs te Rotterdam en omgeving |
Rechtmatigheid | Voldoende | 22 juni 2021 | Onderzoek Bestuur | Ver. Chr. Voortgezet Onderwijs te Rotterdam en omgeving |
Kwaliteitszorg | Voldoende | 22 juni 2021 | Onderzoek Bestuur | Ver. Chr. Voortgezet Onderwijs te Rotterdam en omgeving |
Kwaliteitscultuur | Voldoende | 22 juni 2021 | Onderzoek Bestuur | Ver. Chr. Voortgezet Onderwijs te Rotterdam en omgeving |
Verantwoording en dialoog | Goed | 22 juni 2021 | Onderzoek Bestuur | Ver. Chr. Voortgezet Onderwijs te Rotterdam en omgeving |
Oordeel over de financiële continuïteit | Voldoende | 30 november 2016 | Toezicht Bestuur | Ver. Chr. Voortgezet Onderwijs te Rotterdam en omgeving |
Bekijk de onderliggende inspectierapporten op de website van de Inspectie van het Onderwijs.
Heel even geduld alsjeblieft...
de zittenblijfgegevens
worden geladen!
Voor Comenius Lyceum MAVO en Beroepsonderwijs Capelle zijn gegevens over zittenblijvers bekend over de schooljaren 2013-2014 tot en met 2022-2023.
Heel even geduld alsjeblieft...
de gegevens
worden geladen!
In schooljaar 2022-2023 is 7,4% procent van de leerlingen van Comenius Lyceum MAVO en Beroepsonderwijs Capelle blijven zitten. Deze leerlingen deden nog een jaar hetzelfde leerjaar, hetzij in hetzelfde schooltype als in schooljaar 2022-2023 of dit was in een lagere soort onderwijs.
Vestigingsnaam: Comenius Lyceum MAVO en Beroepsonderwijs Capelle.
BRIN en vestigingsnummer: 19GY00.
Denominatie: Bijzonder.
Soort onderwijs: VBO / MAVO / HAVO / VWO.
Schoolnaam: Comenius College Chr. SGM voor vwo havo vmbo lwoo.
Schoolbestuur: CVO te Rotterdam e.o.. Bestuursnummer: 20151.
Adres: Lijstersingel 2-18, 2902JD, Capelle aan den IJssel. Gemeente Capelle aan den IJssel, Zuid-Holland. Telefoon: 0104595959.
Website van de school: https://www.comenius.nl/
Titel van de website: Comenius College voortgezet onderwijs
Beschrijving van de website: Comenius College school voor vmbo havo vwo in Capelle Nieuwerkerk en Krimpen a/d IJssel en Rotterdam.
Organisatiestructuur: Comenius Lyceum MAVO en Beroepsonderwijs Capelle is 1 van de 5 vestigingen in het voortgezet onderwijs binnen de school Comenius College Chr. SGM voor vwo havo vmbo lwoo. En 1 van de 40 voortgezet onderwijs vestigingen binnen het bestuur CVO te Rotterdam e.o.. Daarbij vallen er 15 verschillende scholen binnen dit bestuur. Er zijn 1.023 vestigingen in het voortgezet onderwijs met deze organisatiestructuur met meer dan 1 vestiging bij 1 school en meerdere scholen binnen het bestuur (op een totaal van 1.622 voortgezet onderwijs schoolvestigingen).
Vakantiespreiding: Comenius Lyceum MAVO en Beroepsonderwijs Capelle valt in de vakantieregio Midden Nederland.
Download alle informatie over het (voortgezet) onderwijs in de gemeente Capelle aan den IJssel. Overzichtelijk met alle onderwerpen voor alle scholen en alle jaren. In meerdere duidelijke Excel sheets met filters en grafieken.
Download!Advertentie:
Hier zie je 2 van de meer dan 250 onderwerpen die op de pagina over de Merelbuurt getoond worden: (1) Het gemiddelde inkomen per inwoner per jaar. En (2) het aantal bij de politie gemelde misdrijven per 1.000 inwoners per jaar.
Heel even geduld alsjeblieft...
de inkomensgegevens worden geladen!
Heel even geduld alsjeblieft...
de buurtgegevens worden geladen!
Voor de informatie over middelbare scholen op deze pagina zijn verschillende bronnen over het primair onderwijs en het voortgezet onderwijs gecombineerd. Veel van de bronnen hebben een aparte dataset per jaar. In totaal zijn meer dan 10 data bestanden gebruikt. Deze bestanden komen van de Dienst Uitvoering Onderwijs en van de Onderwijs inspectie. Zie de bronbeschrijving voor meer informatie:
BronbeschrijvingBekijk het overzicht van de 5 middelbare scholen in de gemeente Capelle aan den IJssel op de overzichtspagina voor Capelle aan den IJssel.
Ontvang een e-mail als de informatie is bijgewerkt. Maximaal 2 per jaar en niets anders dan dat.
InschrijvenJouw steun in de vorm van een donatie (bijvoorbeeld voor een kopje koffie) of het verder bekend maken van AlleCijfers door deze pagina met anderen te delen is van harte welkom!